Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
IMJ schreef:@opisop.. ze komen dus bij mijn op de koffie omdat ze ook op mijn dochter passen.. maakt dat dus niets meer uit. Andere broers/zussen zien wij dus niet.
Ik bedoel er meer mee te zeggen.. je weet vanaf de buitenkant niet altijd hoor de situatie is.
Helderder schreef:elnienjo schreef:
Ik hoor en lees steeds vaker zulke zaken over mensen die in de zorg werken. Juist zij zouden het extra serieus moeten nemen. Snap nu wel dat er zoveel mensen in de zorg zelf besmet zijn als ze er in hun privéleven hun voeten aan vegen.
Dan wil ik even tegengeluid geven. Want al mijn collega's zijn heel erg voorzichtig en wij leggen ons meer beperkingen op dan nodig (groot ziekenhuis). We werken goed beschermd maar zien ons als besmet en houden de daarbij passende maatregelen aan.
En ja... Super frustrerend als anderen dat niet doen maar zorgpersoneel is absoluut niet per definitie lakser.
opisop_shop schreef:IMJ schreef:@opisop.. ze komen dus bij mijn op de koffie omdat ze ook op mijn dochter passen.. maakt dat dus niets meer uit. Andere broers/zussen zien wij dus niet.
Ik bedoel er meer mee te zeggen.. je weet vanaf de buitenkant niet altijd hoor de situatie is.
Jawel want men zegt het gewoon.
" We gaan bij Pietje op de koffie want hij is jarig" bijvoorbeeld.
Dat is dus niet nodig en zeker niet bij volwassenen.
Ik snap niet dat mensen het niet haalbaar vinden. Ik heb genoeg aan mijn gezin voor nu. Mis ik mijn ouders waar ik normaal elke week op de koffie kom? Tuurlijk wel. Je hebt digitaal wat meer contact en de rest halen we straks wel weer in.
Uitzonderingen zijn er altijd uiteraard.
Loretta schreef:MoniqueT schreef:Sommigen van jullie zouden in Frankrijk, Spanje of Italië moeten wonen. Jullie mogen nog zoveel ...
Is er ook al duidelijkheid over wanneer het in Spanje iets versoepelt gaat worden?
pmarena schreef:Daarom: wij houden het bij eerstelijns familie (opa en oma's) en met flinke beperkingen.
Brainless schreef:Maar als die mensen ook weer 5 andere hebben waarmee ze wat intenser contact hebben wordt het weer moeilijker.
Ik ga niet maar mijn vader (risico groep) want mijn zusje komt daar bijna dagelijks met 2 jongere kinderen maar zij komt ook weer bij anderen over de vloer.
Als ik dan ook nog eens ga (en ik heb alleen met 2 andere vriendinnen contact op afstand buiten mijn eigen gezin) wordt de groep wel veel groter die met elkaar (via via) in contact komen.
elnienjo schreef:Waarom gaat je zus in hemelsnaam met 2 kinderen naar je vader dan? Ik zou die zus echt ff op d'r plek zetten dat ze dat uit d'r hoofd moet laten! Het is immers ook jouw vader die zij risico laat lopen.
marleen_usar schreef:Wat ik zie op afbeeldingen is dat agenten met z,n vijven een arrestant op de grond houden. Ik zie ze zo ie vaker bij elkaar staan.
opisop_shop schreef:IMJ schreef:@opisop.. ze komen dus bij mijn op de koffie omdat ze ook op mijn dochter passen.. maakt dat dus niets meer uit. Andere broers/zussen zien wij dus niet.
Jawel want men zegt het gewoon.
" We gaan bij Pietje op de koffie want hij is jarig" bijvoorbeeld.
Dat is dus niet nodig en zeker niet bij volwassenen.
Ik snap niet dat mensen het niet haalbaar vinden. Ik heb genoeg aan mijn gezin voor nu. Mis ik mijn ouders waar ik normaal elke week op de koffie kom? Tuurlijk wel. Je hebt digitaal wat meer contact en de rest halen we straks wel weer in.
Uitzonderingen zijn er altijd uiteraard.
Tancreda4 schreef:marleen_usar schreef:Wat ik zie op afbeeldingen is dat agenten met z,n vijven een arrestant op de grond houden. Ik zie ze zo ie vaker bij elkaar staan.
Met minder met risico tot zo'n arrestatie uit de hand te laten lopen.... Ik snap niet dat mensen hier over gaan zeiken en dit gaan vergelijken. Net als artsen en verplegers die soms met 7 man een patiënt op ze IC moetem keren. Foei zeg, ze houden zich niet aan de regels.
Kom op zeg.