Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fleurtjeuh schreef:DiscoDipp schreef:Vandaag weer werken gezien niemand mij kan vervangen. Holyshit ik voel mij echt zo belabberd, iedereen zegt al je ziet eruit als een zombie.![]()
Kan gewoon niet naar huis
Geen vervanging is niet jou probleem.
Niet verantwoordelijk voelen voor het slechte management van je werkgever!
Ziek is ziek en dan moet je naar huis
Ro0sje schreef:Ik verbaas me er vooral over dat iedereen hier wéét dat een mondkapje niet werkt (medische mondkapjes uitgezonderd) maar wel dragen want het is anders asociaal? Tegenover wie is het dan asociaal? Want het werkt toch niet?
Ik werk in de zorg en draag vanzelfsprekend daar een medisch mondkapje wat om de zoveel uur vervangen wordt.
Maar in de supermarkt verbaas is me over de smerige snot/kwijl lappen die mensen uit hun zak toveren en om hun mond snoeren. Wie kan mij vertellen wat hier precies de meerwaarde van is?
Ik draag een mondkapje als dat gevraagd wordt. Maar het nut van mondkapjes buiten dragen, als je in je eentje zit en op de fiets? Why?
Ineke2 schreef:Het werd gevraagd in een restaurant in België, dús doe je dat gewoon. Klaar punt uit.
Als je al uit eten gaat in een ander land, omdat het hier niet mag, gedraag je dan niet ook nog eens asociaal.
Marije_1997 schreef:Zebrastreep schreef:Ik kom bij iemand die aan de beademing zit dagelijks en zonder te klagen 2 uur een mondkapje draagt.
Kan dan niet helemaal begrijpen dat gezonde mensen daar zo over klagen als ik eerlijk ben![]()
Als je het benauwd krijgt zonder medische aandoening adem je 9 van de 10 keer verkeerd en zit je eerder tegen het hyperen aan. Heb ik ook wel eens en als ik dan denk even normaal ademen gaat het direct weer goed. Vindt de kriebel in de neus vervelender
Wil niet heel banketstaaf doen. Maar ik ben met mondkapje al bijna gelijk met de vlakte gegaan. Ik adem niet verkeerd, omdat ik ook wel last van paniekaanvallen heb gehad. Dus weet wat ik moet doen hahha
Ro0sje schreef:Ik verbaas me er vooral over dat iedereen hier wéét dat een mondkapje niet werkt (medische mondkapjes uitgezonderd) maar wel dragen want het is anders asociaal? Tegenover wie is het dan asociaal?
Ik werk in de zorg en draag vanzelfsprekend daar een medisch mondkapje wat om de zoveel uur vervangen wordt.
Maar in de supermarkt verbaas is me over de smerige snot/kwijl lappen die mensen uit hun zak toveren en om hun mond snoeren. Vervolgens weer in hun zak proppen en dit gaat wekenlang zo door. Wie kan mij vertellen wat hier precies de meerwaarde van is?
Ik draag een mondkapje als dat gevraagd wordt. Maar het nut van mondkapjes buiten dragen, als je in je eentje in de auto zit en op de fiets? Why?
poes schreef:Of het nu zinvol is of niet: het is wel vreselijk asociaal naar de restaurant uitbater. Het is verplicht en zowel de gast als de uitbater hebben kans op een boete. En dus omwille van dat soort dwaze wijsneuzen moeten uitbaters ook de tijd en moeite doen om dit te gaan handhavensorry maar ik had ze er zo uit gezet.
En nogmaals: een kapje dragen doe je vooral voor de ander en niet voor jezelf. Vind je het quatsch koop dan goede fftp 2 maskers en draag ze correct.
En anders blijf gewoon thuis of ga ergens heen waar het niet verplicht is. Al dat moeilijk doen om moeilijk te doen zeg.