Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gnome
Berichten: 8483
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 09:58

Als vaccineren niet meer genoeg is, houdt het gewoon op. Kan daar echt heel chagrijnig van worden. Het besmetten maakt toch niet uit als je er niet meer ernstig ziek van wordt of als de kans daarop heel klein is? Volgens mij stoppen we bij andere griepgolven ook niet met reizen.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:04

Het punt is gewoon dat ze ondanks dat er nog te weinig mensen zijn gevaccineerd toch de boel hebben open gegooid. Tja niet heel handig.
En dan heb ik het niet alleen over Nederland

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:09

Sizzle schreef:
Eigenlijk hoop ik dat ik nu (volledig gevaccineerd) ook gewoon met de delta in aanraking kom. Dan is dat gelijk maar weer geboost.

Weekje Mallorca/Cherso/Albu Feira boeken en je hebt denk ik bingo. ;)

Jildau

Berichten: 9443
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:10

ingedebruijn schreef:
Als vaccineren niet meer genoeg is, houdt het gewoon op. Kan daar echt heel chagrijnig van worden. Het besmetten maakt toch niet uit als je er niet meer ernstig ziek van wordt of als de kans daarop heel klein is? Volgens mij stoppen we bij andere griepgolven ook niet met reizen.


Mee eens. Zoals wat IJsland nu doet, dat zou betekenen dat we er nooit weer vanaf komen en altijd panisch blijven doen. Want 90% van de bevolking is volledig gevaccineerd, niemand wordt ernstig ziek maar toch weer nieuwe maatregelen want de delta variant.. Ik word daar enorm moedeloos van.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:12

Feit is dat je daar nu ook te maken hebt met toeristen die niet ingeënt zijn.

Jildau

Berichten: 9443
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:14

lenaa_tje schreef:
Feit is dat je daar nu ook te maken hebt met toeristen die niet ingeënt zijn.


Dat is toch je eigen risico als toerist? Dan stel je in dat niet-gevaccineerde toeristen moeten testen enzovoorts maar om dan voor de inwoners weer maatregelen in te voeren gaat mij echt veel te ver.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:15

Ik vind het ook echt niet normaal van IJsland. We gaan toch niet alles dicht gooien omdat we een verkoudheidje hebben? Ze sporen niet hoor daar.

90% volledige vaccinatie is echt bizar hoog, je zou je bevolking moeten belonen ipv straffen. Niemand komt meer in het ziekenhuis ervan, hooguit een enkele en bijna niemand klachten, en nog maatregelen?! Dat is toch het hele doel? Je zou bijna denken dat ze het daar leuk vinden om de bevolking een beetje te pesten.

Lenaa_tje, dat is toch de toerist zijn of haar probleem en niet die van IJsland? Zij worden immers niet meer ziek ervan.

Nogmaals en de wappies maar zeggen we hebben gelijk. En in deze hebben ze ‘t nog bijna ook nog.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:15

lenaa_tje schreef:
Feit is dat je daar nu ook te maken hebt met toeristen die niet ingeënt zijn.

maar neemt zo'n toerist dan niet zelf (bewust!) een risico om maar een open land te gaan?

Ik ben nog steeds van mening dat zodra elke inwoner die een prik wil de kans heeft gehad... + twee weken dat dan de boel weer open kan. Ja, mogelijk krijg je meer besmettingen, maar als het goed is doet de vaccinatie zijn werk.

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:15

Jildau schreef:
lenaa_tje schreef:
Feit is dat je daar nu ook te maken hebt met toeristen die niet ingeënt zijn.


Dat is toch je eigen risico als toerist? Dan stel je in dat niet-gevaccineerde toeristen moeten testen enzovoorts maar om dan voor de inwoners weer maatregelen in te voeren gaat mij echt veel te ver.

Ja maar als land zit je er mee :+
Zieke toeristen zijn nou niet echt handig en terug sturen kun je ze ook niet

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:16

Winged schreef:
lenaa_tje schreef:
Feit is dat je daar nu ook te maken hebt met toeristen die niet ingeënt zijn.

maar neemt zo'n toerist dan niet zelf (bewust!) een risico om maar een open land te gaan?

Ik ben nog steeds van mening dat zodra elke inwoner die een prik wil de kans heeft gehad... + twee weken dat dan de boel weer open kan. Ja, mogelijk krijg je meer besmettingen, maar als het goed is doet de vaccinatie zijn werk.

Ik ook maar voor nu zitten we daar gewoon nog niet op.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:17

Wij niet nee, maar de discussie gaat toch over IJsland?

Gnome
Berichten: 8483
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:17

Ja maar als land dat grotendeels leeft van tourisme, ga je ook kapot als je ze gaat weigeren. Economische belangen komen er ook gewoon bij kijken.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:18

Cer schreef:
Maar willen we dan toch naar verplicht vaccineren? Dat las ik op eerdere pagina's ook, maar dat lijkt mij niet wenselijk? Dat werd toch ook steeds gezegd, dat het vaccin geen verplichting moet worden?


Wat mij betreft niet. Alleen mag de keuze van niet vaccineren nooit als gevolg hebben dat gevaccineerden zich hierdoor (nog) aan maatregelen moeten houden. Als we hierdoor aan maatregelen blijven vastzitten, mogen deze alleen maar gelden voor de niet gevaccineerden.

Graag zie ik dan wel een uitzondering hierop voor de kleine groep mensen die zich graag had willen laten vaccineren maar dit vanwege medische redenen niet mocht (bevestigd via een arts uit het ziekenhuis).

Ik wil me dan ook niet meer laten testen als gevaccineerden, dus dat maakt ergens weer moeilijk om goed in kaart te kunnen brengen hoe hoog de besmettingen liggen. Maar hierbij kunnen ze naar de ziekenhuiscijfers kijken. Zijn er een x-aantal of > ziekenhuisopnames dan tijdelijk alleen toegang voor gevaccineerden in bios, restaurant, café, pretpark, zwembad, dierentuin, festival enz.

Alles wat ik hierboven schrijf bedoel ik nadrukkelijk vanaf het moment dat iedereen volledig gevaccineerd had kunnen zijn.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:20

lenaa_tje schreef:
Ik ook maar voor nu zitten we daar gewoon nog niet op.

Dat weet ik ;) Daarom vind ik het niet erg om nog even een paar maanden te wachten. Ja, jammer van de zomer. Maar iedereen moet wel de kans hebben gehad.

Als je als niet gevaccineerde wilt gaan reizen, dan neem je een groter risico dan iemand die wel geprikt is. Uiteindelijk moet corona toch net iets gewoons worden zoals de griep.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:21

Winged schreef:
lenaa_tje schreef:
Ik ook maar voor nu zitten we daar gewoon nog niet op.

Dat weet ik ;) Daarom vind ik het niet erg om nog even een paar maanden te wachten. Ja, jammer van de zomer. Maar iedereen moet wel de kans hebben gehad.

Als je als niet gevaccineerde wilt gaan reizen, dan neem je een groter risico dan iemand die wel geprikt is. Uiteindelijk moet corona toch net iets gewoons worden zoals de griep.

Een paar maanden? Voor half aug kan iedereen die wil twee keer gevaccineerd zijn, + 2 weken en dan is het goed geweest hoor.

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:22

sureido schreef:
Een paar maanden? Voor half aug kan iedereen die wil twee keer gevaccineerd zijn, + 2 weken en dan is het goed geweest hoor.

Ja, een paar maanden. Een aantal moeten nu nog de eerste prik krijgen + 5 weken voor de tweede. Daarna 2 weken wachten tot de boel werkt. Ik gok op 1 oktober de boel los.

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:22

Maar dat niet meer testen als gevaccineerde speelt nu al. Veel mensen die nu al niet meer willen testen, dus loop je wel achter de feiten aan.

Over dat voor half augustus. Vind ik wel bijzonder hier in de omgeving. Begin augustus zijn de 28 tot 34 oid aan de beurt voor de 2e. := en die mogen niet vervroegen.

Zebrastreep

Berichten: 9900
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:26

En laatst zei een studie uit Israël nog dat pfizer 93% beschermde tegen de delta. Ik wacht wel af totdat er andere onzoeken komen ik vindt Israel zeer onbetrouwbaar worden op deze manier. Denk dat de besmettingen dan echt vele malen hoger hadden moeten nu liggen nu.

Cer

Berichten: 30256
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:27

Maakt IJsland zich dan misschien ook druk over LongCovid?

En wat moet er dan eigenlijk met LongCovid, want kunnen gevaccineerden, die milde klachten kunnen krijgen, ook dan toch LongCovid ontwikkelen (met alle gevolgen van dien?).. ?

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:30

sureido schreef:
Wij niet nee, maar de discussie gaat toch over IJsland?

Zie mijn reactie hier boven over IJsland :)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:31

Winged schreef:
sureido schreef:
Een paar maanden? Voor half aug kan iedereen die wil twee keer gevaccineerd zijn, + 2 weken en dan is het goed geweest hoor.

Ja, een paar maanden. Een aantal moeten nu nog de eerste prik krijgen + 5 weken voor de tweede. Daarna 2 weken wachten tot de boel werkt. Ik gok op 1 oktober de boel los.


Ik denk eerder wat sureido zegt. Dit was gisteren of eergisteren tevens op de radio dat naar verwachting half augustus iedereen die dit wilde zijn/haar tweede prik zal hebben gehad.

Als volwassenen nu nog hun eerste prik moeten krijgen, vraag ik me echt af hoe dat kan zo laat. Dat mensen nu nog op hun tweede prik wachten snap ik, omdat het in sommige regio’s drukker is. Maar echt nog wachten op hun eerste prik? Hebben deze mensen echt direct zodra dat dit mocht een afspraak gemaakt?
Laatst bijgewerkt door Vayo op 26-07-21 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Berichten: 10352
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:31

MyWishMax schreef:
Maar dat niet meer testen als gevaccineerde speelt nu al. Veel mensen die nu al niet meer willen testen, dus loop je wel achter de feiten aan.

Over dat voor half augustus. Vind ik wel bijzonder hier in de omgeving. Begin augustus zijn de 28 tot 34 oid aan de beurt voor de 2e. := en die mogen niet vervroegen.

Hier ook inderdaad.

M’n vriend wilde graag vervroegen maar zit er niet in

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:33

Ze zijn zelfs al vaccinatie locaties aan het sluiten dus nee, als je half oktober pas je tweede krijgt ben je echt aan het slapen.

MyWishMax

Berichten: 25603
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:35

lenaa_tje schreef:
MyWishMax schreef:
Maar dat niet meer testen als gevaccineerde speelt nu al. Veel mensen die nu al niet meer willen testen, dus loop je wel achter de feiten aan.

Over dat voor half augustus. Vind ik wel bijzonder hier in de omgeving. Begin augustus zijn de 28 tot 34 oid aan de beurt voor de 2e. := en die mogen niet vervroegen.

Hier ook inderdaad.

M’n vriend wilde graag vervroegen maar zit er niet in


Mijne wordt blijkbaar verzet. Krijg een nieuwe datum en tijd en geen inspraak verder :+ Nu maar hopen dat het niet later wordt, want ik raak er een beetje geïrriteerd door.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-21 10:35

En in de tweede helft van augustus hebben, alle volwassenen die dat willen, ook hun tweede prik gehad. Vóór het nieuwe schooljaar hebben alle jongeren tussen de 12 en de 17 die dat willen hun eerste prik gehad. En medio september ook hun tweede prik. En het gaat dus hard en dat is mooi.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... -juli-2021