Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:08

Ach jee das wel stom! Maar wel leuk dat hij nog zijn best heeft gedaan om op tijd te komen!

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 11:51

Ik woon in goirle. Dorp naast tilburg haha.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:44

Beloven schreef:
Wij zijn nu een auto aan het kopen, ik ben meer van het mailen, overzichtelijker, ik reageer op 20 auto's bij wijze van, en als ik dan elke ga bellen weet ik uiteindelijk ook n iet meer wie of wat.. Allemaal hebben liever dat je belt en meteen die auto komt kopen, pff.

Wij hebben een auto te koop staan.
Krijgen we mailtjes zoals,

Ik heb erg veel interesse in u auto wilt u contact met mij opnemen?
En dan het telefoonnummer erbij.

Pffff.... ga toch echt niet bellen.

Stuur je er een mail achteraan met wanneer of die gene dan wil komen om de auto te komen bekijken, hoor je vervolgens niks meer.

Frustrerend. |o

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:50

Ik heb dat toen wel een keer gedaan en diegene heeft hem uiteindelijk ook gekocht.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:01

pfff..nou...altijd een grote bek over anderen en nu ben ik er zelf ingetuind. 3 geitjes zelf met de fles grootgebracht maar ik had totaal geen gras en gunde ze dat wel...was al halfjaar aan het zoeken, 20 mensen afgewezen en nu was daar dan toch het perfecte baasje (dacht ik). Ik had ze zonder dat zij het wisten opgezocht op fb en ook vrienden van hun gecontacteerd die aangaven dat ze zeer goed voor de geiten waren..dus ik denk: dat zit wel snor. ik zou fotos krijgen en mocht altijd komen kijken...niet dus...geitjes zijn regelrecht naar de slager gegaan..tonen totaal geen berouw en krijg nu allemaal dreigementen over me heen dat als ik mijn fb melding niet weghaal ze me weten te vinden...enfin...heb adressen tel nummers fotos en bewijzen per app mail etc...geitjes komen er helaas niet mee terug maar hoop toch dat mijn fb bericht gedeeld gaat worden zodat mensen gewaarschuwd worden tegen dat schorriemorrie!!! Gewoon ook keihard blijven liegen en tegenspreken..alles op app..o ja..ook nog op geluidsopname. Maar jezus...wat voel ik me stom!!! Altijd me afgevraagd waarom mensen niet controleren maar ja...als alles klopt (weide fb precies met de omschrijving..staan kusjes te geven ad geiten en vrienden die zeggen dat ze goed zijn voor de dieren...waren ook echt niet op de hoogte)..wat dan nog meer? Gelijk de laatste keer dat ik iets herplaats...ze doen her er maar mee met wat ze hier hebben...en het ergste...die lui zijn gewoon alweer bezig :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:04

IHN schreef:
pfff..nou...altijd een grote bek over anderen en nu ben ik er zelf ingetuind. 3 geitjes zelf met de fles grootgebracht maar ik had totaal geen gras en gunde ze dat wel...was al halfjaar aan het zoeken, 20 mensen afgewezen en nu was daar dan toch het perfecte baasje (dacht ik). Ik had ze zonder dat zij het wisten opgezocht op fb en ook vrienden van hun gecontacteerd die aangaven dat ze zeer goed voor de geiten waren..dus ik denk: dat zit wel snor. ik zou fotos krijgen en mocht altijd komen kijken...niet dus...geitjes zijn regelrecht naar de slager gegaan..tonen totaal geen berouw en krijg nu allemaal dreigementen over me heen dat als ik mijn fb melding niet weghaal ze me weten te vinden...enfin...heb adressen tel nummers fotos en bewijzen per app mail etc...geitjes komen er helaas niet mee terug maar hoop toch dat mijn fb bericht gedeeld gaat worden zodat mensen gewaarschuwd worden tegen dat schorriemorrie!!! Gewoon ook keihard blijven liegen en tegenspreken..alles op app..o ja..ook nog op geluidsopname. Maar jezus...wat voel ik me stom!!! Altijd me afgevraagd waarom mensen niet controleren maar ja...als alles klopt (weide fb precies met de omschrijving..staan kusjes te geven ad geiten en vrienden die zeggen dat ze goed zijn voor de dieren...waren ook echt niet op de hoogte)..wat dan nog meer? Gelijk de laatste keer dat ik iets herplaats...ze doen her er maar mee met wat ze hier hebben...en het ergste...die lui zijn gewoon alweer bezig :(

Ah nee dat meen je niet , wat sneu! :(

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:17

ja echt he!!! En gewoon ook direct...en dan zeggen dat ze steeds uitbraken en daarom wegmoesten en dat ze vergeten was mij te berichten vanwege haar zieke opa...dag ervoor zei haar vriend nog dat ze ze niet kwijtwilde...hij heeft ze echter zelf weggebracht daarvoor al dus ook nog keihard liegen..pas toen het op fb kwam reageerden ze op mijn berichtjes en met verzoek alles te verwijderen anders stonden ze binnen halfuur bij me op de stoep.had teouwens een bekende gesproken die zei dat ze een grote bek hadden maar niks deden...enfin..hij was ook niet blij dat ik zijn werk gebeld had :). En zo gaan er nog wel meer onaangename verrassingen volgen de komende tijd (alles geheel legaal)...ben woest!!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:21

IHN, vind het echt super naar voor je, maar het zijn/waren hun geitjes, dus hun goed recht om er mee te doen wat ze wilden...

Vind ze stalken, werk bellen enzo ook niet echt classy... Wat denk je daarmee te bereiken?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:21

dit is idd niet handig
Laatst bijgewerkt door IHN op 22-05-16 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:25

IHN schreef:
mensen die willen delen of weten om wie het gaat want zag dat ze ook al een pony verhandelden mogen pb en...adres en tel.nr geef ik niet maar genoeg om ervoor te zorgen dat dit anderen niet overkomt.

Ik vindt dat je veel te ver gaat. Het waren hun dieren nu en het is hun goed recht ermee te doen wat ze willen.
Het gevoel is inderdaad naar maar hun geiten hun keuze

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:30

djuulsie schreef:
IHN, vind het echt super naar voor je, maar het zijn/waren hun geitjes, dus hun goed recht om er mee te doen wat ze wilden...

Vind ze stalken, werk bellen enzo ook niet echt classy... Wat denk je daarmee te bereiken?

tja...als je schriftelijk overeenkomt dat ze een goed blijvend huis krijgen, een weide met gras en zelfgemaakt klimtoestel. Dat er fotos komen en je ze mag bezoeken. Je duidelijk aangeeft dat je van ze houdt omdat je ze ook zelf met de fles hebt grootgebracht maar het sneu vind dat ze geen gras hebben en dat daar dan op geantwoord wordt: ja...gras is een levensbehoefte. Dat je nog zegt dat je al 20 mensen hebt afgewezen omdat je niet wilt dat ze in slechte handen terechtkomen..dan vind ik dat gewoon ontzettend wreed...zeker als je dan ook nog geen enkel berouw toont en keihard zegt dat je er gewoon mee doorgaat. wettelijk is het toegestaan. moreel vind ik het walgelijk en tja...dan ga ik dus ook vervelend doen.

overigens stalk ik ze niet...heb hem 1x gebeld met de vraag om de beloofde foto en hoe het ging met de geitjes want dat ik nu zag dat hij er ook in handelde (vlak nadat mijn geitjes daarheen gegaan waren stond due ad erop) en dat ik ze wel weer kwam halen als dat deel vd overeenkomst niet ingewilligd werd..reeg grote mond dat zij ze niet meer kwijtwilde en ze zou me de volgende dag contacten..niks dus en hij nam niet meer op dus toen zijn werk gebeld...dikke vette pech...actue reactie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:33

Had ze dan gehouden als ze jou zo dierbaar zijn en zoek een weide.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:33

DeMolenhoek schreef:

Dit dus.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:34

DeMolenhoek schreef:

tja...had ik dat maar gedaan idd.

heb mezelf ook al wel tig keer voor mijn kop geslagen.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:56

DeMolenhoek schreef:

Jah altijd makkelijk achteraf. Het was de bedoeling op verbetering. Ik vind dat een mooi streven. Dat het anders uitgepakt heeft kon de eigenaar ook niet weten, die zoals ik lees, er alles aan heb gedaan de juiste mensen te zoeken.
Dit is gewoon een hele zure situatie.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:26

Beetje krom wel hoor... Als iemand op de VP in het nieuws komt dat ze paarden naar de slager brengt terwijl ze een goed tehuis beloofde is het hek van de dam. Iemand die hetzelfde doet met geiten krijgt nog net geen applausje.. immers waren het hun geiten.. euh? Als je iets beloofd dan houd je je daar aan en anders meldt je dat even terug toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:41

Mischa schreef:
DeMolenhoek schreef:

Jah altijd makkelijk achteraf. Het was de bedoeling op verbetering. Ik vind dat een mooi streven. Dat het anders uitgepakt heeft kon de eigenaar ook niet weten, die zoals ik lees, er alles aan heb gedaan de juiste mensen te zoeken.
Dit is gewoon een hele zure situatie.

Als ze echt zo nauw aan het hart liggen hou je ze, punt. Maar goed, blijkbaar is niet iedereen zo gek als ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:48

DeMolenhoek schreef:

Dat is het punt niet. Als die mensen beloven om er goed voor te zorgen dan horen ze dat ook te doen. Wat ze nou hebben gedaan is gewoon walgelijk.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:52

[***] schreef:
DeMolenhoek schreef:

Dat is het punt niet. Als die mensen beloven om er goed voor te zorgen dan horen ze dat ook te doen. Wat ze nou hebben gedaan is gewoon walgelijk.

Niemand zegt toch dat dat niet zo is? Ik vind alleen dat haar reactie daarop compleet ongepast is. Je bereikt er niks mee.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 15:56

Ik had een eurostar paardrijbroek te koop. Krijg een mail of 5 euro goed was... prima. 3.95 verzendkosten kwamen erbij. 8.95 was voor de koper akkoord.
Meisje woonde vlakbij.
Anyway, geld zou direct worden overgemaakt. Helemaal goed.
Ik dacht ik verstuur het direct want ik zit middenin een samenwoonproces... dus veel weg en weinig thuis. banketstaaf als ze 5 dagen moet wachten terwijl ik het geld al heb. Ik moest nog een ander pakket posten, kwam goed uit. Zo gezegd zo gedaan.
Krijg ik in de avond; ik maak het geld morgenochtend over.
Okee...
2 dagen later nog niets... ik een bericht gestuurd of ze het al overgemaakt had want ik had niets ontvangen. Geen reactie.
Ik weer een bericht de dag erna... dat ik het over 6 dagen wilde hebben, dat de broek al in haar bezit was en ik anders stappen zou ondernemen.
Geen reactie, geen geld.

De 6e dag nog niets. Ik heb een bericht gestuurd dat ik savonds aangifte zou doen.
Een week daarna krijg ik bericht dat het allemaal 1 groot misverstand was dat ze heel die broek niet wilde en dat ik fout zat...

Ttttuuuuuuurrrrrlijk. Volgens mij ben je 3 x akkoord gegaan inmiddels.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:06

Wat ik zo raar vind, het loont zich echt niet om bokjes te gaan slachten?
Wij hebben zelf ook geiten, en ondanks dat we niet tegen slachten zijn (onze schapen bokken worden gewoon geslacht) doen wij het niet omdat het zich simpelweg niet loont.
Ik heb ook stage gelopen op een geitenmelkerij, en daar werden de bokjes van een paar dagen oud gewoon gratis weggedaan. Nu weet ik dat die een ander postuur hebben, maar van beide blijft niet veel over en loont het zich niet om te slachten?

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:55

Ik begrijp een aantal reacties hier over die geitjes totaal niet. De TS dacht in het belang van de dieren, zodat zij het beter zouden krijgen. Lijkt me daarom duidelijk dat de geitjes haar juist onwijs dierbaar waren. Zelf houden is kiezen voor jezelf, ze aan een beter huisje helpen is voor de dieren veel beter.

Stel je voor dat je je hond herplaatst en dat je vervolgens hoort dat de nieuwe eigenaren hem geslacht hebben, dan ben je toch zeker niet goed wijs! Mensen met goed fatsoen contacteren dan eerst de oude eigenaren om de situatie uit te leggen.

Ongelooflijk hoe mensen het slachten van de geitjes goed kunnen praten. 8)7

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:16

Dit is gewoon een hele zure situatie.[/quote]

Als ze echt zo nauw aan het hart liggen hou je ze, punt. Maar goed, blijkbaar is niet iedereen zo gek als ik.[/quote]

weet je wat het is? Ik heb hier jarenlang dus idd dieren opgevangen, ookal kostten ze me 2000 euro binnen een week (terwijl ik ze net een week had)en zei de da laat maar inslapen..ik gaf ze een kans...ik hou er niet van om allerlei excuses aan te dragen want ja...ik was verantwoordelijk voor ze en ja...ik had iets moeten regelen maar als je zo goed als failliet bent en ziek waarvan het nog maar afwachten is wat dat uiteindelijk gaat worden dan maak je weleens onverstandige keuzes..paarden van 32 gaan regelrecht naar de slager..geen optie dus om die weg te doen ...bejaarde honden gaat ook niet....de andere dieren mankeren ook allemaal wel wat...ondertussen zaten de geitjes dus op kale grond zonder gras, waren superlief en waren kerngezond dus meeste kans op liefdevol plekje...dat was wat ik ze gunde...toen ze me achterna liepen naar de trailer zeiden ze nog:goh..ze zijn echt wel tam, zeg..ja...omdat ik ze als baby voor de slager weg heb gehaald...iedereen die zegt: je had ze gewoon moeten houden heeft gelijk...dat had ik achteraf moeten doen...het was mss uiteindelijk allemaal goedgekomen. Dus mijn verantwoordelijkheid. Maar ik vind het wel triest dat liegen kennelijk zo normaal is geworden dat niemand er meer geschokt door is...wat een maatschappij leven we in joh....is er ook nog iets als moreel besef en geweten? Hij heeft nu overigens onder zijn andere naam aan een vriendin toegegeven dat hij bokjes naar de slacht brengt en geitjes doorverkoopt...hij doet het nu iig niet meer stiekem...das alvast wat winst. Maar goed..das mijn mening erover...ik ben opgevoed met het idee dat liegen verkeerd is...en zo gewetenloos omgaan met de gevoelens van mensen (want ik ben reel genoeg om in te zien dat het daarom gaat...deze geitjes zijn nu gewoon 1 van de duizenden, maar voor mij waren ze juist die ene)...die mening staat los van het feit dat het van mij gewoon super naief was om te denken dat er ook nog andere mensen van dieren kunnen houden...hier gaat nooit meer iets weg en mocht het fout aflopen heeft mijn huis een aardige overwaarde ben ik achter gekomen en zorgen ze maar dat iemand daarvan de dieren verzorgt.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:26

romyloverrr schreef:
Wat ik zo raar vind, het loont zich echt niet om bokjes te gaan slachten?
Wij hebben zelf ook geiten, en ondanks dat we niet tegen slachten zijn (onze schapen bokken worden gewoon geslacht) doen wij het niet omdat het zich simpelweg niet loont.
Ik heb ook stage gelopen op een geitenmelkerij, en daar werden de bokjes van een paar dagen oud gewoon gratis weggedaan. Nu weet ik dat die een ander postuur hebben, maar van beide blijft niet veel over en loont het zich niet om te slachten?

daarom...gaat om een paar euro ws...daarvoor rijden ze 80 km enkele reis moeten ze daarna nog naar andere handelaar brengen etc. Dus mss wel gewoon de kick...

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 19:29

[***] schreef:

Dat is het punt niet. Als die mensen beloven om er goed voor te zorgen dan horen ze dat ook te doen. Wat ze nou hebben gedaan is gewoon walgelijk.[/quote]

Niemand zegt toch dat dat niet zo is? Ik vind alleen dat haar reactie daarop compleet ongepast is. Je bereikt er niks mee.[/quote]

ja..daar heb je mss wel gelijk in...maar ik ben gewoon woest...daarbij zie je ook vaak genoeg waarschuwingen voor paardenhandelaten voorbij komen die onder valse voorwenselen dieren ophangen dus het verschil zie ik niet zo...maar goed..werk vellen enzo ging mss wel wat ver (maar had dan wel weer effect).