Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maessie schreef:Nou ik heb weer een fransekindertruitje aan verkocht, met wat verkleuring erop voor 3,- Duidelijk op de foto gezet en in de advertentie, en nu meld ze een probleem
nu in dubio of ik terug zal laten sturen, of het maar laat gaan..
_Lorette_ schreef:Een zadel van mij heeft behoorlijke slijtage op het zweetblad. Juist dat zadel heb ik nu in gebruik met inrijden en laat nou net hetzelfde zadel te koop staan op Vinted. In betere staat uiteraard. Maar de verzendkosten komen op 198 euro en de kopersbescherming is ook 20 euro. Dan is 'ie ineens niet meer heel interessant. Volgens mij is er geen andere optie dan UPS voor een groot en zwaar pakket, of wel?

Tessaaa schreef:Ik heb nu voor het eerst een probleem met Vinted. Ik had een pakket verzonden met Mondial Relay. Waarde is 15 euro, maar verkocht voor 6 euro. Na enkele dagen had koper het nog niet opgehaald. Zij antwoorde dat ze het pakketpunt te ver vond fietsen. Dus het pakket kwam retour. Dat vind ik al heel vreemd, aangezien ik nu 2 keer benzine kwijt ben voor het pakketpunt. Mijn pakket was vandaag retour aangekomen. Toen ik het net ging ophalen zat echter niet mijn product erin. Het was een heel ander pakket met 2 sleutelhangers? Ik heb een probleem bij vinted gemeld, maar kreeg gewoon een geautomatiseerd bericht terug zonder antwoord op mijn vraag. De koper krijgt niet eens een negatieve review hiervoor las ik ook. Maar ik heb dus geen geld en geen product meer. Wat kan ik doen? En wat is de kans dat ik mijn geld wel nog ontvang? En gebeuren dit soort dingen vaker? Want als dat zo is stop ik ermee, dat gedoe is het me echt niet waard.
maessie schreef:Nou ik heb weer een fransekindertruitje aan verkocht, met wat verkleuring erop voor 3,- Duidelijk op de foto gezet en in de advertentie, en nu meld ze een probleem
nu in dubio of ik terug zal laten sturen, of het maar laat gaan..

Ben benieuwd..
Tessaaa schreef:Ik heb gewoon een compleet ander pakket retour gehad. Met wel de retoursticker erop naar mij toe. Daaronder zit een sticker naar heel iemand anders toe. Bij het afhaalpunt gaf ik direct aan dat dit niet mijn pakket was. Dit was namelijk een groen zakje en ik had verzonden in een witte envelop. Maar daar werd aangegeven dat ik het mee moest nemen en moest melden.
@ Suzanne: dat klopt ja, ze heeft hem niet opgehaald en kwam dus retour. Maar de retour was een compleet ander pakketje.
@ Nayan: Ja ik heb bij verzending idd zelf een label erop geplakt.
Maar ik begrijp hier dus uit dat dit niet gebruikelijk is en dat ik pech heb. De koper heeft inmiddels haar geld al terug. Ik heb uiteindelijk bij de melding nu doorgekregen dat ze het overdragen aan Mondial Relay voor een onderzoek en dat dit 2 weken duurt. Maarja heel eerlijk, welk bewijs heb ik dat dit niet is wat ik heb verzonden? Dus ik verwacht er maar niets mee.
Tessaaa schreef:Ik heb gewoon een compleet ander pakket retour gehad. Met wel de retoursticker erop naar mij toe. Daaronder zit een sticker naar heel iemand anders toe. Bij het afhaalpunt gaf ik direct aan dat dit niet mijn pakket was. Dit was namelijk een groen zakje en ik had verzonden in een witte envelop. Maar daar werd aangegeven dat ik het mee moest nemen en moest melden.
@ Suzanne: dat klopt ja, ze heeft hem niet opgehaald en kwam dus retour. Maar de retour was een compleet ander pakketje.
Maar ik begrijp hier dus uit dat dit niet gebruikelijk is en dat ik pech heb. De koper heeft inmiddels haar geld al terug. Ik heb uiteindelijk bij de melding nu doorgekregen dat ze het overdragen aan Mondial Relay voor een onderzoek en dat dit 2 weken duurt. Maarja heel eerlijk, welk bewijs heb ik dat dit niet is wat ik heb verzonden? Dus ik verwacht er maar niets mee.
C_arola schreef:Tessaaa schreef:Ik heb gewoon een compleet ander pakket retour gehad. Met wel de retoursticker erop naar mij toe. Daaronder zit een sticker naar heel iemand anders toe. Bij het afhaalpunt gaf ik direct aan dat dit niet mijn pakket was. Dit was namelijk een groen zakje en ik had verzonden in een witte envelop. Maar daar werd aangegeven dat ik het mee moest nemen en moest melden.
Maar je hebt sticker erop dat het naar iemand anders moest? Dat kun je als bewijs sturen. Hier een keer gehad met koper die ander pakket kreeg dan ik opgestuurd had. Foto’s erbij van haar en mezelf en toen hebben we beiden ons geld gekregen.