Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-25 21:23

Nou zeg dat! :D

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 12:35

Heeft iemand tips voor een leuk restaurant in Amsterdam, liefst redelijk dichtbij het centraal station? Een beetje betaalbaar en geen tourist trap. Wij zijn niet zo van de tapas, sushi, vegan en Midden Oosters eten en liever geen pizza (dat eet ik al super vaak). Indiaas, pasta of friet + burger/schnitzel heeft meer onze voorkeur :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 12:45

Picopico schreef:
Heeft iemand tips voor een leuk restaurant in Amsterdam, liefst redelijk dichtbij het centraal station? Een beetje betaalbaar en geen tourist trap. Wij zijn niet zo van de tapas, sushi, vegan en Midden Oosters eten en liever geen pizza (dat eet ik al super vaak). Indiaas, pasta of friet + burger/schnitzel heeft meer onze voorkeur :)

Brouwerij de Prael aan de Oudezijds armsteeg. Wel geduld hebben want ze zijn niet zo snel en van te voren reserveren is aan te raden. Er werken voornamelijk mensen met een beperking tot de arbeidsmarkt. Heerlijke bieren en gewoon lekker eten. Ik vind het nergens in Amsterdam goedkoop, zeker niet in het centrum, maar dit is voor Amsterdamse begrippen nog best betaalbaar.

Helaas zit Wust niet meer bij het centraal station, anders kon ik je die nog aanraden.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 13:06

Het is voor vanavond, dus lang van tevoren reserveren gaat niet meer helaas. Maar zal het onthouden voor een volgende keer :)
Vind Amsterdam altijd lastig qua restaurants. Teveel keus :')

Nog bedankt voor de tips over de eendjes theepot. Heb uiteindelijk deze besteld. Zal ze vast blij mee zijn :)
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 13:08

Wat leuk! Waar heb je hem gevonden?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 13:09

Oh, wat een grappig ding!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 15:25

Picopico schreef:
Het is voor vanavond, dus lang van tevoren reserveren gaat niet meer helaas. Maar zal het onthouden voor een volgende keer :)
Vind Amsterdam altijd lastig qua restaurants. Teveel keus :')

Nog bedankt voor de tips over de eendjes theepot. Heb uiteindelijk deze besteld. Zal ze vast blij mee zijn :)
[ Afbeelding ]

Wie weet hebben ze toch plek en anders ben ik benieuwd waar je uiteindelijk geweest bent.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 17:48

Of anderen hun tegenliggers aankijken. Stel je zit op de fiets, kijk je dan de tegenliggers aan? :')
Ik kijk eigenlijk gewoon voor me

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 19:21

Ik heb geleerd, 'Ogen op de weg houden.' Dus alleen als een frontale botsing niet meer te vermijden is. kijk ik een tegenligger aan. :+

Nee zonder gekheid. Oogcontact maken in het verkeer is vooral belangrijk als je zeker wil zijn dat je gezien bent voor je oversteekt oid. Dat is dus eerder met verkeer van links of rechts dan met een tegenligger. En in een drukke verkeerssituatie ben ik veel te druk met scannen voor gevaar. In rustig verkeer kan het natuurlijk voorkomen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 19:26

Meliaforever schreef:
Of anderen hun tegenliggers aankijken. Stel je zit op de fiets, kijk je dan de tegenliggers aan? :')
Ik kijk eigenlijk gewoon voor me

Op de fiets met een tegenligger heb ik al eens een frontale botsing gehad omdat diegene bleef kijken en focussen op mij ipv op haar weghelft. Een beetje zoals in van die funniest home video filmpjes, waar kleine kinderen op een vlakte fietsen, en dan die ene brievenbus paal toch precies weten te raken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-25 21:03

Ook ik heb met mijn rijlessen duidelijk geleerd een tegenligger niet echt aan te kijken, zeker niet in het donker, maar als je echt langer rijdt, gebeurt het je wel. Iemand bedanken omdat hij op een smalle weg even op je wacht bijvoorbeeld. Inmiddels kan ik wel zeggen dat ik iemand aan kan kijken of een tegenliggende auto/fiets in de gaten kan houden en toch op mijn weghelft blijven. Soms is het in het donker wel lastig, ook met fietsers, als lichten te hoog staan of te fel zijn, lijkt het wel of je ogen er naar toe getrokken worden, ik heb dan wel de neiging mijn groot licht even kort te laten flitsen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 15:01

Ik kijk (weer) met grote verbazing naar Help mijn man is klusser.
Dan leef je al 5 jaar in een bouwval, zonder keuken en verwarming. Maar worden er wel 2 kinderen geboren?! Als je het zelf zo slecht voor elkaar hebt, waarom dan nu aan kinderen beginnen?! 8)7

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 15:18

Kinderen zijn toch best snel gemaakt? Condooms kunnen schuren. De pil werkt niet altijd even goed.
Geen idee hoe het gebeurd is maar soms gebeurd dat gewoon.
En dan kom je er ook nog te laat achter en wordt er een kind geboren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-25 16:55

JudithGigi schreef:
Mode leek heeft hulp nodig :(

Past onderstaande jurkje onder de dresscode 'cocktail' voor een bruiloft of is die too much?

[ Afbeelding ]

Ik vind het een heel leuk jurkje!

Waarom is het zo dat mijn oortjes altijd in de knoop raken, hoe net ik ze ook opvouw?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 11:51

Hoi, ik heb even een vraag over wat hierin mijn rechten zijn.

Ik heb laatst mijn scooter naar de garage gebracht omdat die een vreemd geluid maakte (een heel hard/duidelijk geluid bij het wegrijden met een koude motor). Dit heb ik ook zo uitgelegd bij de garage destijds en dat de scooter het geluid bij een warme motor niet maakt.

Ik werd toen door ze gebeld later dat het aan de uitlaat lag en dat er een nieuwe uitlaat onder moest. Ik heb dat dus laten doen.

2 dagen later maakt de scooter weer precies hetzelfde geluid bij het wegrijden met koude motor. Dit keer vroeg de garage of ik een video kon maken van het geluid. Na het horen van dat geluid zeiden ze dit nog nooit eerder te hebben gehoord.

Of ze hebben het dus niet goed getest of gewoon een aanname gemaakt dat het door de uitlaat kwam .

Nu heb ik gezegd dat ik zou willen dat het geluid alsnog wordt verholpen en dat ik korting krijg op de reparatie, omdat het probleem waarvoor ik hem heen heb gebracht niet is verholpen. Echter zeggen zij dat de uitlaat toch al aan vervanging toe was en dat ze dit niet kunnen bieden.

Het is niet alsof de uitlaat zodanig kapot was dat ik niet meer ermee kon rijden en het veroorzaakte dus niet dat geluid.

Maar sta ik in mijn recht om korting of zoiets te vragen? Of ben ik in mijn vraag niet specifiek genoeg geweest?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 12:09

Nou ik vind dit wel nalatig van de garage. Want als ze hem gestart hadden dan hadden ze het zelf ook kunnen horen. Zou best kunnen dat je uitlaat aan vervanging toe was maar daar had ik bewijs voor willen zien. Dus de oude uitlaat even laten zien waar hij slecht was.
En inderdaad moet nu wel worden opgelost waar dat geluid vandaan komt. Zit er nog wel genoeg olie in? Heb je dat al gecheckt? Dat zou een garage ook moeten checken trouwens. Is de olie ververst? En eventueel je rollen vervangen? Want die zouden dat geluid ook kunnen maken.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 14-10-25 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 12:10

Ik zou ook iets van compensatie verwachten nu eigenlijk.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 12:26

Suzanne F. schreef:
Nou ik vind dit wel nalatig van de garage. Want als ze hem gestart hadden dan hadden ze het zelf ook kunnen horen. Zou best kunnen dat je uitlaat aan vervanging toe was maar daar had ik bewijs voor willen zien. Dus de oude uitlaat even laten zien waar hij slecht was.
En inderdaad moet nu wel worden opgelost waar dat geluid vandaan komt. Zit er nog wel genoeg olie in? Heb je dat al gecheckt? Dat zou een garage ook moeten checken trouwens. Is de olie ververst? En eventueel je rollen vervangen? Want die zouden dat geluid ook kunnen maken.

Nouja ik heb met ze gebeld destijds (niet zelf gekeken) en ze zeiden dat de uitlaat lek en verroest was en dat daardoor het geluid werd veroorzaakt, dus ik was akkoord gegaan dat ze er een nieuwe onder zouden plaatsen. (Met het idee dat het geluid dan verholpen zou zijn).

Ik heb ook geen verstand van dit soort dingen, dus als ze dat zeggen geloof ik dat..

De olie is wel vervangen omdat die daar sowieso aan toe was. Dat heeft de garage toen dus ook meteen gedaan.

Ze zeiden dat het toch al een oude scooter is dus dat het geluid overal wel door zou kunnen komen en de scooter ook nodig een beurt nodig heeft enzo.. maar het geluid dat die maakte heb ik in 2 jaar tijd nooit eerder gehoord en is geen subtiel/rammelend geluidje ofzo, maar echt een zeer hard krassend geluid wat echt niet goed klinkt..zelfs als leek kan ik dat verschil wel horen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 12:33

Het kan natuurlijk prima dat een oudere scooter die een beurt nodig heeft, aparte geluidjes gaat maken. Bewegende delen slijten. Geluiden kunnen overal vandaan komen, er kan een boutje of moertje los zitten die door opwarmen weer vast raakt omdat metaal uitzet bij warmte, bijvoorbeeld. Of er zit gruis in de bewegende delen, een versleten uitlaatpakking komt ook vaak voor.

Dat ze hoopten met het vervangen van de uitlaat de oorzaak van het geluid ook weg zou zijn, snap ik wel. Wel jammer dat ze niet goed getest hebben en verder onderzocht, maar het kán zijn dat het geluid inderdaad weg was toen ze na vervanging de scooter aangezet hebben.

_chou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 14:54

Waarom duurt het vaak best lang om albums uit te brengen voor artiesten nadat ze hem aankondigen? Voor mijn gevoel lijkt hij wel al af te zijn bij de aankondiging. Is dit om de hype eromheen te creëren? En dus ook in veel talkshows te komen en overal verder te verschijnen? Of zit hier nog wat achter?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 15:17

Ik vraag me af wat een normaal bedrag voor een verlovingsring is. :')
Ik kreeg van het weekend de vraag wat voor soort ring ik mooi vind, maar schrik nogal van de bedragen bij het zoeken naar voorbeelden. _O-

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 15:18

friezenfan2 schreef:
Kinderen zijn toch best snel gemaakt? Condooms kunnen schuren. De pil werkt niet altijd even goed.
Geen idee hoe het gebeurd is maar soms gebeurd dat gewoon.
En dan kom je er ook nog te laat achter en wordt er een kind geboren.

Dat is meer uitzondering dan regel hoor. De meesten hebben nog steeds kinderen omdat ze gewoon zelf kinderen willen en egoïstisch genoeg zijn dat zelfs in een bouwval te willen ongeacht hoe de kids zich daarbij zullen voelen later.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 15:20

Fearn schreef:
Hoi, ik heb even een vraag over wat hierin mijn rechten zijn.

Ik heb laatst mijn scooter naar de garage gebracht omdat die een vreemd geluid maakte (een heel hard/duidelijk geluid bij het wegrijden met een koude motor). Dit heb ik ook zo uitgelegd bij de garage destijds en dat de scooter het geluid bij een warme motor niet maakt.

Ik werd toen door ze gebeld later dat het aan de uitlaat lag en dat er een nieuwe uitlaat onder moest. Ik heb dat dus laten doen.

2 dagen later maakt de scooter weer precies hetzelfde geluid bij het wegrijden met koude motor. Dit keer vroeg de garage of ik een video kon maken van het geluid. Na het horen van dat geluid zeiden ze dit nog nooit eerder te hebben gehoord.

Of ze hebben het dus niet goed getest of gewoon een aanname gemaakt dat het door de uitlaat kwam .

Nu heb ik gezegd dat ik zou willen dat het geluid alsnog wordt verholpen en dat ik korting krijg op de reparatie, omdat het probleem waarvoor ik hem heen heb gebracht niet is verholpen. Echter zeggen zij dat de uitlaat toch al aan vervanging toe was en dat ze dit niet kunnen bieden.

Het is niet alsof de uitlaat zodanig kapot was dat ik niet meer ermee kon rijden en het veroorzaakte dus niet dat geluid.

Maar sta ik in mijn recht om korting of zoiets te vragen? Of ben ik in mijn vraag niet specifiek genoeg geweest?

Oef, ik heb dit ook gehad vorig jaar maar dan met de auto... Tig onderdelen vervangen op zoek naar het probleem... duizenden euro's verder... uiteindelijk als allerlaatste poging tot vervangen van een onderdeel, alsnog het geluid gevonden.
Maar nee, de andere vervangen onderdelen ben je mooi kwijt helaas en korting op wat het dan wel is, is er niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 19:57

Voor de creatievelingen onder ons.

Stel je koopt voor een volwassen schilderen op nummer.
Welke zijn dan goed van kwaliteit?

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-25 20:44

Mag een werkgever vakantiedagen inhouden als je (met toestemming) op vakantie naar het buitenland gaat terwijl je 100% ziek bent gemeld?