Wonen in een chalet-Tiny house?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 14:03

Ik had heel duidelijk laten weten wat ik wilde. En aannemer hoeft niks met de trap te doen dus hij mocht het mooi maken. Eigenlijk is dat zijn hoofd Job bij mij en het hek. Het stucen is erbij gekomen in samenspraak met aannemer.

Zijn bedoeling was dat ik die platen ging schilderen over de schroeven heen en onderop dichtmaken terwijl heel duidelijk was dat ik een kast wilde. Zijn uitleg over de ruimte geeft mij daarin doen twijfelen. Maar nu vraag ik je af of hij dit kan zeg maar. Dus ik niet een goed gesprek met hem hebben of hij er zin in heeft. Zo ja dan mag hij eerst de trap afmaken voordat hij met iets anders bezig kan. Want de muurtjes moeten ook nog een laag stuc. Hij doet steeds iets maar maakt niet af. En daar ga ik dan maar bovenop zitten. Ik ging tot nu toe gewoon weg en hij heeft zeg maar de ruimte dan kan zijn eigen muziek draaien. Krijgt eerst een lekker bakkie latte caramel. Dus ik vraag me dat dan af of die het gewoon niet kan of geen zin in heeft. Hij vraagt veel en dat is prima als je je daar werk naar levert. Kijk met dat stucen kan niet veel mis gaan dus dat deed hij goed.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 14:32

Inderdaad moet je een goed gesprek hebben met hem. Wij hebben hier mensen over de vloer gehad die dachten omdat het vrouwen waren die renoveerden en alles bedachten dat ze minder werk konden leveren. We hebben ze zeer snel uit de droom geholpen. En ook mensen weggestuurd. Seksisme en vooroordelen hadden we echt geen tijd voor en er zijn zat mannen die wel gewoon goed werk leveren en zich prima laten aansturen door vrouwen (die in ons geval zelf ook meewerken).

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 15:55

Het is opzich een hele aardige jongen helemaal niet seksistisch of vrouw onvriendelijk, sterker nog hij heeft mijn verhaal gehoord van mijn aannemer en hij vond mijn ex een banketstaaf. En hij heeft juist gezegd tegen aannemer dat hij wel dingen alvast kan doen die al klaar zijn dan. Muurtje achter trap wacht hij dan tot aannemer klaar is omdat daar nog krassen op kunnen komen omdat ze die zijwand gaan aanpassen met de dakkapel. Naar nu zit daar al Isolatie onder en op andere punten kan hij wat voorwerk al doen daarvan is duidelijk dat is dan niet af maar zorgt ervoor dat de heren in Januari daar lekker door kunnen werken en als hij het goed doet mag hij al het stucwerk doen bijvoorbeeld.

Maar de trap heb ik juist gezegd in overleg ook gekeken of we hem iets gingen verplaatsen zodat E nog konden isoleren dat hoeft nu niet omdat hij al heeft geïsoleerd en dus kan de trap gewoon afgemaakt worden en niet met platen die er weer af gaan want dat is dubbel werk.

Mijn gevoel zegt mij dat hij het goed bedoeld maar dat hij dit nog nooit heeft gedaan aan het maar gewoon aanneemt want dat is werk.

Maargoed als hij iets niet kan kan hij dat beter zeggen dan kan een ander dat doen.

Maar misschien is het iets anders, maar eens horen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 17:35

Wat een koekenbakker met die trap, hij kan gelijk de leuning vergoeden. Welke gek boort nou zo door een leuning? Zou hij dat in zijn eigen woning willen, waarom doet hij dat een ander aan.
En denk ook niet dat die dunne platen geschikt zijn om een trap te dichten. Daar ga je zo door heen met je voet mocht je een keer uitglijden.

Maar, dat komt wel goed. Je mannetje staan dat dit hersteld wordt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-25 20:25

Ik ben wel benieuwd wat zijn verhaal is. Want geen enkele zichzelf enigszins respecterende klusser kan dit toch een mooie oplossing voor de lange termijn vinden. Het ademt echt aan alle kanten 'tijdelijk even snel-snel dichtmaken' want het is er zomaar lomp tegenaan geschroefd. Met rommelhout. Dat niet eens netjes afgewerkt is op de randen. En niet netjes de lijn van de trap volgt / op elkaar aansluit want het verspringt nog ook.

Dit is gewoon een gevalletje snel dichtmaken want de hele zooi gaat er toch uit dus het maakt niet uit hoe het er uit ziet. Kan toch niet dat hij dit als mooi afgewerkt ziet :=

Wil je hier nog wat van maken dan moet je al die gaten dichtstoppen / glad strijken.
Iets over die leuning heen zetten om die lelijke rand van die plaat weg te werken.
Hele zaakje gladschuren en verven...en dan zit je alsnog tegen een rare verspringende plaat aan te kijken.

Misschien als je het leuk beschilderd ofzo dat er dan nog wat van te maken zou zijn.... maar ik vraag me echt af wat hij zelf in gedachten had als je er een leuk huisje van wil maken en niet 1 of andere bij elkaar geraapt rommelhok ofzo.....

Ik hoop dat hij het even snel voor je dichtgemaakt heeft 'voor nu' en dat de echte afwerking nog moet komen....

BeFunny

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-25 22:38

Hij wilde het ook nog afwerken.
Alleen wilde die dat doen met kitten, schuren etc. en naar bijv de leuning toe is dat ook gek. Dus daar klopt het niet. Maar ook goed die de platen er tegenop heeft gezet. De schroeven zitten niet gelijk etc.

En nu wilde hij dan een voorzet wand maken maar dat is heel anders dan afgesproken ziet er ook heel anders uit en is niet wat ik wil.

Dus ik moet hem horen want hij heeft het nu over nieuwe leuning. Dat is prima maar moet er alsnog iets moois gemaakt worden en mijn vraag is of hij dat kan. Iemand met een Timmermans diploma zou hier geen moeite mee hebben. Maar die zou het nooit zo gemaakt hebben.

Suzanne F.

Re: Wonen in een chalet-Tiny house?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:03

Precies. Ik zou er geen vertrouwen meer in hebben eigenlijk. Ik zou zelf de spijlen hebben gehouden en er een doorzichtige plaat achter hebben gezet. Of nieuwe spijlen dichter bij elkaar. Ik vind het dichtmaken erg zonde van het aangezicht. En ik zou een mooie kast maken eronder.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 10:06

In mijn trap zaten geen spijlen

Afbeelding

De bedoeling was hout tussen die vakken. En dus niet eroverheen geplaatst.
Het is een hele smalle trap dus zo neemt het ook geen ruimte van de trap zelf weg.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 28-07-25 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:06

BeFunny schreef:
Hij wilde het ook nog afwerken.
Alleen wilde die dat doen met kitten, schuren etc. en naar bijv de leuning toe is dat ook gek. Dus daar klopt het niet. Maar ook goed die de platen er tegenop heeft gezet. De schroeven zitten niet gelijk etc.

En nu wilde hij dan een voorzet wand maken maar dat is heel anders dan afgesproken ziet er ook heel anders uit en is niet wat ik wil.

Dus ik moet hem horen want hij heeft het nu over nieuwe leuning. Dat is prima maar moet er alsnog iets moois gemaakt worden en mijn vraag is of hij dat kan. Iemand met een Timmermans diploma zou hier geen moeite mee hebben. Maar die zou het nooit zo gemaakt hebben.

Precies. Mijn man is timmerman en die kon alleen maar schudde met het hoofd toen hij jouw trap zag. Hij wil er verder niets over zeggen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-25 10:09

BeFunny schreef:

[ Afbeelding ]

Het is een hele smalle trap dus zo neemt het ook geen ruimte van de trap zelf weg.

Oh dan had ik zeker spijltjes laten maken als het om de veiligheid van de hondjes ging. Geen twijfel.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 10:14

Mijn trap met die open vakken was echt gevaarlijk voor mijn hondjes dus zette ik dingen voor de trap. Dat hield de wawas wel tegen maar Sophietje vind haar weg gelukkig durfde ze dan niet naar beneden, nu wel maar nu is die wel veilig alleen niet wat de bedoeling was.

Er zijn meer dingetjes met de klusjesman. Dus daar moet ik echt een heel goed gesprek mee hebben. Vooral in de trend van of hij er wel zin in heeft. Want hij komt elke keer voor twee uurtjes terwijl ik liever heb dat hij de klus af maakt. Maar dan heeft hij iets niet bij zich. Hij heeft een bus maar komt met zijn auto. Dus heeft hij een deel mee. Dus dat gesprek gaat er dan over dat hij komt om de klus te doen en gewoon can 09 tot 17 kan blijven of als de klus klaar is dan kan die gaan of als hij aangeeft ergens heen te moeten. Maar niet als er even tussendoor klus want dan wacht ik liever tot hij tijd heeft. Maar ik denk dat hij de kans om mee te mogen draaien met de aannemer wel op zijn buik kan schuiven. Dat vind ik opzich jammer want ik had het hem gegund. En daarvoor zou je hem moeten kennen om dat te snappen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-25 10:14

Suzanne F. schreef:
BeFunny schreef:

[ Afbeelding ]

Oh dan had ik zeker spijltjes laten maken als het om de veiligheid van de hondjes ging. Geen twijfel.

Ik heb gekozen voor hout er tussen dat is mijn keuze zonder twijfel.
Dat jij voor spijltjes zou kiezen dat is wel duidelijk. Maar dat is niet mijn keuze.