Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 17:03

friezenfan2 schreef:
Ja maar daar staat uitdrukkelijk op dat het alleen via die website kan en nergens een telefoonnummer.

Ik heb even gekeken en via mijn werk een mail maar inderdaad ook verder geen verwijzing waar je precies een afspraak kunt maken.

Ik heb nog wel een link als je zzp'er of PGB'er in de zorg bent. Daarmee krijg je ook voorrang. Mochten mensen daarvoor in aanmerking komen stuur ik een link gaat via solopartners.nl

prompter

Re: Algemeen Coronatopic #9 - Geen maatregelen meer, wat een zegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 19:38

Wij staan volgende week zaterdag ingepland voor de booster, konden gelukkig tegelijk want ik ben nog niet aan de beurt qua leeftijd. Daarvoor moesten we bellen, dat was drama want je hangt uren in de wacht. Uiteindelijk bij de 5e keer bellen gelukt.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 19:44

Ik kreeg via de huisarts ook een brief om een afspraak te maken voor de 4e enting maar lig in het ziekenhuis en kan waarschijnlijk voorlopig niet naar een vaccinatie locatie als ik weer naar huis kan.
Nu krijg ik hem waarschijnlijk hier in het ziekenhuis.
Dat zou wel heel praktisch zijn. Ik kom straks thuis niet veel het huis uit maar wel 4x per dag thuiszorg die overal komt…

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 22:00

Ik zou het wel vrij absurd vinden als je hem niet in het ziekenhuis kan krijgen :o

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 07:13

Nou ja, ik lig er niet voor niets en mijn lijf moet nu een vaccinatie wel aan kunnen natuurlijk.
Maar hoop hem te krijgen de dag dat ik naar huis ga.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:34

Ik bedoelde meer kwa logistiek.
Uitgerekend voor mensen die niet super mobiel zijn zou een vaccinatie krijgen makkelijk gemaakt moeten worden. Uiteraard moet je wel fit genoeg zijn voor het vaccineren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:36

Ja, met je eens sizzle! En vooral als je idd straks thuis zoveel thuiszorg krijgt. Hopelijk kan je hem snel krijgen, zowel logistiek als qua gezondheid.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:39

MarijeR schreef:
Nou ja, ik lig er niet voor niets en mijn lijf moet nu een vaccinatie wel aan kunnen natuurlijk.
Maar hoop hem te krijgen de dag dat ik naar huis ga.

Het was bij ons een heel gedoe omdat de GGD dab de vaccinatie niet wilde/ kon registreren. Toen waren nog wel de QR codes. En je haalt meerdere vaccinaties uit 1 ampul, de rest moest weggegooid.
Ik heb het uiteindelijk wel kunnen regelen voor een patiënt, maar we hadden toen nog een vaccinatielocatie in het ziekenhuis.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:07

Marcella schreef:
Hhhmm krijg geen griepprik ben benieuwd wanneer nieuwe corona prik dan gaat zijn. Vraag mij heel eerlijk ook af of het wel iets toevoeg.

Laatste prik stam van eind januari en 1 week later corona.

Twee aannames die niet helemaal kloppen. Ten eerste ben je na een week nog niet volledig beschermd en ten tweede zorgt een prik ervoor dat je niet heel erg ziek wordt en in het ziekenhuis belandt, niet dat je geen corona kan krijgen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:20

Vandaag kreeg ik geen nieuwe tijden om die booster in te plannen. En geen telefoonnummer te vinden. En je wilt zo iets toch inplannen na je werk. Zeker als zorgmedewerker. Waarom werkt dit nog niet beter?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 12:32

In het ziekenhuis waar ik lig, loopt het personeel sinds gisteren eind van de middag weer met mondkapjes op.
Artsen zag ik al wel vaker met mondkapje maar hier op de afdeling nu weer iedereen.
Weet niet of het op alle afdelingen weer zo is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:56

https://www.nu.nl/coronavirus/6229745/i ... lprik.html

Gaat snel nu met herhaalenting. Komende week 40/60 jarigen de week erop de groep 12/40. Alleen hoe geen idee met brieven of niet?

Maar ik heb niks ivm de griepprik groep gehoord. Zoals ik al dacht mijn leeftijd is weer voor de "kwetsbaarheid" :roll:

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 17:58

Staat in het artikel, geen brieven. :)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:57

Voor het eerst heb ik een keer op tijd een brief gehad, mag ik geen afspraak maken omdat ik in augustus corona heb gehad :')
Ik mag pas eind november opdraven, ben ik "fijn"ziek met de "feest"dagen, want de vorieg 2 Moderna prikken vielen ook helemaal verkeerd, maanden beroerd van geweest.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 19:05

Je zou ook kunnen kijken of Pfizer geen optie is?

Maar aan de andere kant is zoveel maanden ziek zijn door de prik het waard in de hoeveelheid klachten van de coronabesmetting?

Ik vindt de echte antistoffen door besmetting nog wel altijd beter werken dan de vaccinaties en booster die ik heb gehad.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 19:21

Pfizer??? Ik ben 64 en kom m'n huis amper uit! Hoe dan? De klachten lijken ook niet op Pfizer.
De eerste 2 prikken waren AZ, daar heb ik niks van gemerkt, maar bij Moderna ging het erg fout en dat krijg ik nu weer, las ik.
Aan de corona besmetting (die op zich niks voorstelde, gewoon een verkoudheidje) heb ik ook wel e.e.a. overgehouden, o.a. totaal verzuurde benen. Ik slik al goede kwaliteit magnesium maar 's avonds kan ik niks meer.

Zoals een huisarts een jaar of wat geleden al opmerkte: ik ben wat gevoelig voor bijwerkingen :roll:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 19:22

Morrie schreef:
Pfizer??? Ik ben 64 en kom m'n huis amper uit! Hoe dan? De klachten lijken ook niet op Pfizer.
De eerste 2 prikken waren AZ, daar heb ik niks van gemerkt, maar bij Moderna ging het erg fout en dat krijg ik nu weer, las ik.
Aan de corona besmetting (die op zich niks voorstelde, gewoon een verkoudheidje) heb ik ook wel e.e.a. overgehouden, o.a. totaal verzuurde benen. Ik slik al goede kwaliteit magnesium maar 's avonds kan ik niks meer.

Zoals een huisarts een jaar of wat geleden al opmerkte: ik ben wat gevoelig voor bijwerkingen :roll:

Snap je wel wat ik bedoel? Lees het nog een keer...

Kijken of de Pfizer vaccinatie geen beter optie is dan Moderna vaccinatie

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 19:30

Morrie bedoel je pfeiffer? Zebrastreep heeft het over het andere corona vaccin pfizer.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 19:47

Hier hanteren ze een wachttijd van 5 maanden na corona voor de boosters. Misschien dan toch pas na de kerst doen, Morrie?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 19:50

o sorry, ik las Pfeiffer, het is al laat op de avond voor mij.....
Je kan niet kiezen en Pfizer is hetzelfde principe als Moderna, daar kan ik dus slecht tegen, ik krijg daar reacties op. Op AZ (ander type) kreeg ik geen enkele reactie.

@Monique: mijn man (die gelijk met mij corona had) wil geen dag langer wachten dan 3 maanden, hij zou het liefst nu al gaan. Ik heb daarin niet veel in te brengen. 2 november krijgen we eerst nog de griepprik, als ik daar net overheen ben, kan ik eind november de volgende prik gaan halen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 20:21

Staat die corona van augustus ergens geregistreerd? Wij hebben het vorige week gehad, maar alleen thuistesten. Nergens staat dat wij niet zouden kunnen gaan boosteren nu ....

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 20:52

Nee , als je het geregistreerd wilt hebben moet je toch echt een PCR test hebben gedaan.

Op mijn werk was het namelijk ook al bijna mis gegaan met vaccineren , niet alle personen met een positieve test stonden geregistreerd bij de dienst die kwam prikken. Mijn vermoeden is ook dat de positieve zelftesten niet goed zijn doorgegeven. Ik was gelukkig zo scherp , anders hadden ze mensen veel te vroeg een booster gegeven.

Je moet het gewoon zelf in de gaten houden. 3 maanden wachten in ieder geval. Te vroeg boosteren heeft niet zoveel zin , je hebt de komende 3 maanden in de meeste gevallen genoeg antistoffen om er door te komen. Er zijn uitzonderingen , maar die heb ik in mijn omgeving nog niet gezien.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 20:54

MoniqueT schreef:
Staat die corona van augustus ergens geregistreerd? Wij hebben het vorige week gehad, maar alleen thuistesten. Nergens staat dat wij niet zouden kunnen gaan boosteren nu ....

Ja, ik kon het niet geloven dat ik het had: nergens binnen zonder ffp2 en drukte altijd ontweken dat ik naar de GGD ben geweest

Ke kan je thuistest ook registreren, ik weet alleen even niet meer hoe dat ging

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 20:55

Maar kan het kwaad, als Morrie en haar man dat graag willen?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 20:55

MoniqueT schreef:
Maar kan het kwaad, als Morrie en haar man dat graag willen?

Volgens een familielid die er verstand van heeft, is het zinloos om eerder te vaccineren