Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:13

Oh dat heb ik bijna dagelijks, gelukkig ben ik maar klein en kan ik snel genoeg opzij om dan maar door dat ene deurtje te gaan :+ Maar dat gaat niet altijd goed helaas

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:13

Leeuwarden krijgt straks ook die idiote poortjes. -O-

purny

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:24

Ach ze hebben laatst den haag centraal helemaal verbouwd en over een paar jaar moeten ze weer verbouwen omdat ze die poortjes moeten neerzetten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-15 21:26

Die poortjes zijn echt hopeloos, laatst was mijn OV chipkaart stuk. De chip binnenin was gebroken en vraag me niet hoe. Sta je dan op Bijlmer ArenA, opgesloten bij het perron _O- Gelukkig was het druk en kon ik snel achter iemand aan lopen.

Anders had ik die rare paal moeten raadplegen en dan moet je maar net geluk hebben dat ze je geloven en ze een poortje open doen voor je..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:16

Marjoow schreef:
Kletsen met collega's een rustpunt in een druk schema? Goh moet ik eens proberen in de AH. Als er een klant wat wil vragen eerst even mijn gesprek met collega afmaken, want tsja dat is mijn rustmoment.

No offence, maar daarvoor zijn pauze's in het leven geroepen. Ben het dus volledig eens met MarlindeRooz. Als jouw persoonlijke gesprek voor de klanten gaat, dan moet je een andere baan gaan zoeken waarbij je niet te maken hebt met klanten.. Ga dan kranten bezorgen ofzo :=

Zoals eerder al is geschreven, als je in het OV werkt gebeurt het regelmatig dat er van die pauze weinig tot niks overblijft. Dan kan even met een collega kletsen je weer net de energie en rust in je hoofd brengen om je werk weer veilig te kunnen doen.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 00:53

Ik snap het wel hoor Inoterry.

Hoewel het soms wel irritant is om in de zeikregen te staan op het busstation op Leiden CS, je bus al klaar te zien staan... Maar zonder chauffeur, of dat die idd nog een kopje koffie zit te drinken. En het dan steeds later na vertrektijd te zien worden, terwijl je zelf ook honger hebt e.d. Ik zou er zelf nooit wat van zeggen ofzo want ik gun die chauffeurs ook gewoon hun pauze, maar soms is het gewoon wel een beetje vervelend. En daar kunnen de chauffeurs niks aan doen, dus zeg ik ze gewoon blij gedag en bedank ik ze weer als ik een half uur later uitstap :j

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 01:16

Haha ik zie dit topic en moest echt lachen...ik ging 3 wkn geleden sinds 7 jaar weer eens met het openbaar vervoer (wat ben ik blij met mijn auto :') )

Eerst in de tram echt vreselijk druk (moest om 10u in leiden zijn dus zat in de spits). Kon niet zitten dus stond maar er kwamen steeds meer mensen bij, ik werd echt gewoon claustrofobisch tussen die mensen, kreeg t spaans benauwd werd steeds verder opzij gedrukt (ik haat dat draaiding in de tram en die kwam steeds dichterbij).

Ik kreeg echt gekke smetvrees nou ja ademvrees := met de gedachte het is benauwd en die mensen ademen uit en ik adem hun ademhaling in hahaha...

Ik was blij dat ik na 20 min de tram uit kon.

Rampenplan op het treinstation want tja hoe werkt dat met ov en de trein...onwijze stress of ik het nou wel goed had gedaan zat ik in de trein..tegenover me kwam een vrouw zitten met een of andere huuuhuuummmhuuuuhhhuuuummm en een flinke roggel erachter aan....en vervolgens kreeg ze een hoestaanval...gedachtes ohhhh die steekt mij dalijk aan vlogen in mijn hoofd rond. En eindbestemming damn ik moet die ov nog uitloggen waar??stress...en toen zag ik die poortjes wat een rampen dingen..maar goed ik had het overleefd 8)7

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:41

Ik snap het ook wel als het druk is... Maar voor mij geen excuses om dan op de halte waar je 5 minuten wacht 2 minuten later te vertrekken (omdat de chauffeur zelf blijft doorkletsen met een collega) en dat vervolgens op een andere halte waar je dus 2 minuten later aan komt weer met een andere collega gaat kletsen...
Dat vind ik ronduit asociaal! Dat je iemand niet de weg kan wijzen omdat er een bus of trein op je wacht begrijp ik. Of dat je nog snel je eten op eet of naar het toilet gaat begrijp ik ook.

Overigens las ik iets over 2,5 uur lang zonder pauze... Wanneer ik werk werk ik vaak 4 uur zonder pauze of toilet bezoek als het druk is.. Ik vind 2,5 nou niet echt enorm lang behalve als je een zwakke blaas hebt uiteraard.

Dus standaard op 1 bij mij zijn buschauffeurs die hun eigen schema volgen, terwijl dat nergens voor nodig is en waardoor je als reiziger alleen maar vertraging oploopt!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 12:45

Dat m'n Ov chipkaart nu al kuren krijgt en dat ik dus waarschijnlijk een nieuwe moet kopen. Ding is nog 2 jaar geldig

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 13:45

Werkt de combinatie van die poortjes met vouwfietsen eigenlijk? :=

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-15 14:22

Er zijn brede poortjes :j

Essia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:52

Ghostattack schreef:
Die poortjes zijn echt hopeloos, laatst was mijn OV chipkaart stuk. De chip binnenin was gebroken en vraag me niet hoe. Sta je dan op Bijlmer ArenA, opgesloten bij het perron _O- Gelukkig was het druk en kon ik snel achter iemand aan lopen.

Anders had ik die rare paal moeten raadplegen en dan moet je maar net geluk hebben dat ze je geloven en ze een poortje open doen voor je..

Als het druk is dan is Amsterdam Bijlmer Arena ook niet alles. Ik ben daar wel eens geweest dat het zo druk was dat er meer mensen van de roltrap afkwamen dan dat er mensen door de poortjes kwamen. (Voornamelijk door mensen die hun OVkaart niet alvast gepakt hebben en dat dan rustig bij die poortjes gaan opzoeken). Resultaat is een paniekmomentje doordat de roltrap je naar beneden forceert terwijl daar geen plek voor is :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:32

Er zit een irritant kind Sinterklaasliedjes te zingen in de bus

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:25

Warboel schreef:
Er zijn brede poortjes :j

Top!

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:16

ik was zondag in de trein met 5 meiden, die begonnen te zingen en zetten muziek op.. heb me wel een beetje gegeneerd moet ik zeggen, overigens kon ik er wel om lachen, maar snap best dat mensen zich daar aan ergeren, maar aan de andere kant.. hoe vaak maak je het mee sat 5 meiden aan het zingen zijn in de trein? je zou er de lol ook van in kunnen zien :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:10

purny schreef:
Er zit een irritant kind Sinterklaasliedjes te zingen in de bus

Dat vind ik wel schattig. Stuk leuker als dat ze heel hard en heel hoog aan het gillen zijn ( en moeders er niks van zegt ook nog)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 14:11

magda_90 schreef:
Werkt de combinatie van die poortjes met vouwfietsen eigenlijk? :=

Tuurlijk, er komen ook nog steeds hele kinderwagens binnen dus zo'n fiets lukt makkelijk.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:59

Ann1992 schreef:
Ghostattack schreef:

Als het druk is dan is Amsterdam Bijlmer Arena ook niet alles. Ik ben daar wel eens geweest dat het zo druk was dat er meer mensen van de roltrap afkwamen dan dat er mensen door de poortjes kwamen. (Voornamelijk door mensen die hun OVkaart niet alvast gepakt hebben en dat dan rustig bij die poortjes gaan opzoeken). Resultaat is een paniekmomentje doordat de roltrap je naar beneden forceert terwijl daar geen plek voor is :')

Die irritant lange roltrappen :')
Vind de poortjes Bijlmer ArenA vooral heel irritant als je net vanuit een uitverkocht concert uit de Ziggo Dome komt. Je staat al bijna 30 minuten in de rij voordat je een keer kan inchecken _O-
Oh en een ergernis is dat NS en Ziggo Dome niet samenwerken. Een sprinter naar Rotterdam van maar 3 delen waar de halve Ziggo Dome in wil, lukt niet _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:16

Ehm dat lukt ook niet met 6 delen, dus wat wil je daarmee zeggen dan?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:41

Iejoorr schreef:
Ann1992 schreef:

Vind de poortjes Bijlmer ArenA vooral heel irritant als je net vanuit een uitverkocht concert uit de Ziggo Dome komt. Je staat al bijna 30 minuten in de rij voordat je een keer kan inchecken _O-
Oh en een ergernis is dat NS en Ziggo Dome niet samenwerken. Een sprinter naar Rotterdam van maar 3 delen waar de halve Ziggo Dome in wil, lukt niet _O-

Alle ondernemers bij de Bijlmer arena werken samen met ns, politie en gemeente Amsterdam kan ik je zeggen :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:42

Ineke2 schreef:
Ehm dat lukt ook niet met 6 delen, dus wat wil je daarmee zeggen dan?

Niks, maar dat is mijn ergernis ;) Dat is toch waar dit hele topic om draait?

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:43

xTammyy schreef:
Iejoorr schreef:

Alle ondernemers bij de Bijlmer arena werken samen met ns, politie en gemeente Amsterdam kan ik je zeggen :)

Echt? Dat wist ik helemaal niet?!
Dat is best handig :)) (ondanks de korte treinen :D )

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:49

Zoveel mensen passen gewoon nooit in een trein, dus bereid je gewoon voor op wat langer wachten en een drukke trein. Heb je ook geen ergenis ;)

Met de auto gaan kom je ook in de file na een concert. Niks aan te doen.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:53

Ineke2 schreef:
Zoveel mensen passen gewoon nooit in een trein, dus bereid je gewoon voor op wat langer wachten en een drukke trein. Heb je ook geen ergenis ;)

Tuurlijk houd je daar rekening mee, maar dan mag het alsnog wel een ergernis zijn toch?
Netals in de spits reizen in een overvolle trein, vind ik ook irritant, ondanks dat je weet dat het kan gebeuren.
Ieder zo zijn ergernissen :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:57

Ineke2 schreef:

Tenzij het de laatste trein is :)
Naar concerten ga ik tegenwoordig maar met de auto, toen ook, laatste 3 nrs gemist omdat ik de een na laatste trein wilde halen. (Maar goed ook, de trein erna reed niet, want de trein waar ik inzat reed iemand aan)