2013!! tijd voor een nieuw belastinggeld topic!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: 2013!! tijd voor een nieuw belastinggeld topic!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:09

Staat op de website bovenin via contact een dan naar niet met ons eens. Daar moet je meer info kunnen vinden. Volgens mij is dat alleen mogelijk als het wettelijk gezien te laat is en dat is volgens mij niet het geval. Dan zou je eerst moeten kijken of die termijn ook in de wet staat anders gebeurd er niets mee.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:11

zal allemaal wel zo zijn, maar ze mogen dus gewoon liegen in hun brieven? dat is wettelijk gezien ook gewoon oke?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:13

Ik heb geen idee Ik ben niet degene die de brieven maakt dat lijkt me duidelijk. Zoals ik al zei hebben wij het intern ook al meerdere keren aangegeven dat het anders moet maar er wordt gewoon niets mee gedaan. Een klacht indienen kan eventueel ook via de site.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:19

Oh ik bedoelde het ook zeker niet tegen jou hoor, laat dat duidelijk zijn! Ik vind het alleen onterecht en daar kan ik slecht tegen. Ik heb jarenlang alleen maar dikke naheffingen gehad en daar flink last van gehad en me suf betaald. Moest ik het eens wagen om te laat te betalen en nu heb ik recht op een (flink) bedrag, en voel me gewoon in de zeik genomen omdat ik "maar" een burger ben en zij oppermachtig.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 17:24

Ja de wet is inderdaad niet bepaald ingesteld op korte termijnen wat betreft de belastingen. Zou in mijn ogen ook echt moeten veranderen. Volgens mij zijn ze er ook mee bezig maar zoals alles zal dat wel weer jaren duren.Hoop dat het snel op je rekening staat!

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:00

Leorah schreef:
nou de informatie die op de brieven staat klopt dus helemaal niet. Vraag me af waarom ze het er dan op zetten? Op de brief staat keurig, dat wanneer de belastingdienst het verzoek tot rekeningnummer retour ontvangen heeft, het geld binnen 2 weken door mij zou moeten worden ontvangen. Bel ik net op, zegt die mevrouw dat het 20 werkdagen is en niet 2 weken. Dus gewoon foute info op de brief, geen 2 maar 4 weken... belachelijk toch?

Hier hetzelfde geval.. Op 1 juli hebben ze mijn juiste rekeningnr ontvangen en nu is het de 9e, dus nog 13 werkdagen wachten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:08

Ik zit nu al bijna een maand na de dagtekening en nog geen cent. Ik vind dit echt ronduit schaamteloos. "Leuker kunnen we het niet maken....."

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:14

Ik heb besloten me er niet meer druk om te maken ;) Het komt toch niet sneller... We wachten het af. Bij mij was dagtekening 21 juni en op 27 juni de brief binnen voor het juiste rekeningnr. Die was op 1 juli bij de BD binnen, dus ach het zal wel 1 augustus worden!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:28

@Leorah, dan gaat er iets mis. Dat kan overal gebeuren. Even een belletje joh, dan is het misschien heel snel opgelost.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:22

nee er gaat niks mis, maar volgens "de belastingdienst" hebben ze nog 20 werkdagen (in plaats van de 2 weken, zoals ze in hun brieven beloven) de tijd om mijn geld naar mij over te maken vanaf het moment ik mijn rekeningnummer heb opgestuurd naar hun (kreeg zo'n verzoek tot rekeningnummer-brief). Dus ik heb uiterlijk 19 juli mijn geld eens binnen.. mag ik hopen dan.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 10:00

19-06 is onze aangifte gedaan hoor ik net. De vrouw van de belastingdienst vertelde dat hij al in behandeling staat.

Ik ben benieuwd, krijgen stiekem veel terug!

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 21:24

Vandaag gestort :-) Dagtekening 14 Juni en brief voor rek. nmr gekregen. Super blij:-)

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:33

@Kermis: Ok dan zou het van mij de 17e moeten komen. Ik ben benieuwd. Ik heb gebeld en de 9e is de opdracht tot storting gegeven. En dan duurt het maximaal 10 werkdagen, dus dat zou uiterlijk de 22e moeten zijn...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 09:52

Pffff. Ik kom ook eens binnenwandelen. Vriendje gisteren laten bellen over zijn belastingteruggave, want we hadden nog steeds niets ontvangen (voorlopige aanslag van 1 juni). Blijkt dat ze het op een ander rekeningnummer hebben gestort -O- |o

Finestenz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 07:36

gewoon nog keihard aan het wachten.... ze hebben de tijd dit jaar. beetje jammer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:00

Polivy, maar toch wel op een rekening van jezelf.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:10

vonneke schreef:
Polivy, maar toch wel op een rekening van jezelf.

Nope -O- En ze konden ook niet zeggen op welk rekeningnummer dan wel vanwege de privacy. Alleen zijn ex konden we bedenken maar volgens mij heeft ie dat gecheckt en heeft zij het niet ontvangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:23

Dat kan toch niet? Naam rekeningnummer klopt dan toch niet? Raar verhaal

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 12:52

Ik snap het ook niet. Wat wij enkel weten is dat het geld niet op zijn rekening staat en hij heeft nog gecheckt of het bij de aanslag wel goed is doorgegeven, en dat klopte. Dus daar ligt de fout niet. Er gaat dus vandaag een brief op de bus samen met een verzoek tot wijziging rekeningnummer (dit laatste zei de medewerkster van de Belastingdienst te doen). Heel apart dus. Hopen dat we de centjes binnenkort toch op de rekening kunnen terugzien.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:47

Ik heb net weer een belletje gedaan, mijn 1e aangifte is niet aangekomen, begin deze maand opnieuw ingediend en er staat nu een brief voor me klaar :D

Ehm op ander rekeningnr storten is wel knap knullig..

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:48

Inmiddels geïnformeerd bij de Belastingdienst. Ze zeggen nog niks te hebben ontvangen, 1.5e week later. Begin er nu een beetje genoeg van te krijgen. En wat mijn vader zei vond ik ook nog niet eens zo gek: hoe zit het met de rente die de ontvanger van mijn vriend's centen krijgt nu hij/zij het geld op de bank heeft staan. Het zal niet enorm veel zijn, maar het is toch krom dat iemand rente ontvangt over geld waar hij geen recht op heeft.
Ik zie de optie nu om nogmaals een brief te sturen, aangetekend dit keer. Kost weer 7.70 euro, omdat de Belastingdienst een fout maakt.

Ik snap echt dat het kan gebeuren dat er een fout wordt gemaakt, maar het wordt inmiddels toch wat minder leuk, want wij hebben het geld hard nodig op het moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 14:47

De brieven binnen.

Ik veel betalen, vriendje nog meer terug. 2 aug staat op de brief