Voor het eerst op jezelf wonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Re: Voor het eerst op jezelf wonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 00:10

Wanneer ga je de stoelen halen Froukje?
Wel vervelend dat het zo gaat op je werk :(:) wat een bizar lange dagen, kan me voorstellen dat je dan ook nul zin hebt om thuis nog te koken of het hele huishouden te doen.

Ik moet ook echt wennen, mijn zusje heeft vannacht nog bij me geslapen maar nu sta ik er alleen voor samen met de kat.

Hij heeft van gisteravond tot vanmiddag onder bed gelegen, maar daarna kroop hij langzaam uit zijn schulp.

Nu ligt hij zo naast me <3
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 00:49

Ik vind het zelf fijn om een voorraad kant en klare maaltijden te hebben, als ik een keer kook dan kook ik voor 2 of 4 man en dat wat ik niet op krijg vries ik per portie in. Als ik dan een rotdag heb en geen energie heb dan hoeft het eten alleen nog maar in de magnetron, want koken heb ik dan ook 0 behoefte aan :o
Spoiler:
Ik heb ook een voorraad pizza's in de vriezer 'voor geval dat' <3 maar dat is minder gezond natuurlijk haha

Awwww jouw katje Fireheart <3 samen sterk de spannende eerste nachten door :D trouwens, ik zeg hier spannend, maar zelf vond ik het ook vooral leuk de eerste nachten, heerlijk eindelijk dat eigen plekje!
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 09:16

Heb dus ook voorraad eten in de vriezer voor makkelijk. Of dat ik alleen rijst hoeft te koken.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 09:47

Ik ga nu mijn vriezer in het stopcontact steken en daarna boodschappen doen, ik weet wel wat ik ga halen <<)

Wij hebben heerlijk geslapen vannacht, wat ben ik trots op hem :+: de eerste nacht was hij nog heel erg aan het mauwen, maar nu niks van dat

Afbeelding

Dit is trouwens hoe mijn woonkamer er uiteindelijk uitziet, ben er zó blij mee

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 11:21

Ziet er heel gezellig uit!
⚠️ Telpeva kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:36

Wat fijn dat je lekker geslapen hebt vannacht en poes ook bij getrokken is. Je hoekje ziet er heel knus uit! Bekende bank ook :P

Ik heb wel pizza's in de vriezer en patat enzo maar verder ben ik nooit zo dol op maaltijden opwarmen, heb het liever vers. Mja, dan moet er wel tijd zijn om te koken.. Dus daar moet ik nog even wat op gaan verzinnen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 20:32

Froukje schreef:
Kost 3 dagen maar als het goed is komen ze om 8 uur de boel open graven :roll:

Werd van de week wel gebeld dat de stoelen er zijn en dan ben ik eindelijk compleet qua meubels *\o/*

Oef, 900 euro. Dat ga ik dus never nooit uitgeven voor een huurhuis :=

Fireheart, is het allemaal gelukt met de kat en de verhuizing? :(:)

Ik vind het heerlijk om alleen te zijn maar de afgelopen week kan ik wel janken, we hebben extreem personeels te kort dus ik ga om half 8 's ochtends weg en kom om kwart over 9 's avonds thuis.. Dan nog bedenken wat ik moeten eten, helemaal geen zin hebben in eten want ik wil alleen maar slapen en dan ook nog het huis bij houden en alles regelen qua verstopping ed.
Dan is het toch wel makkelijk als je nog thuis woont zeg maar..

Nee dat snap ik! VOor mij is het koop dus dan is het wel anders. Ik ben blij als ze er straks hangen haha

Froukje wat een stress week! Hier ook al een mega drukke week achter de rug op het werk. Was blij dat het vrijdag einde middag was. Hopen dat komende week een beetje meer rust is

Telpeva hier precies hetzelfde! Ik kook ook vaak wat meer porties zodat ik daarna snel wat kan maken als het nodig is. Oh en die pizza ligt ook wel in de diepvries :+

Fireheart wat een mooie woonkamer! Snap dat je er blij mee bent!
Mijn bank lijkt precies op die op van jouw!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 21:02

Zp kreeg even voor het eerst de Waterschap rekening. :+

Marcella
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 21:08

Die viel bij mij nog mee. De gemeentebelastingen was wel weer een heel hoop. :=

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 21:44

:D <3 *\o/*

Afbeelding

Hier lag de afvalstoffen heffing op de mat, dat was even schrikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 21:59

Wat betreft voorraadkast: ik zorg dat ik altijd droge zaken als rijst en pasta heb en bonen in blik. Ik eet geen vlees en bijna geen andere dierlijke producten dus het enige wat ik eigenlijk doordeweeks hoef te halen zijn verse groenten.

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 00:01

Froukje schreef:
:D <3 *\o/*

[ [url=m/zqrnke.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier lag de afvalstoffen heffing op de mat, dat was even schrikken.

Yeahh wat leuk! zo gezellig beestjes <3

Afvalstoffenheffing en waterschap zijn rot inderdaad :o Ik ben ze naar aanleiding van een tip uit dit topic gespreid gaan betalen, in 10 termijnen per jaar.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 12:22

Wat heeft gespreid betalen als voordeel dan? Normaal is het dan toch alleen maar duurder omdat er dan administratiekosten bij komen?

Telpeva
Moderator Algemeen
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 12:51

Daar zijn zo ver ik kan zien geen extra kosten aan, ik ben ze in elk geval niet tegen gekomen. Het bedrag is voor mij 216,79 euro, en ik heb de keuze om dat in 1x te betalen of om 10x 21,68 euro van mijn rekening af te laten schrijven.

Sinds ik op mijzelf woon heb ik af en toe maanden waarin ik financieel niet goed uit kom, dan gaat er meer geld uit als wat er binnen komt. Ik ben bezig om hier een balans in te vinden, en als er dan een rekening van 200+ euro op de mat valt dan geeft dat bij mij flinke stress. Nu het een maandelijks ding is, kan ik er ook maandelijks rekening mee houden met mijn budget. Anders geef ik ongemerkt geld uit wat ik eigenlijk apart had moeten zetten voor dit soort rekeningen.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 12:56

Ik kijk echt niet uit naar die rekeningen :')
Gespreid betalen lijkt mij ook een stuk lekkerder dan in één keer 200 euro.

Froukje, wat leuk dat je konijntjes er eindelijk zijn, ze zijn zó schattig <3

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:04

Ik moet nog even goed gaan kijken hoe ik ga betalen, in principe krijg ik meer werk en dus meer geld maar ik moet nog even kijken of dat nou voordeliger is dan iets minder geld en huurtoeslag.

Dit was 150 euro geloof ik, dus deze zal ik met de volgende salaris wel gewoon betalen maar er zullen nog wel wat rekeningen volgen vrees ik.

Schattig hè, nu nog namen verzinnen _O-

En gefeliciteerd Fireheart! *\o/*

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:24

Telpeva schreef:
Daar zijn zo ver ik kan zien geen extra kosten aan, ik ben ze in elk geval niet tegen gekomen. Het bedrag is voor mij 216,79 euro, en ik heb de keuze om dat in 1x te betalen of om 10x 21,68 euro van mijn rekening af te laten schrijven.

Sinds ik op mijzelf woon heb ik af en toe maanden waarin ik financieel niet goed uit kom, dan gaat er meer geld uit als wat er binnen komt. Ik ben bezig om hier een balans in te vinden, en als er dan een rekening van 200+ euro op de mat valt dan geeft dat bij mij flinke stress. Nu het een maandelijks ding is, kan ik er ook maandelijks rekening mee houden met mijn budget. Anders geef ik ongemerkt geld uit wat ik eigenlijk apart had moeten zetten voor dit soort rekeningen.

Mijn bedrag is 638,- en ik kan maar tot 6x betalen. Mijn moeder haar bedrag is 60 euro meer, en die kan wel 10x betalen, is toch raar? :?
maar heb sowieso bezwaar ingediend, we gaan het zien....

Wat ik doe, is een X bedrag pinnen wat je per maand in je portomonee doet, en daar alles van doet? Dit helpt mij wel heel erg..

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:51

Ah op die manier, dankjewel voor de uitleg :o

SharonIndezz
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:44

Ik zit inmiddels een jaar in mijn huisje, en kan nu zeggen dat alles naar mn zin is <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
⚠️ SharonIndezz kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 18:04

Mooi ingericht! Sfeervol ook :).

Wij zijn stiekem aan het kijken naar een koophuis. Nog ff en dan ben ik afgestudeerd met grote mensen baan en dan kopen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 13:34

Hier ook weer leuke rekeningen op de mat. Ruim 600 euro bij elkaar. :+ Heb 3 dagen lopen regelen en bellen maar als het goed is ga ik ook in termijnen betalen. Ene rekening in 8 en andere in 6 termijnen. En ja ik had ook even paniek. Is toch soort van spannend als je zoiets voor het eerst krijgt. :=

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 16:35

Prachtig huis Sharon, heel sfeervol <3

Naomi, zo dat is een flinke rekening ja :wow: kan me voorstellen dat je daar even van schrikt

Ik woon nu een weekje op mezelf en oh, wat genieten <3
Ook een nieuwe krabpaal voor mijn kat aangeschaft, kan ‘ie lekker in het raam liggen en naar buiten koekeloeren

Afbeelding

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 16:44

Oh heerlijk Fireheart! Is genieten he, op jezelf <3

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 14:53

Hoe is het hier? Iedereen een beetje gesetteld?

Ik heb een keer een vrije dag en dan is het ook nog eens droog en zonnig *\o/* {:}

Afbeelding

Afbeelding

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 15:16

Oh mijn hemel Froukje die óren <3 <3

Hier gaat het super goed, zou voor geen goud meer bij mijn ouders willen wonen :+

Ben ook begonnen met vrijwilligerswerk bij het dierenasiel, daar heb ik eindelijk tijd voor nu ik alles op een rijtje heb