Trouwen in 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:43

pimaude schreef:
Ik zou echt niet zonder foto's kunnen als hobby fotograaf ;) wij gaan naar de heide sochtends op ons gemak en doen daar de first look ook. *-:)

Dat snap ik helemaal! Ik ben gewoon raar.
Ik moet mijn vriend nog wel zo ver zien te krijgen. Die vindt een simpel kiekje van de bruiloft zelf meer dan genoeg als beeldmateriaal. Want 'dat is toch leuk genoeg?' Ik vind van niet, maar omdat ik zo min mogelijk druk op de dag zelf wil leggen, leek het me de perfecte oplossing om de shoot dan later te doen. Met een creatieve fotograaf en op een locatie zonder gasten. Ik voel me erg ongemakkelijk als ik op de foto moet, maar ik zou het wel willen proberen als we dat in alle rust (alleen!) met de fotograaf kunnen doen, zonder extra zenuwen. :+

Kylan

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 13:53

Geen foto's zou ik echt wel jammer vinden! Hopelijk kan je een shoot boeken voor na de bruiloft, maar ik zou ook heroverwegen om toch voor de ceremonie foto's te maken. Ik vond het juist ook een stuk rust geven dat wij even met de fotograaf weg gingen, even niet nadenken maar gewoon doen wat hij zegt en een beetje grappen. En ik hou echt helemaal niet van foto's :') Moet je wel een fotograaf uitkiezen waar je een goede klik mee hebt...

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 16:40

Oeh ik zou dat ook niet kunnen voorstellen inderdaad. Als fotografe zelf is voor mij een goede fotograaf het grootste puntje haha. Ik wil een goede fotograaf, en mijn vriend een goede DJ :') Maar ik begrijp dat dat niet voor iedereen hetzelfde is. Ik denk wel dat het extra bijzonder is als het op de dag zelf zou zijn, dat geeft dan toch weer een hele mooie speciale lading erop, en als het goed is zonder stress :j En wie weet zelfs een stukje ontstressen en gewoon samen met je man een momentje hebben! Bijzondere foto's waar je de rest van je leven op terug gaat kijken. <3 Als jij zelf een simpel kiekje stiekem toch niet genoeg vindt, misschien er toch nog eens over hebben. Geven en nemen toch :)) Het zijn van die dingen die sommige mannen gewoon echt helemaal niks vinden, maar soms is dat even op de tanden bijten en achteraf zijn ze allemaal stiekem toch blij met het eindresultaat :P Een goede fotograaf doet inderdaad wonderen, iemand die jou lekker op je gemak stelt en je samen lol laat hebben en het aanstuurt, gewoon lekker luchtig allemaal :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 19:13

Wij denken vooral in de toekomst.. mijn vriends opa en oma doen het nog en daar zijn we heel blij mee, dus we willen zoveel mogelijk prachtige foto's van en met familie. :D en ons hondje die de ringen komt brengen vind ik al een fotograaf waardig an sich haha.

Hebben jullie apart vervoer voor (dag) gasten van en naar locatie? We zaten wat te denken zodat iedereen kan drinken, maar veel verder dan de taxi komen we niet :=

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 13:53

Jaa wij willen onze hond ook de ringen laten brengen! <3 het is alleen nogal een drukke (we hebben hem nu een jaartje, geadopteerd. Was een straathond en heeft veel energie :P ) dus er moet eerst nog wat meer training in haha. Maar dat zou super leuk zijn!

De taxi is ook prima toch? Komt iedereen netjes thuis en weet zeker dat dat gewaardeerd wordt. Hier doen wij het niet, maar veel familie/vrienden slapen ook rondom onze venue.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 21:24

Nog maar een week te gaan voor jullie Lorette! Gaat het inmiddels wat beter met de voorbereidingen? Of heb je nog veel last minute stress?

Hier is het normale leven weer begonnen, werken enzo. En nog een week of 4/6 wachten op de rest van de foto's....

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 22:21

Hij heeft sinds vandaag een pak, dus dat is eindelijk geregeld. :) Jaarling is net weer terug na weken op de kliniek en daardoor slaap ik al iets beter. De kudde is nog ontregeld en het been is nog niet helemaal genezen, dus hopelijk blijft het goed gaan. Mijn moeder kan ook al meer zelf.
We hebben nog een weekje om wat zaken te regelen. Decoratie, of we nog ergens muziek willen en wat dan precies, welke schoenen ik aandoe, welke spullen we waar heen moeten brengen, bedankjes, taakverdeling (want geen ceremoniemeester) en andere toestanden. :P O, en we moeten het huwelijksreisje nog voorbereiden.
Soms schiet me ineens iets te binnen en dan ben ik het later weer kwijt... Het scheelt dat het allemaal bijzaak is. We kunnen trouwen en onze gasten worden gevoederd. :+ We doen maar niet zo moeilijk over de details. Ik ben blij dat ik nu zelf een beetje bij kan komen, want niet slapen + zorgen + extra druk op alle fronten is gewoon niet lekker. Ik had helemaal geen ruimte meer in mijn hoofd voor de bruiloft. Al moet ik zeggen dat ik nu zonder bruiloft al druk genoeg zou zijn om het thuis allemaal in orde te krijgen voor een paar dagen vakantie. De paarden besloten om dwars door de omheining te gaan, dus morgen ben ik weer druk met repareren en moet ik maar zien hoeveel tijd er overblijft om over de bruiloft na te denken. :Y)

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 07:40

Gelukkig is het pak geregeld! En fijn dat je jaarling weer thuis is, scheelt ook weer een hoop :) Klinkt inderdaad als details wat er nog gedaan moet worden, dus trouwen kun je zeker!
Heel fijn ook dat je weer iets relaxter voelt.

Mocht je nog decoratie nodig hebben, ik heb nog best veel in wit/goud (vlaggenlijntjes, waaiers, lampionnen) wat bij ons uiteindelijk niet is gebruikt, dat mag je gerust komen ophalen of ik kan wat naar je opsturen!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 07:56

Gelukkig gaat het allemaal wat beter Lorette, goed dat jullie de details wat loslaten.

Wij hebben de trouwkaarten verstuurd, ben zo blij met wat ik uiteindelijk heb ontworpen!

De kaarten hebben een goudfolie randje, moeilijke te zien op de foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 14:35

Niet mijn smaak, maar wel heel tof! En met zorg! Ik vind het mooi dat er weinig informatie opstaat- maar precies genoeg. Dat maakt hem samen met de rand heel chique.

Onze kaart is ook uitgekozen en wij hebben ons laatste gesprek op de locatie gehad. Nog steeds denk ik: hoe dan? Toch in september bellen dat ik kom wanneer ze aan het werk is :Y) Eerst even op vakantie en dan gaan we onze uitnodigingen ook versturen!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 14:50

Mooi geworden Maanlicht, erg chique en dat is denk ik zeer goed passend bij de locatie :)

Dat is wel ver van tevoren voor een laatste gesprek pimaude! Ik zou gewoon nog een keer gaan hoor een of twee weken voor de grote dag :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 14:55

Ja, dat hadden wij ook al bedacht en ik heb het zelfs gezegd, dat ik me tegen die tijd nog wel even meld en verwacht dat ze even met mij een kwartiertje de dag wil doorlopen op de locatie! En dan laat ik me vanaf dan wel leven haha, niet eerder!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 18:18

Lorette, fijn dat je alles redelijk op de rit hebt, het zal vast goedkomen! en ook fijn om je paardje weer thuis te hebben, een zorg minder lijkt me.

Mooie kaart Maanlicht!! Slot Zuylen is zo mooi :)

Pimaude ook al lekker bezig, mooi!

Hier begint het ook al op te schieten, 20 mei het feest. Ik moet zeggen dat ik er helemaal nog niet mee bezig ben.. het voelt echt als mosterd na de maaltijd. Ik heb het momenteel ook best heel druk met een nest puppies, dat kost veel tijd :) maar wel superleuk!
Ik zit nog wel met een paar details waar ik nog overleg met de locatie over wil hebben. De muziek en aankleding bijvoorbeeld. En wellicht de mogelijkheid om toch buiten te vieren bij mooi weer. Ze hebben een gaaf overkapt terras, dat in combinatie met barbeque is misschien wel leuker.

Wat zouden jullie doen? Ik heb geen taart, maar petit fours voor de gasten. Het feest begint om 18.30. Het is om 22.00 afgelopen. We hebben een life cooking bbq.... nu twijfel ik om het koffie met gebak momentje aan het begin, of aan het eind te doen. Vóór of na het eten dus? manlief zegt ervoor... maar ik kan me zo voorstellen dat de gasten dan al lekker trek hebben en liever meteen aan het eten gaan.
twijfel.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 18:29

Met een feest vanaf 18.30 u zou ik dat gebruiken als dessert na de bbq, dus jouw idee. :j

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 18:47

Hier is het nu ook begonnen. We hebben de trouwdatum vastgelegd bij de gemeente. Wij gaan op 22-11-22 trouwen.
De eerste stap is gezet, nu de rest nog :+ gelukkig hebben we nog tijd genoeg.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 19:12

Gefeli! Gave datum :D

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:41

Mooie datum arabella! Veel plezier en succes met de voorbereidingen

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 21:03

Gefeliciteerd Arabella! Mooie datum ook :)

Juval, ik zou ook kiezen voor koffie en taart als dessert na de BBQ.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-22 10:53

Lorette, het gaat opschieten! Fijn dat alles weer wat rustiger is.

Maanlicht wat een supergave kaart!

Pimaude wat ver van tevoren idd dat laatste gesprek.. ik zou dan ook wel graag nog een keer langs willen gaan.

Juval, ik snap inderdaad wel dat het een beetje als mosterd na de maaltijd voelt en het niet heel erg in je hoofd zit! Ik zou het gebak ook als toetje doen na de bbq.

Gefeliciteerd arabella en toffe datum! Succes met alle voorbereidingen.

Wij zijn ook hard bezig, vandaag nog precies 4 weken. Wij zijn maandag bij de locatie geweest voor de laatste afspraak en werden op de terugweg in de auto gebeld dat het feest toch in de Ger kan die we oorspronkelijk hadden uitgekozen :) dus daar zijn we heel blij mee! Verder de bedankjes besteld, iets om de ringen op te leggen, enveloppendoos, etc. Ik heb er echt zin in!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 11:27

Wat leuk voor de bruidjes in spé, alvast van harte gefeliciteerd!
Door dit topic word ik weer heerlijk terug in de tijd geslingerd naar ons huwelijk op 9-9-99. Die datum had mijn man gekozen, omdat ik het anders vergeet. :o
Wij zijn in Schotland getrouwd. Mijn moeder (van origine coupeuse) had mijn trouwjurk gemaakt en mijn man ging origineel in kilt. Mijn jurk was in het groen. Ik wilde persé niet in het wit, omdat iedereen dat al doet en ook omdat ik 'geen maagd' meer was. De uitnodigingen hebben mijn man en ik heel creabea zelf geprint en opgeleukt. Het trouwboeket heeft mijn man samen met mijn moeder gemaakt van zonnebloemen en bloemen uit de natuur. Op de dag ervoor hebben we de kaartjes voor de tafelverdeling naar het restaurant gebracht en gezegd dat men ze random mocht neerzetten. Dit heeft heel wat mooie gesprekken en nieuwe vriendschappen tussen de gasten opgeleverd. Tijdens en na het diner was er een liveband met traditionele, Schotse muziek. Die speelde sowieso al elke avond voor de gasten van het restaurant, dus dat scheelde weer in kosten. De taart was een traditionele, waarvan je op de trouwdag kleine stukken uitdeelt (heel machtig spul) en de rest bewaart om uit te delen bij de eerstgeborene. Ik was zwanger toen ik trouwde, dus de taart hoefde niet lang daarna bewaard te blijven. :D De foto's zijn door mijn schoonvader gemaakt. Al met al waren we 5000 gulden voor alles bij elkaar kwijt. Het verblijf was voor ieders eigen rekening. Het wordt door een ieder nog steeds als een bijzondere dag besproken en in het dorpje waar we zijn getrouwd is er indertijd nog jaren over nagepraat, getuige onze kennissen daar.

Ik wens iedereen een hele mooie en bijzondere dag toe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 13:57

Amandana; fijn! Zal vast een last van je schouders zijn dat de locatie toch blijft zoals jullie zo graag wouden!!

Wij hebben vriends papa aan het werk gezet! Een enveloppenbak en een donutbord en een welkomstbord! Laat papa maar lekker klussen :D vind hij nog leuk ook! Ons budget hebben we flink opgeschroefd zodat de neven en nichten aan kunnen schuiven bij het eten, en we echt de hele familie bij elkaar hebben op het moment dat de fotograaf er ook nog is! :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:22

Wat is het mooi geworden maanlicht! Heb je al reacties gekregen?

Juval dat schiet al op idd jullie datum! Ik zou dat ook erna doen, koffie is echt iets wat mensen na het eten pakken. En gebak ook haha :P

Fijn dat jullie toch de originele locatie kunnen doen amandananana! Lekker bezig ook met alle details :D

Dat is nog eens een mooie datum Shenavallie :) Mooi om te lezen hoe jullie dag was toen!

Ik heb gister een website gemaakt met alle info voor onze bruiloft. Omdat er behoorlijk wat mensen gaan reizen ervoor, uit NL en familie van mijn vriend met het vliegtuig hier in Zuid Afrika, hebben we best wat info die we erop moeten zetten (accommodaties in de omgeving, livestream etc). De link van de site zetten we dan op de uitnodiging, zodat die niet zo vol komt te staan :j

Verder heb ik toch nog ander stof kunnen vinden voor de bovenkant van m'n trouwjurk <3 ben helemaal verliefd. Gister besteld <3 het komt allemaal goed haha. Vond het zo lastig!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 14:27

Ik wilde ook zo'n mooie, rustige uitnodiging. Wij hebben hem uiteindelijk helemaal volgestouwd met info. :') Alles volgepropt en het was een dubbelzijdige vouwkaart. Zo was heel veel meteen duidelijk en zouden we zo min mogelijk vragen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 08:43

Oeh heb je een foto van je trouwkaart lorette ?

En fijn maanlicht!! Valt alles toch nog op zijn plek!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 19:23

Lorette en ynskek... bijna!!!!