Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Jessica_K schreef:Nou, de babyshower gaat in de open lucht georganiseerd worden. Er waren inderdaad meer meiden die twijfels hadden of het wel een slim idee was om het bij haar thuis te vieren.
Marie_Anne schreef:In Dokkum was een feestje dat zich vooral op het terras afspeelde waar veel mensen zijn besmet dacht ik. Even zoeken...
https://www.lc.nl/friesland/noardeast-f ... 18747.html
Citaat:Maar je gelooft toch niet echt dat mensen na zo'n feestje vrijwillig in quarantaine gaan. Of afstand houden van anderen op straat of in een winkel? En het gaat niet alleen om hun grootouders, wat dacht je van hun ouders, waar ze soms nog wonen? Paps 55+ met overgewicht als potentieel ic-klantje, of moeders die weer naast haar collega zit de volgende dag.
Cer schreef:Marie_Anne schreef:In Dokkum was een feestje dat zich vooral op het terras afspeelde waar veel mensen zijn besmet dacht ik. Even zoeken...
https://www.lc.nl/friesland/noardeast-f ... 18747.html
Deze link overtuigt mij persoonlijk niet echt van het gevaar van buiten...
Cer schreef:En daarnaast, als de jongeren van zo'n feestje zelf besluiten om na zoiets voor twee weken geen andere mensen te zien, wat is er dan eigenlijk aan de hand. Men gaat er heel makkelijk vanuit dat zij bv grootouders kunnen besmetten, maar niet iedereen ziet zijn grootouders op regelmatige basis.. En als je verder in de supermarkt de afstand houdt, hoe groot is het risico dan? (en niet de 'wat als het zou kunnen etc etc' maar gewoon 'hoe groot is het risico dan?)Citaat:
Maar je gelooft toch niet echt dat mensen na zo'n feestje vrijwillig in quarantaine gaan. Of afstand houden van anderen op straat of in een winkel? En het gaat niet alleen om hun grootouders, wat dacht je van hun ouders, waar ze soms nog wonen? Paps 55+ met overgewicht als potentieel ic-klantje, of moeders die weer naast haar collega zit de volgende dag.
En daarnaast, als de jongeren van zo'n feestje zelf besluiten om na zoiets voor twee weken geen andere mensen te zien, wat is er dan eigenlijk aan de hand. Men gaat er heel makkelijk vanuit dat zij bv grootouders kunnen besmetten, maar niet iedereen ziet zijn grootouders op regelmatige basis.. En als je verder in de supermarkt de afstand houdt, hoe groot is het risico dan? (en niet de 'wat als het zou kunnen etc etc' maar gewoon 'hoe groot is het risico dan?)
Ik hoopte dit soort reacties te voorkomen met de zin 'dus niet wat als etc etc' maar gewoon: 'ze zien geen andere mensen voor twee weken en ze houden afstand in een winkel, wat is dan het risico' Dus dank voor je reactie maar niet helemaal aansluitend op mijn vraag/veronderstelling
Citaat:En daarnaast, als de jongeren van zo'n feestje zelf besluiten om na zoiets voor twee weken geen andere mensen te zien, wat is er dan eigenlijk aan de hand. Men gaat er heel makkelijk vanuit dat zij bv grootouders kunnen besmetten, maar niet iedereen ziet zijn grootouders op regelmatige basis.. En als je verder in de supermarkt de afstand houdt, hoe groot is het risico dan? (en niet de 'wat als het zou kunnen etc etc' maar gewoon 'hoe groot is het risico dan?)
Echwel schreef:Wij gaan als het goed is weekend in september nog
Ik duim dat het gaat lukken
Marie_Anne schreef:In jouw volkomen onrealistische "wat als" veronderstelling is het risico uiteraard kleiner dan, maar niet weg, omdat je nooit kunt voorkomen dat je toch per ongeluk binnen de anderhalve meter komt, of moet niezen. De oproep is niet voor niets: blijf thuis met klachten, anderhalve meter, was je handen, vermijd drukte enz. En dan?
mvdende schreef:Echwel schreef:Wij gaan als het goed is weekend in september nog
Mm moeder vroeg of ik nog mee ging met het vereniging weekend in september. Gezellig! Maar ook ik moet duimen of dat nog door kan gaan. Zuid België staat nu nog op geel... en met 40 man in een hutje..Ik verwacht eigenlijk niet dat het door kan gaan. Zeker met regen niet, de hut is zo klein dat je met 40 man zowat op elkaars schoot zit. (Andere jaren waren we met iets van 25-30 en het dan was de hut gewoon vol. Tot nu hebben er 22 zich ingeschreven, maar dat kan nog tot 40 dus)
mvdende schreef:Echwel schreef:Wij gaan als het goed is weekend in september nog
Mm moeder vroeg of ik nog mee ging met het vereniging weekend in september. Gezellig! Maar ook ik moet duimen of dat nog door kan gaan. Zuid België staat nu nog op geel... en met 40 man in een hutje..Ik verwacht eigenlijk niet dat het door kan gaan. Zeker met regen niet, de hut is zo klein dat je met 40 man zowat op elkaars schoot zit. (Andere jaren waren we met iets van 25-30 en het dan was de hut gewoon vol. Tot nu hebben er 22 zich ingeschreven, maar dat kan nog tot 40 dus)
elnienjo schreef:mvdende schreef:
Lijkt me niet iets wat door kan gaan. Hoe komt het trouwens dat je met 40 man een veel te kleine hut zou huren? Lijkt me ook buiten corona om ongewenst. Maar goed, ik kan sowieso niet tegen overprikkeling van mensen, dus ik neem altijd eenpersoonsaccommodatie.
Echwel schreef:En als de vereniging nou eens verstandig is en net als veel mensen hun feestje afzeggen..
Het is ook steeds een excuus om gewoon te doen wat je wilt, zonder aan anderen te denken
Echwel schreef:Mvdende zit je nou steeds te trollen, vind je al die negatieve aandacht fijn?
Of heb je echt geen empatisch vermogen?
_Cathalijne schreef:Kamperen kan op het moment ook. Mocht de vereniging dit in goede banen leiden (eg max. zoveel mensen tegelijk in de hut), geen mensen tegelijk in de sanitaire voorzieningen, mensen zorgen voor eigen spullen, eigen borden/bestek ed. Buiten eten aan de lange tafel zo ik niet doen, dat beter kleine tafels met max 4 personen, maar anders dan dat zie ik niet veel verschil met de reguliere kamping.
Daarnaast staat mvdende wat anders in de coronamaatregelen dan anderen in dit topic. Dat is haar keuze, en op het moment een dergelijke weekend volgens de regels verloopt zie ik niet waarom het niet zou mogen. Of ik het zelf zou doen is een andere vraag, en ik hoop dat iedereen ook z'n verantwoordelijkheden neemt als ze de week erna weer terugkeren naar de werkvloer.
mvdende schreef:Zonder corona kunnen er ongeveer 20 man binnen slapen. Er kan ook gekampeerd worden. Dit jaar moet iedereen kamperen.
Maar de wc, douche kunnen we gebruiken en er is binnen één lange tafel waar we met zn alle aan kunnen zitten. Met goed weer kan de tafel naar buiten en eten we buiten natuurlijk. Altijd zaterdag BBQ.
Je moet begrijpen dat dit heel erg "luxe" is voor deze vereniging. Normaal gesproken doen we het vaak met een veldje, koudwater kraan en een stinkend compost toilet. Deze hut wordt dan vaak ook alleen maar gehuurd tijdens het regioweekend in september. (Of soms tijdens kouwe klauwe weekenden in nove5,januari enz. Als kamperen niet echt een optie is)
[ [url=m/6YXlvd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sfeerimpressie van de bierproeverij in september 2018. (Met mijn mam links achter op de foto in het zwarte truitje)
mvdende schreef:Ik denk echt wel dat ons bestuur er over nagedacht heeft. Ik persoonlijk had het een jaartje overgeslagen als bestuurder. Maar aangezien het toch georganiseerd gaat worden, ga ik er wél heen! Ik zie die mensen zo verschrikkelijk weinig nu ik verhuisd ben! Beetje gezelligheid.
En voor de zoveelste keer: ik verwacht niet dat het echt door kan gaan met de huidige ontwikkelingen. We zullen wel zien.