Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marie_Anne schreef:Ik ben erg benieuwd naar de persconferentie morgen. Ze proberen wel erg de verwachtingen te managen zag ik, dus ik verwacht niets groots. Maar er zullen toch wel wat babystapjes genomen worden denk ik? Maar ik heb geen idee wat.
pien_2010 schreef:secricible schreef:maar dan zou je een onderzoek willen om te zien of de cultuur in NL terecht is? Daar lijkt dit me niet de juiste tijd, nocht het juiste moment voor.
Prima met je eens om zoiets een keer te onderzoeken, maar daar is geen corona voor nodig. Sterker nog, ik denk dat je dat niet rondom 1 ziektebeeld moet centreren.
Het gaat niet om de cultuur maar om de resultaten als gevolg van die cultuur. Als in anderen landen de aantallen gezonde overlevenden significant hoger zijn als in Nederland of juist het aantal mensen in de andere landen die eruit gekomen zijn met weinig kwaliteit aan leven, dan zegt dat iets voor mij hoe we bezig zijn.
Hoeft niet nu maar later en kijken nav deze crisis daarna Ben ik heel nieuwsgierig naar.
Janneke2 schreef:pien_2010 schreef:
Het gaat niet om de cultuur maar om de resultaten als gevolg van die cultuur. Als in anderen landen de aantallen gezonde overlevenden significant hoger zijn als in Nederland of juist het aantal mensen in de andere landen die eruit gekomen zijn met weinig kwaliteit aan leven, dan zegt dat iets voor mij hoe we bezig zijn.
Hoeft niet nu maar later en kijken nav deze crisis daarna Ben ik heel nieuwsgierig naar.
Stichting nice
https://www.stichting-nice.nl/covid-19-op-de-ic.jsp
publiceert elke dag cijfers mbt de Nederlandse IC's. Waaronder de sterfecijfers.Voor mijn leeftijdscategorie (55-59) geldt dat ongeveer de helft overleeft, bij ouder dan 59 sterven er meer op de IC dan dat er overleven.
Ik sta als Hollandse (nuja, import Drentse) achter het beleid van terughoudendheid (= alleen een medisch zinvolle behandeling aanbieden), afgaan op 1 enkel grafiekje is wat tricky, maar zo te lezen is men niet karig met mensen boven de 55 'een kans bieden'.
Marie_Anne schreef:purny schreef:Ik ook. Ik hoop op z'n minst dat we weer aan de slag mogen. Nu wel lang genoeg thuis gezeten
Dat klinkt niet echt als een babystapje, dus daar zou ik niet teveel op rekenen. In welke sector werk je?
zorro schreef:Nu ik toch wat berichten lees over wel of niet reanimeren, wel of niet IC, stel ik toch mijn vraag hier, misschien weet iemand hier er iets over.
Ik ben 33, val in de risico groep, al ben ik de laatste jaren lichamelijk erg gezond, en doe mijn uiterste best om corona te ontlopen. Mocht ik het wel krijgen, en het de verkeerde kant op gaat, dan wil ik niet geintubeerd worden. Slechte ervaring mee, waar ik maar niet over uit ga wijden.
Vriendin van me zit in de zorg, en raadde me aan om dat officieel bij de huisarts vast te laten leggen. Maar goed, die is alleen bereikbaar voor spoedgevallen en het voelt niet heel toegankelijk om nu met dit soort dingen ze te gaan lastig vallen.
Toch is het voor mij belangrijk. Komt bij dat mijn vriend en ouders op hun achterste poten gaan staan als dit ter sprake komt, zij vinden dat ik dan gewoon op alle mogelijke manier geholpen moet worden. Voor mij echter niet aan de orde. Mijn zus begrijpt me daarin wel heel goed.
Ik hoop en doe mijn best om te zorgen dat het gewoon niet zover komt. Maar als dat wel zo is, hoe kan ik dan aangeven dat ik het niet wil? Moet ik dat op papier zetten, toch via de huisarts, of zal daar gewoon vooraf naar gevraagd worden?
Ik kan moeilijk van mijn zus verlangen dat die op zo'n moment probeert op de boksen tegen mijn ouders en vriend.
Marie_Anne schreef:Ik ben erg benieuwd naar de persconferentie morgen. Ze proberen wel erg de verwachtingen te managen zag ik, dus ik verwacht niets groots. Maar er zullen toch wel wat babystapjes genomen worden denk ik? Maar ik heb geen idee wat.
LadyMadonna schreef:Ik ben heel benieuwd en vind het stiekem best spannend.
Maar ik verwacht niet dat ik volgende week open mag![]()