Day Zero project

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 21:42

Elmo, evenwicht is met ripsticken best te doen :)
In het begin viel ik wel veel, maarja!
Vind het echt top van mijn vriendin!

Yontheke

Re: Day Zero project

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:09

Dit was al mijn 3de keer op Horse Event dus ik wist waar ik aan toe was. Vond het weer helemaal geslaagd. Jammer dat het volgend jaar naar Ermelo verhuisd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-14 22:48

xIrlijn: ik ben nu bezig met een minor neurowetenschappen en daarvan heb ik 3 deeltentamens waarvan de eerste volgende week vrijdag al is. Echt super balen dat ik al zo snel een tentamen heb, maar aan de andere kant vind ik het ook wel prettig dat ik daardoor niet alle stof in 1 keer hoef te leren :).

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:24

Nog meer nieuwe mensen sinds mijn laatste update op pagina 39...welkom en succes :) ! Het wordt wel steeds lastiger om persoonlijk op iedereen te reageren, maar ik blijf het proberen. Ik vind het namelijk zelf ook leuk als mensen reageren op een update als ze het lezen, dus jullie waarschijnlijk omgekeerd ook :D !! Iedereen is in elk geval goed bezig zo te lezen! Studie en werk zijn ook heel belangrijk, dus niets aan te doen als je daar even een drukke periode hebt. Gelukkig hebben we 1001 dagen, en niet slechts een week of maand :+ .

Bedankt voor alle reacties op mijn foto's. Het is echt nog een leerproces, maar ik ben blij dat ik met die camera mijn herinneringen aan een overleden dierbare ook in de toekomst bij me kan blijven dragen :\ . Voor mijn DZP-album ga ik echter gewoon de digitale flutcamera gebruiken. Dat hoeft niet zo nodig analoog van mij, daar gaat het mij puur om het vastleggen van de vooruitgang gedurende de 1001 dagen.

@ Safiera: Inderdaad, zo zie ik het Day Zero Project ook. Ik heb wel 101 doelen op mijn lijst, maar ongeacht hoe het er over 1001 dagen voor staat...de doelen hebben mij dan (hopelijk) geholpen om mijn leven richting te geven zoals ik dat graag zou willen en ze maken mij bewust van alle stappen in het leven die ik heb gezet, zet en ga zetten om mijn dromen te bereiken. Sterkte tijdens je moeilijke dagen en beterschap voor je steunpilaar :(:) !

@ Elmo: Oeh, dat bellen vind ik ook lastig hoor. Ik heb het bij mijn stages vaak moeten doen, maar wachtte dan wel altijd tot mijn collega's even weg waren ofzo. En ik zorgde er altijd voor dat ik de belangrijke punten op een klein briefje had staan, zodat ik niets zou vergeten. Privé heb ik er geen moeite mee, alleen met het bellen naar onbekende mensen. Ik lees dat we veel lotgenoten hebben onder de DZP'ers :o .

@ TE5: :(:) . Veel sterkte de komende tijd. Inderdaad de avonden voel je het meeste. Gelukkig heb je nu het DZP om je een beetje af te leiden. Sterkte :(:) ...

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:28

Ik denk dat ik ((af en toe niet zo) stille meelezer, miss hebben jullie al wat meegekregen :))), ook ga beginnen, weet nog niet wanneer, maar heb al wel mooi 86 doelen ^_^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:57

Haha ik vind het echt heel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met het 'belprobleem' :))

Leuk dat je ook mee doet Thasja! Ik ben benieuwd naar je doelen.

Edit: tussen het studeren door een nieuwe post. Studie ontwijkend gedrag :o

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:08

Ik heb weer een blog gepost, 2 nieuwe vlechten leren maken :D

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 13:09

Elmo: echt alleen sit-ups (140 stuks op dag 30)
Gisteren weer een nieuw doel voltooid: haal 3e pp voor f10.
Thasja: leuk dat je meedoet!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 22:58

Succes alvast met je tentamen elmo! Mijn vriend maak het nog een graadje erger met bellen. Die neemt de huis telefoon niet eens op, want 'dat is toch nooit voor hem'. :+

Thasja is goed bezig met een lijstje!

Wat voor vlechten heb je gemaakt? Ik probeerde eerst bij mezelf ook wel eens een anderr vlecht, maar vaak zonder goed resultaat. En nu is mijn haar er niet lang genoeg voor :P

Ik ben ook begonnen aan de 30 day squat challenge! De opbouw is niet verkeerd, alleen een goede warming up ontbreekt... succes met je sit ups in ieder geval!

Ik heb dit weekend goed aan de doelen gewerkt. Gisteren de auto gewassen en het eerste boek uitgelezen en begonnen in een nieuwe en vandaag heb ik me ingeschreven voor mijn eerste 3D wedstrijd voor het boogschieten. Vind het wel spannend, omdat ik nog een echte dummie ben, maar van de vereniging hebben ze me overgehaald en dat het gewoon voor de fun is :+ dus.. 26 oktoberis het zo ver!!

cnterpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:34

Dan toch ook nog maar even weer een lange update van mij. Een erg drukke week en weekend gehad, dus niet aan alle dingen toegekomen die ik me had voorgenomen om deze week te doen. Toch voelt het wel alsof ik veel heb gedaan, doordat ik in elk geval wel aan allerlei langetermijndoelen ben begónnen. Zo ben ik deze week bezig geweest met doel 1, 4, 34, 39, 41, 47, 65, 73, 95, 98 en 100.
1. Regel een spaarpot.
4. Maak van elk behaald doel een foto en maak daarvan aan het einde een foto-album.
34. Kijk voor iedere letter van het alfabet een film samen met mijn vriend.
39. Verras mijn vriend tenminste 25 keer spontaan met iets liefs.
41. Maak tien keer een bijzonder ontbijt op bed voor mijn vriend.
47. Nodig P. en F. uit om een drie-gangenmenu met zelfgemaakte pasta te komen eten.
65. Lease Vigaro voor een maand en rijdt met hem in de dressuur- en springlessen.
73. Maak een jaar lang één keer per week mijn paardrijdlaarzen en overige paardrijdbenodigdheden schoon (0/52).
95. Drink tenminste een maand lang elke dag een halve liter flesje water.
98. Doe mee met http://www.freerice.com en verzamel tenminste 101.000 rijstkorrels.
100. Doe 101 uur vrijwilligerswerk, bijvoorbeeld door middel van eenmalige klussen via http://www.i-doe.nl of flexibel vrijwilligerswerk in Haarlem, Den Haag of Amsterdam via http://www.nederlandcares.nl.

Doel 1:
Ik ben op 1 september begonnen met het kopen en leegeten van enkele glazen potten. Ik had twee potten op het oog. Uiteindelijk heb ik nu voor de pastapot gekozen, vanwege de leuke hoekjes die erop zitten. Ik heb er voor gekozen om de deksel te vervangen door een zelf geknutselde variant mét geldsleuf. Daar ben ik op 7 september maar eens aan begonnen. Ik heb het nu nog met karton en wit papier gedaan, maar ik heb ook nog ergens knalrood papier liggen. Daarvan wil ik de bovenste laag van de deksel maken. Op de vlakjes aan de zijkant heb ik de helft beplakt met een sticker met "Day Zero Project" erop geschreven met rode pen, de andere vlakjes zijn leeg om doorkijkjes naar het geld te houden. Nu al flink wat tijd aan gespendeerd, want ik ben niet zo handig op het creatieve vlak := . Zodra het helemaal af is, maak ik wel een extra foto voor op Bokt :P .

Doel 4:
De eerste foto van de spaarpot is gemaakt, maar dus nog niet van het eindresultaat. Ook heb ik een foto gemaakt van het eerste ontbijt voor mijn vriend (doel 41). De verrassing (doel 39) ben ik vergeten te fotograferen, dus daarvan helaas geen foto. De rest moet nog gefotografeerd worden.

Doel 34:
Woensdag 10 september uiteindelijk naar de bioscoop geweest om met mijn gewonnen vrijkaartjes naar Sex Tape te gaan. Op zich een leuke film, maar ik zou er geen 10 euro voor over hebben gehad. Vanmiddag samen met mijn vriend thuis One for the Money gekeken. Een hele leuke film! Voor nu heb ik dus de letters O en S alvast gehad :list: .

Doel 39:
Mijn vriend werd zaterdag 25 jaar. We hadden een bruiloft van kennissen, dus zouden eigenlijk niets aan zijn eigen verjaardag gaan doen. Vrijdagavond heb ik hem achter de laptop gezet om te gamen. Intussen versierde ik beneden de eettafel met alle cadeautjes ingepakt en een kaartje. Kaarsjes op tafel, lichten verder uit, een flesje witte wijn en wat verse walnoten erbij. Met veel pijn en moeite hem ervan kunnen weerhouden direct alles open te maken. Rond middernacht geklonken op zijn verjaardag en toen was het tijd voor cadeaus! Volgens mij wel een geslaagde verrassing :o . Een foto ben ik helaas vergeten te maken.

Doel 41:
De volgende ochtend, 13 september, een verjaardagsontbijt gemaakt. Terwijl hij nog lekker lag te slapen, ben ik naar de supermarkt gefietst (jaja, op zaterdag om half acht 's ochtends...je moet er wat voor over hebben :+ ). Hij heeft nooit gemerkt dat ik weg ben geweest, vertelde hij later. Danarolles super croissants gekocht en suikerwafels. De croissants gevuld met kaas en chocolade voordat ze de oven in gingen, zodat het lekker zou smelten. De suikerwafels hadden al een chocolade-topping. Daar heb ik poedersuiker en slagroom bij gedaan. Ontbijtbord mooi opgemaakt en op bed geserveerd met limonade.

Doel 47:
De voorlopige datum is bekend: afspraak gemaakt voor maandag 29 september a.s. Alleen nog even afwachten of het werk van P. of mijn vriend geen roet in het eten gaat gooien. Dat weten we deze week!

Doel 65:
Inmiddels twee weken les erop zitten. Vier dressuurlessen en twee springlessen. De eerste springles was vrij dramatisch verlopen. Alle balken zijn deze zomer opnieuw geverfd in "lekker" felle kleurtjes. Dat vind Vigaro nog steeds erg spannend en de dubbel die was neergezet zorgde voor een valpartij. Hij sprong redelijk braaf over de gele balken, maar toen doemden die rare blauwe opeens op :P . Hij wilde eerst weigeren, besloot op het laatst tóch te springen en nam toen een reuze sprong. Tot dat moment ging het goed... Helaas klapte bij de landing mijn pols dubbel op zijn hals. Om niet te vallen, ging automatisch mijn tegenovergestelde been wat omhoog en naar achteren...en daar schijn ik hem mee geraakt te hebben. Ik bleef nog best lang zitten, maar moest uiteindelijk toch opgeven toen zijn paniekbui niet leek te stoppen. Het heeft me daarna nog vier pogingen gekost om er zonder totale paniek overheen te komen... De afgelopen springles ging stukken beter *\o/* ! Geen dubbels neergezet, wel een lijntje. En dat ging zoveel beter dat ik zelfs complimenten kreeg van de instructrice (die mij niet eens mag en vind dat ik niet op hem zou behoren te springen _-:( ). Veel gelet op het ontspannen en lang houden van mijn benen, en het vertrouwen dat het ondanks zijn tempo wel goed komt. En dat was ook zo <3 ! Een héérlijke les!! Volgende les oefenen met oxers, de les erna weer een dubbel. Ik zal toch eens de techniek moeten leren, zodat ik er wél heelhuids doorheen kom :') .

Doel 73:
Vorige week al mee begonnen. Deze week al de tweede week op rij dat het me is gelukt om tijd vrij te maken om alle paardrijdspullen goed schoon te houden.

Doel 95:
Afgelopen maandag, 8 september 2014, begonnen met een flesje water drinken en tot nu toe is het iedere dag gelukt! Ik zit dus nu al op zeven dagen achter elkaar bewust een halve liter water (extra) drinken. Ik merk dat het mijn snaaigedrag ten goede komt, omdat ik op zo'n moment eerst water drink en dan minder of geen lekkere trek meer heb. Aan de drie maanden geen chocolade durf ik nog niet zo goed te beginnen...dat heb ik af en toe nog tè erg nodig als comfort food :Y) !

Doel 98:
Inmiddels precies op 50.000 rijstkorrels aanbeland! Dat vond ik een mooi moment om te stoppen vandaag 8-) . Op dit tempo ben ik in ongeveer 40 weken klaar (dus nu nog 38 weken te gaan). Maar ik zal het vast straks drukker krijger, waardoor dit er vaker bij inschiet...nu speel ik elke avond even een paar rondes. Bovendien is het nu nog mijn voornemen om dit ook na voltooiing van het doel te blijven doen zolang ik er tijd voor heb.

Doel 100:
Voor het meedoen aan de Grote Optocht tijdens Leidens Ontzet heb ik vandaag eindelijk mijn maten laten opmeten door mijn vriend, zodat ik het online inschrijfformulier kon voltooien. Meteen alles ingestuurd. Nu is het afwachten of er plek is voor iemand met mijn maten :j .

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:55

Goed bezig cnterpstra!

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 10:07

Iedereen is hier goed bezig zo te lezen. :)

renskep wat je zegt van die 'ik ben uit functie' mentaliteit, dat ken ik, heb ik ook :)

Mijn make up lijst is afgewerkt, nog een doel behaald dus.

En ik heb een nieuw boek gekocht, van een auteur waar ik nog niet eerder iets van gelezen had dus ben al begonnen aan een ander doel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 11:32

Iedereen is goed bezig!

Hier gisteren een selfie gemaakt voor een doel :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 13:00

Goed bezig iedereen!

Cnterpstra: Wauw wat een grote update haha! +:)+ Sex Tape heb ik ook gezien (met mijn schoonouders :+), maar die vond ik ook best wel tegenvallen. Hij was wel ok, maar achteraf spijtig dat ik daar een bioscoopkaartje voor heb gekocht. Superlief dat je voor je vriend een ontbijtje op bed hebt gemaakt. En wat fijn dat je springles uiteindelijk toch nog goed ging! :).

Welk boek heb je gekocht MMares?

Ik heb vanochtend weer sinds lange tijd weer een rondje hardgelopen. Ik was even vergeten hoe fijn dat ook alweer was. Vooral 's ochtends vroeg, als de wereld nog ontwaakt.

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:49

Sex Tape ben ik afgelopen donderdag gaan zien met vriendlef en een hele goede vriendin. We hebben er goed mee gelachen (meer door de commentaren die we zelf gaven :) ) maar had toch ook wel beter verwacht.

Ik heb het boek Divergent gekocht. Wel de Nederlandse versie. De twee anderen ga ik ook nog kopen maar is voor volgende maand ofzo.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:54

Ik doe de laatste paar dagen vrij weinig aan me doelen. Morgen maar weer eens kijken.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:54

Hele fijne boeken MMares! Ik ga deze week het boek van Four nog aanschaffen. Komt op 17/09 uit.

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:03

Ja had er percies iets van gehoord dat die ook zou uitkomen.
Heb het boek zaterdag gekocht, in de auto al beginnen lezen, zondag niet kunnen lezen (op 10 min na) en zit al aan hoofdstuk 13.
Leest wel fijn.

De andere boeken ga ik gespreid kopen en wil ook nog de boeken van crossfire kopen en lezen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 19:04

Zo, ik heb 30 pagina's lopen doorspitten voor nieuwe blogs, heb ik er daadwerkelijk maar 1 gevonden :')

Maar, las iets met meet. Lijkt me een leuk plan. :j

En mensen die zich gingen voorstellen? Zal ik dat uit beleefdheid ook even doen? :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:19

Wel zo gezellig. Hier gaat het trouwens goed met de doelen. Vandaag ook weer 3000 rijstkorrels gedaan, en braaf aan dieet gehouden (afvallen is ook een doel).

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 19:21

Goed bezig, Mizora. :D

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:52

Goed bezig Anneloes!

MuttleyMarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:22

Goed bezig Mizora!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 08:07

Goed bezig mizora en MMares! sorry ik vergeet nog altijd jullie echte namen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 10:13

Ik ben vandaag begonnen met de 30 day ab challenge. En... Ik bak er helemaal niks van _O- Maar het bevestigt daardoor wel weer de reden waarom ik deze uitdaging aan wil gaan, want spieren heb ik op die plek amper zitten. :+ Ik heb niet zo'n sterke rug/buik/core/whatever, dus dat is eigenlijk vooral de reden waarom ik dit wil gaan doen. Niet per se voor het krijgen van een strakke buik (al is dat natuurlijk mooi meegenomen).

Daarnaast had ik al spierpijn van het hardlopen van gisteren (wat ik ook weer heb opgepakt), dus morgen ben ik een wandelend wrak haha. Maar hopelijk werpt het na een tijdje zijn vruchten af.