[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:29

Petrichor schreef:
Sheehan schreef:

Ik ga het ook een keer vragen. Mag er alsjeblieft uitleg bij de linkjes, ik heb niet zoveel zin om wat aan te klikken en meteen heftige gore of iets te zien :=

Sorry maar wat doe je dan in dit topic?

Op zich is het toch een kleine moeite om in 1 zinnetje uit te leggen waar het precies over gaat. Dit topic bewijst dat luguber een heel ruim begrip is, van een varken dat gilt tot hersens die tegen de muur plakken. Dat filmpje van de mislukte goocheltruc heb ik ook lieflijk laten passeren omdat me dat toch ook iets te ver gaat. Iemand op bewegend beeldmateriaal machteloos gedood zien worden, is niet iets wat ik wil zien. Andere verhalen vind ik dan wel weer fascinerend. En zo heeft iedereen wel zijn grens en voorkeuren. Juist door een kleine beschrijving kan je bepalen of het je fascineert of dat je dat specifieke verhaal toch iets te luguber vindt om nog linkjes aan te klikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:44

Gini schreef:
[
Op zich is het toch een kleine moeite om in 1 zinnetje uit te leggen waar het precies over gaat. Dit topic bewijst dat luguber een heel ruim begrip is, van een varken dat gilt tot hersens die tegen de muur plakken. Dat filmpje van de mislukte goocheltruc heb ik ook lieflijk laten passeren omdat me dat toch ook iets te ver gaat. Iemand op bewegend beeldmateriaal machteloos gedood zien worden, is niet iets wat ik wil zien. Andere verhalen vind ik dan wel weer fascinerend. En zo heeft iedereen wel zijn grens en voorkeuren. Juist door een kleine beschrijving kan je bepalen of het je fascineert of dat je dat specifieke verhaal toch iets te luguber vindt om nog linkjes aan te klikken.

:j Dit.
Dat lijkt mij echt niet teveel gevraagd.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:56

https://youtu.be/vz_7EQWZjmM

Ik kwam dit filmpje tegen. Gaat over een man bij wie de besnijdenis fout is gegaan waardoor hij zijn penis verloor als baby, ze konden hem ook niet meer reconstrueren. Ze ouders hebben toen in overleg met een psycholoog voor een genderverandering gekozen. Ze gingen hem als meisje opvoeden, met als doel uiteindelijk een volledige transitie te doen, daarbij is hij ook gecastreerd. Achteraf blijkt dat die psycholoog hem als een soort experiment zag om te bewijzen dat gender puur aangeleerd gedrag is. Wat je niet in het filmpje ziet is dat zowel deze man als zijn tweelingbroer uiteindelijk zelfmoord hebben gepleegd.

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:12

ik volg!
vind het altijd persoonlijk dit soort dingen interessant.

*kruipt weer terug onder haar steen*

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:33

goldenarrow schreef:

Ik kwam dit filmpje tegen. Gaat over een man bij wie de besnijdenis fout is gegaan waardoor hij zijn penis verloor als baby, ze konden hem ook niet meer reconstrueren. Ze ouders hebben toen in overleg met een psycholoog voor een genderverandering gekozen. Ze gingen hem als meisje opvoeden, met als doel uiteindelijk een volledige transitie te doen, daarbij is hij ook gecastreerd. Achteraf blijkt dat die psycholoog hem als een soort experiment zag om te bewijzen dat gender puur aangeleerd gedrag is. Wat je niet in het filmpje ziet is dat zowel deze man als zijn tweelingbroer uiteindelijk zelfmoord hebben gepleegd.

Wow... wat heftig... Weet gewoon niet wat ik erop moet zeggen :/.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:20

goldenarrow schreef:

:oo

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:22

sjonge wat een sneu verhaal.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:35

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 23:44

Is ook een documentaire van gemaakt, heel sneu.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 00:12

Wow die hierboven is wel heel heftig!

Deze past misschien niet onder luguber, maar wel onder bijzonder en interessant: https://www.youtube.com/watch?v=-yy6UUncUI0
Een meisje met de meest extreme vorm van Tourettes die een bepaalde hersenoperatie krijgt.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 01:06

Ghostattack schreef:

Deze past misschien niet onder luguber, maar wel onder bijzonder en interessant: https://www.youtube.com/watch?v=-yy6UUncUI0
Een meisje met de meest extreme vorm van Tourettes die een bepaalde hersenoperatie krijgt.

Bizar.. De eerste minuten kon ik amper kijken, wat een verschrikking. Ik dacht echt, verlos dat meisje uit haar lijden..
Wat waanzinnig mooi dat ze nu nog maar zo weinig tics heeft! Zo’n lief meisje en liefdevolle familie, ah echt blij met dit happy end :j

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 08:32

Ghostattack schreef:

Oh wouw! Dit is echt een extreme vorm.
Moest stiekem wel lachen om dat ze haar moeder slaat := (Gelukkig konden ze er beide om lachen) En dat huis! Jeetje....
Ik vind dit inderdaad niet luguber, maar heel erg mooi. Super knap wat ze tegenwoordig allemaal kunnen.
Bedankt voor het delen :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 09:31

Oh wow vreselijk zeg.
Ik heb een beetje door het filmpje gescrold, dit wens je toch niemand toe |(

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:25

Ghostattack schreef:

Heel interessant filmpje, en wat fijn dat het geholpen heeft!

Ik vond het ook moeilijk om te zien

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 13:13

Ghostattack schreef:

Heel indrukwekkend zeg!

Zo ken ik een meisje die zwaar epileptisch was, dit begon toen haar ouders een babytje verloren (haar broertje), toen ze 15/16 was was de epileptie zo erg dat ze 48 aanvallen per dag had. En dan hebben we het over de lopende dag, niet over de nacht waarin ze sliep.

Zij is ook geopereerd, was wel iets anders dan dit... En heeft geen enkele aanval meer gehad sindsdien. Heel erg mooi om te zien!

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:18

Janine1990 schreef:
Ghostattack schreef:

Heel indrukwekkend zeg!

Zo ken ik een meisje die zwaar epileptisch was, dit begon toen haar ouders een babytje verloren (haar broertje), toen ze 15/16 was was de epileptie zo erg dat ze 48 aanvallen per dag had. En dan hebben we het over de lopende dag, niet over de nacht waarin ze sliep.

Zij is ook geopereerd, was wel iets anders dan dit... En heeft geen enkele aanval meer gehad sindsdien. Heel erg mooi om te zien!

Bij zeer ernstige epilepsie wordt er wel eens een ingreep gedaan waarbij het corpus callosum wordt doorgesneden. Dit zorgt er voor dat de verbinding tussen beide hersenhelften weg is, waardoor de aanval niet meer van de ene naar de andere hersenhelft kan verplaatsen. Mensen die deze ingreep hebben gehad, worden ook wel 'split-brain' patiënten genoemd. Het wordt echter alleen uitgevoerd bij zeer ernstige epilepsie, omdat het doorsnijden van het corpus callosum ook gevolgen kan hebben voor andere hersenfuncties, omdat de hersenhelften dus geen informatie meer kunnen uitwisselen.

Janine1990

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 13:23

Leuke informatie NadjaNadja, past goed in dit topic! :D
Ik weet niet precies wat ze bij haar hebben gedaan, ze functioneert in ieder geval prima. Inmiddels getrouwd en kinderen.

Maar dergelijke operaties zijn natuurlijk nooit zonder risico's.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:26

Pfoe, de epilepsie verhalen komen flink binnen.
Mijn man heeft een vorm van epilepsie waarbij hij tijdens een aanval een hartstilstand heeft.
Daarna gaat zijn hart gelukkig weer zelf kloppen, maar voor mijn gevoel gaat hij dan toch een soort van dood.
Sinds hij medicatie krijgt heeft hij al 3.5 jaar geen aanval meer gehad, maar de neuroloog wil de medicatie gaan afbouwen.
Ik vind het doodeng! Alles in mij roept NIET DOEN, maar ik ben helaas geen dokter.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 13:40

Oh dat lijkt me verschrikkelijk Cayenne! Begrijp best wel dat je dat liever niet hebt zeg...

Krijgt hij dan niet een pacemaker?

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:54

Dat huis van dat meisje met Tourettes!

Verschrikkelijk!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:00

Ghostattack schreef:

Toch 40 seconden volgehouden voordat ik naar het einde geskipt ben. Het meiske maakte me in die 40 seconden al een paar klappers dat ik acuut plaatsvervangende pijn kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:09

Wat sneu dat meisje zeg... Verschrikkelijk, ook voor haar ouders familie etc...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:19

Je zou toch ook verwachten dat ze bont en blauw is altijd. Zo vaak ze zichzelf in haar gezicht slaat enzo. Ik vond met die schaatsen ook even doodeng (letterlijk). Ik denk die kan je zo te lijf gaan of zichzelf en zo’n schaats is best scherp!

Ik was allang knetter idioot geworden als ik zo weinig controle over mijn eigen lijf had....

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 14:36

Sanet schreef:
Je zou toch ook verwachten dat ze bont en blauw is altijd. Zo vaak ze zichzelf in haar gezicht slaat enzo.

Uiteindelijk krijg je idd blijvende leasies.
Ik heb veel automutilerende bewoners gehad (verstandelijk beperkt) die zichzelf dus ook kapot sloegen.

Zeer triest ;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:29

Janine1990 schreef:
Oh dat lijkt me verschrikkelijk Cayenne! Begrijp best wel dat je dat liever niet hebt zeg...

Krijgt hij dan niet een pacemaker?

Dat was idd de volgende stap geweest als de medicatie niet was aangeslagen!