Jouw bruidsjurk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Jouw bruidsjurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 18:48

Oeh.. zie daar gelijk leuke schoenen! Hahaha

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 18:56

Heb je niet heel erg dat de kwaliteit bij die jurken etc flink tegenvalt bij ontvangst? Vaak zie je dat bij jurken uit China...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:06

De meeste jurken komen uit China hoor. ;) duurt niet voor niks maanden eer ie klaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:09

Ik heb tot nu toe geluk gehad dat ze allemaal erg goed waren. De laatste jurk die ik kocht is echt Maggie Sottero kwaliteit. Ik weet niet of jullie een beetje bekend zijn met haar kwaliteit stof en afwerking?

Ik heb de jurk besteld :Y)
Mijn man zijn schuld, hij zei gewoon doen. De jurk zal met invoerrechten op ongeveer 202 euro komen. De onderrok heb ik ook besteld. Jurk in kleur ivoor, maat 14, onderrok maat m.
Zal mij benieuwen... Ik hoop dat het dit keer weer een goeie is en geen kat in de zak.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:10

Ik vraag me ook af of de kwaliteit wel goed is. Ik zie oa wat jurken van Pronovias die gewoon niet echt kunnen zijn.

En die ene jurk die zoveel op internet staat en toch nèt niet zo uitpakt als op de foto staat er ook tussen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:11

Als je op Wish gewone kleding gaat bestellen dan moet je er wel rekening mee houden dat het meestal koreaanse/Chinese maten zijn en dat het klein valt. Met schoenen hetzelfde.

Die ene jurk met dat lijfje met al die steentjes een grote sleep, dat is een hele dure designjurk die niet als goede replica te krijgen is. Anders had ik hem al gehad :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-05-15 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:12

Als die jurk nou net zo mooi is als op de foto ga ik die webshop ook in gedachten houden :))
14 is maat 40 toch?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:12

Sammie schreef:
Oeh.. zie daar gelijk leuke schoenen! Hahaha

Sammie gaat trouwen?! *\%/* *\%/* *\%/*
Ik zou mijn bruidsjurk ook eerst willen passen voor ik hem zou kopen. Vaak staat het model je uiteindelijk toch anders als dat je jezelf had voorgesteld.
En de kwaliteit zou ik ook willen weten. Straks is het polyester en sta je jezelf rot te zweten. Ik heb een aantal jurken gepast in een grote bruidszaak en je merkte qua prijs/kwaliteitverhouding echt verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:14

Ik schat dat maat 14 ongeveer 38/40 is (hoop ik)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:23

Ergens volgend jaar hopelijk, Mo :P ( moet nog steeds officieel gevraagd worden... :Z ) zie toch helaas aardig wat negatieve recensies bij diverse jurken. En begrijp ik nou goed dat ze alleen standaardmaten hebben en niet custom made? Ken toch aardig wat Chinese sites waar dat laatste wel kan. Maar idd ff proefpassrn zou ideaal zijn. :=

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 19:26

Sammie schreef:
De meeste jurken komen uit China hoor. ;) duurt niet voor niks maanden eer ie klaar is.

Dat snap ik. :) Maar vaak heb je voor 150 iets heel anders dan een jurk van 3000.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:28

Een bruidsjurk moet ook volledig op jouw figuur worden aangepast. Lijkt me een onmogelijke zaak wanneer je hem nog nooit hebt aangehad. Moet je hem dan bij een naaister verder laten aanmeten? Mijn jurk moet bijvoorbeeld aan de onderkant helemaal ingenomen worden, wat nog een aardige klus gaat worden. Ook de buste moet opnieuw gevormd.

Sammie, geef hem eens een subtiele hint :P Bij mannen moet je heel duidelijk zijn, is mijn ervaring :')

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:28

Afbeelding

Zag net deze op de wish app! <3 Niet naar recensies gekeken hoor haha :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:29

Die zag ik voorbij komen in ebayfails _O-

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:31

Zal waarschijnlijk ook wel een fail zijn ja :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:33

Haha die vond ik ook mooi! Ben wel benieuwd naar de real life foto dan :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:34

Mijn trouwjurk heb ik ook gewoon uit China besteld, maten doorgegeven, etc.. Was prima, een mooie jurk, goede kwaliteit enzo. Ik was toen minder dan 100 euro kwijt. Ik vond het vooral fijn dat ik niet naar zo'n trouwwinkel moest met pushy verkoopsters die dan de hele tijd aan mijn lijf zitten, brrr. :+

Ik snap dat sommige dat heel leuk vinden, een jurk uitzoeken en passen enzo, maar het lijkt me echt verschrikkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:38

kirsten4 schreef:
[ [url=m/zreecR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat het niet echt wat is.
Hij is daar ook te duur, kijk maar, deze bied hem voor 21 euro aan.
Ik denk dat het carnavals kwaliteit is.

Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:41

kirsten4 schreef:
[ [url=m/zreecR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zou maar ff checken.. :') slechte recensies nl... :=

@ cay, Je wil niet weten wat voor hints er al gegeven zijn.. :') Voor ivm t nieuwe huis is t wel handig dat...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:44

Ik ging gewoon steeds heel opzichtig met mijn ringvinger voor zijn neus zwaaien en sleepte hem mee naar iedere juwelier haha _O- Uiteindelijk viel zelfs bij mijn vriend het kwartje. Er is dus nog hoop!

Mooie jurk hierboven maar het straalt voor mij geen bruidssfeer uit :o

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:50

Aangezien het om trouwjurken gaat doe ik er ook even een plaatje tussen van mijn jurk van vorig jaar. Totaal geen meisje meisje dat al van kleinsaf aan over trouwen en bruid zijn heeft gedroomd. Maar toch vond ik juist het traject van jurk uitzoeken en passen etc. juist heel bijzonder :-)

Mij stond volledig wit niet, vond ik niet zo uitgesproken. Maar ik wilde nog wel echt trouwjurk. Maar dat is wel gelukt geloof ik :)

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:52

Cayenne schreef:
Een bruidsjurk moet ook volledig op jouw figuur worden aangepast. Lijkt me een onmogelijke zaak wanneer je hem nog nooit hebt aangehad. Moet je hem dan bij een naaister verder laten aanmeten? Mijn jurk moet bijvoorbeeld aan de onderkant helemaal ingenomen worden, wat nog een aardige klus gaat worden. Ook de buste moet opnieuw gevormd.

Sammie, geef hem eens een subtiele hint :P Bij mannen moet je heel duidelijk zijn, is mijn ervaring :')

Mijn trouwjurk was een maat 38 Maggie S, die moest ook worden ingenomen omdat ik voor de bruiloft van de zenuwen nog afviel naar maat 36. Dat kostte met de aanpassing van kant een fortuin. Veel grote bestaande merken hebben geprefabriceerde maten jurken die dan gefinetuned moeten worden op de bruid.
Ik heb hier om de hoek een atelier die voor allerlei bedrijven van alles maakt. Als ik daar naartoe ga dan is het een stuk goedkoper om een jurk te laten verstellen.
Ik koop op internet het liefst een vaste maat jurk, dan heb je meer kans op een rechtstreekse fabrieksverkoop en minder kans op een stuntelig "fail" atelier. Maar er zitten ook wel hele goede ateliers tussen in China. Ik heb een kopie van een Maggie S Ambrosia op maat laten maken die echt super gelukt is. Voor mijn nichtje heb ik 2 jurken op maat laten maken die ook perfect gelukt waren en precies pasten. Ze heeft ze beide op haar bruiloft gedragen, de ene overdag en de andere tijdens het avondfeest. Samen waren ze ongeveer 300 euro, echt mooie jurken. Je zag geen verschil met die uit de winkel hier. Ik had mijn nichtje meegenomen naar een bruidsbeurs en haar gevraagd de jurken en stoffen daar goed te bekijken, voelen en onthouden. Daarna heb ik haar meegenomen naar huis en heeft ze mijn ambrosia aangepast, toen durfde ze het wel aan om haar jurken in China te bestellen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:57

Ik denk dat wish een soort van eBay is? dus dan kan t tegen en ook meevallen. Zie nl veel items dubbel met verschillende prijzen.

Estherbrink1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 19:58

Tijdje niet meer meegelezen en nu even alle fotos bekeken, komen weer prachtige jurken voorbij!

En wat een handige app!
Ik ben nog opzoek naar een hoepelrok maar hoe weet ik de omtrek van de rokken die worden aangeboden?

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:00

Ga sowieso niks kopen hoor :P Ga al helemaal niet trouwen (net 18 & single :+) maar zo op het plaatje is hij wel mooi, alleen de recensies beloven niet veel goeds :')