Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:54

Ik vind al die zogenaamde grapjes eigenlijk erg smakeloos en minstens net zo kinderachtig als de actie van het bruidspaar :o.
Het bruidspaar had overigens zichzelf een hoop ellende kunnen besparen door gewoon persoonlijk even langs te gaan en de situatie uit te leggen. Ik vermoed dat de situatie dan niet zo 'uit de hand' was gelopen.

Dees, ik zou me niet minder welkom voelen. Ik bedoel, als mijn beste vriend(in) niet zo goed met mijn partner zou kunnen (ja wel eens bij de hand gehad) dan voel je dat al lang aan. In dit geval heeft het daar echter, iig zo legt het bruidspaar het uit, niets mee te maken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:15

Tja, bij mij gaat (het gevoel van) de eigen partner toch echt ver boven (het gevoel van) een bevriend stelletje.
Je partner daar sta je naast en achter en voor. Derden die akelig doen tegen je partner, doen akelig tegen jou.

De oplossing ligt bij de vriend van TS.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:24

Dees, dat kan ook. Zoveel mensen zoveel wensen ;).
Hoe bedoel je dat de oplossing bij de vriend ligt?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:30

Nou, dat de vriend zich uitspreekt. Vooral naar TS toe, en het liefst met een uitspraak waaruit blijkt dat hij haar op een hoger plan heeft dan zijn vriend. Gezien deze streek van het bruidspaar maak je mij niet meer wijs dat het hier gaat om 'zijn beste vriend'. Misschien ervaart de vriend van TS het zo, maar de bruidegom zou zijn 'beste vriend' zeker niet zo voor het blok hebben gezet. Iets om toch even bij stil te staan.

Ik blijf het een bijzonder sneue situatie vinden. Niet dat TS of haar vriend daar wat aan kan doen overigens. Deze komt volledig voor conto van het bruidspaar. Lekkere vrienden....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:31

Ik zou mijn partner niet laten kiezen. Heeft een vriend(in) van mijn partner mij niet graag, prima, dan niet, kunnen niet met iedereen vriendjes zijn, dan gaat mijn partner naar daar en ga ik zelf iets leuk doen.
Ik begrijp dat hele "package deal" gedoe niet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:37

Keandra schreef:
Het idee van Liesje89 is nog het beste.
Zou het van je vriend naar jou toe heel onrespectvol vinden als hij jou ook in de kou laat.
Met wie leeft hij (of zal hij leven) met zijn beste vriend of met jou TS?

8)7 Dus als vriend op de uitnodiging ingaat laat hij TS in de kou staan?
Híj kan er toch niets aan doen dat zij een andere uitnodiging heeft gekregen?
Het is één dagje bruiloft. Dat heeft imo niets met de partner in de kou laten staan te maken.

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:44

Wat een nare rotsituatie TS...

Ik zou je vriend zelf zijn keuze laten maken wat hij doet, zelf alleen in de avond gaan, niet omdat je daar nu nog zin in hebt, meer om jezelf niet te laten kennen en erboven te staan.

Wat een rotstreek, niet alleen tegenover jou maar ook voor je vriend.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:49

Hier een soortgelijke situatie, alleen ben ik in het geheel niet uitgenodigd en gaat het niet om intieme vrienden.
Maar hebben uitnodiging gekregen op naam van mijn man voor ceremonie en feest.
Dat houdt dus in dat mijn man niet naar het feest gaat in z'n eentje. Ceremonie is nog te overwegen, maar een echtpaar nodig je niet apart uit. Dat is een belediging naar beide.
En als je vrouw niet welkom is ben je zelf ook niet welkom.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:49

Het hangt er vanaf hoe je relatie is, niet hoe goed of hoe slecht, maar meer hoe je met elkaar omgaat. Mijn vriend en ik zijn vanaf het begin gewend om dingen los van elkaar te doen en laten elkaar hierin ook vrij. Dus als hij uitgenodigd wordt voor de hele dag (wat mijn vriend sowieso vreselijk zou vinden ....) en ik alleen, dan zou ik het vooral heel vreemd vinden, maar hij ging gewoon. Hij hoeft zeker ook niet te kiezen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:50

Dees, de vriend van TS heeft aangegeven dat hij het ook een vervelende en moeilijke situatie vindt. En daarmee zou het voor mij al meer dan genoeg zijn. Ik neem aan dat TS geen bevestiging nodig heeft van haar vriend dat hij haar 'hoger' heeft staan. En aannames doen over of de vriend van de TS nu wel of niet de beste vriend van TS is, vind ik ook nogal wat. Dat weet alleen de bruidegom ;).

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:52

Wat een onzin Lautje (vind ik dan :o), en zéker als het geen intieme vrienden zijn. Ik ga ook niet alle partners van collegae uitnodigen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:52

Ik vrees als mijn man uitgenodigd werd voor de hele dag en ik alleen 's avonds. Dat ik mijn man daar heerlijk mee zou pesten. }:) Ik lekker alleen voor het feestje daar moeten zijn en hij vermoeiend en saai voor de hele ceremonie! :')

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:54

Ik vind het normaal dat als je iemand uitnodigt voor je bruiloft je ook rekening houdt met de partner. Ongeacht of je die partner goed kent of niet. Die horen bij elkaar i.m.o. Anders moet je diegene maar niet uitnodigen denk ik dan (daarom heb ik geen collega's uitgenodigd op onze bruiloft).

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:56

Min vriend zou blij zijn als hij niet mee zou moeten gaan naar een trouwfeest :=

De schoonheidsprijs verdient het niet, maar wij zijn een koppel maar ook nog individuen die ook nog dingen apart kunnen en willen doen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:57

Dat hangt inderdaad van de traditie van de familie af ook.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:58

Femm-k, mijn collegae waren maar wat blij dat ze een feestje onder 'ons' konden vieren en geen rekening hoefden te houden met een partner die niemand kent :D. Ik snap, net als Ayasha dat stelletjesgevoel niet zo :o. Maar daarom zei ik ook; zoveel mensen, zoveel wensen.
Laatst bijgewerkt door Sees op 22-07-16 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:00

Femm_k schreef:
Ik vind het normaal dat als je iemand uitnodigt voor je bruiloft je ook rekening houdt met de partner. Ongeacht of je die partner goed kent of niet. Die horen bij elkaar i.m.o. Anders moet je diegene maar niet uitnodigen denk ik dan (daarom heb ik geen collega's uitgenodigd op onze bruiloft).

Precies, dat is gewoon etiquette. Heeft ook niks te maken met wel of geen dingen apart kunnen doen met je partner. Dat kunnen wij namelijk prima :+
Ik ben wat dat betreft vrij ouderwets en traditioneel opgevoed en niet iedereen zal dat zo zien, maar voor ons is een partner vanzelfsprekend.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:04

_lautje_ schreef:
Femm_k schreef:

Precies, dat is gewoon etiquette. Heeft ook niks te maken met wel of geen dingen apart kunnen doen met je partner. Dat kunnen wij namelijk prima :+
Ik ben wat dat betreft vrij ouderwets en traditioneel opgevoed en niet iedereen zal dat zo zien, maar voor ons is een partner vanzelfsprekend.

Maar dan hou jij je toch lekker aan de eiquette in het leven? Dat betekend nog steeds niet dat dit bruidspaar dat ook moet doen ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:05

Dat zal ook voor iedereen anders zijn, andere mensen kunnen minder ouderwets en traditioneel opgevoed zijn waardoor zij een heel andere insteek hebben.

Een andere betekend niet een verkeerde.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:12

Oh absoluut dat klopt. We zullen er ook niks van zeggen. Alleen mijn man gaat niet naar het feest.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:14

Ik vind dit niet met ouderwets en traditioneel te maken hebben, maar gewoon met fatsoen

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:23

Ik ook, maar iedereen heeft toch een eigen standaard.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:30

_lautje_ schreef:
En als je vrouw niet welkom is ben je zelf ook niet welkom.

Volkomen mee eens.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:32

Liselot schreef:
Ik vind dit niet met ouderwets en traditioneel te maken hebben, maar gewoon met fatsoen

Ook helemaal mee eens :D

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 11:34

Ik realiseer me dat ik er waarschijnlijk niet eens bij stil zou staan als ik een uitnodiging zou krijgen die alleen aan mij geadresseerd is. Afhankelijk van wie deze komt. Laatst ben ik uitgenodigd voor een bruiloft van een collega waarvoor mijn man ook werd uitgenodigd, ik vond dat zelfs uitermate apart :D.

Ik heb het overigens aan mijn man voorgelegd en die denkt er net zo over (had ook niet anders verwacht). Overigens vond hij de situatie van TS ook wel ongelukkig maar snapte het maximale aantal gasten wel.

Op personeelsfeestjes zijn ook niet altijd de partners uitgenodigd, gaan jullie daar dan ook niet heen?