[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:06

Ik ben al 42... geeft niks, ik vind mijn leven hartstikke leuk :j

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:13

Ik ben ‘al’ 34 en hoop dat dit jaar eindelijk de knip erin mag.

Ik draai al jaren een filmpje in mijn hoofd af waarin een gynaecoloog/ psycholoog dezelfde vragen stelt aan een stel met een kinderwens, als die aan mij. En dat ze in het laatste shot een beetje verbouwereerd in de stoel zitten :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:23

Puppy's...

:D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:36

Ik ben 37, had in eerste instantie wel een kinderwens maar ivm medische en psychische klachten werd het een definitieve 'nee'.
En hoewel het soms best steekt, zeker als er allemaal zwangeren en baby's om me heen zijn, heb ik er absoluut geen spijt van.
Maar ook de opinie dat ik op de langere termijn beter spijt kan krijgen van deze beslissing dan dat ik een kind meesleep in mijn instabiliteit etc.
Heel simpel gezegd is een kind van mij een kind dat de pleegzorg in zou gaan en dat moet je imo niet willen/doen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:47

Knap en diep respect voor je.
Echt dat meen ik heel erg.
Heel knap!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:53

Heel knap hoor Lor1 _O_
Is het voor jou geen optie om een wat ouder kind af en toe een weekend te hebben? Dat is iets wat ik ook heel graag zou willen.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:05

Luxorvalkje schreef:
Ik ben ‘al’ 34 en hoop dat dit jaar eindelijk de knip erin mag.

Ik draai al jaren een filmpje in mijn hoofd af waarin een gynaecoloog/ psycholoog dezelfde vragen stelt aan een stel met een kinderwens, als die aan mij. En dat ze in het laatste shot een beetje verbouwereerd in de stoel zitten :')

Succes! Ik heb geen psycholoog hoeven zien voor mijn sterilisatie toen ik 33 was, enkel een telefonische afspraak met de HA voor de verwijzing + een live afspraak bij de gynaecoloog. Ik denk dat het op die leeftijd wel moet lukken als je het zelf graag wil.

Knap zeg lor1, zo'n beslissing lijkt me niet makkelijk als je het wel graag wil. :(:)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:20

lor1_1984 schreef:
Ik ben 37, had in eerste instantie wel een kinderwens maar ivm medische en psychische klachten werd het een definitieve 'nee'.
En hoewel het soms best steekt, zeker als er allemaal zwangeren en baby's om me heen zijn, heb ik er absoluut geen spijt van.
Maar ook de opinie dat ik op de langere termijn beter spijt kan krijgen van deze beslissing dan dat ik een kind meesleep in mijn instabiliteit etc.
Heel simpel gezegd is een kind van mij een kind dat de pleegzorg in zou gaan en dat moet je imo niet willen/doen.

Respect, lijkt me heel erg moeilijk.

Deel van de reden dat ik geen kinderen heb is ook het feit dat ik autisme heb en mijn partner chronische depressie en ADD en we onze handen vol genoeg hebben aan onszelf en elkaar. Ik denk dat een kind op de wereld zetten zowel voor ons als voor het kind niet beneficiair zou zijn. Ik vraag me soms ook wel eens af hoe het zou zijn om er eentje van ons samen te hebben, maar het past gewoon niet bij ons leven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:27

Ik denk dat wij een heel lief en leuk kind zouden krijgen. Maar de wereld is niet geschikt voor kinderen die "a-typisch" zijn. Dus dat wil ik een kind niet aandoen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:30

Ik ben gewoon niet bereid m'n prettige leven overhoop te halen voor iets waar ik echt nul passie voor voel, maar wel de rest van mijn leven aan vast zal zitten.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:32

MarlindeRooz schreef:
Ik denk dat wij een heel lief en leuk kind zouden krijgen. Maar de wereld is niet geschikt voor kinderen die "a-typisch" zijn. Dus dat wil ik een kind niet aandoen.

Dit ook, inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:34

MarlindeRooz schreef:

Dit denkt toch iedere ouder? :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:39

Ik wil m'n geld en tijd niet besteden aan een kind, wil m'n vrijheid behouden en ik heb ADD waardoor ik een chaoot ben laat staan met kind. Nee dank u.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:39

Relaxed schreef:
MarlindeRooz schreef:

_O-

Al zou de kans maar 1% zijn dat mijn kind ook zo'n psychisch wrak wordt als ik, dan zou ik die kans nog niet wagen.
Al denk ik dat de diagnoses en hulp nu beter zijn dan zo'n 30 jaar geleden, maar dan nog.

Maar ik ben ook veel te gehecht aan mijn vrije leven zonder geldzorgen, dus dan alsnog niet.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:47

Relaxed schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hahaha nee denk ik? Maar met de genen van mijn vriend krijg je sowieso een rustig kind. Maar ik heb ook geen drang om te baren los van dat ik het rationeel onhandig vind om deze combinatie te maken. Had ik misschien anders gevonden als de wereld anders was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:50

O jawel hoor, iedere ouder denkt dat hun kinderen wel leuk en knap en slim zijn :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:52

Oh nee ik was afgrijselijk als kind daar moet je wel een goede partner tegenover te zetten om dat te temperen. Nu God zou mezelf gewoon dumpen ergens.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:56

MarlindeRooz schreef:
Oh nee ik was afgrijselijk als kind daar moet je wel een goede partner tegenover te zetten om dat te temperen. Nu God zou mezelf gewoon dumpen ergens.

Hahaha mijn vriend was vroeger blijkbaar echt een boefje die de boel op stelten zette en ik heb ADHD dus wij grappen ook altijd dat er bij ons een enorm terror kind uit zou komen. _O-

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 17:16

Heb werkelijk nog nooit nagedacht over de potentiële producten ten gevolgen van voortplanting :+

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 17:36

Mews schreef:
Ik vind dat het leven steeds leuker wordt met elk jaar tot dusver, dus ik vond 30 worden ook niet erg. Meer geld, nog prima fysiek fit, minder onzekerheden, stress en twijfels dan toen ik 20 was. :D

Hier ben ik het zo mee eens! Leuk om dat ook eens te benoemen. We leven in een samenleving die jong zijn verheerlijkt, maar ik ben nu (eind 30) zowel financieel als emotioneel zoveel stabieler dan toen ik begin 20 was. Mijn leven vind ik nu leuker dan 15 jaar geleden.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 17:39

Ik kan niet wachten op de dag dat ik me niet meer onzeker voel over 50% van de dingen die ik doe. Dat hoort er toch wel een beetje bij als je jong bent geloof ik. Wil ik best vanaf op zich. :+

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 18:04

Ceffyl schreef:
Mews schreef:
Ik vind dat het leven steeds leuker wordt met elk jaar tot dusver, dus ik vond 30 worden ook niet erg. Meer geld, nog prima fysiek fit, minder onzekerheden, stress en twijfels dan toen ik 20 was. :D

Hier ben ik het zo mee eens! Leuk om dat ook eens te benoemen. We leven in een samenleving die jong zijn verheerlijkt, maar ik ben nu (eind 30) zowel financieel als emotioneel zoveel stabieler dan toen ik begin 20 was. Mijn leven vind ik nu leuker dan 15 jaar geleden.

Ook mee eens :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:58

Relaxed schreef:
O jawel hoor, iedere ouder denkt dat hun kinderen wel leuk en knap en slim zijn :j

Nou....nee... :\

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:05

Ceffyl schreef:
Mews schreef:

Ook mee eens! Zit nu met 34 beter in mijn vel dan toen ik 20 was. En ik vind ouder worden ook leuk, snap nooit dat er zo’n drama wordt gemaakt van 30 worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:08

Ik zeg altijd ik ben blij dat ik weer een jaartje ouder wordt. Op het moment dat ik dat niet word is het pas een probleem.

(mijn vader was 38 oma 54 en tante 26, dan zeik je niet over een jaar meer)