Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:39

Wat is dan nog dat andere autostoeltje Alyel? Want een Maxi Cosi is toch al een autostoeltje?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:44

alyel schreef:
imj, goede tip van die maxi cosi! Kan ik idd als autostoel gebruiken, en dan het autostoeltje in mijn vriend zijn wagen monteren. Ik ben diegene die er het meeste mee zal rijden, maar in het weekend zullen we mijn vriend zijn wagen meer gebruiken.

Heb veel rompertjes in maat 56/68 en ook wat kleding, maar heb kleding tot ongeveer 9m a 12m die overeenkomen in seizoen.

Ben je voorlopig klaar ;-) :D

Ik snap het stoeltje ook niet helemaal.
Heb jke nog een groep 0 autostoeltje?

En welke zorgverzekraar heb jij?!! _/-\o_

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:04

Een maxicosi achtig autostoeltje groep 0 (want je hebt ze ook van andere merken) is toch de enige waar je een baby in kan vervoeren? Of zijn daar ook al vaste stoeltjes voor dan? Lijkt mij nl echt totaal niet handig...
En een maxicosi groep 0 stoel is ook bedoeld als autostoel en eigenlijk nergens anders voor, zo goed zijn ze niet voor het ruggetje van een baby. Maar het is wel de veiligste houding voor in de auto.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:07

Hier een mutsy en ik hou van dat ding. Ook een kokadi draagzak maar met mn bekken is de kinderwagen toch wel praktischer. Heb nu voor de zomer een koeka inleg voor buggygedeelte en voor de winter een lodger voetenzak, die is zo heerlijk. Wil je gewoon zelf in liggen. Ik vind het wel fijn dat mutsy zo licht stuurt en rijdt, lieveli denk dat je straks sneller je mutsy neemt dan je jaren 60.
Al is die wel mooi. Hier in het dorp een kinderwagen museum en die stopten ermee en hadden alles te koop.

Hier nog maxicosi 0, op een isofix base. Voordeel daarvan is dat je het makkelijk erin en eruit klikt en dat je hem ook rechter kunt zetten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:13

Ik heb echt geen idee. De één zegt dat een draagzak lekkerder is, de ander zegt een wagen. Ik vind de vintage net zo fijn rijden maar dat komt misschien ook doordat ik er een poppenwagen versie van had en gewoon niet anders gewend ben _O-

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:17

Als je een krappe winkel door moet straks ;)

Ik vind beide fijn maar met mn bekken heb ik net iets meer steun aan de wagen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:19

Maar ik kom alleen in de ap. Ik bestel veel online.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 16:35

Ik hou ook van mijn bugaboo. Let zijn 2 jaar zit hij er nog fijn in en rijd veel beter dan de plooibuggy. Die staat te verstoffen.
Dragen wou ik heel graag maar met mijn zware bekkeninstabiliteit geen optie.

Zoonlief is nu nog maar 87 cm dus denk dat hij in januari nog niet in volgende stoel kan. Dus dat wordt ofwel nieuwe autostoel of een 2de basis voor de maxi cosy kopen want zijn autostoel staat nu op de bassis en ik wil niet sukkelen met de gordels.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 17:49

Ik ben ook heel blij met de Bugaboo, heb een cameleon 3. Bij de maxicosi heb ik zon isofix steun gekocht dus daar Kun je verschillende stoeltjes in klikken. :j

Mijn zoon is morgen 3 maanden dus die kan echt nog niet zitten. :n Hij is alleen te zwaar en ook eigenlijk te lang voor de reiswieg. Ondersteuningen van de rug vind ik wel belangrijk :j Verder ben ik niet zo'n piemel moeder.

Weet niet wie het vroeg meer maar ik ik doe 56/62 de deur uit. Op Facebook moet je ff zoeken op designer kinderkleding, dan krijg je een paar goede hits :j

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:10

Vraagje aan de ervaren mensen. Ik heb nu Maxicosi maar als hij er straks uit is wil ik wrs zoiets als dit:http://www.babyenkoter.nl/chicco-autostoel-seat-up-isofix-zwart.html?gclid=EAIaIQobChMI5semv5-Y1QIVSrvtCh20Ug27EAQYAiABEgJL3_D_BwE

Daar kan hij tot zijn 6e/7e in. Iemand ervaring mee?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:14

Caro, je zou eens kunnen kijken of hij bij de anwb of consumentenbond getest is.

Op mijn mobiel kan ik trouwens niet op je link klikken.

Edit: sorry voor het inbreken hier trouwens :') kijk normaal alleen mee voor de foto's.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:41

caro29 schreef:
Vraagje aan de ervaren mensen. Ik heb nu Maxicosi maar als hij er straks uit is wil ik wrs zoiets als dit:http://www.babyenkoter.nl/chicco-autostoel-seat-up-isofix-zwart.html?gclid=EAIaIQobChMI5semv5-Y1QIVSrvtCh20Ug27EAQYAiABEgJL3_D_BwE

Dit is wat ik er over tegen kom als ik even Google. Komt niet heel geweldig uit de test dus.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 20:18

Oh dan ga ik even speuren. Zag hem bij 1 van die babywinkels staan

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:00

Hier ook heel blij met m'n bugaboo buffaloo. Overigens voelde ik me wel een beetje opgelicht toen het warm werd en die kap gewoonntotaal niet lichtdoorlatend is. Moest er nog een nieuwe kap voor worden aangeschaft!
Verder heb ik P ook veel gedragen in de draagzak. Ik had eerst de baby Björn, maar was er al gauw achter dat die niet zo goed is voor de kleintjes. Toen een bondolino gekocht. P maakt het niet uit of hij in de kinderwagen of draagzak zit. In beide gevallen slaapt hij niet _O- Nu draag ik zo goed als niet meer. Ik vind 9,5 kilo behoorlijk zwaar en daarbij komt dat wij het beide erg snel heet hebben en ik dat zweten echt heel vies vind!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:09

In het begin heb ik veel gedragen in de draagdoek. Kinderwagenbak eigenlijk vrijwel nooit gebruikt.
We zijn van maxi cosi naar sport zitting gegaan.
Draag nu nog alleen niet meer heel lang.

Afbeelding

Kleertjes en zelfs wasbare luiers koop ik gerust 2e hands. Wel alleen waar duidelijke foto's bij staan zodat ik de staat goed kan bekijken. Vooral kleding tot een jaar is vaak zo weinig gedragen.
Wasbare luiers gaan in de was dan in de bleek om te ontsmetten en dan een kookwas.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 07:36

hier alleen 2e hans wagens, een quinny speedy en een quinny buzz.
de grote hier voor op de boerdery incl wandelwagen,maxicosi en kinderwagen bak.dat ding is gewoon een sport crosser voor bij de paarden en de lange wandelingen met hond pony of zomaar.
de buzz 2 is handig klein en opvouwbaar voor achter in de auto en voor op vacantie en deze kan ook mee op de fiets!. beide wagens zijn door mijn dochter gebruik ttot een jaar of 4 met verre wandelingen en nu weer dus erg tevreden

mbt het dragen heb n draagzak en die wordt ook gebruikt, maar ivm mijn rug en bekken alleen op momenten dat het handig is markten, braderieën, beurzen, vacantie etc. Echt erg handig maar tja meestal door papa en af en toe door mijn vaak als hij verkouden of grieperig is.
Laatst bijgewerkt door kwita op 21-07-17 07:40, in het totaal 1 keer bewerkt

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 07:37

caro29 schreef:

voor de eerste stoel vond ik de maxicosi Tobi een hele fijne stoel.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:23

Ik ook!
Wij hebben de Tobi dus ook.
De meeste mensen in mijn omgeving. Komt ook omdat deze heel goed uit de test kwam en de prijs een beetje gemiddeld is.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:35

Ik heb zelf een joie 360. Is een 0+/1 stoel en ben er erg blij mee. Isa is eigenlijk nog niet groot genoeg voor een 1 stoel en de maxi cosi heb ik binnenkort weer nodig voor 2.0

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:50

Ja dat is handig!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:56

Mag ik mij hier ook melden.

R is nu 2 maanden oud maat 56 (meisje)
We hebben nog veel gekregen kleertjes liggen.
Maar wil zelf ook weer wat gaan shoppen.
Ik mis gewoon wat leuke pakjes en jurkjes.
Ook voor de winter straks.

Mp nooit op gekeken ga ik eens doen binnenkort.

Wij hebben een kinderwagen van bebecar.
Een retro kinderwagen zeg maar.
Vind de grote bak wel fijn kan ze lekker lang in.
Daar hebben we ook de maxi cosi van.
We wandelen veel.
Ook een draagdoek.
Afgelopen maandag consult gehad maar heb haar er zelf nog niet in gedragen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:42

De nieuwe Tiny Cottons collectie is echt <3

Ik wil graag een Artipoppe draagdoek, eens kijken hoe dat is. Maar eerst een dubbele kolf kopen :')

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 21:58

Ik ben marktplaats aan het leegkopen...

Leuk setje van Gymp (vestje, 2 shirtjes en rokje, legging van lief) voor 17,50
Gymp jurkje, vestje, legging en winterjasje voor 25,-
Gymp jurkje, Flo setje (shirtje, broekje en rokje) van Tita

:D

Vrijdag een wipstoeltje ophalen, 45,- ipv 140,-
Is een automatische, met schommelbeweging, trilstand, muziekjes en speeltjes. Mijn vriendin had er zo 1, dus die staat al vanaf toen op mn lijstje :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:08

Ik heb gisteren mijn vingers weer gebrand aan een babywinkeltje in mijn oude woonplaats. <3

Mijn jongste zoon wilde heel graag een bepaald shirtje voor zijn zusje-to-be kopen. Beetje zalmroze met een kitten erop en normaliter niet mijn kleur maar hij was er zo verliefd op dat ik het heb meegenomen samen met een klein spijkerbroekje van babyface maatje 68.

En dit setje van feetje hadden we al online gezien en hing hier toevallig ook in de rekken. Het is niet helemaal ons stijltje maar ik vond het zo'n zacht en soepel stofje
Afbeelding

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:47

Ach, wel heeeel schattig! Het jurkje en je zoontje :)