Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

L_iek

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 13:00

Hier laatst ook wat verzonden naar Duitsland. Was verbazingwekkend snel gearriveerd daar.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 16:01

Andersom ook, toevallig met DPD, met 3 dagen had ik het in huis.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 16:49

Ik had laatst 2 pakketjes met DPD, de ene uit nederland eerder verstuurd was er op dezelfde dag als het pakketje uit frankrijk wat 1 of 2 dagen later op was gestuurd naar me. Wie het snapt hihi

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 18:52

Nou ik heb weer een franse :+ kindertruitje aan verkocht, met wat verkleuring erop voor 3,- Duidelijk op de foto gezet en in de advertentie, en nu meld ze een probleem |o nu in dubio of ik terug zal laten sturen, of het maar laat gaan..

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 19:13

maessie schreef:
Nou ik heb weer een franse :+ kindertruitje aan verkocht, met wat verkleuring erop voor 3,- Duidelijk op de foto gezet en in de advertentie, en nu meld ze een probleem |o nu in dubio of ik terug zal laten sturen, of het maar laat gaan..

Terug laten sturen voor hun eigen rekening zou ik dan voorstellen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 20:03

Precies, als het product in de staat is zoals omschreven mag de koper zelf de retourkosten betalen en voortaan beter lezen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 20:07

Zeker niet laten gaan, al is het maar om het principe.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-25 21:12

Inmiddels op retour gezet. Ben benieuwd!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 08:12

Een zadel van mij heeft behoorlijke slijtage op het zweetblad. Juist dat zadel heb ik nu in gebruik met inrijden en laat nou net hetzelfde zadel te koop staan op Vinted. In betere staat uiteraard. Maar de verzendkosten komen op 198 euro en de kopersbescherming is ook 20 euro. Dan is 'ie ineens niet meer heel interessant. Volgens mij is er geen andere optie dan UPS voor een groot en zwaar pakket, of wel?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 11:44

_Lorette_ schreef:
Een zadel van mij heeft behoorlijke slijtage op het zweetblad. Juist dat zadel heb ik nu in gebruik met inrijden en laat nou net hetzelfde zadel te koop staan op Vinted. In betere staat uiteraard. Maar de verzendkosten komen op 198 euro en de kopersbescherming is ook 20 euro. Dan is 'ie ineens niet meer heel interessant. Volgens mij is er geen andere optie dan UPS voor een groot en zwaar pakket, of wel?

Zou dat toch gewoon via de vervoerder Brenger kunnen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 19:32

Even vragen of de verkoper het in een andere categorie wil plaatsen kan helpen!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-25 23:28

Afbeelding

Ah nu zie ik waarom ik de kledingstomer niet verkoop. Blijkbaar gaan ze uit van hele grote zware pakketten in de categorie huishoudelijk. Ik ga proberen om hem in een andere categorie te plaatsen.

Voor deze verzendkosten zou ik hen ook nooit kopen haha

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:36

Zijn er meer mensen die niet meer kunnen inloggen in de app? Ik meld me altijd aan met Apple ID, en nu zegt ie ‘registratie mislukt’ ^)
Ik heb al een update geïnstalleerd.. ook geen succes.
Via de browser kan ik wel gewoon inloggen. Heel raar.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:33

Ik kon net gewoon inloggen, en zo waar weer alle verzenddiensten kiezen ook!

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:57

Ik heb nu voor het eerst een probleem met Vinted. Ik had een pakket verzonden met Mondial Relay. Waarde is 15 euro, maar verkocht voor 6 euro. Na enkele dagen had koper het nog niet opgehaald. Zij antwoorde dat ze het pakketpunt te ver vond fietsen. Dus het pakket kwam retour. Dat vind ik al heel vreemd, aangezien ik nu 2 keer benzine kwijt ben voor het pakketpunt. Mijn pakket was vandaag retour aangekomen. Toen ik het net ging ophalen zat echter niet mijn product erin. Het was een heel ander pakket met 2 sleutelhangers? Ik heb een probleem bij vinted gemeld, maar kreeg gewoon een geautomatiseerd bericht terug zonder antwoord op mijn vraag. De koper krijgt niet eens een negatieve review hiervoor las ik ook. Maar ik heb dus geen geld en geen product meer. Wat kan ik doen? En wat is de kans dat ik mijn geld wel nog ontvang? En gebeuren dit soort dingen vaker? Want als dat zo is stop ik ermee, dat gedoe is het me echt niet waard.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:25

Ik kan alleen maar denken 'what the' zeg je nou .... bijzonder

Suzanne F.Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:06

Tessaaa schreef:
Ik heb nu voor het eerst een probleem met Vinted. Ik had een pakket verzonden met Mondial Relay. Waarde is 15 euro, maar verkocht voor 6 euro. Na enkele dagen had koper het nog niet opgehaald. Zij antwoorde dat ze het pakketpunt te ver vond fietsen. Dus het pakket kwam retour. Dat vind ik al heel vreemd, aangezien ik nu 2 keer benzine kwijt ben voor het pakketpunt. Mijn pakket was vandaag retour aangekomen. Toen ik het net ging ophalen zat echter niet mijn product erin. Het was een heel ander pakket met 2 sleutelhangers? Ik heb een probleem bij vinted gemeld, maar kreeg gewoon een geautomatiseerd bericht terug zonder antwoord op mijn vraag. De koper krijgt niet eens een negatieve review hiervoor las ik ook. Maar ik heb dus geen geld en geen product meer. Wat kan ik doen? En wat is de kans dat ik mijn geld wel nog ontvang? En gebeuren dit soort dingen vaker? Want als dat zo is stop ik ermee, dat gedoe is het me echt niet waard.

Wat? Hoe kan dat nou? Want ze had hem niet opgehaald toch? Dan gaat hij retour. Maar hoe kan er dan iets anders inzitten?

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:09

Mondial plak je toch ook altijd zelf een etiket op? Ik kan me nog wel voorstellen dat een Vinted Go sticker (met QR code) toch ergens een keer verkeerd gaat bijvoorbeeld. Bij Mondial kan dat toch niet zo maar per ongeluk gaan?

Ik heb zoiets nog nooit gehad op honderden aan- en verkopen. Eigenlijk heb ik tot voor kort überhaupt nog nooit problemen gehad, natuurlijk wel iets wat een beetje tegenvalt, of eens een bestelling die niet verzonden werd maar ja da's balen maar je krijgt gewoon je geld terug. Deze maand wel een verkoop die niet opgehaald werd en een aankoop vol vlekken. Verkoper wilde niet meewerken aan een retour dus uiteindelijk mocht ik zowel het geld als het item houden van Vinted dus voor mij mooi opgelost :')

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:18

Ik heb gewoon een compleet ander pakket retour gehad. Met wel de retoursticker erop naar mij toe. Daaronder zit een sticker naar heel iemand anders toe. Bij het afhaalpunt gaf ik direct aan dat dit niet mijn pakket was. Dit was namelijk een groen zakje en ik had verzonden in een witte envelop. Maar daar werd aangegeven dat ik het mee moest nemen en moest melden.

@ Suzanne: dat klopt ja, ze heeft hem niet opgehaald en kwam dus retour. Maar de retour was een compleet ander pakketje.

@ Nayan: Ja ik heb bij verzending idd zelf een label erop geplakt.

Maar ik begrijp hier dus uit dat dit niet gebruikelijk is en dat ik pech heb. De koper heeft inmiddels haar geld al terug. Ik heb uiteindelijk bij de melding nu doorgekregen dat ze het overdragen aan Mondial Relay voor een onderzoek en dat dit 2 weken duurt. Maarja heel eerlijk, welk bewijs heb ik dat dit niet is wat ik heb verzonden? Dus ik verwacht er maar niets mee.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:38

maessie schreef:

Wat gebeurd er eigenlijk als er een probleem gemeld wordt en je er niets mee wil doen?
Had hier voor het eerst een probleem en het item terug laten sturen op haar kosten. Het item zou te klein zijn en het merk altijd groter uitvallen bij haar dochter (vind ik onzin, zeker kindermaten vallen heel wisselend). En de foto die erbij zat was waardeloos..
Item was 3 euro excl kosten maar ze heeft het toch terug gestuurd. :')
Ben nu benieuwd wat er dan gebeurd als je het laat gaan en niets kiest..

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:41

Ik heb op terugsturen gedaan, maar lid staat op vinted vakantie :+ Ben benieuwd.. :j

Geen idee Angela..

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:45

maessie schreef:
Ik heb op terugsturen gedaan, maar lid staat op vinted vakantie :+ Ben benieuwd.. :j

Geen idee Angela..

Oh ook niet handig zeg.. Ben ook benieuwd of je het gaat ontvangen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:58

Tessaaa schreef:
Ik heb gewoon een compleet ander pakket retour gehad. Met wel de retoursticker erop naar mij toe. Daaronder zit een sticker naar heel iemand anders toe. Bij het afhaalpunt gaf ik direct aan dat dit niet mijn pakket was. Dit was namelijk een groen zakje en ik had verzonden in een witte envelop. Maar daar werd aangegeven dat ik het mee moest nemen en moest melden.

@ Suzanne: dat klopt ja, ze heeft hem niet opgehaald en kwam dus retour. Maar de retour was een compleet ander pakketje.

Maar ik begrijp hier dus uit dat dit niet gebruikelijk is en dat ik pech heb. De koper heeft inmiddels haar geld al terug. Ik heb uiteindelijk bij de melding nu doorgekregen dat ze het overdragen aan Mondial Relay voor een onderzoek en dat dit 2 weken duurt. Maarja heel eerlijk, welk bewijs heb ik dat dit niet is wat ik heb verzonden? Dus ik verwacht er maar niets mee.

Maar je hebt sticker erop dat het naar iemand anders moest? Dat kun je als bewijs sturen. Hier een keer gehad met koper die ander pakket kreeg dan ik opgestuurd had. Foto’s erbij van haar en mezelf en toen hebben we beiden ons geld gekregen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 00:32

Tessaaa schreef:

Ik zou even contact opnemen met legal@vinted.com als je er via de app niet uitkomt.

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:35

C_arola schreef:
Tessaaa schreef:

Maar je hebt sticker erop dat het naar iemand anders moest? Dat kun je als bewijs sturen. Hier een keer gehad met koper die ander pakket kreeg dan ik opgestuurd had. Foto’s erbij van haar en mezelf en toen hebben we beiden ons geld gekregen.

Inderdaad, ik denk dat de labels in dit geval je bewijs zijn en de retoursticker zal dus verkeerd geplakt zijn.

@Angelaa2: Ik had dit dus nu, ik had een blazer vol vlekken gekregen en ze had wel aangeboden 20 euro terug te betalen, maar ik wilde graag terugsturen. Zij gaf aan dat dat niet kon omdat ze voorlopig niet in het land was en heeft verder nergens meer op gereageerd. Na een week heb ik het bij Vinted gemeld en die hebben beslist dat ik het wel terug mocht sturen, maar omdat zij ook hier niet op gereageerd heeft mocht ik uiteindelijk de blazer houden en heb ik ook mijn geld teruggekregen.

Als iets te klein uitvalt terwijl de verkoper gewoon de juiste maat aangegeven heeft moet je echt niet miepen vind ik, dat is het risico. Jij hebt die kleding toch niet gemaakt :')