bigone schreef:[ Kinke , uit Staphorst ?
Nee
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Maar het is toch bizar dat er binnen 1 EU verschillende maatregelen zijn?
Hoe kun je nou als EU toestaan dat in NL bejaarden verpleegt worden zonder mondkapje door een hoestende medewerker die geen test krijgt terwijl in een ander land waar de cijfers vele malen lager zijn gewoon iedere gezonde bewoner kapjes bij het huisvuil gooit na het kopen van een zak aardappelen?
Citaat:Hoe kan het zijn dat als een land aangeeft dat ze hun hoge testcapaciteit bij lange na niet gebruiken omdat het aantal infecties sterk gedaald is dat deze ongebruikte tests dan niet naar een buurland gaan
Citaat:Moderna, een van de twee Amerikaanse bedrijven, kreeg vorige week toestemming om direct op mensen te testen en dierenproeven over te slaan. Het bedrijf heeft overigens nog nooit een product op de markt gebracht.
Sizzle schreef:Ik las net dit en dacht alleen maar: fiets hell, we zijn nu echt aan het doordraaien.
Veiligheid is onbelangrijk Geworden , huppatee tempo ermee![]()
![]()
De anti dierproeven stichtingen zullen in iedergeval wel hun champange opentrekken.Citaat:Moderna, een van de twee Amerikaanse bedrijven, kreeg vorige week toestemming om direct op mensen te testen en dierenproeven over te slaan. Het bedrijf heeft overigens nog nooit een product op de markt gebracht.
Sizzle schreef:Maar het is toch bizar dat er binnen 1 EU verschillende maatregelen zijn?
Hoe kun je nou als EU toestaan dat in NL bejaarden verpleegt worden zonder mondkapje door een hoestende medewerker die geen test krijgt terwijl in een ander land waar de cijfers vele malen lager zijn gewoon iedere gezonde bewoner kapjes bij het huisvuil gooit na het kopen van een zak aardappelen?
Hoe kan het zijn dat als een land aangeeft dat ze hun hoge testcapaciteit bij lange na niet gebruiken omdat het aantal infecties sterk gedaald is dat deze ongebruikte tests dan niet naar een buurland gaan
Sizzle schreef:Weet je hoeveel niet praktiserende artsen en verpleegkundigen er zijn?
Officieel is mijn man en zijn onderzoeks team ook niet (meer) praktiserend, maar ze zitten wel op de corona track als er een tekort is. Er zijn heel veel andere afdelingen dicht namelijk.
Maar het is mij duidelijk dat jij heilig geloofd dat alle landen hun best doen. Ik vind het een zooitje waar ieder land maar wat willekeurigs doet.
Waarom vraagt niemand naar opgeleide moleculair biologen als daar een tekort aan is? Of immunologen?
Ik ken er genoeg die prima zouden willen inspringen hoor (myself included).
Marie_Anne schreef:Sizzle schreef:Weet je hoeveel niet praktiserende artsen en verpleegkundigen er zijn?
Officieel is mijn man en zijn onderzoeks team ook niet (meer) praktiserend, maar ze zitten wel op de corona track als er een tekort is. Er zijn heel veel andere afdelingen dicht namelijk.
Maar het is mij duidelijk dat jij heilig geloofd dat alle landen hun best doen. Ik vind het een zooitje waar ieder land maar wat willekeurigs doet.
Waarom vraagt niemand naar opgeleide moleculair biologen als daar een tekort aan is? Of immunologen?
Ik ken er genoeg die prima zouden willen inspringen hoor (myself included).
Niet praktiserende artsen en verpleegkundigen zijn in Nederland ook flink aan het bijspringen, tot en met gepensioneerden aan toe zelfs volgens mij. Maar er is al jaren een groot tekort aan zorgpersoneel in Nederland, was dat je ontgaan? Zonder corona was dat ook al een drama.
Ik geloof heilig dat het kabinet in Nederland op dit moment zijn uiterste best doet ja. Maar er waren al allerlei issues met de gezondheidszorg voor corona, dus dat helpt niet mee op dit moment. Of andere landen hun best doen: geen idee. Ik verdiep me daar niet zo in, dus daar kan ik niet over oordelen.
Er zal gerust van alle fout gaan hoor, het is mensenwerk tenslotte. Maar ik denk ook zeker dat het allemaal niet zo simpel is als veel mensen denken. Het is altijd makkelijk roepen vanaf de zijlijn.
verootjoo schreef:Iemand met een medische of paramedische achtergrond kan ook prima die testen afnemen. En laten er nu idd net heel veel van thuiszitten.
Fysiotherapeuten, logopedisten e.d. eerste lijn. Artsen werkzaam in cosmetische praktijken etc. Zitten allemaal thuis. Kunnen. Allemaal prima opgeleid worden als tester.
Het is best bizar hoe het in NL gaat. Er dreigt ook een tekort aan medicatie te komen, bv fentanyl, midazolam etc. Nederland gaat die medicijnen bestellen en keurt de offerte eerst een aantal keer af op de prijs en is daarna verbaasd dat de leverancier dan zegt: ‘Laat maar, we verkopen het wel aan andere landen’.
Shadow0 schreef:verootjoo schreef:Mijn punt is: het is toch armoe dat dit vrijwillig moet
Het blijft ten diepste een neoliberaal bewind dat geen geld uit wil geven aan mensen. Bedrijven, soit, vliegvelden en luchtvaarmaatschappijen: graag, maar mensen, liever niet.
Het is absurd.
Electra63 schreef:Wat een negativiteit altijd in jouw berichten.
Citaat:Er zijn nog niet genoeg mondkapjes en andere bescherming.
Wij hebben er miljoenen per week nodig, om iedereen die werkzaam in de zorg is optimaal te beschermen. Je kan wel willen dat deze er gelijk zijn, maar dat is niet realistisch.
Citaat:Dat is er normaal gesproken ook, maar met deze pandemie wereldwijd is er overal een tekort.
Citaat:Je kan wel blijven hangen, wat er allemaal fout is gegaan, maar je kan ook kijken wat er wel goed gaat en wat er voor initiatieven er worden genomen door burgers, overheid, werkgevers, enz.
_San87_ schreef:mirim schreef:In principe kan dat wel denk ik.
Een bouwvakker mag niet op de bouwplaats komen als hij geen helm op heeft.
Als hij verplicht wordt te werken zonder helm, omdat er stomweg geen helm is , dan kan je je werkgever aansprakelijk stellen lijkt mij. Of werk weigeren
Maar voor de zorg lijkt nu alles anders te liggen ?
Dat klopt. Of zonder helm werken of werk weigeren.
En nee, voor de zorg ligt dat imo niet anders. Maar ik ging er eigenlijk van uit dat er voldoende beschermende maatregelen worden/zijn getroffen inmiddels. Als ik tenminste hoor welke routine de verpleegsters van mijn moeder doorlopen, en zij heeft niet eens corona, dan had ik eigenlijk het idee dat het wel goed zit qua maatregelen.
Rakkie123 schreef:_San87_ schreef:
Dat klopt. Of zonder helm werken of werk weigeren.
En nee, voor de zorg ligt dat imo niet anders. Maar ik ging er eigenlijk van uit dat er voldoende beschermende maatregelen worden/zijn getroffen inmiddels. Als ik tenminste hoor welke routine de verpleegsters van mijn moeder doorlopen, en zij heeft niet eens corona, dan had ik eigenlijk het idee dat het wel goed zit qua maatregelen.
Op sommige plekken zijn de maatregelen goed.
Op sommige plekken wordt nog steeds zonder bescherming gewerkt, zelfs als er het sterke vermoeden op corona is.
Naast het risico wat je zelf loopt, loop je het risico iedereen aan te steken.
We weten nu toch allemaal wat er dan gebeurd in verpleeg, verzorginghuizen en instellingen met verstandelijk enof verstandelijk beperkte mensen.
Maar waar ik het over had, is leidinggevende die bewust mijn collega verplicht te gaan werken, terwijl zij voor 99,9999999999999999999999999999999999999999999 % zeker corona heeft. En ieder ogenblik de uitslag van de test binnen kan krijgen.
Vanuit die optiek, zeg ik dat ik een claim indien, als ik ziek wordt en mogelijk ernstig ziek.
En ook mijn familie heb aangeraden dit te doen, mocht ik corona krijgen en enorm ernstig ziek wordt en kom te overlijden.
Maar hoorde op de radio dat de claims al worden voorbereid door oa de FNV
Shadow0 schreef:verootjoo schreef:Mijn punt is: het is toch armoe dat dit vrijwillig moet
Het blijft ten diepste een neoliberaal bewind dat geen geld uit wil geven aan mensen. Bedrijven, soit, vliegvelden en luchtvaarmaatschappijen: graag, maar mensen, liever niet.
Het is absurd.