Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:09

Maar hoeft niet in hoogseizoen
Mensen die in het onderwijs enz werken en hebben doorgewerkt horen wat mij betreft voorrang te hebben
Voor de rest kunnen we best buiteb het hoogseizoen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:11

Dat gaat helaas niet met schoolgaande kinderen. Wij zitten ook vast aan die 6 weken grote vakantie.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:13

Echwel schreef:
Mensen die in het onderwijs enz werken en hebben doorgewerkt horen wat mij betreft voorrang te hebben

Ja? Mijn man zit gewoon aan de bouwvak vast....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:15

Echwel schreef:
Zou mooi zijn als campings enz voorrang zouden geven aan mensen uit de zorg en mensen met kinderen

Waarom voor de mensen met kinderen? :o

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:24

Echwel schreef:

Aangezien het voorseizoen nu naar de klote is, is er alleen nog (met een beetje hoop) een laagseizoen in September.

En dan is de kans op slechter weer gewoon groot.

En daarnaast is er al een soort van splitsing, het hoogseizoen is namelijk een stuk duurder dan het laagseizoen.

Dus als iemand het ervoor over heeft om in het hoogseizoen op vakantie te gaan, dan heeft diegene daar alle rechten toe, zorgpersoneel of niet, kinderen of niet.

Ik werk niet in de zorg en heb geen kinderen en toch ga ik altijd midden in de zomervakantie weg.

Rede: al 2x buiten de zomervakantie weg geweest, sterker nog, de laatste 2 weken en in Frankrijk was gewoon de 1e week na de zomervakantie álles gesloten. Alle outdoor bedrijven waren dicht.. heb 1 hele week voor jan joker op die camping gezeten, tijd uitzitten....

2 jaar geleden laatste week zomervakantie op een Oostappen park gezeten. Ook alles dicht. Kon niet eens meer een broodje halen bij het restaurant.

Dan is voor mij de lol er heel snel af.

Ik ga dus niet meer buiten de middelste 4 weken zomervakantie op vakantie. Dat is inderdaad de bouwvak.

En dat kinderen altijd maar voorrang moeten krijgen of gratis mee mogen en de kaartjes voor volwassenen daardoor nog duurder zijn. :r

Gewoon betalen voor die kinderen en gewoon netjes "op hun beurt wachten" als ik in mijn eentje een plekje op de camping heb geboekt en nu is de camping vol en een gezin met kinderen kan niet meer naar deze camping: jammer dan

Ik had vakantiepark Eiland van Maurik geboekt. In de bouwvak. Een echte kindercamping. Rede: zwemwater voor mens en hond.

Dat er "normaal" gesproken zeer waarschijnlijk een gezin met kinderen op "mijn" plekje zou staan, is wel zeker. Maar ik heb in mijn eentje net zoveel recht op een plekje dan gezin met 4 kinderen....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:30

SusanH schreef:
Lijkt me nu juist dat mensen die in de zorg werken vakantie nodig hebben straks. Ik heb nergens gehoord dat verloven ingetrokken worden.

Is in ziekenhuizen al gebeurd. Vakanties, ouderschapsverlof, onbetaald verlof... vanalles is ingetrokken.

Ik werk in een revalidatiecentrum en wij zijn geadviseerd niks te boeken en als je het toch doet en je verlof moet ingetrokken worden krijg je het niet vergoed :7

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:31

Vind kinderkorting idd ook onzin. Je hebt er veel overlast van dus eigenlijk zou er een kindertoeslag moeten gelden!
En dan zouden entrees voor volwassenen tenminste wat goedkoper kunnen worden.

Trouwens bespottelijk dat in een land als Frankrijk een week na de officiele zomervakantie al zoveel dicht is. Dan hoeven ze nu ook niet te miepen over een verloren seizoen als ze maar 2 maanden per jaar open zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:31

Ik vind dat eigenlijk wel erg. De werkdruk is al zo hoog. Waarom dan alles intrekken? Mensen hebben ook ontspanning nodig. Dat je geen 3 weken aaneengesloten kan gaan snap ik. Maar een korte break moet toch kunnen?

En kinderkorting, dat valt heel erg mee hoor. Tot 4 jaar ja, maar daarboven betaal je bijna hetzelfde wat je voor een volwassene betaalt.

Ann

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:34

Daarom is het zo belangrijk dat wij (als niet zorgpersoneel) ons zoveel mogelijk aan de maatregelen houden. Zodat de druk eraf gaat bij het zorgpersoneel.

Ik ga me dit jaar echt niet druk maken om een vakantie, dat zien we volgend jaar wel weer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:37

SusanH schreef:
Ik vind dat eigenlijk wel erg. De werkdruk is al zo hoog. Waarom dan alles intrekken? Mensen hebben ook ontspanning nodig. Dat je geen 3 weken aaneengesloten kan gaan snap ik. Maar een korte break moet toch kunnen?

En kinderkorting, dat valt heel erg mee hoor. Tot 4 jaar ja, maar daarboven betaal je bijna hetzelfde wat je voor een volwassene betaalt.

Ik denk dat de werkgever het net zo erg vindt als jij hoor... maar wat moet je dan? Alle capaciteit is nu keihard nodig, mensen met verlof betekent momenteel direct dat er ook mensen geen zorg kunnen krijgen en dus niet opgenomen kunnen worden met alle gevolgen van dien. Vergeet niet dat er altijd al een personeelstekort was...
Maar volgens mij neemt de werkdruk in de ziekenhuizen al wat af. En draaien mensen iig geen dubbele diensten meer of 6 van de 7 dagen continu.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:39

Echwel schreef:
Zou mooi zijn als campings enz voorrang zouden geven aan mensen uit de zorg en mensen met kinderen

Waarom hebben mensen met kinderen recht op voorrang?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:41

Dat dus idd. De maatregelen zijn niet alleen om doden te voorkomen. Wat nu toch nog door zoveel mensen wordt geroepen. Er zit zoveel meer achter. Vooral de druk in de zorg. En ja, ingetrokken verloven. Met de druk die er is ontstaan is verlof gewoon weg niet mogelijk omdat de zorg dan niet kan worden gegeven. En daarom is het verminderen van de piek ook zo belangrijk. Dat gewone zorg ook weer door kan. Maar ook dat het zorg personeel weer gewone diensten kan draaien en rustmomenten kan gaan pakken.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:44

SusanH schreef:

elnienjo schreef:
Vind kinderkorting idd ook onzin. Je hebt er veel overlast van dus eigenlijk zou er een kindertoeslag moeten gelden!
En dan zouden entrees voor volwassenen tenminste wat goedkoper kunnen worden.

Trouwens bespottelijk dat in een land als Frankrijk een week na de officiele zomervakantie al zoveel dicht is. Dan hoeven ze nu ook niet te miepen over een verloren seizoen als ze maar 2 maanden per jaar open zijn.

Frankrijk de campings draaien inderdaad maximaal 2 maanden. Daarna is het een uitgestorven boel. De camping is nog wel open, maar alle outdoor bedrijven zijn dan dicht. Die gaan niet voor één persoon een hele "excursie" optuigen, dat kost ze meer dan gewoon dicht zijn.

Ik wilde bijvoorbeeld nog een keer klimmen, canyoning, raften die laatste week, maar heb alleen 1x kunnen kayacken. De rest kon niet meer.

En die kinder korting is trouwens echt wel fors.

Trein: kinderen gratis tot 11 jaar. Hond: €3,50 per dag.

Kijk, in een restaurant snap ik het, een kindje eet natuurlijk veel minder dan een volwassen. En in een Efteling snap ik het ook: er is voor de meeste attracties een minimum lengte dus kleine kinderen kunnen niet 100% gebruik maken van het park.

Maar bijvoorbeeld in een museum of dierentuin hebben kinderen ook vaak korting, terwijl ze net zoveel "ruimte" innemen als een volwassen.

Daar zou gewoon tot 1 jaar gratis en vanaf 1 jaar volwassen prijs gerekend moeten worden in mijn ogen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:47

Niet al het verlof in de zorg word ingetrokken hoor, weet je hoe groot het begrip zorg is? Ik ken een verpleegkundige die gewoon met vakantie mag hoor.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:49

verootjoo schreef:
SusanH schreef:
Lijkt me nu juist dat mensen die in de zorg werken vakantie nodig hebben straks. Ik heb nergens gehoord dat verloven ingetrokken worden.

Is in ziekenhuizen al gebeurd. Vakanties, ouderschapsverlof, onbetaald verlof... vanalles is ingetrokken.

Ik werk in een revalidatiecentrum en wij zijn geadviseerd niks te boeken en als je het toch doet en je verlof moet ingetrokken worden krijg je het niet vergoed :7

Pff , wat een contrast: wij kregen deze week juist het advies om geboekte vrij uren en ingeplande vrije tijd te benutten en dus niet af te zeggen.
Dit om juist even los te komen van de werkdruk en de extra stress afgelopen tijd.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:52

Ik heb gister mee gedaan aan een onderzoek van TU delft over mogelijke scenarios wat betreft versoepelingen tot 20 Juli en wat voor gevolgen iedere versoepeling heeft qua druk op de zorg. Het heeft mij in ieder geval inzicht gegeven en begrip gekweekt in de situatie en de keuzes waar de regering voor staat. Alles open (verzorgingstehuizen, horeca, contactberoepen etc) is gewoon geen optie. En ja ik ben ook zzp-er zonder inkomen nu en ja ik zie ook een reis naar Afrika aan mijn neus voorbij gaan.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:52

Dat mensen uit de zorg voorrang krijgen, ok, daar zou ik wel mee kunnen leven.

Maar mensen met kinderen? Wat dan met de mensen uit andere cruciale beroepen? Of mensen die verplicht aan de bouwvak van 3 weken zitten?

Denk niet dat voorrang geven erg haalbaar is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:54

Het is natuurlijk raar te stellen dat mensen die nu gewoon keihard werken niet op vakantie mogen.
Ook mensen in de bouw, de supermarkt, de notoirs etc etc werken gewoon. Je kan niet doen of alle mensen die ook aan het werk zijn dat voor niks doen.

Dan maar voorrang aan alle mensen die op 8 hoog zonder buitenruimte wonen.

Over het na seizoen bij campings zijn de meningen over verdeeld en ligt er ook aan wat je verwacht van een vakantie denk ik. Kan mij voorstellen dat als je alleen bent je liever in een levendig seizoen zit.
Ik zou best in het voor of na seizoen op vakantie willen maar dat zit er voor ons gewoon niet in. We werken beide in het onderwijs.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:56

LadyMadonna schreef:
Echwel schreef:

Ja? Mijn man zit gewoon aan de bouwvak vast....

Die werkt nu toch ook door ik kan moeilijk alle beroepsgroepen noemen
En als je zo een hekel aan kinderen hebt voor degenen die dat schrijven, wees blij dat er buiten het hoogseizoen ruimte zat is zonder kinderen.

Besef wel dat deze kinderen later je aow gaan betalen :D

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 09:57

Machie schreef:
Echwel schreef:

Waarom hebben mensen met kinderen recht op voorrang?

Veel mensen met kinderen vinden wel vaker dat ze recht hebben op voorrang. :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:03

Mensen met kinderen zijn toch gebonden aan de schoolvakanties?
Zij mogen immers niet buiten de schoolvakantie vrij nemen.
Graag willen zij dat wel, is immers een stuk goedkoper.

Mijn vakanties in mei en waarschijnlijk juni naar Griekenland gaan niet door.
Helaas kan ik niet in de 3 daaropvolgende maanden, met name omdat de mensen met kinderen dan vakantie hebben. Ik begrijp dat, al baal ik daar wel van.
Maar dan ga ik gewoon van de winter wat verder weg om van de zon te genieten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:06

Echwel schreef:
Die werkt nu toch ook door ik kan moeilijk alle beroepsgroepen noemen
En als je zo een hekel aan kinderen hebt voor degenen die dat schrijven, wees blij dat er buiten het hoogseizoen ruimte zat is zonder kinderen.

Besef wel dat deze kinderen later je aow gaan betalen :D

Een hekel aan kinderen en een hekel aan het feit dat kinderen steeds voorgetrokken worden is wel een verschil Echwel.

Ik heb inderdaad niets met kinderen, maar ik weet dat als ik een kindercamping boek midden in de zomervakantie, dat er dan onvermijdelijk kinderen aanwezig zullen zijn. Daar stel ik me dan ook op in.

Dan erger ik me bijvoorbeeld niet aan spelende kinderen rondom mijn plekje,

Wel zeg ik er iets van als ze daadwerkelijk over mijn plek gaan lopen rennen, dat wil ik echt niet hebben. Want dan vliegt mijn hond er op af en als hij dan een blaf geeft, heeft hij het gedaan.

Of kinderen die precies hun bal steeds op mijn plekje gooien en dat het vervolgens huilen is als mijn hond denkt:heey bal!

Ik had dit jaar een plekje op een hoek geboekt, dus niet aan 2 kanten "buren" ik zou dan ook mijn autotje zo neerzetten dat ik andere mensen zo zou dwingen om mijn plekje heen te lopen ipv binnendoor te steken.

Met een beetje mazzel gaan de toiletgebouwen weer open en kan ik deze zomervakantie nog 2 weken naar een camping van logeren bij de boswachter.

Kleinere campings en waarschijnlijk minder kinderen.

Ook dan ga ik proberen een plekje te boeken zoveel mogelijk "afgezonderd" van de andere plekjes. In ieder geval op een hoek met aan 1 kant dus geen buren, of zo veel mogelijk aan de rand van het veld.

En aangezien er op deze campings wel met een "afzetting" gewerkt mag worden, ga ik waarschijnlijk met iets van schapen net en een paar prikpaaltjes mijn plekje omheinen zodat de hond ook "los" kan op ons plekje en als 2e houdt het mooi de kinderen buiten.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 30-04-20 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:12

Mvdende, misschien kun je een beetje op je woorden passen als je zelf aan alle kanten toeslag en uitkering krijgt en dan kots smileys gaat plaatsen over een korting voor een kind, valt een beetje verkeerd bij mensen die voor die toeslagen redelijk wat van hun salaris afdragen ;)

Dat mensen met kinderen voorrang zouden moeten hebben gaat inderdaad nergens over, er zijn genoeg bedrijven die sluiten in de zomer en daar werken ook mensen zonder kinderen.

Wij gaan doorgaans nergens heen in het zomer hoogseizoen, mij te druk en te duur.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:14

Poeh wat worden er harde dingen gezegd...... Ben er een beetje stil van. Mag hopen dat het corona de oorzaak is van die harde gedachten.

Ik heb 3 kinderen en zit vast aan de schoolvakanties, maar ik hoef geen voorrang en misschien blijven we dit jaar gewoon thuis. Dat kinderen geen "korting" meer hoeven te krijgen vind ik echter onzin want die kortingen vallen vaak echt nog wel tegen. Kunnen we de vroegboek en de 65+ korting ook wel afschaffen.

Als je buiten het hoogseizoen gaat zitten moet je gewoon goed uitzoeken wat open is en wat niet. Kijk als je op een gezinscamping gaat staan gericht op schoolgaande kinderen dan vind ik het niet gek dat deze faciliteiten sluiten als de scholen weer begonnen zijn. Ik lees dat mensen dus wel de gezellige drukte willen maar belachelijk vinden dat voor kinderen korting geld. Tja dan moet je niet naar zo'n camping, maar dan ook niet klagen dat er dingen niet meer open zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 10:16

Ik ga zelf nergens naartoe tot er een vaccin is, maar ik hoop toch ook eerlijk dat er geen toeristen naar mijn gemeente komen want dat brengt alleen maar risico's met zich mee in de supermarkten bijv.