Relatie met een getrouwde man...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:10

en over die leveringplicht he, hoewel ik het absoluut geen plicht zou willen noemen, maar goed.

Een van de andere "plichten" is -in voor en tegenspoed- toch?

Door omstandigheden zoals:
-grote stress
-het hebben van kinderen
-het ontbreken van zelfvertrouwen
-etc etc
kan het best zijn dat een vrouw of man tijdelijk niet de seksuele behoefte van de ander kan voorzien. Dan is het de taak van BEIDE partners om een oplossing daarvoor te zoeken.
Ik vind het te makkelijk om te zeggen: Tja, als jij niet met mij wil fietsen, doe ik het wel met een ander, de poedels en zorg dat het eten om 6 op tafel staat.

Pantykous

Re: Relatie met een getrouwde man...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:12

Daar gaat het ook niet over denk ik Blackrose, dat is dan toch in wederzijds overleg en begrip?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:13

NatasjavE schreef:
fransje23 schreef:
Die kat-opmerking zetten mij aan het denken.. Gelukkig hebben mensen geen door pijn geinduceerde ovulatie zoals bijvoorbeeld katten!

Weerhaakjes aan de penis.

Au.

Ja brrrrrr. Ik snap wel dat een poes dan gilt..AUW!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:17

ilayda schreef:
We hebben ook heel veel gesprekken gehad

Schijnbaar zetten die nog geen zoden aan de dijk aangezien je aangeeft dat het slecht gaat :(:)
Heb je al eens geprobeerd een gesprek te hebben samen met een onafhankelijke buitenstaander?

Caatje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:17

Ilyada: Maar zij had geen relatie met jou en hij wel. Het is dus bizar dat jij haar een prutsmuts noemt en je man er makkelijk vanaf komt. Ik snap dat je haar niet mag, maar misschien is zij ook gewoon verliefd geworden en weet jij veel wat jouw man haar wijsgemaakt heeft..

@Kriel: Sorry, ik reageerde op haar post. Ik had jou inderdaad wel goed begrepen

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:21

Pantykous schreef:
Daar gaat het ook niet over denk ik Blackrose, dat is dan toch in wederzijds overleg en begrip?

HC haalde die leveringsplicht aan en ik voelde behoefte daar even op te reageren.

ik denk dat wanneer je seks als een leveringsplicht ziet, je ook het oplossen van problemen op seksueel gebied als plicht zou moeten zien. Anders is het echt meten met twee maten en dat vind ik oneerlijk!

En ja, ik denk dat er inderdaad een aanzienlijke mate van wederzijds begrip nodig is om problemen samen op te lossen.

Vanuit de (gebrekkige) kennis die ik heb zou ik willen stellen dat meneer getrouwd niet aan zijn plicht voldoet en hij de "makkelijke weg" kiest.

TS heeft daar in die zin weinig mee van doen, behalve dat ze het gedrag van meneer getrouwd faciliteert.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:27

NatasjavE schreef:
Doordat wij een rechtopstaand dier zijn en na onze daad weer rechtop gaan staan moeten zijn zwemmertjes meer moeite doen om bij het ei te komen.

Na de daad moet ik toch altijd eerst even bijkomen hoor. :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:29

fransje23 schreef:
NatasjavE schreef:
Edit,...en we zijn niet de enige dieren met een clitoris. ook de vrouwelijke hyena heeft er een....

Bonobo-vrouwen hebben volgens mij ook een clitoris?
Zijn de meeste met ons verwante mensapen en die brengen vrije seks nogal in de praktijk :D

Bij bonobo apen is seks meer een manier om geen ruzies te hebben en om de sfeer goed te houden. Is niet te vergelijken met "onze" manier van seks. :P

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:30

Blijf het opvallend vinden dat de Disney dromers over eeuwige liefde zo op de contractuele beloftes hameren.
Onvoorwaardelijke liefde?

Ook even over 'liefde geven'. Als daar voorwaarden aan zitten is het geen gift maar een ruil. Dat is dan geen liefde VOOR de ander.
'Ik hou alleen van je als jij...' is klinklare onzin.

Over sex op zich.
Sex als biologisch behoefte overlapt met de gedragshormoon gestuurde liefde-voelgoed door herhaalde sex met een partner doch is geheel niet hetzelfde.

Over de chemie door verliefd en liefde:
De meesten realiseren zich inmiddels wel dat de mens op meer partners verliefd kan worden, van meer partners kan houden.
De meesten realiseren zich inmiddels ook dat chemie een rol speelt bij wat wij voelen, bij verliefdheid en houden van.
Ok, dus verschillende mannen/vrouwen geven een chemische reactie in onze hersenen.
Waarom zou dat alleen sequentieel zijn?

Over de lol van sex.
De bevrediging van de biologische behoefte is voor een groot deel chemie.
Het bedienen van sexuele organen is als het knoppen van de chemie bedienen. Niet geheel maar wel voor een deel stuurt het onze verliefdheid/liefde.
Ja, sex buiten een sexueel onvredigende relatie is daarom emotioneel erg makkelijk heel verwarrend.
PRAAT dus!!!

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:35

ilayda schreef:
Callisto04 schreef:

"Omdat de modale mens per definitie niet de top van persoonlijke ontwikkeling vertegenwoordigd is de groep fanatisten inherent groter dan de groep humanisten."
Dus HC, jij vind van jezelf dat je aan de top staat qua persoonlijke ontwikkeling ;-).

Ilayda, vind jij een man die vrouwen ziet als wegwerpproduct, hoertjes om overheen te gaan dan zo geweldig dat je er wil bij blijven?

Hoe is jullie relatie dan nu?

Niet goed

Denk je dat er nog oplossingen mogelijk zijn? Je zegt dat er redenen zijn om samen te blijven, maar die redenen buiten beschouwing gelaten, het is toch een hel om zo samen te leven? Sterkte alleszins.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:35

Ik moet altijd zo lachen om jouw kruistocht tegen huwelijken HC :D . Wat is het probleem van een huwelijk indien beide partijen daar helemaal happy mee zijn? Dat jij problemen hebt met 'contractuele beloftes' maakt niet dat anderen er net zo over denken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:37

MarlindeRooz schreef:
Zijn de meeste met ons verwante mensapen en die brengen vrije seks nogal in de praktijk :D

Bij bonobo apen is seks meer een manier om geen ruzies te hebben en om de sfeer goed te houden. Is niet te vergelijken met "onze" manier van seks. :P[/quote]

Oh, en waar baseer jij dat op?

De etnografische atlas vast niet gelezen!

Sex als sociaal bind- en smeermiddel is ook bij de mens een heel gebruikelijk fenomeen.
Alleen is het een paar millennia voor onze jaartelling door staat en religie op de huwelijkscontract-bon gegooid en doordat het de meest idioot agressieve goddiensten betreft is dat nu dominant. Hebben we de onbeschaafde vrolijk in het rond wippenden 'bekeerd' tot beschaafde sexuele frustratie.

Vrijere opvattingen over sex zouden ons erg goed doen.

Enneh, Bonobos hebben ook volop recreatieve sex. Sex gewoon voor de lol ervan.
Ook dat zou ons erg goed doen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:44

Het hele probleem zit hem in de kinderen.

Zolang je met zijn tweeen bent kun je een relatie zeer gemakkelijk beeindigen en nieuwe beginnen, leef je uit zou ik zo zeggen.

Maar als je besluit kinderen te nemen , ga je een bond aan met je partner, een verbinding voor het leven door die kinderen.
Daar zul je samen voor moeten zorgen, wat je ook op den duur van elkaar gaat vinden.
Zaak dus dat je dit met volle verstand besluit en beseft dat het zeer belangrijk is dat je langere tijd samen iets van moet maken, beide daar energie in moet steken, op alle vlakken!

En kom je er samen niet meer uit, ga dan netjes uit elkaar en zorg voor een goede regeling voor die kinderen, want dat is je verantwoordelijkheid!
Scheiden is tegenwoordig helemaal geen schande meer, dus als je er geen heil meer in ziet , regel dat dan en ga daarna op zoek naar je eigen behoeftes.

Ik roep al mijn hele leven:
Mensen genoeg op de wereld dus als je geen zin hebt in langdurige verplichtingen, neem dan vooral geen kinderen, ze hebben de neiging nogal oud te worden namelijk!
Neem een vis (kun je door de plee spoelen) , een cavia of konijn en durf je het aan een hond of kat , kun je nog meenemen als je uit elkaar gaat .

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:44

Jolien87 schreef:
NatasjavE schreef:
Doordat wij een rechtopstaand dier zijn en na onze daad weer rechtop gaan staan moeten zijn zwemmertjes meer moeite doen om bij het ei te komen.

Na de daad moet ik toch altijd eerst even bijkomen hoor. :=

12 uur lang?

Wow,... :wow:

;)

Mcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:47

Saar4 schreef:
Mcootje schreef:
ik las het verhaal en als mijn zijnde kijk ik er toch anders naar dan de gemiddelde vrouwen hier...
naast dat ik het er wel mee eens ben dat je dit niet kan maken.. Heb ik eerlijk gezegd bijna medelijden met je... Ik begrijp dat het zwaar is als je al een aantal mislukte relaties achter de rug hebt...

Maar dan is mijn vraag toch hoe laag jou eigenwaarde ligt dat je je laat gebruiken door een man om spanning in zijn relatie te brengen... want tenzij hij nu al bereid is om om zijn huwelijks leven op te zeggen voor jou (wat al vreselijk genoeg is...) dien jij nergens anders voor dan spanning te brengen... en dan kan een vent nog zoveel slijmen en lief zijn als wat dan ook... uiteindelijk zijn dit soort figuren niks meer dan pure manipulators...

Want stuk voor stuk heb jij bij elke vent gezegd/gedacht: ''Hij is anders'' maar dit is gewoon puur geen zelfrespect hebben en geen respect van hem ontvangen...

een ware man leeft in mijn ogen naar deze woorden:

[ Afbeelding ]

Ik was niet van plan om te reageren maar moest wel keihard lachen om het plaatje dat je gekozen hebt om je verhaal te ondersteunen. De andere 8 queens van deze mannetjesleeuw liggen ongetwijfeld tevreden toe te kijken op de achtergrond. :D

Als het een subtiele steun is voor vrije liefde dan zeg ik 'Knap gedaan!' Maar uitgaande van je tekst gok ik dat dat niet het geval is. Ach, de ironie. ;-)

ja als je het zo bekijkt zie ik de ironie idd ook hahaha maar mijn voornaamste bedoeling van dat plaatje gaat om de tekst! Ik vind dat je als man best een "koning" mag uithangen maar je blijft altijd eer en trouw aan jou koningin...

Mooi voorbeeld is 1 van mijn vorige relaties ik ben zelf nogal een hanig typetje zeg maar ik wil het mannetje vaak duidelijk uithangen maar aan het einde van de dag was het altijd mijn vriendin aan wie ik trouw bleef en die een duimpje boven me hield.. iets wat ik kan waarderen en ook altijd zoek in een vrouw! Vandaar de woorden: a king only ows to his queen

verder heeft het niks met leeuwen te maken ;) maar ik snap je reactie

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:48

HC, ook ik ben toch wel een beetje tegen het huwelijk, want onzin. Maar je doet echt werkelijk alsof jij de hoogste staat van zelfbewustzijn hebt en dat jij het allemaal perfect voor elkaar hebt. Verschrikkelijk irritant en bovenal heel bijzonder dat je denkt alle wijsheid in pacht te hebben. Het kan zijn dat deze constructie voor jou werkt, dat betekent natuurlijk niet dat het voor iederéén zo werkt. Ieder persoon en iedere relatie is anders.

NatasjavE

spatter schreef:

Zolang je met zijn tweeen bent kun je een relatie zeer gemakkelijk beeindigen en nieuwe beginnen, leef je uit zou ik zo zeggen.

Maar als je besluit kinderen te nemen , ga je een bond aan met je partner, een verbinding voor het leven door die kinderen.
Daar zul je samen voor moeten zorgen, wat je ook op den duur van elkaar gaat vinden.
Zaak dus dat je dit met volle verstand besluit en beseft dat het zeer belangrijk is dat je langere tijd samen iets van moet maken, beide daar energie in moet steken, op alle vlakken!

En kom je er samen niet meer uit, ga dan netjes uit elkaar en zorg voor een goede regeling voor die kinderen, want dat is je verantwoordelijkheid!
Scheiden is tegenwoordig helemaal geen schande meer, dus als je er geen heil meer in ziet , regel dat dan en ga daarna op zoek naar je eigen behoeftes.

Ik roep al mijn hele leven:
Mensen genoeg op de wereld dus als je geen zin hebt in langdurige verplichtingen, neem dan vooral geen kinderen, ze hebben de neiging nogal oud te worden namelijk!
Neem een vis (kun je door de plee spoelen) , een cavia of konijn en durf je het aan een hond of kat , kun je nog meenemen als je uit elkaar gaat .

Helemaal mee eens.

Ik heb toen ik zwanger was mijn oudste ook gezegd,...okee. Nu zitten we echt levenslang aan elkaar vast. (het was een grapje,..ik kijk er echt niet zo gedeprimeerd tegenaan)

Want zelfs als je uit elkaar gaat blijven de kinderen er. Zelfs als de kinderen al zelf kinderen hebben kom je elkaar dan nog steeds tegen.

Je kan maar beter heel goed er voor zorgen dat je goed bij elkaar past voordat er kinderen komen. Op alle vlakken.

Huertecilla

Kinke schreef:
Ik moet altijd zo lachen om jouw kruistocht tegen huwelijken HC :D . Wat is het probleem van een huwelijk indien beide partijen daar helemaal happy mee zijn? Dat jij problemen hebt met 'contractuele beloftes' maakt niet dat anderen er net zo over denken.

Door het lachen zie je de letter blijkbaar niet.

Ik schrijf nota bene letterlijk dat het prima is MITS.
Blijft dat er een fundamenteel potentieel conflict ligt tussen een contract voor altijd en onvoorwaardelijke liefde.

Tja en ik ben een romanticus die niet begrijpt wat een contract met liefde te maken heeft.

Daarbij toont de praktijk van een heel hoog % ellende aan dat onbespreekbaarheid, bedrog, korte duurzaamheid het model fors doen rammelen.

Zie het onderwerp:
Haal het hek aan beperkende opvattingen weg en vrouwlief kan van haar huisje boompje beestje genieten, manlief van zijn minnares, de minnares van haar minnaar en de kinderen leven in een stabiel, gelukkig thuis. Dat al in openheid en gerespecteerd door de omgeving.

Maar nee, de ts is te .... voor woorden, manlief een schoft, vrouwlief een slachtoffer en de kinderen de dupe.
Alleen door de hokjesgeest.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:50

De hokjesgeest noem ik gewoon normen en waarden.
Waar ik trouwens heel blij mee ben. :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:51

Het is maar net hoe je het ziet HC. Een ander kan een contract aangaan juist een daad van ultieme liefde vinden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:52

MarlindeRooz schreef:
De hokjesgeest noem ik gewoon normen en waarden.
Waar ik trouwens heel blij mee ben. :)

Maar die kunnen bij tijd en wijlen wel bij gesteld worden.

tegenwoordig is het veel normaler om een open relatie te hebben dan pak hem beet 100 jaar geleden.

Ik ben niet de persoon voor een open relatie hoor. Maar wie weet is over 500 jaar een open relatie wel de norm.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:53

Dat is theoretisch allemaal mooi en wel, maar zolang die kerel geen open kaart wil spelen thuis is er sowieso geen plek voor de 'ideale' situatie.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:55

Kinke schreef:
Het is maar net hoe je het ziet HC. Een ander kan een contract aangaan juist een daad van ultieme liefde vinden.

Een contract is prima. En noodzakelijk in deze tijd. Het hoeft geen huwelijk te zijn maar ik zou het toch heel dom vinden om als je samen woont geen samenlevingscontract te hebben.

En een huwelijk is inderdaad een samenlevingscontract + een feestje.

Je laat inderdaad aan de rest van de wereld zien, wij houden van elkaar.

En in mijn geval,...iedere rede voor een goed feest en een mooie jurk is er een.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:56

spatter schreef:

Waarom?

Dat zie ik anders.
Zie de casus.

Met een ruimdenkender kader blijft het gezin stabiel, zonder spanning en voor de kinderen juist _/-\o_

Het commtment voor ouderschap is een heel andere verantwoordelijkheid welke helemaal los kan staan van liefde, sex.
Koppel het los en het wordt VEEL makkelijker om een de kinderen een stabiele situatie te geven.

Ik hoor het van mijn zoon.
Die ZEGT nota bene dat hij ons model veel slimmer en beter vindt, want wij hij heeft een fijn thuis met extra bonussen terwijl tweederde van zijn klasgenootjes thuis de hele rimram aan perikelen van gebroken gezinnen heeft.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:57

Huertecilla schreef:
Maar nee, de ts is te .... voor woorden, manlief een schoft, vrouwlief een slachtoffer en de kinderen de dupe.
Alleen door de hokjesgeest.

Ik vraag mij nog steeds af waarom de kinderen de dupe zijn. Het monogame huwelijk is mss een onnatuurlijke constructie, maar het tweeoudergezin waarbij beide ouders samen voor de kinderen zorgen is dat op zich ook, nee?
Laatst bijgewerkt door Callisto04 op 14-01-15 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt