xxxlottie schreef:Nouja, als iedereen hier zn verhaal doet, dan doe ik dat ook maar.
Ik ben bijna anderhalf jaar geleden mijn moeder verloren, ik was toen 18. Ze is waarschijnlijk gestorven aan de chemo (voor de maagkanker die zij had). Ik heb het nog steeds niet helemaal kunnen afsluiten, ik zit nog met zoveel vragen, zoveel schuldgevoel... Ten eerste de kanker... Ze had een jaar daarvoor borstkanker overwonnen, toen is er een scan gemaakt van haar hele lichaam om te kijken of er nog ergens anders kanker zat, hier was niks op te zien. Een jaar later kreeg ze maagkanker, dit is per toeval ontdekt. Ze was een keer gevallen in de badkamer met haar been op een rand en die plek bleef/kwam steeds terug en ze bleef er last van houden. Na veel artsbezoeken hebben ze volgens mij haar bloed getest, en daaruit kwam dat bepaalde waardes erg hoog waren (hoe dat precies zit weet ik niet...) en toen zei de arts dat die waardes erg leken op kanker. Lichaam onderzocht en ja hoor, maagkanker. Dit verder onderzocht en toen kwam er dus uit dat de kanker dus al zo ver was dat ie er al een paar jaar moest zitten. HOE KAN ER DAN OP DIE VORIGE SCAN NIKS TE ZIEN ZIJN GEWEEST?! Ze hebben die scan er nog extra bijgepakt, andere arts en er is écht niks op te zien... Ik snap het echt niet.
Ik was altijd erg onzeker en ben/was echt een moederskindje en mis haar nog steeds zo... Ik was altijd erg onzeker, had ook faalangst, durfde niet eens in m'n eentje boodschappen te doen, durfde niet in m'n eentje waar dan ook heen (dokter, tandarts). Trok wel steeds wat meer bij maar bleef het moeilijk en eng vinden. Ik heb het idee dat ik door het overlijden van mijn moeder in zo'n diep dal gekomen ben... Ik weet het op het moment gewoon allemaal niet meer. Ik praat zelf sowieso moeilijk over mijn gevoelens. Mijn vader wil niet over zijn gevoelens praten en mijn zusje doet het ook niet. Mijn vader heeft een nieuwe vriendin en dit vind ik zelf niet zozeer vervelend, maar wel dat hij nu niks meer met ons doet. Ik voel me op het moment echt zo alleen... Mijn zusje is erg in de puberteit dus heb ik eigenlijk niks aan... En mijn vader is alleen maar met zijn vriendin bezig. Als ik iets tegen hem zeg hoort hij het niet eens omdat hij 9 van de 10 keer met haar aan het whatsappen is. En verder interesseert het hem toch niet wat ik vertel. Ik heb het idee dat hij ook een beetje overspannen is of iets in die richting. Maar dat maakt mijn leven er alleen maar *piep*er op. Ik heb mijn moeder niet meer, mijn vader kan niet eens normaal met me praten zonder te schreeuwen of me uit te schelden... Ik ben nu zover dat ik eindelijk de moed verzameld heb dat ik uit huis wil, maar nou kan ik dit dus niet betalen. Hier kan ik ook niet blijven. En al dat geregel... Ik zie het echt niet meer zitten en lig het liefst de hele dag in bed. Heb zelfs geen puf meer om naar mijn verzorgpaarden te gaan en daar haalde ik dus normaal gesproken mijn ontspanning uit...
Mijn moeder was de beste moeder van de hele wereld, al zullen velen dat van hun moeder zeggen. Maar ze had echt alles voor mij en m'n zusje over. Als wij het maar goed hadden... Ik weet nog steeds niet hoe ik het zonder haar moet doen.
Sorry voor het lange verhaal, dit zijn mijn opgekropte gevoelens van de laatste tijd die er hoognodig uit moesten...
en toch zal je moeder gewild hebben dat jij kiest voor geluk! Dat is haar levensdoel geweest! Dus geef dat niet op! En nee dat gaat niet gemakkelijk en ja daar mag jij heel lang over doen. Maar kies voor jezelf.
Waarschijnlijk heeft je vader geen idee hoe hij het aan moet pakken en houd hij waarschijnlijk heel veel van je! Denk dat je hem heel gericht apart moet nemen en eens moet uitspreken hoe jij je voelt. Wedden dat hij het of wel door heeft gehad en niet wist wat ie ermee moest OF hij verbaast zich erover omdat jij het stiekem veel te veel verbloemd. Maar het is niet niets hoor! En als je jong bent is het helemaal klote. Mijn leeftijdgenootjes waren leuk bezig met uitgaan en behalen van rijbewijs. Terwijl ik mijzelf in slaap jankte... 2,5 week niets at. Depressief werd en sommige beschreven mij zelfs als een hysterische dame.. gewoon omdat ik mij echt geen raad wist met al die gevoelens en intens verdriet.
Tuurlijk mag hij een nieuwe relatie hebben en kiezen voor de toekomst, maar een vader zal zich toch wel druk moeten maken over z'n dochter.
En excuseer je aub niet voor je lange verhaal. JIJ mag best je zegje doen hoor! En als dit een klein beetje helpt, ook al is het maar een heel klein beetje... dan doe je dat toch? Wij begrijpen je!
enne nog iets.. als jij bijvoorbeeld bij de huisarts een boeiboord krijgt, klotsende oksels en stotterende zinnen omdat jij iets met moeite vraagt? Schaam je niet, jij bent niet de enige. En ze nemen je echt niet op hoor. Er zijn zat mensen die veel dingen eng vinden, dat moet groeien.
Zorg maar dat je eerst voor jezelf zorgt!