Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:05

blensink schreef:
raket schreef:
Ik hoorde ook applaus. Het maakte me verdrietig. Ik heb een slechte dag. Ik hoor in de vuurlinie. Niet met een emmertje naast me op bed.

#einde zeuren#

Dikke knuffel en sterkte :(:) , probeer te denken dat ze klappen om je kracht te geven dat je snel weer de oude bent.

Ik heb begrepen dat Belgie is opgeroepen om morgenavond om 20.00 Mia van Gorky te gaan zingen, ben benieuwd of daar gehoor aan wordt gegeven. Kan me voorstellen dat het applaus je raakt als je dat hoort....

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:12

Kan iemand deze zieke gedachte uit mn hoofd zetten of juist bevestigen lol.

China zet een bio wapen in (corona)
China en amerika al langer in conflict (aliexpress, economie onderuithalen)
Saodie arbie in conflict met rusland
Amerika die ten tijden van Corona via vlissingen richting duitsland (rusland??) gaan (waarom je leger naar epicentrum europa sturen?)

Mijn vader zit in azie. Heeft zn hele leven lang al heftige long problemen. Ik hoop gewoon dat zijn vlucht niet doorgaat :(
Laatst bijgewerkt door Blue_Monday op 17-03-20 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:13

Blue_Monday schreef:

Amerika die ten tijden van Europa via vlissingen richting duitsland (rusland??) gaan

Mijn vader zit in azie. Heeft zn hele leven lang al heftige long problemen. Ik hoop gewoon dat zijn vlucht niet doorgaat :(

Euh, wat bedoel je nu precies eigenlijk?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:14

Op twitter komt voorbij door Olav Mol dat mensen in Spanje hun hond verhuren voor €10 per uur zodat mensen naar buiten kunnen...

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:15

Blue_Monday schreef:

Amerika die ten tijden van Corona via vlissingen richting duitsland (rusland??) gaan (waarom je leger naar epicentrum europa sturen?)

Ik heb dit echt 4x gelezen, maar ik snap niet wat je precies bedoeld?

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:16

Blue_Monday schreef:

Huh??

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:17

Oh ik dacht meer dat er oorlog uitbreekt, vind het zo raar dat het amerikaanse leger juist in deze tijd naar europa gaat.

Maar die gedachte vind ik niet zo fijn dus hopelijk hier wat nuchtere mensen die het eruit kunnen praten dacht ik.

Anoniem

Zieke gedachte ja..

Tieneke

PSvanLot schreef:
Op twitter komt voorbij door Olav Mol dat mensen in Spanje hun hond verhuren voor €10 per uur zodat mensen naar buiten kunnen...

Collega heeft een vriendin in Italië. Die liet weten dat er in de wijk daar mensen met van die speelgoedhonden de straat op gaan...om te doen alsof ze buiten moeten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:19

Waarom zou China Corona als wapen in zetten en hun eigen land daarmee compleet platgooien :? En wat heeft Saoedie daar mee te maken?
En het Amerikaanse leger?

Sorry, ik snap ook echt niet waar je het over hebt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:19

PSvanLot schreef:

De honden zullen doodmoe worden. Nog een rondje en dooooor.
Zullen ze in Spanje nu wat normaler omgaan met de podenco’s.......

Bizar dat ze dit bedenken.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:20

Oké wauw... Ik geef vandaag aan huisgenoot aan mij niet lekker te voelen.. Sinds vannacht lichte steek in mijn longen en begin van de avond een paar uur lang verhoging (gelukkig is dat weer weg)..
Nodigt ze opeens paar vriendinnen hier thuis uit... Ik sta echt op het punt om uit mijn slof te schieten en naar beneden te gaan, maar misschien toch verstandig om op mijn eigen kamer te blijven...

Kan der wel echt giga boos om worden, want oké ik gok dat ik niks heb.. Maar hoe dom kun je zijn..

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:20

Tieneke schreef:
PSvanLot schreef:

Collega heeft een vriendin in Italië. Die liet weten dat er in de wijk daar mensen met van die speelgoedhonden de straat op gaan...om te doen alsof ze buiten moeten.

Ja die filmpjes heb ik ook gezien.
Nederlanders kunnen Rutte wel voor gek verklaren maar een lockdown werkt dus niet zoals het moet in Italië en Spanje, dus waarom zou het in NL wel lukken...

Ik vind het trouwens wel bijzonder goed dat grote bedrijven in Nederland zelf de beslissing nemen om te sluiten. Zoals Ikea en de Bijenkorf.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:22

PSvanLot schreef:

Verhaal gaat ja. Maar je komt niet ver hoor.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:22

PSvanLot schreef:

Whahaha en dat voor 10 minuten 5x met het risico een boete te krijgen van 600€, wat een onzin :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:24

Blue_Monday schreef:

China zet een bio wapen in is een hoax
China en Amerika al langer in conflict. Denk niet dat China de hele wereld expres ziek gaat maken om een statement te maken richting Amerika
Saoudi Arabie in conflict met Rusland reden waarom de benzine prijzen nu lager zijn staat eigenlijk verder los van het virus
Laatste leuk bedacht maar lijkt mij sterk dat nu het leger hierheen gestuurd wordt.

Typische complot theorieën

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:25

Blue_Monday schreef:

Haal deze gedachte uit je hoofd, en kan me voorstellen dat je hoopt dat je vader in Azie blijft

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:25

MoniqueT schreef:
PSvanLot schreef:

Verhaal gaat ja. Maar je komt niet ver hoor.

Mijn schoonouders kwamen vanmiddag terug uit Sevilla en daar kon je dus nog naar buiten om te wandelen. Ze werden wel aangesproken maar niet teruggestuurd.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:26

Blue_Monday schreef:

Waar heb je dit gelezen of wie heeft je dit wijs proberen te maken?
Ik zou iemand die het woord Saoedi-Arabië niet eens weet te spellen niet zo serieus nemen :n

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:31

MoniqueT schreef:
Storm schreef:
Weet iemand dit?
Als je in het buitenland bent, moet je zo snel mogelijk terugkomen staat op nu.nl.
Is zoiets een harde eis?
Mijn oom en tante zijn net een paar dagen op vakantie in Bonaire. Ze vinden het wel best daar volgens mij. Ze hebben zelfs een auto gehuurd. Moeten ze nu terug, of mogen ze blijven? Is zoiets een harde eis?

Dat ze in eerste instantie niet hadden moeten gaan, ben ik voltrekt met jullie eens.

Je hoeft niet terug, maar dan moet je ook accepteren dat je misschien lange tijd niet terug kan. Ze halen je nu nog terug, maar daarna ben je op jezelf aangewezen, ook als hotels daar dicht gaan bijvoorbeeld.

Hier in Spanje zitten heel veel Nederlanders die gewoon in hun eigen vakantiehuis zitten. Wij zijn hier resident, maar mijn jongste dochter is ook in Nederland ingeschreven. Zij blijft hier, maar kan geen recht meer maken op hulp uit Nederland om alsnog daar te komen.

Ik vraag me toch serieus af wat het verstandigste is op een dergelijk moment als je daar in een eigen fakantiehuisje zit. Reizen met alle risico's van dien of de epedimie uitzitten. Hier is het immers ook gaande. Ik denk toch dat iedereen beter die keus voor zichzelf kan maken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:32

Weer even een, wat mij betreft interessante, wetenschappelijke bron.

Er zijn veel vragen over die immuniteit/herbesmetting.

Dit kwam ik net tegen:

https://www.biorxiv.org/content/10.1101 ... 3.990226v1

Allereerste wetenschappelijke onderzoeken (op apen) naar herbesmetting, laten zien dat herinfectie na een volledig uitgeziekte Covid19 besmetting niet voorkomt.
Voorlopige conclusie (ook bij de mens) is dus dat herbesmetting niet mogelijk is.

(Ik zal straks toch een keer mijn geüpdate bronnenlijst droppen. Inmiddels toch echt een paar keer verzoek daartoe gehad. Ik zal het geen tientallen keren per dag doen. Of mods moeten het anders willen zien, maar neem dan ff contact op!)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:32

PSvanLot schreef:
Tieneke schreef:

Ja die filmpjes heb ik ook gezien.
Nederlanders kunnen Rutte wel voor gek verklaren maar een lockdown werkt dus niet zoals het moet in Italië en Spanje, dus waarom zou het in NL wel lukken...

Ik vind het trouwens wel bijzonder goed dat grote bedrijven in Nederland zelf de beslissing nemen om te sluiten. Zoals Ikea en de Bijenkorf.[/quote]

Ik kan niets over Italië zeggen maar in de streek waar wij wonen is echt niemand op straat.
Wel inderdaad leuke filmpjes van mensen die van alles verzinnen om zich zich te vermaken.
Het is lang geleden dat ik zoveel creativiteit heb gezien.
En denk dus eigenlijk dat de Lock down helemaal niet zo verkeerd is.
Mijn man is vanavond naar de supermarkt geweest en heeft 4 politie autos gezien onderweg en in de supermarkt waren 4 mensen buiten het personeel.
Er zijn al verschillende boetes uitgedeeld.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:33

k_m schreef:
Vraag me af of ik dan nog moet gaan werken... Ben vastgoed fotografe, sta heel de week nog vol gepland. Mag dus wel werken blijkbaar? Maar thuiswerk is geen optie, en absoluut geen essentieel beroep....

Hier ook geen essentieel beroep, net als mijn collega's. Maar mensen moeten wat mij betreft na 2 jaar ziekte of in de ziektewet wel gewoon hun rekeningen kunnen betalen. Net als de mensen die nu ook verplicht thuis zitten. Mijn werkgever staat niet vaak goed in het nieuws maar ik ben trots op hoe bevlogen iedereen is, hoeveel mensen zich inzetten en in allerlei bochten wringen om anderen toch te helpen en meedenken! +:)+

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:34

Wat vinden jullie hier van?
Ik werk op een laboratorium, dus al het lab personeel kan natuurlijk niet thuis werken. Nou hebben ze krampachtig de computers op precies 1,5 meter afstand gezet zodat we 'mogen' blijven werken. Zo`n wassen neus, je komt elkaar de hele dag door tegen in de gang, in het trappenhuis, bij het toilet, bij de vriezers etc etc.. En dan hebben ze ook nog de regels aangepast dat je alleen thuis mag blijven als je koorts hebt EN klachten als hoesten en zo. En als je een partner hebt die positief getest is moet je ook gewoon komen werken, onder het mom van die 1,5 meter afstand die ze gecreëerd hebben. En laten wij nou een collega hebben die zijn partner in een ziekenhuis werkt en besmette collega`s heeft en zelf nu getest wordt..

Het voelt mij niet goed, laat mensen met alleen koorts of alleen hoesten ook thuis blijven wat mij betreft, en partners van corona patiënten al helemaal. Ze zeggen dat ze de regels van het RIVM/GGD volgen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:34

BlueMonday: daar zou ik me geen zorgen om maken, ik vind juist dat je ziet dat regeringen zo overvallen worden dat ze niet weten hoe te handelen, maar in de loop van de tijd meer voor hun mensen te kiezen en minder voor spelletjes en strategie.

Uitbraken van virussen zijn vooral pech, omdat het zo ontzettend snel kan gaan. Dat gebeurt zonder dat iemand dat wil.
Dus hou het maar bij het hier en nu: veilig thuisblijven, afstand van anderen maar contact via telefoon of internet waar mogelijk en wachten.