Lau schreef:Zo klaar met wonen in een woonwijk 100 mensen die in hun tuin zitten en elkaar overschreeuwen. Echt rot op ga binnen zitten ik wil slapen met mijn raam op de kiepstand.
Hoe herkenbaar! Alleen is dit wel een rustige wijk, alleen wij hebben het slecht getroffen met onze buren.
Waren eerst de feestjes tot diep in de nacht een probleem, nu gaat zoonlief van 16 wekelijks op vrijdag of zaterdag met een groep vrienden en vriendinnen zitten zuipen in de tuin. Ze overschreeuwen elkaar tijdens drankspelletjes, harde muziek, net stonden er 2 te pissen voor op het grasheuveltje in het asfalt op straat, AH karretje mee gejat. Wie kan het hardst boeren, wie kan de meisjes op de meest vreselijke manier aanspreken (en die domme schapen maar lachen).
Ma is niet thuis. Maar dat maakt niet uit, want die stelt sowieso geen regels, die zuipt en lalt mee. Die jongen groeit op zonder grenzen of het besef dat je een beetje rekening met elkaar houdt als je in een rijtjeshuis woont.
Net als vorige week hebben we ze netjes gevraagd of het minder kan. Ze hebben er gewoon dikke vette schijt aan. Vraag ze te denken aan ons dochtertje dat ligt te slapen, schijt aan. Het is pas 22.30 uur en weekend en dan hoeft je volgens hen nergens rekening mee te houden.
Het normale verloop is dat de herrie erger en erger wordt naarmate ze meer gezopen hebben.
De buurvrouw vindt ons overigens laf als we deze jongeren vriendelijk aanspreken en vragen of het minder kan. Daar kunnen ze blijkbaar niet tegen. Zuipen daarentegen kunnen ze als de beste.
Ik baal er zo van dat dit volgens een vast patroon begint te verlopen. Echt, wees blij als je fijne buren hebt met wie je qua normen en waarden op een beetje gelijk niveau zit.
Lau, succes. Hopelijk is het bij jou gauw rustig.