Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Luxorvalkje schreef:Ik ben ‘al’ 34 en hoop dat dit jaar eindelijk de knip erin mag.
Ik draai al jaren een filmpje in mijn hoofd af waarin een gynaecoloog/ psycholoog dezelfde vragen stelt aan een stel met een kinderwens, als die aan mij. En dat ze in het laatste shot een beetje verbouwereerd in de stoel zitten
lor1_1984 schreef:Ik ben 37, had in eerste instantie wel een kinderwens maar ivm medische en psychische klachten werd het een definitieve 'nee'.
En hoewel het soms best steekt, zeker als er allemaal zwangeren en baby's om me heen zijn, heb ik er absoluut geen spijt van.
Maar ook de opinie dat ik op de langere termijn beter spijt kan krijgen van deze beslissing dan dat ik een kind meesleep in mijn instabiliteit etc.
Heel simpel gezegd is een kind van mij een kind dat de pleegzorg in zou gaan en dat moet je imo niet willen/doen.
Relaxed schreef:MarlindeRooz schreef:Ik denk dat wij een heel lief en leuk kind zouden krijgen. Maar de wereld is niet geschikt voor kinderen die "a-typisch" zijn. Dus dat wil ik een kind niet aandoen.
Dit denkt toch iedere ouder?
Relaxed schreef:MarlindeRooz schreef:Ik denk dat wij een heel lief en leuk kind zouden krijgen. Maar de wereld is niet geschikt voor kinderen die "a-typisch" zijn. Dus dat wil ik een kind niet aandoen.
Dit denkt toch iedere ouder?
MarlindeRooz schreef:Oh nee ik was afgrijselijk als kind daar moet je wel een goede partner tegenover te zetten om dat te temperen. Nu God zou mezelf gewoon dumpen ergens.
Mews schreef:Ik vind dat het leven steeds leuker wordt met elk jaar tot dusver, dus ik vond 30 worden ook niet erg. Meer geld, nog prima fysiek fit, minder onzekerheden, stress en twijfels dan toen ik 20 was.
Ceffyl schreef:Mews schreef:Ik vind dat het leven steeds leuker wordt met elk jaar tot dusver, dus ik vond 30 worden ook niet erg. Meer geld, nog prima fysiek fit, minder onzekerheden, stress en twijfels dan toen ik 20 was.
Hier ben ik het zo mee eens! Leuk om dat ook eens te benoemen. We leven in een samenleving die jong zijn verheerlijkt, maar ik ben nu (eind 30) zowel financieel als emotioneel zoveel stabieler dan toen ik begin 20 was. Mijn leven vind ik nu leuker dan 15 jaar geleden.
Ceffyl schreef:Mews schreef:Ik vind dat het leven steeds leuker wordt met elk jaar tot dusver, dus ik vond 30 worden ook niet erg. Meer geld, nog prima fysiek fit, minder onzekerheden, stress en twijfels dan toen ik 20 was.
Hier ben ik het zo mee eens! Leuk om dat ook eens te benoemen. We leven in een samenleving die jong zijn verheerlijkt, maar ik ben nu (eind 30) zowel financieel als emotioneel zoveel stabieler dan toen ik begin 20 was. Mijn leven vind ik nu leuker dan 15 jaar geleden.