Black Friday 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:44

Wij hebben 2 deurbellen (onderburen en die van ons), en soms nemen ze niet eens de moeite om aan te bellen :roll: . Dan ben ik thuis, is de onder buurvrouw thuis, maar dan ligt er een briefje: niemand thuis. Terwijl je onze bel echt goed hoort :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 13:54

Justme_Lisaa schreef:
Ik zorg altijd dat ik het op een punt last bezorgen, ongeacht de grootte of zwaarte. Oké, de koelkast en wasmachine daargelaten. Maar ga vaak genoeg naar een pakketpunt toe en als ik hem dat niet kan laten bezorgen, bestel ik er niets. Idem met achteraf betalen.

Maar dit is voor mij al lastig, ik kan het dan alleen op zaterdag ophalen.
De winkels waar hier pakketten bezorgt zijn gaan om 18:00 dicht, en ik werk tot 17:00/17:30 in [plaats] (woon in [plaats]) dus red dat al nooit :=

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:22

Gaat mij vooral om al dat gezeur en negatieve dat het niet op tijd is. Er is een reden voor.

Ik zorg dat het bij een afhaalpunt wordt gestuurd of er zit een briefje op mijn deur waar ik ze direct naar afhaal punt dan wel plek om het neer te zetten / af te geveb verwijs.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:26

Tancreda4 schreef:
Gaat mij vooral om al dat gezeur en negatieve dat het niet op tijd is. Er is een reden voor.

Ik zorg dat het bij een afhaalpunt wordt gestuurd of er zit een briefje op mijn deur waar ik ze direct naar afhaal punt dan wel plek om het neer te zetten / af te geveb verwijs.

Ik lees meer negatieve reacties op winkels die niet kunnen leveren wat ze beloven, dan over PostNL.

Anoniem

Re: Black Friday 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 14:58

Scheerapparaat binnen :D
Ik vind hem alleen wat zwaar, dus even kijken als ik hem thuis aanzet

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:52

Had tijdens black friday bij epplejeck een rijbroek en trui besteld. Kreeg van het weekend een mail dat de trui onderweg is en dat de broek later verstuurd zou worden en jawel, kreeg ik net een mail dat de rijbroek uitverkocht is en dat de rijbroek ook niet meer terug komt in de winkel/online. :') erg jammer, wat ik dan wel apart vind is dat de broek toch nog online te bestellen is via de site in de maat die ik wou.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 15:54

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:07

Exitium schreef:
Als je nu nog zou kunnen kopen, zou ik er zeker nog een mailtje aan wijden!

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/289 ... an-vroeger

Wel echt slecht daar bij EJ zeg, als ik alleen in dit topic al lees... :o

Ik denk dat PostNL er ook wel aardig last van heeft dat de banen op het moment voor het oprapen liggen. Eigen pakketbezorgers hebben ze nauwelijks nog geloof ik, veel te duur. Dus moeten het allemaal ZZP'ers worden, daar moet je maar net zin in hebben. Veel geklaag ook gehoord in de afgelopen jaren dat PostNL maar slecht betaalde en je beter voor een ander kon gaan rijden.

En dan liggen de banen ook nog voor het oprapen, dus als je dat werk niet meer leuk vindt, dan heb je ook zomaar iets anders.

Het lijkt me een beetje vreemd om te zeggen dat dit van 2017 op 2018 ineens zo sterk is gestegen.
Bovendien zijn er behalve PostNL en DHL nog best wel wat bezorgers, vraag me af waarom ze die niet inhuren... (TNT, UPS, GLS, en dan nog talloze regionale partijen)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:44

Post NL heeft dat ook wel iets zelf in de hand gewerkt door vrijwel geen vaste contracten aan te bieden en iedereen die er bijna 3 of later 2 jaar werkt met tijdelijke contracten de deur te wijzen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:47

PostNL heeft momenteel zelfs wat kantoor personeel aan het werk in de sorteer centra hoorde ik (familie werkt op hoofdkantoor)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 16:50

Op Boozyshop hebben ze nog veel kortingen zie ik!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:04

MizzMontana schreef:
Post NL heeft dat ook wel iets zelf in de hand gewerkt door vrijwel geen vaste contracten aan te bieden en iedereen die er bijna 3 of later 2 jaar werkt met tijdelijke contracten de deur te wijzen.

Dat heeft ook zeker niet meegewerkt! En dan ZZP'ers voor een poedersuiker laten rijden, tsjah...

Het is wel een klein beetje eigen schuld dikke bult.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:05

Janine1990 schreef:
Het lijkt me een beetje vreemd om te zeggen dat dit van 2017 op 2018 ineens zo sterk is gestegen.
Bovendien zijn er behalve PostNL en DHL nog best wel wat bezorgers, vraag me af waarom ze die niet inhuren... (TNT, UPS, GLS, en dan nog talloze regionale partijen)

Er zijn 38% meer iDeal betalingen gedaan dan vorig jaar op BF, en 72% meer dan in een normaal weekend. Dus wel degelijk flink gestegen. Je kunt niet zo ineens een heel blik werknemers opentrekken, helaas.... Dat PostNL hier zelf schuldig aan is door hun belachelijke personeelsbeleid van de afgelopen jaren, dat zeker.

bron: https://www.frank.news/article/opinie/e ... riday.html

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:13

xJitskee schreef:
Janine1990 schreef:

Er zijn 38% meer iDeal betalingen gedaan dan vorig jaar op BF, en 72% meer dan in een normaal weekend. Dus wel degelijk flink gestegen. Je kunt niet zo ineens een heel blik werknemers opentrekken, helaas.... Dat PostNL hier zelf schuldig aan is door hun belachelijke personeelsbeleid van de afgelopen jaren, dat zeker.

bron: https://www.frank.news/article/opinie/e ... riday.html

Maar als je de aankondigingen van BF dit jaar vergelijkt met vorig jaar, is dat ook wel begrijpelijk natuurlijk.

Anyhow, ik denk dat je met de rest van het jaar prima een voorspelling had kunnen doen van wat BF dit jaar zou gaan doen.

Zelf bij een webshop gewerkt, UPS had daar gewoon een accountmanager op zitten. Ik neem aan dat het bij PostNL ook zo werkt. En dat zeker de grotere shops ook aangeven wat ze verwachten met black friday. Iets wat ze ook vanuit PostNL zullen vragen, lijkt mij.

Maargoed, ik was al nooit echt fan van PostNL (het bedrijf, de bezorgers reken ik er niet op af hoor). Het valt me gewoon enorm tegen dat ze dit bijna 2 weken later nog niet gehandeld hebben. Dan heb je je als zo'n groot bedrijf wel heel erg lelijk verkeken op wat er zou komen.

Feit dat kantoorpersoneel nu in de sorteercentra staat, geeft ook wel wat aan. Maar ook dat is een bekend fenomeen bij bedrijven die zoveel hebben gereorganiseerd.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 17:52

Tancreda4 schreef:

Als ze het dan ook goed adresseren naar dat afhaalpunt...
Als ik het pakketje weer ogpestuurd krijg, zorg ik dat het adres eerst veranderd wordt in mijn huisadres. Dan krijg ik dat ding tenminste, ipv dat ie weer retour afzender gaat omdat ze hem niet correct aan het afhaalpunt hebben geadresseerd..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 18:38

Ik klaag niet over post.nl
Zij staan in mijn geval overal buiten.
Maar about you!!!! Pffff....
Eerst zou het hier zijn op 28 november.
Nu zou dat vandaag 3 december zijn. En nu blijkt dat het nog wel een week kan duren door een storing bij hun.
Ik heb op 22 november besteld. Doet er straks een maand over als ik niet oppas.

Mijn pakketje uit China was nog sneller hier _O-

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:20

Ik bestel bij voorkeur ook alleen nog maar bij webshops die met afhaalpunten werken. Ik vind het echt ontzettend irritant dat er maar klakkeloos bij de buren afgeleverd wordt. Als het echt niet anders kan zet ik in het adres met koeieletters ‘niet bij de buren afleveren’. Ik vind dat ook zo’n rare policy. Je buren zitten er vaak niet op te wachten en als je niet op goede voet staat met je buren is het helemaal waardeloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:25

Ik heb net met €20 korting nog 3 sweaters en 2 polo's op de kop kunnen tikken bij decathlon :D Die gaan inderdaad ook naar een afhaalpunt.
De supplementen die ik voor mijn paard bestel kan ik niet naar een afhaalpunt sturen en om nou alles steeds bij mijn moeder te laten bezorgen... Gelukkig werken zij ook met PostNL en kan ik met wat geluk de route volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:15

Ik bestel het liefst alleen nog bij webshops die met postnl werken. DHL vind ik drama, dat gaat altijd fout... De laatste keer hebben ze mijn pakket met duur (blond amsterdam) servies gewoon midden in de voortuin gezet... Ik was gewoon thuis, niet eens aangebeld. Kom ik er halverwege de dag achter dat het pakket daar vol in het zicht staat. Als 'ie was gejat was ik mooi €100 kwijt geweest :=
Op mijn werk is een afleverpunt van postnl, dus als het even kan laat ik het daar bezorgen, dat is echt ideaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:20

Ik werk bij een PostNL punt en er is wel degelijk op geanticipeerd hoor, de drukte voor BF. Helaas zijn er niet voor alle dingen oplossingen te vinden. Steeds meer mensen laten pakketjes bij een punt bezorgen, maar die punten hebben ook geen onbeperkte ruimte en wij kunnen geen stop zetten op de hoeveelheid karren die we krijgen. Dus ik geloof echt wel dat er meer dan genoeg winkels zijn die karren mee terug met de bezorger hebben moeten sturen. Wij hadden bijvoorbeeld onze hele winkel vol staan met hele grote dozen van oa Coolblue, zo vol dat het de brandveiligheid voor de medewerkers achter de kassa in gevaar bracht en dat onze PostNL kassa niet meer toegankelijk was voor mensen in rolstoelen.

Gooi daar de huidige sinterklaasdrukte bovenop en inderdaad het slechte personeelsbeleid van PostNL in de afgelopen jaren, en dan loopt het in de soep.

Niet om PostNL een hand boven het hoofd te houden want er gaat op dit moment een hele hoop mis en het is heel chaotisch, maar ik heb vandaag echt wel vijf klanten gehad die hysterisch tegen mij stonden te doen omdat hun pakket niet op ons punt lag en dan houdt het op een gegeven moment ook wel op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:22

Ik had net al de tracker van mijn pakketje gehad en de website van postnl gaf gelijk aan dat het langer kan duren ivm sinterklaasdrukte. Voor mij geen probleem. Vanaf donderdag is mijn vriend weer thuis, kan hij het mooi aannemen _O-

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 01:16

Emmaa_ schreef:
Ik werk bij een PostNL punt en er is wel degelijk op geanticipeerd hoor, de drukte voor BF. Helaas zijn er niet voor alle dingen oplossingen te vinden. Steeds meer mensen laten pakketjes bij een punt bezorgen, maar die punten hebben ook geen onbeperkte ruimte en wij kunnen geen stop zetten op de hoeveelheid karren die we krijgen. Dus ik geloof echt wel dat er meer dan genoeg winkels zijn die karren mee terug met de bezorger hebben moeten sturen. Wij hadden bijvoorbeeld onze hele winkel vol staan met hele grote dozen van oa Coolblue, zo vol dat het de brandveiligheid voor de medewerkers achter de kassa in gevaar bracht en dat onze PostNL kassa niet meer toegankelijk was voor mensen in rolstoelen.

Gooi daar de huidige sinterklaasdrukte bovenop en inderdaad het slechte personeelsbeleid van PostNL in de afgelopen jaren, en dan loopt het in de soep.

Niet om PostNL een hand boven het hoofd te houden want er gaat op dit moment een hele hoop mis en het is heel chaotisch, maar ik heb vandaag echt wel vijf klanten gehad die hysterisch tegen mij stonden te doen omdat hun pakket niet op ons punt lag en dan houdt het op een gegeven moment ook wel op.

Wat er ook is, ten alle tijden moet je beleeft blijven vind ik. Dat gaat ook op voor klanten tegen een medewerker.
Ik zal nooit mijn frustratie op een medewerker gooien.
Vandaag ook met about you contact gehad. Medewerker zei nog: bedankt dat u zo vriendelijk blijft. Ik denk dan tja, die telefonist heeft geen invloed op de storing! Hij kan er net zo weinig aan doen als ik. Daarbij heb ik het idee dat als ze ook maar iets kunnen betekenen je meer voor elkaar krijgt als je vriendelijk blijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 01:17

Nou na de teleurstelling van de deken die niet geleverd kon worden vandaag mijn geld terug gekregen. Op een andere site een andere fijne deken gevonden die €5 duurder was. Meteen maar bestelt. Zat €35 korting op. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:56

Scheerapparaat gaat terug -O- Vind hem echt te zwaar en hij maakt veel geluid... Jammer, was een mooie prijs! Helaas toch maar sparen voor de duurdere versie ;)

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:40

Hier hang ik een briefje op voor de pakketbezorger waar hij het neer mag leggen,soms zet ik een plastic bak oid daar neer met een chocolade reepje erbij ofzo :D 9 van de 10 pakketbezorgers leggen het daar ook netjes neer en doen nog een briefje in de bus. Werkt voor beide erg fijn.

Met BF een 4 seizoenen dekbed gescoord voor 20,-

Een Karcher hogedrukreiniger voor 75,-
En verder merk gereedschap voor leuke prijsjes. Was wel geslaagd.