Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Alwiene schreef:Ik weet dat de voedselbank hier in Zwolle niet zo zit te wachten op donaties in levensmiddelen, zij hebben liever geld. Maar mochten er mensen zijn die juist graag in levensmiddelen willen doneren die uit de omgeving van Zwolle komen, stuur mij dan even een pb alsjeblieft. Ik heb contact met een groepje mensen die mensen helpen die om wat voor reden dan ook niet bij de voedselbank terecht kunnen maar wel tijdelijk (!!) voedselhulp nodig hebben. Zij zijn juist dolblij met donaties in de vorm van levensmiddelen!
Benthe schreef:Mij valt het nu al zwaar haha!! Ernstig. Morgen komt een vriend van mij eten en dan wil je toch wat lekkers op tafel zetten. Zaterdag een verjaardag van een goede vriendin, dus daar even op Pinterest kijken voor een leuk, goedkoop, creatief cadeau. Ik maak vandaag een hele pan kippensoep met pasta erdoor, daar kan ik iig vanavond en nog minstens 2 andere avonden van eten.
Je wordt er wel creatief van![]()
Pinpas zit nog veilig opgeborgen, die ga ik écht niet gebruiken!
Inderdaad respect voor mensen die op bijstandsniveau leven... Hoe rot is het om constant op je geld te moeten letten en inderdaad sommige dingen gewoon niet kunt.
Benthe schreef:Leuk om dit te lezen, ik heb laatst mijn financiën op een rijtje gezet en tot de conclusie gekomen dat ik heeeel veel kan besparen. Die pinpas maakt het geld uitgeven zoooo gemakkelijk. Nu dus voor de komende week geld gepind, 50 euro. Daar ga ik ALLES van doen (excl vaste lasten zoals huur en telefoon/internet ed) Doel is goed want in april gaan we samenwonen, dus geld sparen voor een leuke inrichting! Ben benieuwd hoe ik het vol ga houden!
Dispar_Vulgo schreef:Wat ik wel is doe met verjaardagskado's als ik echt krap bij kas zit, is een nieuwe fles badschuim (of 2) uit m'n badkamer plukken, die ik zelf ooit eens voor m'n verjaardag gekregen heb.
Uiteraard afhankelijk van hoe goed je iemand kent