Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 19:46

Wat goed!

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 19:59

Jessica_K schreef:
Nou, de babyshower gaat in de open lucht georganiseerd worden. Er waren inderdaad meer meiden die twijfels hadden of het wel een slim idee was om het bij haar thuis te vieren. :)

Fijn, een verstandig besluit!

Wellicht nog wel een idee om binnen de groep wel te overleggen of het niet verstandig is om de toekomstige moeder alsnog op de hoogte te brengen? Zeker omdat zij zelf ook vrij voorzichtig was (althans dat idee kreeg ik van je eerere berichten). Ik snap dat het verrassing effect dan wel een beetje weg is, maar wellicht is het voor moeder in spe wel fijn om hier ook een beetje de regie in handen te hebben, in het huidige klimaat?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 06:12

Marie_Anne schreef:
In Dokkum was een feestje dat zich vooral op het terras afspeelde waar veel mensen zijn besmet dacht ik. Even zoeken...
https://www.lc.nl/friesland/noardeast-f ... 18747.html

Deze link overtuigt mij persoonlijk niet echt van het gevaar van buiten... :)

Citaat:
Maar je gelooft toch niet echt dat mensen na zo'n feestje vrijwillig in quarantaine gaan. Of afstand houden van anderen op straat of in een winkel? En het gaat niet alleen om hun grootouders, wat dacht je van hun ouders, waar ze soms nog wonen? Paps 55+ met overgewicht als potentieel ic-klantje, of moeders die weer naast haar collega zit de volgende dag.

Ik hoopte dit soort reacties te voorkomen met de zin 'dus niet wat als etc etc' maar gewoon: 'ze zien geen andere mensen voor twee weken en ze houden afstand in een winkel, wat is dan het risico' Dus dank voor je reactie maar niet helemaal aansluitend op mijn vraag/veronderstelling :)

Een verrassingsfeestje voor een aanstaande moeder... hmm sowieso verrassingsfeestjes in deze periode.. een feestje in overleg zou nog kunnen, maar verrassing.. nee, ik zou dat niet zo'n goed idee vinden, maar goed, ik ken de moeder ook niet. Misschien staat ze er zelf wel anders in :j

Alles nog te doen rien? Kiespijn..iewhg... -O-

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 06:39

Zo vierde mijn schoonmoeder laatst haar 65e verjaardag. Wij dachten alleen met de kinderen en kleinkinderen ( onze). Kwamen we daar, bleek ze een cateraar te hebben ingehuurd en ook nog vier ooms en tantes. Wij waren er echt niet blij mee zo voor het blok gezet te worden. We waren volgens mij ook de enigen die het niet wisten. Hadden we dit geweten dan waren we niet gegaan, ook al was het buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 06:42

Cer schreef:
Marie_Anne schreef:
In Dokkum was een feestje dat zich vooral op het terras afspeelde waar veel mensen zijn besmet dacht ik. Even zoeken...
https://www.lc.nl/friesland/noardeast-f ... 18747.html

Deze link overtuigt mij persoonlijk niet echt van het gevaar van buiten... :)

Dat was ook niet mijn intentie, en dat was ook niet je vraag.
Cer schreef:
En daarnaast, als de jongeren van zo'n feestje zelf besluiten om na zoiets voor twee weken geen andere mensen te zien, wat is er dan eigenlijk aan de hand. Men gaat er heel makkelijk vanuit dat zij bv grootouders kunnen besmetten, maar niet iedereen ziet zijn grootouders op regelmatige basis.. En als je verder in de supermarkt de afstand houdt, hoe groot is het risico dan? (en niet de 'wat als het zou kunnen etc etc' maar gewoon 'hoe groot is het risico dan?)
Citaat:

Maar je gelooft toch niet echt dat mensen na zo'n feestje vrijwillig in quarantaine gaan. Of afstand houden van anderen op straat of in een winkel? En het gaat niet alleen om hun grootouders, wat dacht je van hun ouders, waar ze soms nog wonen? Paps 55+ met overgewicht als potentieel ic-klantje, of moeders die weer naast haar collega zit de volgende dag.
En daarnaast, als de jongeren van zo'n feestje zelf besluiten om na zoiets voor twee weken geen andere mensen te zien, wat is er dan eigenlijk aan de hand. Men gaat er heel makkelijk vanuit dat zij bv grootouders kunnen besmetten, maar niet iedereen ziet zijn grootouders op regelmatige basis.. En als je verder in de supermarkt de afstand houdt, hoe groot is het risico dan? (en niet de 'wat als het zou kunnen etc etc' maar gewoon 'hoe groot is het risico dan?)
Ik hoopte dit soort reacties te voorkomen met de zin 'dus niet wat als etc etc' maar gewoon: 'ze zien geen andere mensen voor twee weken en ze houden afstand in een winkel, wat is dan het risico' Dus dank voor je reactie maar niet helemaal aansluitend op mijn vraag/veronderstelling :)

Citaat:

In jouw volkomen onrealistische "wat als" veronderstelling is het risico uiteraard kleiner dan, maar niet weg, omdat je nooit kunt voorkomen dat je toch per ongeluk binnen de anderhalve meter komt, of moet niezen. De oproep is niet voor niets: blijf thuis met klachten, anderhalve meter, was je handen, vermijd drukte enz. En dan?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 06:43

Echwel schreef:
Wij gaan als het goed is weekend in september nog

Ik duim dat het gaat lukken

Mm moeder vroeg of ik nog mee ging met het vereniging weekend in september. Gezellig! Maar ook ik moet duimen of dat nog door kan gaan. Zuid België staat nu nog op geel... en met 40 man in een hutje..Ik verwacht eigenlijk niet dat het door kan gaan. Zeker met regen niet, de hut is zo klein dat je met 40 man zowat op elkaars schoot zit. (Andere jaren waren we met iets van 25-30 en het dan was de hut gewoon vol. Tot nu hebben er 22 zich ingeschreven, maar dat kan nog tot 40 dus)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 06:53

Marie_Anne schreef:
In jouw volkomen onrealistische "wat als" veronderstelling is het risico uiteraard kleiner dan, maar niet weg, omdat je nooit kunt voorkomen dat je toch per ongeluk binnen de anderhalve meter komt, of moet niezen. De oproep is niet voor niets: blijf thuis met klachten, anderhalve meter, was je handen, vermijd drukte enz. En dan?

Buiten dat ik je wat pittig vind reageren op een gewone 'wat als' vraag (en ja, er zijn wel degelijk mensen die na drukte kunnen besluiten om even geen andere mensen te zien).
En als je per ongeluk een korte periode binnen anderhalve meter komt is mij nog niet duidelijk dat je dan gelijk besmet bent. Met niesen wellicht wel (maar dan moet je wel besmettelijk zijn) Was je handen kan iedereen, en thuisblijven met klachten ook, maar daar heb ik het niet over.. dus wat dan?
Voor mij persoonlijk is het nog steeds niet klip en klaar dat buitenactiviteiten een bron van besmettingen zijn dus dat er reden is om paniek te maken om die zogenaamde illegale feestjes.
40 man in een hutje in september zou ik dan niet doen bijvoorbeeld.

Ik mag wel met 25 man binnen in een sportschool boksen voor een uur (contactsport dus) maar ik mag niet buiten naar een feestje? Terwijl binnen besmettelijker lijkt te zijn dan buiten.. ik vind dat raar en onlogisch :)

Het lijkt nog steeds dat het komt van binnen voor langere tijd bij elkaar zitten met veel mensen. Dat is alles wat ik er mee aan wil geven.. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 06:55

mvdende schreef:
Echwel schreef:

Mm moeder vroeg of ik nog mee ging met het vereniging weekend in september. Gezellig! Maar ook ik moet duimen of dat nog door kan gaan. Zuid België staat nu nog op geel... en met 40 man in een hutje..Ik verwacht eigenlijk niet dat het door kan gaan. Zeker met regen niet, de hut is zo klein dat je met 40 man zowat op elkaars schoot zit. (Andere jaren waren we met iets van 25-30 en het dan was de hut gewoon vol. Tot nu hebben er 22 zich ingeschreven, maar dat kan nog tot 40 dus)

Ik zou het niet doen... september is al over 2 weken....

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:00

40 man in een accomodatie. Of 22 man. Ik zou dat dus echt niet doen, ongeacht de kleur van het land. Het is niet dat alles over 2 weken op groen springt en corona besmettingen weg zijn. Ik vond het al een heel ding met 3 vrijgezelle vriendinnen in een acco :=

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:09

mvdende schreef:
Echwel schreef:

Lijkt me niet iets wat door kan gaan. Hoe komt het trouwens dat je met 40 man een veel te kleine hut zou huren? Lijkt me ook buiten corona om ongewenst. Maar goed, ik kan sowieso niet tegen overprikkeling van mensen, dus ik neem altijd eenpersoonsaccommodatie.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:10

mvdende schreef:
Echwel schreef:

Wil je dit vergelijken met een weekend camping op texel, waar wij alleen met ons eigen bubbeltje zitten.
Niet uit eten gaan enz

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:36

elnienjo schreef:
mvdende schreef:

Lijkt me niet iets wat door kan gaan. Hoe komt het trouwens dat je met 40 man een veel te kleine hut zou huren? Lijkt me ook buiten corona om ongewenst. Maar goed, ik kan sowieso niet tegen overprikkeling van mensen, dus ik neem altijd eenpersoonsaccommodatie.

Zonder corona kunnen er ongeveer 20 man binnen slapen. Er kan ook gekampeerd worden. Dit jaar moet iedereen kamperen.

Maar de wc, douche kunnen we gebruiken en er is binnen één lange tafel waar we met zn alle aan kunnen zitten. Met goed weer kan de tafel naar buiten en eten we buiten natuurlijk. Altijd zaterdag BBQ.

Je moet begrijpen dat dit heel erg "luxe" is voor deze vereniging. Normaal gesproken doen we het vaak met een veldje, koudwater kraan en een stinkend compost toilet. Deze hut wordt dan vaak ook alleen maar gehuurd tijdens het regioweekend in september. (Of soms tijdens kouwe klauwe weekenden in nove5,januari enz. Als kamperen niet echt een optie is)

Afbeelding

Sfeerimpressie van de bierproeverij in september 2018. (Met mijn mam links achter op de foto in het zwarte truitje)
Laatst bijgewerkt door mvdende op 17-08-20 07:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:38

En als de vereniging nou eens verstandig is en net als veel mensen hun feestje afzeggen..

Het is ook steeds een excuus om gewoon te doen wat je wilt, zonder aan anderen te denken

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:42

Een verenigingsfeestje in een kleine ruimte is wel echt het laatste wat ik zou doen, totaal geen prioriteit. Ik moet voor het wel werk eigenlijk ook naar een soort algemene ledenvergadering van een vereniging maar dat is in een grote hoge ruimte met genoeg plek en masker plicht. Dan nog denk ik dat ik ga afzeggen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:44

Echwel schreef:
En als de vereniging nou eens verstandig is en net als veel mensen hun feestje afzeggen..

Het is ook steeds een excuus om gewoon te doen wat je wilt, zonder aan anderen te denken

Op dit moment gaat het door.

Ik denk ook dat het een stukje eigen verantwoordelijkheid is.

Er gaan bijvoorbeeld ook mensen dit jaar niet mee, die er altijd wél bij zijn. Hun kennende vanwege de corona.

Dat is hun goed recht! De mensen die zich wél hebben ingeschreven, zullen het risico waarschijnlijk aanvaarden, anders schrijven ze zich niet in...

En het zal ongetwijfeld anders gaan dan normaal, er zal meer geprobeerd worden de afstand te bewaren enz.

Afhankelijk van de weersverwachting zullen ook mijn moeder en ik bepalen of we wél of niet gaan. Wordt er veel regen voorspeld, gaan we niet. Want dan zit je vanaf vrijdag avond dus steeds op elkaars lip in de hut.

Maar met een beetje fatsoenlijk weer, waardoor we buiten kunnen eten, dan gaan we wel. Dan is afstand houden ook makkelijker.

Maar in het weekend in juni was ook niet "corona proef" eenmaal op de camping zaten we ook niet op 1,5m van elkaar.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 17-08-20 07:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:46

Mvdende zit je nou steeds te trollen, vind je al die negatieve aandacht fijn?
Of heb je echt geen empatisch vermogen?

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:48

Kamperen kan op het moment ook. Mocht de vereniging dit in goede banen leiden (eg max. zoveel mensen tegelijk in de hut), geen mensen tegelijk in de sanitaire voorzieningen, mensen zorgen voor eigen spullen, eigen borden/bestek ed. Buiten eten aan de lange tafel zo ik niet doen, dat beter kleine tafels met max 4 personen, maar anders dan dat zie ik niet veel verschil met de reguliere kamping.

Daarnaast staat mvdende wat anders in de coronamaatregelen dan anderen in dit topic. Dat is haar keuze, en op het moment een dergelijke weekend volgens de regels verloopt zie ik niet waarom het niet zou mogen. Of ik het zelf zou doen is een andere vraag, en ik hoop dat iedereen ook z'n verantwoordelijkheden neemt als ze de week erna weer terugkeren naar de werkvloer.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:49

Echwel schreef:
Mvdende zit je nou steeds te trollen, vind je al die negatieve aandacht fijn?
Of heb je echt geen empatisch vermogen?

Jij hoopt op een weekend weg, ik ook!

En ik vind dat niet iedereen in de corona topics altijd heilige beentjes hoeven te zijn.

Met mij nog zo veel andere die gewoon lettend op de maatregelen zo veel mogelijk lol proberen te hebben.

Daarnaast verwacht ik niet dat het weekend door kan gaan. Is eerste weekend van september 4-6.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:52

_Cathalijne schreef:
Kamperen kan op het moment ook. Mocht de vereniging dit in goede banen leiden (eg max. zoveel mensen tegelijk in de hut), geen mensen tegelijk in de sanitaire voorzieningen, mensen zorgen voor eigen spullen, eigen borden/bestek ed. Buiten eten aan de lange tafel zo ik niet doen, dat beter kleine tafels met max 4 personen, maar anders dan dat zie ik niet veel verschil met de reguliere kamping.

Daarnaast staat mvdende wat anders in de coronamaatregelen dan anderen in dit topic. Dat is haar keuze, en op het moment een dergelijke weekend volgens de regels verloopt zie ik niet waarom het niet zou mogen. Of ik het zelf zou doen is een andere vraag, en ik hoop dat iedereen ook z'n verantwoordelijkheden neemt als ze de week erna weer terugkeren naar de werkvloer.

Er kan inderdaad alleen maar gekampeerd worden dit regioweekend!

Wel kunnen we gebruik maken van de wc, de douche en de keuken en zitruimte van de hut.

En nogmaals, bij mooi weer zitten we buiten en niet binnen in de hut.

Ik verwacht ook dat de 2 grote partytenten mee genomen gaan worden, zodat we ook bij een spat regen buiten kunnen zitten in frisse lucht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:01

Mvandende , veel plezier zou ik zeggen en voor alle zekerheid, wanneer jullie door bvb een plotseling noodweer toch met z’n allen in die hut zitten voor een uur, ga allemaal een week in quarantaine wanneer je weer thuis bent,

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:03

Dan vind men het raar dat er per dag nog meer dan 500 besmettingen bijkomen... Verstand is in sommige gevallen ver te zoeken.

Vooral in de regio Bergen op Zoom is het flink raak.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:37

Zo'n verenigingsweekend vind ik wel een groot risico. Als het regent wordt er echt geen 1,5 meter afstand gehouden.
Zelf hebben wij donderdag de ALV van onze vereniging, zou eigenlijk in maart zijn. Vanwege een hoop ontwikkelingen met de KNHS kunnen we hem niet meer uitstellen. We houden het nu in een binnenbak waar de stoelen voldoende uit elkaar gezet kunnen worden, bij goed weer in de buitenbak maar meeste kans wordt dat te fris. Leden hebben van te voren aan moeten geven of ze komen (normaal maar weinig afmeldingen terwijl nog niet de helft komt), zodat we weten hoeveel personen er komen. Zullen er zo'n 60 zijn.
Zelf vind ik het spannend, maar gelukkig zit ik in het bestuur aan de bestuurstafel voor de groep mensen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:50

Ik denk echt wel dat ons bestuur er over nagedacht heeft. Ik persoonlijk had het een jaartje overgeslagen als bestuurder. Maar aangezien het toch georganiseerd gaat worden, ga ik er wél heen! Ik zie die mensen zo verschrikkelijk weinig nu ik verhuisd ben! Beetje gezelligheid.

En voor de zoveelste keer: ik verwacht niet dat het echt door kan gaan met de huidige ontwikkelingen. We zullen wel zien.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:51

mvdende schreef:
Zonder corona kunnen er ongeveer 20 man binnen slapen. Er kan ook gekampeerd worden. Dit jaar moet iedereen kamperen.

Maar de wc, douche kunnen we gebruiken en er is binnen één lange tafel waar we met zn alle aan kunnen zitten. Met goed weer kan de tafel naar buiten en eten we buiten natuurlijk. Altijd zaterdag BBQ.

Je moet begrijpen dat dit heel erg "luxe" is voor deze vereniging. Normaal gesproken doen we het vaak met een veldje, koudwater kraan en een stinkend compost toilet. Deze hut wordt dan vaak ook alleen maar gehuurd tijdens het regioweekend in september. (Of soms tijdens kouwe klauwe weekenden in nove5,januari enz. Als kamperen niet echt een optie is)

[ [url=m/6YXlvd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sfeerimpressie van de bierproeverij in september 2018. (Met mijn mam links achter op de foto in het zwarte truitje)

Ziet er niet uit als iets wat door kan gaan met zoveel mensen in zo'n kleine ruimte aan tafel. Best bijzonder dat die vereniging dit niet allang gecanceld heeft.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:53

mvdende schreef:
Ik denk echt wel dat ons bestuur er over nagedacht heeft. Ik persoonlijk had het een jaartje overgeslagen als bestuurder. Maar aangezien het toch georganiseerd gaat worden, ga ik er wél heen! Ik zie die mensen zo verschrikkelijk weinig nu ik verhuisd ben! Beetje gezelligheid.

En voor de zoveelste keer: ik verwacht niet dat het echt door kan gaan met de huidige ontwikkelingen. We zullen wel zien.

Als ik in jullie bestuur had gezeten had ik of een maximum aantal deelnemers gesteld op basis van de beschikbare ruimte in de hut, of de keuken en kamer in de hut afgesloten. Deze opzet is onverantwoord en heel eerlijk gezegd hoop ik dat ze gaan handhaven.