[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 18:51

Zamora schreef:
Geloof de "grotere" pot 3 nog wat maar weet niet meer :')

Oh nice. Eens kijken morgen.

Zamora

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:34

€ 3,49 was het. Even nagekeken :D
Zijn geen hele grote bakken maar toch leuk, groeit vaak hard zat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 19:55

Zamora schreef:
€ 3,49 was het. Even nagekeken :D
Zijn geen hele grote bakken maar toch leuk, groeit vaak hard zat.

Het hoeft ook niet groot, het groeit inderdaad :D. Ik ga morgen even kijken, is helemaal niet duur en ik heb er toch een stuk of 10 nodig denk ik :=.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 21:33

Hier mbo 4 afgerond en het zou de bedoeling zijn dat ik daarna een aansluitende hbo-opleiding zou volgen en hetgeen wat ik in eerste instantie wilde, maar geen startkwalificatie voor had. Mbo 4 ging niet zonder slag of stoot -O- sterker nog ik heb er een extra jaar over moeten doen. Inhoudelijk stelde het niks voor maar me tot het werk toe zetten? Het lúkte gewoon niet.
Dus vol goede moed dit jaar aan de beoogde hbo-opleiding begonnen...! Want met de juiste motivatie moet dat werk toch wél lukken?

Dat had ik gedacht. Eén groot potje van gemaakt. Inmiddels dus gestopt.

Ik wil zo graag studeren, ook omdat ik met mijn huidige papiertje niet zoveel kan, maar ik moet nu echt even niet aan school denken. Ten eerste moet de vraag beantwoord worden waar die blokkade nou vandaan komt? (betreft helaas niet alleen school) Ten tweede of ik dan überhaupt hetzelfde pad wil bewandelen of dat ik iets anders wil doen, en in het laatste geval wat dat dan is.

Nou ja veel vragen en weinig oplossingen op dit moment. Maar heb (ook mede 'dankzij' de coronacrisis) wat meer tijd om erover na te denken.

Sta open voor suggesties. :=

musiqolog schreef:
silverdapple schreef:
De keuze is dan ook wel wat beperkter musiqolog, niet per se doordat je idd de vaardigheden niet hebt maar omdat autisme je enigszins toch beperkt (en in veel aspecten ook verrijkt, maar helaas niet altijd op een bruikbare manier). Je wilt, ondanks dat je dagen aardig gevuld klinken, wel op zoek naar een vaste baan?

Ik wil niet eeuwig van een uitkering leven. En, binnen de grenzen van het volhoudbare, wil ik inderdaad een zo normaal mogelijk leven.

Niet dat ik van plan ben een børgerløl te worden, maar de afgelopen acht jaar heb ik bijna stilgestaan. Ik vulde mijn dagen wel, maar niet altijd even zinvol - en zonder relatie of werk gaan de jaren dan op elkaar lijken. Dat is geen fijn gevoel, kan ik je vertellen. Nu ben ik aan dit onderzoek begonnen omdat ik dat leuk vind (hoewel het heel veel doorzettingsvermogen vergt), maar vooral ook om nu eindelijk een doorbraak te forceren. Ik heb het gevoel dat het succes op ander gebied ook wel komt - of althans dat de kans daarop groter wordt - als ik iets doe waarmee ik voor mijn gevoel echt wat opschiet.

Dus als alles gaat zoals ik hoop, en er gaan geen naasten dood aan die enge ziekte, dan wordt deze crisis straks het beste dat me in jaren overkomen is.

Knap! Het lukt lang niet iedereen om een sleur te doorbreken. Ik kan me wel goed voorstellen dat je daar naar verlangt, ja...

@San zo leuk dat je zoveel over je kipjes post, ik vind het gezellig daarvan nu even mee te kunnen genieten.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:35

Dankjewel voor je compliment. Jammer dat het bij jou zo stroef loopt allemaal.

En ja, ik vind de kipjes ook leuk en hun namen (Annie M.G. Schmidt ontmoet de KFC) zijn grappig!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:39

5 mei is de zoon van een vriendin van me jarig. Hij heeft down syndroom en snapt niet dat hij zijn verjaardag niet kan vieren.
Zijn er hier mensen die hem een kaartje willen sturen?
Adres via pb verkrijgbaar

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:43

Wij hebben ons voor komende zondag ingeschreven voor een escaperoom (Unsolved Mystery) vanuit huis, opgezet door 3 escaperooms. Zijn erg benieuwd hoe dat gaat verlopen, zou ongeveer 2 tot 3 uur moeten duren :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:58

LadyMadonna schreef:
5 mei is de zoon van een vriendin van me jarig. Hij heeft down syndroom en snapt niet dat hij zijn verjaardag niet kan vieren.

Wat voor dingen/diertjes vindt ie leuk? Zal eens kijken of ik wat leuks kan sturen :j.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 22:59

musiqolog schreef:
Dankjewel voor je compliment. Jammer dat het bij jou zo stroef loopt allemaal.

En ja, ik vind de kipjes ook leuk en hun namen (Annie M.G. Schmidt ontmoet de KFC) zijn grappig!

Whaha idd, Annie M.G. Schmidt, soort van kindertijd icoon voor me, ik heb al haar boeken gelezen, haha.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 23:26

LadyMadonna schreef:

Goh wat een leuk idee. Het doet me aan mijn oma denken. Die heeft Alzheimer en wordt binnenkort 94. Ook zij snapt natuurlijk niet waarom we haar verjaardag niet komen vieren, al heeft ze waarschijnlijk niet echt helder dat ze binnenkort jarig is. Wij (opa, mijn moeder en tante, kleinkinderen, achterkleinkinderen en al het aangetrouwde spul) sturen nu allemaal één kaartje met een of meer bloemen naar het verzorgingstehuis. Dat worden in totaal achttien kaarten. De zuster van dienst rijgt ze dan tot een "boeket" aan elkaar.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 23:37

Silverdapple ik zou in jou geval zeker eens naar een loopbaancoache of traject kijken. Uitzoeken wat je wilt en waarom je vastloopt. Denk dat dat wel heel waardevol is in jou situatie

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:57

_San87_ schreef:
LadyMadonna schreef:

Wat voor dingen/diertjes vindt ie leuk? Zal eens kijken of ik wat leuks kan sturen :j.

Wil ik ook wel doen, :j en benieuwd wat hij leuk vindt.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:14

Aan het genieten nu hier van de voortuin <3

Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:50

En in de achtertuin <3

Afbeelding

Netten om de katten in de tuin gehouden worden versiert

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:57

Is dat clematis onder je sering?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:01

Ja klopt, Clematis montana Rubens, laatste ook. Zijn nog vrij jonge planten, bloeit heel rijk.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:37

Wij hebben gezinsuitbreiding in de kippen familie. 7 kindjes van 2 mama's die hetzelfde nest deelden.
Helaas voor jou San87 heb ik een paar kale nekken gespot :D
Je bent niet de enige die ze niet leuk vindt ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:38

<3 <3 <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:39

Jis_ schreef:
Ja klopt, Clematis montana Rubens, laatste ook. Zijn nog vrij jonge planten, bloeit heel rijk.

Mooi! Ik wil heel graag clematis in de tuin. Ik twijfel alleen over de plek. Of ik ze tegen de schutting of langs de kippenren laat groeien. Maar als ik die van jou zo zie is de schutting denk ik een beter idee.

Percy schreef:
Wij hebben gezinsuitbreiding in de kippen familie. 7 kindjes van 2 mama's die hetzelfde nest deelden.
Helaas voor jou San87 heb ik een paar kale nekken gespot :D
Je bent niet de enige die ze niet leuk vindt ;)
[ [url=m/CNBlfv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VD1PAY.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oIWcfR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kiekens <3 <3 <3! Wat ontzettend schattig!

Jij houdt ook niet zo van de kaalnekjes :D?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:59

Wordt groot :j ook een paar Jasmijnen staan tegen een andere schutting, bloeit later pas met kleine, erg lekker geurende, witte bloempjes. Zijn iets moeilijker maar ze zijn hier goed aangeslagen. Wintergroen, wat ik wel tof vind.

Kippen met kale nekken ook niet echt wat voor mij, maar toch wat een dropjes Percy.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:25

Ik vind ze wel grappig.

Een vriend had er één en die kwam op een ochtend ineens voorbij met 12 kuikens toen ik daar ook was.
Hij had geen idee dat ze aan het broeden was. Papa moet een Chaamse geweest zijn want dat waren daar toen de enige hanen.

Helaas kreeg een buizerd ze op een gegeven moment in het vizier en die kwam er bijna dagelijks een ophalen.
Uiteindelijk waren er nog 4 over en die hebben wij toen maar meegenomen voordat ze ook buizerd diner werden.

Toen ze groter werden bleken het 2 hanen en twee hebben.
Een haan is in de pan gegaan, de ander mocht blijven.

Die heeft een gezellig samenzijn gehad met mijn Wyandotte. Een deel had de kale nekken geërfd, een ander deel niet.
Mijn Wyandotte had nog een dochter van de haan van de toenmalige buren en die zit nu ook te broeden. Deze zijn een mix van de kale nekken, de kinderen daarvan en de Vorwerkers, kunnen jullie nog volgen? :D

Die kale nekken zijn vrij dominant maar tot nu toe heb ik wel hennen zonder kale nekken. Hoop dus maar dat hier hennen bij zitten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:29

Jis_ schreef:
Wordt groot :j ook een paar Jasmijnen staan tegen een andere schutting, bloeit later pas met kleine, erg lekker geurende, witte bloempjes. Zijn iets moeilijker maar ze zijn hier goed aangeslagen. Wintergroen, wat ik wel tof vind.

Kippen met kale nekken ook niet echt wat voor mij, maar toch wat een dropjes Percy.

Ja, daarom ook. Dus die gaan maar tegen de schutting. Jasmijn wil ik tegen de schutting waar ons terras komt zetten, samen met seringen.

Ik had altijd jasmijn in mijn slaapkamer staan, heerlijk geurende plant inderdaad. Groeide bij mij als kool.

Percy schreef:
Ik vind ze wel grappig.

Een vriend had er één en die kwam op een ochtend ineens voorbij met 12 kuikens toen ik daar ook was.
Hij had geen idee dat ze aan het broeden was. Papa moet een Chaamse geweest zijn want dat waren daar toen de enige hanen.

Helaas kreeg een buizerd ze op een gegeven moment in het vizier en die kwam er bijna dagelijks een ophalen.
Uiteindelijk waren er nog 4 over en die hebben wij toen maar meegenomen voordat ze ook buizerd diner werden.

Toen ze groter werden bleken het 2 hanen en twee hebben.
Een haan is in de pan gegaan, de ander mocht blijven.

Die heeft een gezellig samenzijn gehad met mijn Wyandotte. Een deel had de kale nekken geërfd, een ander deel niet.
Mijn Wyandotte had nog een dochter van de haan van de toenmalige buren en die zit nu ook te broeden. Deze zijn een mix van de kale nekken, de kinderen daarvan en de Vorwerkers, kunnen jullie nog volgen? :D

Die kale nekken zijn vrij dominant maar tot nu toe heb ik wel hennen zonder kale nekken. Hoop dus maar dat hier hennen bij zitten.

Wel een mooie gezonde mix :D. Vorwerkers zijn mooie kippen. Wel vrij zeldzaam, toch?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 16:54

Ik weet niet of ze zeldzaam zijn. Ik had ze nog niet eerder gezien.

Mijn hulp en haar zus willen ze ook maar er is geen haan meer.

Clematis heb ik vorig jaar tegen de schutting gezet, die zijn goed aan het groeien.

Zou best wat plantjes bij willen kopen maar kan ze helaas niet zelf ingraven, niet meer sterk genoeg voor. Dan moet ik man weer lief aankijken.

Ik durf trouwens nu ook niet naar een tuincentrum, die zijn hier nog maar net weer open. Mij te druk.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 17:10

Net bij de supermarkt echt druk %) en ook mensen die de 1,5 meter niet zo nauw nemen, even snel snel.... heb nog net niet mijn flesje 80% alcohol over me heen gegoten eenmaal weer bij de auto. :P

Ga zo toch nog even naar de bouwmarkt, lang uitgesteld, wil de blauwe regen meer ruimte geven aan de muur en heb daar nog spullen voor nodig.

Wat rot dat je dat zelf niet lukt Percy, wil je man vast wel doen toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 19:02

IKEA gaat 28 april weer open :=. Zal mij benieuwen wat voor chaos dat wordt.