Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 19:59

Als ik boodschappen doe bereken ik tijdens het mandje/wagentje vullen al hoeveel ik ong kwijt ben en heb ik eens contant mee dan kijk ik of ik dat zo klein mogelijk kan geven.
Loop met 50jes eerst naar de servicebalie met de vraag of ik kan wisselen/kleinslaan voordat ik de winkel in loop. :)
Scheelt een hoop gedoe voor de caissières en als ik bijv €5,- terug krijg ben ik ook blij met muntjes, als ik m'n wisselgeld maar krijg.

hetty007

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 21:56

Er zijn 2 dingen waar ik een gruwelijke hekel aan heb bij de kassa.
Wachtende klanten achter je in de rij die heerlijk tegen je hak aan rijden, lijkt wel bumper kleven, en staan nog net niet in je nek te hijgen.
En als je het wisselgeld terug krijgt, eerst krijg je het briefgeld en daarboven op word het rinkelgeld opgelegd, heb vaak gehad dat de hele mikmak van het papierengeld afglijdt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 00:05

Emmaa_ schreef:
Jullie blijven maar herhalen dat caissieres het er maar mee moeten doen als ze op een lege la zitten. Maar als er geen geld in de kassa zit kan er toch fysiek geen wisselgeld geregeld worden?

Is dat een reden om onbeschoft te zijn tegen een klant?
Als cassiere moet je dat aankaarten bij je manager en die hoort te zorgen voor kleingeld.
Zo moeilijk is dat niet hoor.
Ik heb ook achter de kassa gestaan en het probleem is mij totaal vreemd want er was bij ons altijd voldoende kleingeld, we hoefden er maar om te bellen. De keren dat ik iemand heb moeten vragen of hij kleiner had, zijn op één hand te tellen. En wisselen en briefjes van 100 waren ook geen probleem.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 00:14

anneliesdj schreef:
Emmaa_ schreef:
Jullie blijven maar herhalen dat caissieres het er maar mee moeten doen als ze op een lege la zitten. Maar als er geen geld in de kassa zit kan er toch fysiek geen wisselgeld geregeld worden?

Is dat een reden om onbeschoft te zijn tegen een klant?
Als cassiere moet je dat aankaarten bij je manager en die hoort te zorgen voor kleingeld.
Zo moeilijk is dat niet hoor.
Ik heb ook achter de kassa gestaan en het probleem is mij totaal vreemd want er was bij ons altijd voldoende kleingeld en zo niet dan belden we ervoor en werd het gebracht. De keren dat ik iemand heb moeten vragen of hij kleiner had, zijn op één hand te tellen. En wisselen en briefjes van 100 waren ook geen probleem.

Cassiere moet niet onbeschoft gaan doen, voorzichtig uitleggen wat er aan de hand is en in het ergste geval leidinggevende oproepen.. maar ik kan verklappen dat niet alle winkels zo klantvriendelijk zijn om hun kassa's lades (goed) te vullen met geld... heb eens een zaterdag leiding moeten overnemen... met 9 bijna lege kassa's (waaronder 1 pin kassa). De leiding gevende en manager waren niet in het pand van de Albert Heijn.... En zonder hen kom je niet de kluis is... -O-

Soms zit ook een medewerker met het handen in het haar. Leidinggevende kunnen zulke draken zijn. Hoe vaak ik wel niet om geld heb moeten zeuren, maar ze er niet mee kwamen. Een bedelaar krijgt het nog sneller dan in de zaak waar ik heb gewerkt...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 06:26

Mijn irritaties al caissière. Mensen die privégesprekken aan de telefoon voeren. Word je eventueel door een belangrijk persoon gebeld dan kan ik me nog iets voorstellen maar gewoon een gesprek voor de lol voer hem even buiten maar ga niet asociaal bellen voor mijn kassa.
Mensen met zonnebrillen op. Ik kan me best voorstellen dat je ook zonnebrillen op sterkte hebt met meekleurende glazen maar ik denk niet dat je dat in pilotenformaat hebt.
Klanten die van alles en nog wat pakken en dan toch besluiten het niet te nemen. Sommige mensen zijn netjes en geven het aan mij andere klanten gooien het in een vak waar het niet hoort.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 07:46

purny schreef:
Mijn irritaties al caissière. Mensen die privégesprekken aan de telefoon voeren. Word je eventueel door een belangrijk persoon gebeld dan kan ik me nog iets voorstellen maar gewoon een gesprek voor de lol voer hem even buiten maar ga niet asociaal bellen voor mijn kassa.
Mensen met zonnebrillen op. Ik kan me best voorstellen dat je ook zonnebrillen op sterkte hebt met meekleurende glazen maar ik denk niet dat je dat in pilotenformaat hebt.
Klanten die van alles en nog wat pakken en dan toch besluiten het niet te nemen. Sommige mensen zijn netjes en geven het aan mij andere klanten gooien het in een vak waar het niet hoort.

Wat is er mis met mensen met zonnebrillen :? Als het zonnig weer is heb ik deze inderdaad altijd op ook in de winkel, omdat ik dan mijn gewone bril niet mee heb. En ja, dat is een redelijk groot model, en ja ook pilotenbrillen heb je op sterkte ;) ik wil hem best afdoen, maar dan zie ik niet wat ik intoets als ik pin en hoe ik mn boodschappen in moet pakken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 07:50

Ik vind het gewoon aso als iemand dat ding niet van z'n snufferd wil halen. Kleine moeite om het even te melden

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 07:53

Nooit over nagedacht dat iemand het aso kan vinden :') ik ben toch herkenbaar, het is geen integraalhelm.
Je komt toch zoveel mensen buiten tegen met zonnebril :?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 07:54

Als ik hoofdpijn heb, en ik heb mijn gewone bril niet bij me, dan moet ik dat ding ophouden. Want dan triggeren de felle lampen in een supermarkt al. Hou ik hem dan niet
op kan ik rekenen op migraine.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:00

verootjoo schreef:
Nooit over nagedacht dat iemand het aso kan vinden :') ik ben toch herkenbaar, het is geen integraalhelm.

Ik heb het over mensen met een zonnebril aan m'n kassa. Niet over buiten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:14

Nalonyda schreef:
Cassiere moet niet onbeschoft gaan doen, voorzichtig uitleggen wat er aan de hand is en in het ergste geval leidinggevende oproepen.. maar ik kan verklappen dat niet alle winkels zo klantvriendelijk zijn om hun kassa's lades (goed) te vullen met geld... heb eens een zaterdag leiding moeten overnemen... met 9 bijna lege kassa's (waaronder 1 pin kassa). De leiding gevende en manager waren niet in het pand van de Albert Heijn.... En zonder hen kom je niet de kluis is... -O-

Soms zit ook een medewerker met het handen in het haar. Leidinggevende kunnen zulke draken zijn. Hoe vaak ik wel niet om geld heb moeten zeuren, maar ze er niet mee kwamen. Een bedelaar krijgt het nog sneller dan in de zaak waar ik heb gewerkt...

Dit is afhankelijk van hoe de lades de dag ervoor zijn ingeleverd. Als je een lade met alleen maar briefgeld en weinig muntgeld inlevert, dan hou je met kassatellen ook weinig muntgeld over. Je start de dag met een x-bedrag in je kassa en hoe minder muntgeld er de dag ervoor in de kassa zit, hoe minder je dus de volgende dag start. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:20

verootjoo schreef:
purny schreef:

Wat is er mis met mensen met zonnebrillen :? Als het zonnig weer is heb ik deze inderdaad altijd op ook in de winkel, omdat ik dan mijn gewone bril niet mee heb. En ja, dat is een redelijk groot model, en ja ook pilotenbrillen heb je op sterkte ;) ik wil hem best afdoen, maar dan zie ik niet wat ik intoets als ik pin en hoe ik mn boodschappen in moet pakken.

Ik snap de reden wel: je ziet de ogen van een persoon niet en tegen "het niets" aan praten is niet iets wat we van nature doen. Heb er zelf ook een hekel aan.

Nog even een reactie op Purny: Dat bellen is ook een grote stoorzender van mij. Ongeacht of het privé is of voor de lol. Ik vind het niet getuigen van fatsoen en help die persoon dan niet eerder dan dat hij/zij is uitgesproken (bij onze plaatselijke bakker hangt er zelfs een briefje met de strekking: "Uit respect voor uw privacy helpen wij u niet wanneer u mobiel aan het bellen bent"). Ik werk niet meer in een winkel, maar deels met paarden en in een bibliotheek. Ook daar kom je het tegen en ik weiger iemand te helpen die niet zijn/haar volledige aandacht bij ons gesprek heeft. In de bibliotheek help ik een ander tot de persoon klaar is met bellen (vind het overigens totaal niet kunnen dat je gaat staan bellen in een bibliotheek, maar dat terzijde). Bij de paarden ga ik wat anders doen: m'n administratie, de paarden water geven, overleggen met een collega of wat rommeltjes opruimen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:21

verootjoo schreef:

Die passeren je, daar heb je geen gesprek mee. Ik ga niet in gesprek met iemand die niet zijn/haar bril afdoet of ik vraag of diegene zijn/haar bril even af wil doen, omdat ik het niet prettig vind om in het niets te praten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 08:53

Shenavallie schreef:
verootjoo schreef:

Die passeren je, daar heb je geen gesprek mee. Ik ga niet in gesprek met iemand die niet zijn/haar bril afdoet of ik vraag of diegene zijn/haar bril even af wil doen, omdat ik het niet prettig vind om in het niets te praten.

Dan zou ik bij jou dus geen boodschappen kunnen doen. Mijn zonnebril is op sterkte, en ik vergeet regelmatig mijn gewone bril thuis.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:03

Wat een onzin niemand met zonnebril willen helpen. Ik heb regelmatig migraine en dat ding is op sterkte en helpt hierbij. Jij hebt er helemaal geen zaken mee waarom ik dat ding op mijn neus heb staan dus "even melden" is totaal niet van toepassing, ik doe toch niets verboden? :?

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:07

purny schreef:
.

Ik heb een zonnebril op sterkte en die is best groot. Heb wel express voor lichtere glazen gekozen omdat ik het zelf ook niet prettig vind om bij mensen geen ogen te zien. Maar als ik mn zonnebril in de winkel ga afzetten moet ik toch echt letterlijk met mijn neus overal bovenop zitten. Dat wordt ook wel een beetje te intiem voor een cassiere :D

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 09:32

Shenavallie schreef:
Nalonyda schreef:

Dit is afhankelijk van hoe de lades de dag ervoor zijn ingeleverd. Als je een lade met alleen maar briefgeld en weinig muntgeld inlevert, dan hou je met kassatellen ook weinig muntgeld over. Je start de dag met een x-bedrag in je kassa en hoe minder muntgeld er de dag ervoor in de kassa zit, hoe minder je dus de volgende dag start. ;)

Zo ging het bij ons niet. S ochtends worden kassa's gecontroleerd en gevuld. Maar vele waren laks en vonden 'dat we beter mer geld om moeten gaan'. Snap ik wel... Maar heb je net iemand voor je dat het niet kan en je hebt problemen. Wij hadden 1000e euro's aan munt geld en briefgeld in de kluis. :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 10:23

Shenavallie schreef:
verootjoo schreef:

Serieus? :') je staat toch niet in het niets te praten, ik praat gewoon terug met zonnebril hoor :?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:00

Sleeper schreef:
Ik heb een zonnebril op sterkte en die is best groot. Heb wel express voor lichtere glazen gekozen omdat ik het zelf ook niet prettig vind om bij mensen geen ogen te zien. Maar als ik mn zonnebril in de winkel ga afzetten moet ik toch echt letterlijk met mijn neus overal bovenop zitten. Dat wordt ook wel een beetje te intiem voor een cassiere :D

Ik heb een RayBan Wayfarer op sterkte. Als de kassamevrouw vindt dat ik die af moet zetten doe ik dat wel. Zou wel fijn zijn als het EHBO koffertje bij de hand was: zonder bril zie ik ook niks en voordat ik met mijn neus zo dicht bij het chipapparaat ben dat ik iets kan zien ben ik allang met mijn harses ergens tegenaan geknald.

Maar voor de kassamevrouw zou ik dat risico meteen nemen. Als klant ben ik er uiteraard voor haar. Ik vind het als klant ook heel normaal dat de kassamevrouw de condities stelt waaronder zij mij wil helpen.

Weet je wat trouwens sowieso beter helpt? Gewoon online je boodschappen doen en thuis laten bezorgen. Die gast die mijn boodschappen thuis brengt interesseert het namelijk niet of ik in mijn eigen huis een zonnebril op heb of niet. Laat de hele shyte nu al een jaar lang thuis bezorgen. GEWELDIG!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:17

Dat terugleggen waar het niet hoort is idd zo vervelend.. Ik heb al zo vaak spullen uit de diepvries gehaald die er niet in horen of juist diepvries spullen uit een schap gehaald.. In beide gevallen kan het weggegooid worden dus dat kost ons op jaarbasis best veel geld. Als je bijvoorbeeld gebak hebt van €9,95 en je kan er 2 in een week tijd uithalen tikt dat lekker aan.. En de koeling is 5 stappen terug dus zo'n grote moeite is het niet om het daar even in terug te leggen..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:50

Vjestagirl schreef:
Dan zou ik bij jou dus geen boodschappen kunnen doen. Mijn zonnebril is op sterkte, en ik vergeet regelmatig mijn gewone bril thuis.

Wel als daar normaal over gecommuniceerd wordt. Iets wat heden ten dage niet echt meer onder de noemer "normaal" valt. Bovendien werk ik niet (meer) in een winkel c.q. achter een kassa.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:51

Zoe_97 schreef:
Wat een onzin niemand met zonnebril willen helpen. Ik heb regelmatig migraine en dat ding is op sterkte en helpt hierbij. Jij hebt er helemaal geen zaken mee waarom ik dat ding op mijn neus heb staan dus "even melden" is totaal niet van toepassing, ik doe toch niets verboden? :?

Als je een zonnebril op sterkte hebt, dan is dat vast niet zo eentje die volledig donker is maar dat je de ogen nog wel kunt zien. Die heel donkere zonnebrillen vind ik niet prettig.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:52

Sleeper schreef:
purny schreef:
.

Dit dus. Hier heb ik geen moeite mee (en alle begrip voor).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 11:57

verootjoo schreef:
Serieus? :') je staat toch niet in het niets te praten, ik praat gewoon terug met zonnebril hoor :?

Naar mijn weten heb ik er geen clowntje achter gezet, dus ja: serieus. Je mond beweegt, maar je ogen zie ik niet. Bovendien, IK vind dat onprettig en voor zover ik weet mag ik zoiets vinden. Ik praat ook voor mijzelf, ook al weet ik dat meerdere collega's en bekenden dat als zeer onprettig ervaren. Het is mijns inziens dan ook wat laatdunkend om iemands gevoel discutabel te stellen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 12:01

dees_daan schreef:
Dat terugleggen waar het niet hoort is idd zo vervelend.. Ik heb al zo vaak spullen uit de diepvries gehaald die er niet in horen of juist diepvries spullen uit een schap gehaald.. In beide gevallen kan het weggegooid worden dus dat kost ons op jaarbasis best veel geld. Als je bijvoorbeeld gebak hebt van €9,95 en je kan er 2 in een week tijd uithalen tikt dat lekker aan.. En de koeling is 5 stappen terug dus zo'n grote moeite is het niet om het daar even in terug te leggen..

Die ergernis kan ik me zeker voorstellen. Als klant zie ik ook zo vaak spullen die ergens niet horen, zoals de kadetten tussen de vuilniszakken of pizza's tussen het kattenvlees. Of leeggegeten verpakkingen van koek of leeggedronken flesjes tussen schappen. Soms breng ik de boodschappen terug naar het juiste schap, soms meld ik het alleen.