Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:53

Wat ik zie op afbeeldingen is dat agenten met z,n vijven een arrestant op de grond houden. Ik zie ze zo ie vaker bij elkaar staan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:54

Ik zie ook meer mensen op straat, maar ze houden allemaal netjes afstand van elkaar. Ik ben net ook onnodig de deur uitgegaan, even naar een dorp verderop gereden om kibbeling te halen voor de lunch. Is mijn oom, hij staat met zijn wagen in allemaal grensdorpen en mist een hoop klanten met de grens dicht, en ik blijf hem graag steunen. Gisteren ook naar een tuincentrum geweest. Kon het wel uitstellen, maar tot wanneer, maanden uitstellen gaat niet. Ik maak wel de afweging waar ik naar toe ga, en op welke tijd, zodat ik niet in drukte zit en alleen ergens kom waar de 1,5 meter ook makkelijk aan te houden is.
Overigens is het nu niet zo dat ik heel veel van huis ben, 3 keer in de week gemiddeld.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:56

marleen_usar schreef:
Wat ik zie op afbeeldingen is dat agenten met z,n vijven een arrestant op de grond houden. Ik zie ze zo ie vaker bij elkaar staan.

Hulpdiensten hebben ontheffing en mogen dus bij noodzaak ‘samenscholen’.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:56

Maar als die mensen ook weer 5 andere hebben waarmee ze wat intenser contact hebben wordt het weer moeilijker.
Ik ga niet maar mijn vader (risico groep) want mijn zusje komt daar bijna dagelijks met 2 jongere kinderen maar zij komt ook weer bij anderen over de vloer.
Als ik dan ook nog eens ga (en ik heb alleen met 2 andere vriendinnen contact op afstand buiten mijn eigen gezin) wordt de groep wel veel groter die met elkaar (via via) in contact komen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:13

IMJ schreef:
@opisop.. ze komen dus bij mijn op de koffie omdat ze ook op mijn dochter passen.. maakt dat dus niets meer uit. Andere broers/zussen zien wij dus niet.

Ik bedoel er meer mee te zeggen.. je weet vanaf de buitenkant niet altijd hoor de situatie is.

Jawel want men zegt het gewoon.
" We gaan bij Pietje op de koffie want hij is jarig" bijvoorbeeld.
Dat is dus niet nodig en zeker niet bij volwassenen.
Ik snap niet dat mensen het niet haalbaar vinden. Ik heb genoeg aan mijn gezin voor nu. Mis ik mijn ouders waar ik normaal elke week op de koffie kom? Tuurlijk wel. Je hebt digitaal wat meer contact en de rest halen we straks wel weer in.

Uitzonderingen zijn er altijd uiteraard.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:23

Helderder schreef:
elnienjo schreef:

Ik hoor en lees steeds vaker zulke zaken over mensen die in de zorg werken. Juist zij zouden het extra serieus moeten nemen. Snap nu wel dat er zoveel mensen in de zorg zelf besmet zijn als ze er in hun privéleven hun voeten aan vegen.

Dan wil ik even tegengeluid geven. Want al mijn collega's zijn heel erg voorzichtig en wij leggen ons meer beperkingen op dan nodig (groot ziekenhuis). We werken goed beschermd maar zien ons als besmet en houden de daarbij passende maatregelen aan.
En ja... Super frustrerend als anderen dat niet doen maar zorgpersoneel is absoluut niet per definitie lakser. :n

Dat geloof ik gelijk hoor helderder,uitzonderingen heb je overal. Mij verbaast het wel omdat ze zelf ook nog eens jonge kinderen hebben.
Mijn moeder zit zelf in een verzorgings tehuis en daar zijn gelukkig nog geen besmettingen dus er is ook voldoende personeel wel voorzichtig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:37

Uiteraard, dat "ieder heeft zijn eigen handjevol mensen" dat kunnen alles bij elkaar nog behoorlijk wat mensen zijn :j

Maar daarom ook wel je gezonde verstand blijven gebruiken en niet teveel op elkaars lip zitten. Bij binnenkomst handen wassen, anderhalve meter afstand houden enzo. We eten nu ook niet bij elkaar.

Maar elkaar maandenlang (of nog langer) niet zien en mijden als de pest dat gaat ook nergens over als je geen hoog risico hebt en geen ziekteverschijnselen hebt :)

Daarom: wij houden het bij eerstelijns familie (opa en oma's) en met flinke beperkingen.
Ik kan me voorstellen dat een ander kiest voor de buren om daar contact mee te houden, of een tante die oppast ofzo. Of een vriendje van school.

Met helemaal niemand buiten het gezin enig contact hebben voor de rest van het jaar, dat is niet houdbaar joh :)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:49

MoniqueT schreef:
Sommigen van jullie zouden in Frankrijk, Spanje of Italië moeten wonen. Jullie mogen nog zoveel ...

Is er ook al duidelijkheid over wanneer het in Spanje iets versoepelt gaat worden?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 13:51

Wij zijn toch al niet van de sociale contacten, maar nu helemaal niet meer. Beide risicogroep (mijn man is 78 en ik in de 60. Ik heb copd en nog wat kwaaltjes). Normaal gingen we op zaterdag naar mijn moeder van 94 maar zij zit in een verzorgingstehuis, dus ze mag geen bezoek meer. De zoon en schoondochter van mijn man hebben een vitaal beroep en hun kinderen gaan gewoon naar school, dus daar komen we nu ook niet.
Ik werk thuis en hoop dat ik dat kan blijven doen als de scholen weer open gaan. Technisch gezien kan dat prima.
Ik vrees dat dit voor ons nog wel 2 jaar gaat duren. Ik hoop dat mijn plannen om na dit schooljaar met pensioen te gaan gewoon door kunnen gaan. Zou een hoop stress schelen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:02

opisop_shop schreef:
IMJ schreef:
@opisop.. ze komen dus bij mijn op de koffie omdat ze ook op mijn dochter passen.. maakt dat dus niets meer uit. Andere broers/zussen zien wij dus niet.

Ik bedoel er meer mee te zeggen.. je weet vanaf de buitenkant niet altijd hoor de situatie is.

Ik snap niet dat mensen het niet haalbaar vinden. Ik heb genoeg aan mijn gezin voor nu. Mis ik mijn ouders waar ik normaal elke week op de koffie kom? Tuurlijk wel. Je hebt digitaal wat meer contact en de rest halen we straks wel weer in.

Klopt hoor... Ik zit hier in een regio die donker kleurt op de corona kaart en ik weet wel waarom.
Bijna niemand gaat om met corona zoals ik dat hier in het topic lees.
Een jarige houdt niet de verjaardag maar sochtends en smiddags komt er wel visite.
Met pasen gingen er veel mensen bij elkaar op de koffie/ bij elkaar eten.
Er wordt naar vrienden gegaan om spelletjes te spelen.
Kinderen gaan mee naar elke winkel.

Mungbean

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:04

Ik heb zo‘n medelijden met Ierland.
Amper betroffen maar al weken in volledige lock-down en nog geen versoepeling in zicht.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:10

Loretta schreef:
MoniqueT schreef:
Sommigen van jullie zouden in Frankrijk, Spanje of Italië moeten wonen. Jullie mogen nog zoveel ...

Is er ook al duidelijkheid over wanneer het in Spanje iets versoepelt gaat worden?

Nee, helemaal niet. Er wordt wel hier en daar gesproken over een paar uurtjes per dag permissie om kinderen buiten te laten spelen, maar dat is nog niet zeker.

Op 26 april moet er verlengd/versoepeld worden, maar ik zie het nog niet gebeuren ...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:17

pmarena schreef:
Daarom: wij houden het bij eerstelijns familie (opa en oma's) en met flinke beperkingen.

Bij ons is dat geen optie...
Mijn schoonouders hebben 4 kinderen (+4 aanhang) en 12 kleinkinderen waarvan de meeste met verkering.
Een gedeelte heeft werk buiten de deur, dus een grotere kans op besmetting.

Als iedereen van de directe familie daar zou komen hebben ze toch 20 over de vloer die ook nog eens contact met andere hebben.

Mijn moeder heeft 3 kinderen (+3 aanhang) en 6 kleinkinderen waarvan 2 getrouwd en meerdere werken buiten de deur (dierenartsassistente, tandartsassistente, supermarkt, bouw).
Niemand komt bij mijn moeder binnen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:27

Brainless schreef:
Maar als die mensen ook weer 5 andere hebben waarmee ze wat intenser contact hebben wordt het weer moeilijker.
Ik ga niet maar mijn vader (risico groep) want mijn zusje komt daar bijna dagelijks met 2 jongere kinderen maar zij komt ook weer bij anderen over de vloer.
Als ik dan ook nog eens ga (en ik heb alleen met 2 andere vriendinnen contact op afstand buiten mijn eigen gezin) wordt de groep wel veel groter die met elkaar (via via) in contact komen.

Waarom gaat je zus in hemelsnaam met 2 kinderen naar je vader dan? Ik zou die zus echt ff op d'r plek zetten dat ze dat uit d'r hoofd moet laten! Het is immers ook jouw vader die zij risico laat lopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:40

Brainless: dat wordt ook gewoon wel erg veel :j

Maar stel dat zulke mensen normaal gesproken 2 of 3 van de (klein) kinderen wekelijks zien, samen eten enzo....en de rest maar een paar keer per jaar...dan zou ik zeggen als je geen verkoudheidsklachten hebt dan ga je met die nog eens in de week met maatregelen een bakje drinken en bijpraten (gewoon 1 op 1 en niet met een heel clubje uiteraard) om het op de lange termijn vol te kunnen houden.

Ik denk dat dat zo'n slechte aanpak nog niet is in de categorie lange adem, sociale contacten op een laag pitje, maar geen volledige lockdown :)

Hier bij ons is de situatie heel anders. Bij mijn vader en moeder komt niemand over de vloer, alleen dan ik en die kleine eens in de week een uurtje. Hun enige kleinkind. Wij zagen elkaar altijd al elke week. Die kleine bleef ook regelmatig een nachtje slapen. Dat hebben we begin maart al geschrapt.

Wij nemen het hele Corona-gebeuren echt wel serieus, maar elkaar de rest van het jaar niet meer zien terwijl we geen klachten of verhoogd risico hebben...dat gaat ons te ver hoor. En dat is ook gewoon best realistisch en verantwoord denk ik, als je wat maatregelen in acht neemt :)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:04

Maar hoezo de rest vh jaar? Dat staat toch nog helemaal niet vast?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:16

elnienjo schreef:
Waarom gaat je zus in hemelsnaam met 2 kinderen naar je vader dan? Ik zou die zus echt ff op d'r plek zetten dat ze dat uit d'r hoofd moet laten! Het is immers ook jouw vader die zij risico laat lopen.

Is mijn halfzusje en ik heb met haar totaal geen contact.
Zij is enig kind van mijn stiefmoeder en mag veel helaas.....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 17:01

Ik zie enkel de buren, spreken elkaar in de tuin op afstand, en mijn ouders, ook op afstand. Mijn broer alleen via de telefoon en app. Mijn ouders hebben hun kleinzoon niet meer gezien, mijn neefje heeft een hartafwijking en zit in de risicogroep. Kleindochter werkt in de supermarkt en belt mijn moeder iedere keer als ze moet werken of ze nog wat nodig heeft. <3

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 17:29

marleen_usar schreef:

Met minder met risico tot zo'n arrestatie uit de hand te laten lopen.... Ik snap niet dat mensen hier over gaan zeiken en dit gaan vergelijken. Net als artsen en verplegers die soms met 7 man een patiënt op ze IC moetem keren. Foei zeg, ze houden zich niet aan de regels.

Kom op zeg.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:34

opisop_shop schreef:
IMJ schreef:

en als je geen gezin hebt?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:10

Wij gaan beide naar ons werk en naar stal.
Bij mijn ouders doen we af en toe een bakkie, dan zitten we ver uit elkaar en liefst buiten in de tuin.
Verder doen we de nodige boodschappen en zoveel mogelijk tegelijk zodat we niet te vaak hoeven gaan.
Buiten die dingen doen we niks/ gaan we nergens naar toe.

Genoeg risico met werk, ik ga niet onnodig andere dingen opzoeken.
Wij zijn niet overdreven voorzichtig maar letten wel op wat nodig is en wat niet hoeft.
We gaan niet naar mijn schoonmoeder aan de andere kant van het land, we zijn ook het paasweekend niet met de paarden weg geweest wat we zouden doen.

Ik stoor me er wel aan dat er hier in de bollenstreek/bij zee zoveel dagjesmensen en vakantiegangers zijn...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:37

Tancreda4 schreef:
marleen_usar schreef:

Met minder met risico tot zo'n arrestatie uit de hand te laten lopen.... Ik snap niet dat mensen hier over gaan zeiken en dit gaan vergelijken. Net als artsen en verplegers die soms met 7 man een patiënt op ze IC moetem keren. Foei zeg, ze houden zich niet aan de regels.

Kom op zeg.

Inderdaad, dat is zeiken om te zeiken. Zeker tegen de politie want sommige mensen zullen elk commentaar wat te leveren valt niet laten.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:51

Je moet hier de Duitsers eens de grens over zien komen. Die komen allemaal om te winkelen massaal de grens over. Die kijken echt helemaal nergens naar.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 21:13

IHN schreef:
en als je geen gezin hebt?

Dat heb ik eerder al gezegd, ik heb het over de mensen die niet alleen wonen. Woon je wel alleen dan snap ik dat je met iemand anders contact zoekt.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:04

ow okay.. niet gelezen. sorry