SusanH schreef:Wat ik in deze periode het meest bijzonder blijf vinden is dat kritiek op de maatregelen gelijk gezien wordt als: zich niet houden aan de maatregelen. Maar dat is niet 1 op 1 hetzelfde.
Ook dit
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
SusanH schreef:Het zijn wel die 2 mensen die als spreekbuis fungeren, dus zij zijn ook degenen die open en eerlijk toe zouden kunnen geven dat er wellicht een belofte is gedaan die niet zo is uitgekomen. Niet om het goed te praten, maar het zijn juist dit soort dingen waardoor mensen denken, ik bepaal zelf wel wat ik doe.
Ann schreef:Bloodymary schreef:Jammer dat mensen het altijd op zichzelf betrekken. Dat als ze zelf nooit na 22.00 buiten komen het blijkbaar een regel is waar niemand last van heeft. Er zijn hordes mensen die wel nog leven rond en na die tijd hoor.
Natuurlijk hebben deze mensen er last van, maar tegelijkertijd zijn ze waarschijnlijk ook de reden dat een avondklok nodig is?
Ann schreef:Bloodymary schreef:Jammer dat mensen het altijd op zichzelf betrekken. Dat als ze zelf nooit na 22.00 buiten komen het blijkbaar een regel is waar niemand last van heeft. Er zijn hordes mensen die wel nog leven rond en na die tijd hoor.
Natuurlijk hebben deze mensen er last van, maar tegelijkertijd zijn ze waarschijnlijk ook de reden dat een avondklok nodig is?
secricible schreef:sureido schreef:Als de avondklok tussen 20.00 en 21.00 zou beginnen.
True that![]()
Bloodymary schreef:Jammer dat mensen het altijd op zichzelf betrekken. Dat als ze zelf nooit na 22.00 buiten komen het blijkbaar een regel is waar niemand last van heeft. Er zijn hordes mensen die wel nog leven rond en na die tijd hoor.
als al die hordes mensen iig in de nacht niet meer samenkomen.verootjoo schreef:Bloodymary schreef:Jammer dat mensen het altijd op zichzelf betrekken. Dat als ze zelf nooit na 22.00 buiten komen het blijkbaar een regel is waar niemand last van heeft. Er zijn hordes mensen die wel nog leven rond en na die tijd hoor.
Dan lijkt het me dus een uiterst effectieve maatregelals al die hordes mensen iig in de nacht niet meer samenkomen.
Zeg vind ik het de minst beperkende maatregel.
, wanneer je niet doorhebt dat mensen alsnog gewoon samen komen maar dan gewoon wat eerder of ze gaan door, of er wordt doorheen gefietst want ik ken werkelijk nog niemand die een boete gehad heeft. Ann schreef:SusanH schreef:Het zijn wel die 2 mensen die als spreekbuis fungeren, dus zij zijn ook degenen die open en eerlijk toe zouden kunnen geven dat er wellicht een belofte is gedaan die niet zo is uitgekomen. Niet om het goed te praten, maar het zijn juist dit soort dingen waardoor mensen denken, ik bepaal zelf wel wat ik doe.
Maar hoe moet ik jouw bericht dan lezen, SusanH? Je geeft zelf aan dat de mensen die kritisch zijn op het beleid, gaan denken "Ik bepaal zelf wel wat ik doe" ?
verootjoo schreef:Bloodymary schreef:Jammer dat mensen het altijd op zichzelf betrekken. Dat als ze zelf nooit na 22.00 buiten komen het blijkbaar een regel is waar niemand last van heeft. Er zijn hordes mensen die wel nog leven rond en na die tijd hoor.
Dan lijkt het me dus een uiterst effectieve maatregelals al die hordes mensen iig in de nacht niet meer samenkomen.
Ann schreef:SusanH schreef:Het zijn wel die 2 mensen die als spreekbuis fungeren, dus zij zijn ook degenen die open en eerlijk toe zouden kunnen geven dat er wellicht een belofte is gedaan die niet zo is uitgekomen. Niet om het goed te praten, maar het zijn juist dit soort dingen waardoor mensen denken, ik bepaal zelf wel wat ik doe.
Maar hoe moet ik jouw bericht dan lezen, SusanH? Je geeft zelf aan dat de mensen die kritisch zijn op het beleid, gaan denken "Ik bepaal zelf wel wat ik doe" ?
Bloodymary schreef:verootjoo schreef:
Maar die hordes doen dat nu nog steeds wel hoor. Of ze weten de avondklok te omzeilen, of ze blijven slapen of gaan na 04.30 naar huis in het weekend. Hier in ieder geval wel.
Heel goed omschreven Vayo.
Dan kan je alle regels wel afschaffen en het hele burgerlijk wetboek ook, want er zijn toch wel mensen die zich er niet aan houden. verootjoo schreef:Bloodymary schreef:Maar die hordes doen dat nu nog steeds wel hoor. Of ze weten de avondklok te omzeilen, of ze blijven slapen of gaan na 04.30 naar huis in het weekend. Hier in ieder geval wel.
Heel goed omschreven Vayo.
Ja, we gaan toch niet regels niet opstellen omdat er toch niet aan gehouden wordtDan kan je alle regels wel afschaffen en het hele burgerlijk wetboek ook, want er zijn toch wel mensen die zich er niet aan houden.
Exitium schreef:verootjoo schreef:Ja, we gaan toch niet regels niet opstellen omdat er toch niet aan gehouden wordtDan kan je alle regels wel afschaffen en het hele burgerlijk wetboek ook, want er zijn toch wel mensen die zich er niet aan houden.
Nee. Deze regel is specifiek in het leven geroepen omdat men illegale feestjes en dergelijke wilde stoppen. Daarin slaagt 'ie echter niet, al niet toen de avondklok om 21:00 begon en nu al helemaal niet meer. Men verzamelt eerder en blijft doorfeesten tot na 4:30 of ze blijven slapen, maar ze laten zich hierdoor echt niet tegenhouden. En anderen verplaatsen hun avondactiviteiten waar mogelijk naar de middag. Het is dus een maatregel met een behoorlijk beperkt effect, zeker sinds vorige week.