[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:21

Jis_ schreef:
Ibbel schreef:
Ik heb ooit zo'n leidinggevende gehad, zo'n man die spontaan begint te kwijlen als-ie kinderen ziet. Wildvreemde kinderen/babies even oppakken, bv in een trein of vliegtuig als de ouders hun handen vol hebben. Heel fijn en sociaal, maar bbbrrrrr.
Ik vind dat eigenlijk ook onnatuurlijk. Mannen met kinderverzorgneigingen :+

Zo'n persoon past dan duidelijk niet bij jou maar kinderen die zo'n vader treffen hebben geluk.

Ik weet de context niet maar zomaar random kinderen oppakken lijkt me wel een beetje raar :+

Ibbel

Re: Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:31

Niet rondom dus, maar du moment dat een ouder met z'n handen vol lijkt te staan is hij er als de kippen bij om het kind even op te pakken. Voor mij is dat heel raar.

Ooit trouwens op Schiphol een kind eens vreselijk uit z'n dak horen gaan (gewoon oververmoeid natuurlijk) in een hele lange rij voor security, waar een man heel droog over opmerkte: "That is not a happy camper" :+ Die vond ik een heel briljant understatement :))

Homostellen die kinderen adopteren, tja, van mij mag het, maar ik vind het net zo goed raar. Niks tegen homo's, en ik weet dat er gevallen bekend zijn van gieren in Artis die een ei hebben uitgebroed, en pinguins ergens in de VS in een dierentuin, maar ook dat blijven onnatuurlijke zaken. Homofilie niet, dat is bekend dat het ook bij dieren voor komt, maar zodra er eieren worden gejat (als dat in de natuur al gebeurt) is het niet erg natuurlijk meer te noemen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:34

Pinguïns stelen eieren van anderen als er iets met hun eigen ei gebeurd is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 10:53

Hier staan de honden wel op eerste plek :o

Gelukkig is mijn vriend enorm gek op ze en andersom net zo. Dus hij merkt er niks van.

Als hij mijn honden niet leuk had gevonden dan was het bye bye geweest.

Heb voor mijn vriend al een paar kerels uitgezwaaid. Of ze vonden dat ik geen nieuwe honden hierna mocht aanschaffen of ze waren er bang voor.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 11:55

@Ibbel: Het is toch alleen maar fijn voor moeders en kind(eren) dat vader ook betrokken is!
Anders moet moeders alles alleen doen.
En blijkbaar is het niet tegennatuurlijk, want in de natuur gebeurt het ook :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 12:07

Ik vind het ook niet raar dat mannen die drang hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:10

Woon in een blok en daar is maar 1 baby van 2 maanden , blok verderop geen kinderen of al volwassenen . Dan een grote strook groen en de weg , helaas bouwen ze het gras achter vol volgend jaar dus daar gaat de rust :') . 14 nieuwe kavels :z

Mannen kunnen het dus wel :')

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:14

Een man die al kinderen had viel direct af bij mij.

Ik wilde ook perse een man die mijn dieren accepteerd. Per ongeluk een date gehad met iemand die mega allergisch is voor katten. Daar kwam ik pas later achter. Na een maand stelde hij mij een ultimatum: de katten eruit of hij zou het uitmaken.

Inmiddels ben ik verloofd met die man en de katten zijn er nog. En hij is dol op ze :+

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:27

En je hebt aandelen in de antiallergiepillenfabriek?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 13:33

Jep :')
Maar het gaat eigenlijk heel goed. Hij heeft meer last van zijn hooikoorts dan de katten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:01

maar, hoe reageerde je op dat ultimatum?
Ik denk dat bij mij de relatie geen kans op slagen meer zou hebben, mijn reactie zou vast zo bot geweest zijn dat ze niks meer met mij te maken zouden willen hebben :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:18

Ik vind dat altijd zo raar om te zeggen wie er op 1 staat. Mijn paard en katten zijn erg belangrijk voor me en ik zou er echt kapot van zijn als één van hun dood zou gaan. Toch zou ik er echt nog véél meer en langer kapot van zijn als mijn vriend er niet meer zou zijn. Omdat ik een band met een mens (soortgenoot :D) anders vind dan met een dier.

Wil niet zeggen dat ik mijn dieren weg zou doen voor mijn vriend. Volgens mij is het wel zo normaal dat je partner je gelukkig wilt zien dus mij voor die keuze stellen zou niet eerlijk zijn en dan mag hij vertrekken. Ik wil niet met iemand zijn die mij af wil nemen waar ik van houd. Maar dat betekent niet dat mijn dieren op 1 staan en mijn vriend op 2.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 14:30

Duhelo schreef:
maar, hoe reageerde je op dat ultimatum?
Ik denk dat bij mij de relatie geen kans op slagen meer zou hebben, mijn reactie zou vast zo bot geweest zijn dat ze niks meer met mij te maken zouden willen hebben :+

Dat ik mijn katten niet weg ga doen na een maand verkering. Heb ook redelijk bot gereageerd. Haha
Ben ik van mij zelf al. Kan hij heel goed mee omgaan

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 16:29

Goed punt Jildau.
Mijn man staat echt op 1 wat dat betreft. Ik moet er niet aan denken dat er ooit een andere man zou zijn.
Maar ik maak me meer zorgen over en besteed meer tijd aan mijn paarden op dagelijkse basis. Hij vindt het niet leuk als ik zijn haar vlecht en rondjes rennen in de bak vindt hij ook niets :D

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 18:05

Ik ben nu aan het daten met iemand met twee kinderen. Maar die wonen bij hun moeder en hij ziet ze niet zoveel. Als het serieus tussen ons zou worden, dan zou ik mij buiten de opvoeding/verantwoordelijkheid houden, maar ik ben al een keertje met hem en een van zijn kinderen op stap geweest, toen we vrienden waren. Ik wil nog wel checken of hij nu geen kinderwens meer heeft, maar pas als het serieuzer is tussen ons. Normaal vraag ik dat vrij snel tijdens het daten, maar het gaat nu een beetje anders omdat het vanuit vriendschap is ontstaan en ik niet precies weet hoe het nu tussen ons zit.

Mijn hond staat op nummer 1 trouwens. Ik weet wie ik kies als ik moet kiezen tussen mijn hond en een man. Gelukkig is bovenstaande jongen gek op mijn hond en vice versa.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 20:01

Bij mij staat mijn verloofde ook op nr 1, kan echt niet zonder hem. Natuurlijk zijn mijn dieren ook zeer zeer belangrijk maar die heb ik voor de hobby en gezelschap en mijn vriend voor het leven. Dus eigenlijk wat Jildau zegt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:27

Het hangt er vanaf hoe je kijkt. Mijn vriend is belangrijker dan mijn katten, maar als wij doodvermoeid thuiskomen en ik eten moet gaan maken geef ik eerst de katten te eten, omdat ze wel afhankelijk van mij zijn. Die minuut wacht ik wel even hoor.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:32

Mijn vriend staat voor mij boven alles en iedereen. Maar ik besef me wel hoe waardevol vriendschappen en dieren zijn. Ken mijn twee beste vriendinnen al 23 en 16 jaar. (Ik ben 23). Die zijn ook heel belangrijk voor me. :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:45

Ennn ik ben weer bij na 8 pagina's in 2 dagen gemist te hebben :D

Daten: op date 2 gezegd, als je kinderen wil, move on. Met mij ga je ze niet krijgen. Reeds 2 jaar zeer gelukkig getrouwd dus het kan wel ;) En hij heeft ook geen kinderen, gelukkig.

En kom gelijk nog even een leuke link posten (Sanso, NIET OPENEN :D), eigenlijk was hij voor Halloween maar nog steeds vind ik hem leuk :+

https://www.facebook.com/todd.cameron.921/posts/10156831596460406

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 22:57

Nee! Prairy! Briljant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:02

Ik vind 'm niet leuk... maar ik heb als kind dan ook een niet zo lollige ervaring gehad met de film Alien. Jarenlang nachtmerries aan overgehouden. Krijg nog steeds kippenvel als 1 van de katten een lang nageltje heeft wat op onze parketvloer tikt en ik 'm dus eerder hoor rondlopen dan dat ik 'm zie.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:05

Oh dat is wel nasty idd... Ik heb een beetje hetzelfde met gremlins. Films als Alien kijk ik dus gewoon echt niet, is niet goed voor mij :P Dus aangezien ik er verder geen associaties bij heb, kon ik er wel erg om lachen (al duurde dat kwartje wel even :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:43

Ik was ergens tussen 8 en 10 geloof ik. Waren met familie naar de winterkermis geweest en terwijl de volwassenen nog zaten na te praten ben ik op de bank in slaap gevallen.
Ik gok dat ze nooit gemerkt hebben dat Alien tussendoor werd uitgezonden.
Werd wakker van iets, lag met gezicht richting TV en het eerste wat ik zag tijdens het wakker worden was dus die scène...

Dat vergeet je nooit meer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 05:36

Hahaha, die fotoshoot!
Al heb ik wel nachtmerries gehad van die film. Zeker de scene waarbij zo'n kreng zich dwars door een buik naar buiten vreet :=

Ik zat net even op Funda te kijken en kwam deze kast tegen in een huis.
Ook heel handig wanneer je je peuter zat bent }>
https://www.funda.nl/koop/rotterdam/app ... 43/#foto-9

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 06:57

Heb hem niet geopend Prairy O:) maar ben wel nieuwsgierig :+