Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marocje schreef:Oei, dat was wel heel erg basic? Je hebt alles zelf moeten opzoeken of zelfs ervaren
present schreef:Wat voor mij centraal staat is individuele vrijheid en het feit dat geen enkele samenlevingsvorm of afspraak daar iets aan verandert. Een open relatie gaat voor mij dan ook niet over 'jij mag dit van mij' (want daar ga ik immers sowieso al niet over), maar 'als jij ook met anderen relaties aangaat verbind ik daar geen consequenties aan'. Voor sommige mensen lijkt dat misschien wat spelen met taal, maar voor mij is het een wezenlijk verschil. Het is wat simpel gesteld natuurlijk, want het hoeft niet altijd makkelijk te zijn, maar iedereen moet zich er wel overwegend comfortabel bij voelen, een gezamenlijke verantwoordelijkheid.
mysa schreef:Marocje schreef:Oei, dat was wel heel erg basic? Je hebt alles zelf moeten opzoeken of zelfs ervaren
Nee hoor, valt erg mee. We mochten altijd alles vragen maar wilden dat zelf niet. Mijn moeder was juist behoorlijk vooruitstrevend voor die tijd. Begin jaren zeventig. Wij vonden het zelf gênant om met een ouder over seks te praten.
Maar goed, on topic maar weer. Ik ben zelf al honderd jaar monogaam dus heb niet veel bij te dragen maat ik lees af en toe mee.
mysa schreef:[ Mijn moeder was juist behoorlijk vooruitstrevend voor die tijd. Begin jaren zeventig.