Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
M_D_H schreef:M.b.t 2 kinderen, die keuze snap ik dan weer wel.
Als je enigs kind bent zal je ook alles alleen moeten doen, zeker bij ouders die op den duur extra zorg nodig hebben of bij overlijden en daarna het huis opruimen en opleveren komt dus alles op jouw alleen neer.
Dat is echt heel heftig.
Hoe mooi is het als je dat soort zorgen kan delen?
Natuurlijk heeft niet iedereen een band met broer of zus, maar je bent niet alleen.
Berdien schreef:Maar broers of zussen hebben wil niet zeggen dat ze ook daadwerkelijk tot steun kunnen zijn als er iets met je ouders gebeurt. Dat heb ik wel gezien bij mijn moeder en haar familie, dat zijn héle nare scenes geweestIk weet ook vrij zeker dat als er nu iets met mijn ouders zou gebeuren ik 0,0 aan mijn broertje zou hebben. Dus om daarvoor maar meer kinderen te nemen.. Dat is imo hetzelfde als 'ik neem kinderen zodat ik niet alleen oud hoef te worden'...
Ayasha schreef:Ik vind dat ergens wel een beetje jammer om te lezen... Geen band met je broers en zussen.
(hebben we in het nederlands ook een woord zoals "siblings" eigenlijk?)
Siersma schreef:Helaas heb ik wel de ervaring dat als er iets gebeurd met een van mn ouders dat we er beide zijn waar nodig. Maar mocht er echt zorg nodig zijn komt dat bij mij terecht. Ik woon net als mn ouders op Texel, mn zusje in Den Helder. Dus mocht er een opgenomen worden in het zh dan is mn zusje erbij, ik zorg voor thuis zeg maar. Helaas al vaker e4vating mee met 2 ouders die beide kwakkelen met gezondheid
M_D_H schreef:Natuurlijk is het leven niet maakbaar, maar alleen is ook maar alleen en de statistieken wijzen uit dat zelf iemand die niet actief mee helpt daadwerkelijk steun kan bieden alleen maar door er te zijn.
En natuurlijk zijn er altijd gevallen voor wie dat niet zo is, maar uitzonderingen bevestigen de regel toch?
Ik zeg niet dat dat je enigste reden moet zijn om voor een tweede kind te gaan. Maar ik zou mij wel heel erg kunnen voorstellen dat dit een van de belangrijkere redenen zou zijn.