Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sleeper

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:18

Waarom alle moeders in de wereld het toelaten dat hun zonen gaan oorlog voeren. Moeders verenig u, jullie hebben de macht!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:24

Kuggur schreef:
purny schreef:
Waar het heengaat met dit land.

De toekomst.

Vind de toekomst wel triest worden. Je hoort steeds slechtere dingen. Steeds meer mensen willen er een eind aan maken. Ik hou me hart vast.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:27

Dat zeiden ze dik 2000 jaar geleden ook al..

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:27

Als iedereen nou eens begint met positief denken. Dat zal al een stuk schelen.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:37

purny schreef:

Ik hoop nergens. Ben zo zeeziek als wat dus wordt niet blij als we een eiland worden... :Y)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:40

purny schreef:
purny schreef:

Vind de toekomst wel triest worden. Je hoort steeds slechtere dingen. Steeds meer mensen willen er een eind aan maken. Ik hou me hart vast.

Dit is niet een nieuwe ontwikkeling. Wreedheden bestaan al sinds mensenheugenis. Het wordt niet erger, we horen alleen steeds meer door de technologische ontwikkelingen. Tip: geen nieuws meer kijken en/of lezen. Word je een stuk rustiger van.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:13

Jolandaa schreef:
Als iedereen nou eens begint met positief denken. Dat zal al een stuk schelen.

Dit :j Ik word juist ongelukkig van alle mensen die alleen maar zeggen hoe slecht het wel niet gesteld is met de wereld.

Doe wat je kan, zou ik zeggen, probeer de wereld te verbeteren door je bewust te zijn van je eigen handelen (zo veel mogelijk plantaardig eten, tweedehands producten kopen, gebruik maken van de fiets en OV waar nodig, afval scheiden) en meer kan je niet doen ;) Behalve anderen inspireren hetzelfde te doen... :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:18

Zo jullie zijn hard gegaan :D

Wat ik me serieus afvraag, (ja hoe formulier ik dat?! }:0 ) waarom is er toch al die concurrentie?!?
Als voorbeeld, waarom is er niet gewoon 1 'soort' bakker. Niet dat elkaar kapot geconcurreer, maar doordat er landelijk bij een leverancier wordt ingekocht, kunnen ze het tegen de laagste prijs aanbieden.
Een 'soort' slager, idem
Een vliegtuigmaatschappij van de overheid.
Een telefoonprovider.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:22

Kentaro schreef:

Wat ik me serieus afvraag, (ja hoe formulier ik dat?! }:0 ) waarom is er toch al die concurrentie?!?
Als voorbeeld, waarom is er niet gewoon 1 'soort' bakker. Niet dat elkaar kapot geconcurreer, maar doordat er landelijk bij een leverancier wordt ingekocht, kunnen ze het tegen de laagste prijs aanbieden.
Een 'soort' slager, idem
Een telefoonprovider.

Dan krijg je monopolies en bedrijven die als enige een product kunnen/mogen leveren, zullen voor eigen doeleinde de prijzen omhoog drijven. Waardoor de klant er uiteindelijk niet op vooruit gaat, maar juist achteruit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:22

Als er geen concurrentie is kan men zelf de prijs bepalen qua hoogte, veel mensen hebben geen werk als er maar 1 bedrijf is, dus geen geld, innovatie wordt ook niet echt getrickerd. Heb je geen economie op school gehad?

Er zijn in NL overheidsmaatschappijen geweest hoor. Veel zelfs, maar dat is langzaam aan los gelaten.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:23

Omdat ik ander brood wil dan jij. Wij hebben in het dorp twee bakkers. Het brood van de ene bakker vind ik veel te zout en een ander vind juist het brood van mijn bakker niet weg te krijgen.

Plus wat moonlight en sammie zeggen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:21

_black_rose_ schreef:
En dieren hebben een heel ander soort bewustzijn.. Ik denk dat het zou zijn alsof je tegen een kind van 3 praat ofzo? Het abstracte denken is niet ontwikkeld bij dieren omdat ze het niet nodig hebben (daarom zijn ze ook zo heerlijk in het hier-en-nu). Ik geloof inderdaad dat je gek zou worden als dieren zich verbaal konden uitdrukken.

Ik denk niet dat je dat van ieder dier kan zeggen. Er zijn een aantal dieren met hoge intelligentie, die zichzelf bijvoorbeeld ook herkennen in de spiegel (eksters, mensapen, dolfijnen). Ik geloof dat ik ook een keer heb gelezen dat bepaalde walvissen elkaar ook namen geven in de groep.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 14:24

Kentaro schreef:

Een 'soort' slager, idem
Een telefoonprovider.

Bakker verdiend veel geld. Iemand in het dorp denkt: heee, dat lijkt mij ook wel wat! Dus komt er een tweede bakker, misschien zelfs een derde erbij. Een voordeel van concurrentie is dat het de prijzen laag kan houden.

Als er maar één bakker in het dorp zou zijn, zou hij makkelijk 5 euro voor zijn brood kunnen vragen. Als bakker 2 een lagere prijs vraagt, zal bakker 1 dit ook doen om geen klanten te verliezen, etc.

En in sommige gevallen is een monopolie een stuk handiger, zoals bijvoorbeeld de spoorwegen.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:00

Waarom kost alles geld? en is niet alles gratis?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:06

Omdat mensen dan niks meer doen. Productiviteit is dan meestal zeer laag.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:08

Vraag me wel is af waarom niet iedereen gewoon het zelfde verdient, en alles het zelfde kost.
Dan zou er ook veel minder verschil zitten tussen rijken / armoede

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:10

Precies hetzelfde verhaal. Communisme werkt niet. Is geprobeerd maar werkt niet . Nivelleren dat wel.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:11

Angeliquee18 schreef:
Vraag me wel is af waarom niet iedereen gewoon het zelfde verdient, en alles het zelfde kost.

Omdat sommige beroepen meer inspanning of voorbereiding kosten en mensen daar waarschijnlijk lui van worden. Jammer!

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:53

Angeliquee18 schreef:

Waarom zou je dan super lang de boeken in gaan voor bv. advocaat of dokter als je hetzelfde verdiend als vuilnisman of vakkenvuller?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:59

Hoe kan het dat ik en anderen het soms/vaak doorhebben dat ze dromen in hun droom?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:00

Lucide dromen :) is aan te leren

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:02

Ja dat weet ik :j
Maar hoe kan het dat je hersenen dat doorhebben? Ja door te leren maar waarom duurde het bij mij maar 3 dagen terwijl bij een vriendin het 1 maand duurde?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:04

Ja waarom snap ik de ballen van natuurkunde en deed Einstein t met twee vingers in zn neus? :) niet iedereen is t zelfde en verwerkt alles hetzelfde.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:07

Jaa dat is wel waar ja.... Zoals wiskunde bij mij |o

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:09

Iris82 schreef:
Na een zwangerschap zie je er downunder nog steeds precies hetzelfde uit, mits je niet geknipt of gescheurd bent. Dan zul je een litteken krijgen. Het is wel zo dat de betreffende ingang iets ruimer is dan hij van te voren was, maar het is niet dat je een frikandel in een lege gymzaal gooit als je jongetje-meisje-dingen aan het doen bent zeg maar. <<)

De ingang/tunnel hoeft niet per definitie ruimer te zijn dan daarvoor. Bij mij is het weer helemaal in oorspronkelijke staat teruggegaan, alsof ik nooit gebaard heb. Dus voor degenen die er om die reden tegenop zien: het geldt niet voor iedereen. ;)