Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:43

Tieme schreef:
Cayenne schreef:
Koop in Disneyland Parijs maar eens een flesje drinken en een gezond broodje :$ :$ :$
En ik bij de tassencontrole maar denken dat het voor wapens was :+

eeuh ja, dat is voor wapens. en bier/drank. waar anders voor?

je mag in disney gewoon je eigen eten en drinken meenemen :)

Mijn zusje word nooit gecontroleerd in Disney, alleen omdat ze in een rolstoel zit.

Eten/drinken kijken ze echt niet naar.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 21:56

Tieme schreef:
Cayenne schreef:
Koop in Disneyland Parijs maar eens een flesje drinken en een gezond broodje :$ :$ :$
En ik bij de tassencontrole maar denken dat het voor wapens was :+

Nee hoor... in Disney is het officieel niet toegestaan om eigen consumpties te nuttigen...

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:14

love_western schreef:
Tieme schreef:

Mijn zusje word nooit gecontroleerd in Disney, alleen omdat ze in een rolstoel zit.

Alsof mensen in rolstoelen geen wapens kunnen bijhebben :')

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:16

In 2002 was ik met een groep op reis naar Irak. Was nog veilig toen, maar door Amerikaans embargo no fly zone, dus we moesten per bus van Damascus naar Bagdad. De brandstof was goedkoper in Irak, dus de chauffeur had zo krap mogelijk getankt. Net iets te krap, zo bleek.

Gelukkig konden we wat overhevelen van een andere bus, maar het was diesel, dus startte nog niet direct. Hebben we dus 's nachts midden in de woestijn met man en macht een bus mogen in gang duwen, hilarisch gewoon!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-18 22:52

Chasingmood schreef:
love_western schreef:

Alsof mensen in rolstoelen geen wapens kunnen bijhebben :')

Blijkbaar niet :')

0091

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 06:53

Ik woon in een villawijk. Sinds we hier wonen vinden veel vrienden het normaal om al ons drinken op te drinken, eten op te eten en niet mee te betalen, want wij zijn "rijk".

Ondertussen probeer ik overal op te bezuinigen. Geen droger gebruiken, kachel staat het hele jaar uit. Eten komt gewoon bij de Aldi vandaan. Elke uitgave wordt 4x bekeken of het echt nodig is. Nee we hebben het niet krap, maar we betalen gewoon veel voor ons huis. De tuin zijn we aan het opknappen en dat duurt gewoon een aantal jaar omdat we het eigenlijk niet van de spaarrekening af willen halen, die is namelijk voor nood en niet voor opknappen.

Maar hoe vaak er mensen wel niet aan de deur staan om geld te halen, verschrikkelijk! En je woont in een groot huis, dus als je wat geeft moet het meteen veel zijn. Doodleuk vragen om 15 euro per maand voor minimaal 1 jaar voor het breiclubje in Azië..

Ik geef mn geld uit aan dingen die voor mij belangrijk zijn. Mijn huis op deze fijne plek is voor mij belangrijk. Mijn vrienden zijn voor mij belangrijk. Goede schoenen zijn voor mij belangrijk, gezond eten is voor mij belangrijk. En de rest moet zo goedkoop mogelijk :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 06:58

Dat vind ik niet gierig dat vind ik keuzes maken.
Wij wonen ook heerlijk buitenuit kunnen best eea doen maar moeten soms ook wel opletten hoor.
Maar dat is een keuze die we zelf hebben gemaakt en ik vind dat mensen dat moeten respecteren.
Als ik ergens geen geld voor heb doe ik iets niet.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:28

iirrssjjee schreef:
Nee hoor... in Disney is het officieel niet toegestaan om eigen consumpties te nuttigen...

Dat is al jaren niet meer....
Je mag het gewoon mee nemen. Alleen geen alcohol.

Pas nog geweest. Personen voor me konden hun voorraad bierflesjes en blikjes inleveren. De rest msg gewoon mee.
Dat was vroeger dat je niks mee mocht nemen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 08:51

Tieme schreef:
iirrssjjee schreef:

Dat is al jaren niet meer....
Je mag het gewoon mee nemen. Alleen geen alcohol.

Pas nog geweest. Personen voor me konden hun voorraad bierflesjes en blikjes inleveren. De rest msg gewoon mee.
Dat was vroeger dat je niks mee mocht nemen.

Maar het mag niet het park in. Staat ook in die link die ik net kreegn. Het mag alleen op de picknikplaatsen tussen de ingangen van de parken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-18 09:22

Nadir schreef:
iirrssjjee schreef:

Echt wel...

http://www.disneylandparis.nl/faq/resta ... n-drinken/

Bij ons werden de krentenbollen en verse broodjes voor de kinderen van vrienden gewoon uit de tas geplukt.
Dus zelfs als het is toegestaan controleren ze er blijkbaar wel op.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:09

Nou wij zijn eind februari geweest en toen mocht het gewoon.

Er staat in de link dat maaltijden die een speciale uitrusting vereisen niet mee mogen, zoals bijv een koelbox. Koek/snoep, drinken, zelfgemaakte broodjes, fruit enz mogen dus wel degelijk.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:17

Nadir schreef:
Nou wij zijn eind februari geweest en toen mocht het gewoon.

Er staat in de link dat maaltijden die een speciale uitrusting vereisen niet mee mogen, zoals bijv een koelbox. Koek/snoep, drinken, zelfgemaakte broodjes, fruit enz mogen dus wel degelijk.

Bezoekers kunnen gebruikmaken van de speciale picknickplek, die te vinden is tussen de parkeerplaats en de toegang tot de Parken.

Wij mochten het vorig jaar ook niet meenemen namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 10:24

Inmiddels al rond de 30 x in Disney geweest en ze hebben er nooit een probleem van gemaakt.

1 x gehad dat er nog een schroevendraaier in een rugzak zat, alleen deze moesten we terugbrengen naar de auto.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-18 11:08

Paulina schreef:
Ik woon in een villawijk. Sinds we hier wonen vinden veel vrienden het normaal om al ons drinken op te drinken, eten op te eten en niet mee te betalen, want wij zijn "rijk".

Ondertussen probeer ik overal op te bezuinigen. Geen droger gebruiken, kachel staat het hele jaar uit. Eten komt gewoon bij de Aldi vandaan. Elke uitgave wordt 4x bekeken of het echt nodig is. Nee we hebben het niet krap, maar we betalen gewoon veel voor ons huis. De tuin zijn we aan het opknappen en dat duurt gewoon een aantal jaar omdat we het eigenlijk niet van de spaarrekening af willen halen, die is namelijk voor nood en niet voor opknappen.

Maar hoe vaak er mensen wel niet aan de deur staan om geld te halen, verschrikkelijk! En je woont in een groot huis, dus als je wat geeft moet het meteen veel zijn. Doodleuk vragen om 15 euro per maand voor minimaal 1 jaar voor het breiclubje in Azië..

Ik geef mn geld uit aan dingen die voor mij belangrijk zijn. Mijn huis op deze fijne plek is voor mij belangrijk. Mijn vrienden zijn voor mij belangrijk. Goede schoenen zijn voor mij belangrijk, gezond eten is voor mij belangrijk. En de rest moet zo goedkoop mogelijk :+

Dat noem ik geen vrienden,als die van jou willen profiteren.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 06:51

Ibbel schreef:
Ik snap niet hoe mensen zich warm houden bij een kamertemperatuur van 18 graden. Ik krijg steenkoude handen (en ook een koude neus, en dat vind ik écht irritant), ook al heb ik een dikke trui aan.
Hier de kachel dus gewoon op 21 graden (huis is goed geisoleerd), en als we de houtkachel stoken wordt het idd ook makkelijk 23 graden of meer. Dan gaat de trui wel uit ja :+

Hier is 't in de winter meestal rond de 18 graden. Verwarming staat zelden aan behalve als het vriest. In de slaapkamer (geen CV en door luchtgat) is het swinters rustig tussen de 10 en 15 graden.

Grap is dat wij 't heerlijk vinden. Koude kamer. Lekker onder dikke deken kruipen en in no time in slaap vallen.

Als 't in huis 18 graden is zitten we overdag met blote voeten en in 't shirt en savonds heb ik dan meestal een dekentje over m'n voeten liggen.

Mijn man heeft het dan warm. En als 't donker wordt in de winter gaan hier meestal de kaarsjes aan voor de gezelligheid. Dan gaat de temp. Vaak ook al een paar graden omhoog.

Nu met de warmte (ja.. Dit vinden wij heel warm :P ) hebben wij overdags alles dicht om de koelte binnen te houden. Is hier nu tussen de 19 en 21 graden.

Overigens loop ik de hele winter ook op stal in Tshirt. Bij vriesweer heb ik er een bodywarmer op aan. Iedereen verklaart me voor gek _O-

Ben echt geen warmbloedige (altijd koude voeten) maar ik vind een hoge temp in huis gewoon niet fijn.

Bij mijn oma wordt ook weinig gestookt. Die heeft een huis waarmee je niet uitgestookt bent om het er boven de 20 graden te krijgen en dat vind ze zonde. Daarom gewoon trui aan en bij tv kijken dekentje erbij.

En wij zitten echt niet op de centen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:16

Temperatuur gaat een paar graden omhoog van kaarsjes :? Hoeveel steek je er dan aan :=

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:29

Dat is bij ons ook hoor! 3 grote kaarsen en 5 waxinelichtjes en het wordt een stuk warmer!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:32

Nooit wat van gemerkt. En mijn thermometer geeft zeker geen paar graden aan. Een paar graden is veel hoor; dat kunnen een paar kaarsen echt niet bewerkstelligen. Of je moet een hele kleine kamer hebben.

Volgens mij is dat psychisch omdat je vuur ziet :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:34

(ik heb ergens gelezen dat) In bepaalde opstellingen kun je met kaarsen je huis verwarmen. Het is niet perse voordelig(er) dan de thermostaat opdraaien

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 07:51

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:04

Qimm schreef:
(ik heb ergens gelezen dat) In bepaalde opstellingen kun je met kaarsen je huis verwarmen. Het is niet perse voordelig(er) dan de thermostaat opdraaien

Kaarsen zijn ook niet bepaald milieuvriendelijker.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:13

Ik zeg ook alleen maar dat het zou moeten kunnen, niet dat je het moet doen

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:20

Het is niet psychisch! Wij wonen in een ontzettend koud en tochtig huis, kaarsen aan is echt een groot verschil!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 08:27

Flying_Angel schreef:
Het is niet psychisch! Wij wonen in een ontzettend koud en tochtig huis, kaarsen aan is echt een groot verschil!

Precies.
Het is niet voor niks dat ze aanraden om 1 kaars in je auto te leggen voor noodsituaties in de winter.
Een simpel kaarsje kan je auto verwarmen namelijk.