Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:08

Waarom geeft gemeente Amsterdam 7 miljoen euro uit voor de kroning van Willem Alexander terwijl er nog heel veel bezuinigd moet worden?

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:08

Iolanthe schreef:
JasmijnJoy schreef:
Ik vraag me af of andere mensen me horen zoals ik me hoor.

Mijn stem klinkt altijd totaal anders als ik hem op film hoor :P film vervormt natuurlijk wel, maar de stemmen van andere mensen herken ik veel sneller dan de mijne, dus waarschijnlijk horen anderen je stmen wel anders.

Oke, ik hoop niet heel anders :')

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:09

waarom ik nu 2x zo veel verdien als 3 maanden geleden en nóg steeds niet rond kom :')

Nee, waarom mensen ineens op de rem gaan staan en er vervolgens een file ontstaat..

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:11

Jolandaa_ schreef:
waarom ik nu 2x zo veel verdien als 3 maanden geleden en nóg steeds niet rond kom :')

Nee, waarom mensen ineens op de rem gaan staan en er vervolgens een file ontstaat..

ja of hoe dat sowieso de files ontstaan, en dan wel even ongelukken buitengesloten want daar kwam ik zelf ook wel op :+

Jolandaa_

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:13

ik kan me zó irriteren aan het 't feit dat ik 4 km langzaam moet rijden en er gewoon niets te zien is, en ook geen ongeluk.. en dat iedere dag, behalve vrijdag zaterdag en zondag...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:13

Kim_14 schreef:
Jolandaa_ schreef:

ja of hoe dat sowieso de files ontstaan, en dan wel even ongelukken buitengesloten want daar kwam ik zelf ook wel op :+

Iemand maakt een overwachtse move, de mensen daarachter remmen. Ze zitten dichter op hun voorganger dan de bedoeling was, dus remmen een beetje extra om de afstand weer te vergroten. De persoon daarachter doet hetzelfde. Dus op een gegeven moment staat er iemand pratisch of helemaal stil, en voila, een file.

Endlessly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:21

Hoe kan het dat mensen dingen zoals Nyan cat leuk vinden? :')

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:25

xBlue schreef:

mensen in melige buien ?

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:26

xBlue schreef:

Omdat dat gewoon super schattig is *\o/* Kom op, een kat x koekje die inde ruimte regenbogen uitpoept _O- _O- _O- _O-

Endlessly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:28

JasmijnJoy schreef:
xBlue schreef:

Omdat dat gewoon super schattig is *\o/* Kom op, een kat x koekje die inde ruimte regenbogen uitpoept _O- _O- _O- _O-

Ik vind m zelf ook heel leuk :') Maar eigenlijk slaat het he-le-maal nergens op _O-

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:29

[***] schreef:
Waarom geeft gemeente Amsterdam 7 miljoen euro uit voor de kroning van Willem Alexander terwijl er nog heel veel bezuinigd moet worden?

Omdat het de horeca en de plaatselijke bedrijven meer oplevert dan dat het kost. :) Goed voor de economie.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:36

_Nelleke_ schreef:
[***] schreef:

Omdat het de horeca en de plaatselijke bedrijven meer oplevert dan dat het kost. :) Goed voor de economie.

Nog eentje: waarom was afgelopen studiejaar de langstudeerboete ingevoerd om deze na twee maanden weer af te schaffen? Ik heb mijn boete-geld terug gekregen, maar wil ik weten hoeveel dat grapje gekost heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:46

_Nelleke_ schreef:
[***] schreef:

Weet je dat zeker?

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:47

[***] schreef:

Weet je dat zeker?[/quote]

niks is zeker in deze tijd toch ?

JasmijnJoy

xBlue schreef:
JasmijnJoy schreef:

Ik vind m zelf ook heel leuk :') Maar eigenlijk slaat het he-le-maal nergens op _O-

Haha, net zoals spongebob :')

Lumea

JasmijnJoy schreef:

of surfing bird !

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:50

Kim_14 schreef:
InekeH87 schreef:
Ja niet slapen is dodelijk en zelfs al vrij snel. Ik zal even opzoeken hoe lang het precies was.

Edit: Het bewezen record ligt op 264 uur, 11 dagen dus. Die meneer is er niet aan dood gegaan, maar kon toen niet langer meer wakker blijven. Slaaponthouding wordt veel gebruikt als martel en ondervragingsmethode.
Door slaaptekort krijg je al snel last van allerlei aandoeningen en uiteindelijk ga je er aan dood. Er is hier veel onderzoek naar gedaan bij proefdieren, vooral ratten en muizen. Ratten gaan binnen 32 dagen slaaptekort eraan dood, daarvoor hebben ze last van cognitieve achteruitgang, veranderd sociaal gedrag, gewichtsverlies, nervositeit, onstilbare honger, vatbaarder voor ziekten.

hoe willen ze dit dan uittesten ? hoe hou je zo'n beestje nou wakker ?

Ze hebben elektroden op de rat geplaatst zodat ze een continu EEG konden bijhouden zo konden ze zien in welke slaapfase of waakfase de rat zat. Zodra de rat dreigde van waken naar slapen te gaan ging er een signaal naar de computer die er vervolgens voor zorgde dat de vloer van de kooi van de rat draaide of een korte stroomschok gaf. Zo hielden ze die dieren wakker.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:50

Kim_14 schreef:
JasmijnJoy schreef:

of surfing bird !

Die ken k niet :+

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:55

JasmijnJoy schreef:
Ik vraag me af of andere mensen me horen zoals ik me hoor. En zien zoals ik me zie. (Zien ze bijvoorbeeld wat ik zie: zo'n dikke pens, reet.)

Om te antwoorden op je eerste raag:

Jijzelf hoort je eigen stem dubbel. 1X via je eigen mond oftewel via je binnenste :P, en hij komt ook nog eens binnen via je oren. dat gaat wel tegelijk maar het vervormt voor je eigen idee je stem. andere mensen horen je stem alleen via hun oren ;)

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:57

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 19:58

Ahhhhhhhhhh nee geen surfing bird :')

Hoe komt het dat dat soort liedjes blijven hangen in je hoofd?

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:00

vuurneon schreef:
Ahhhhhhhhhh nee geen surfing bird :')

Hoe komt het dat dat soort liedjes blijven hangen in je hoofd?

makkelijke tekst, opvallende melodie , zoiets misschien ? ik zou het ook niet weten, alleen erg irritant dat je die dan de rest van de dag in je hoofd hebt haha.
wel leuk als je hem eenmaal in je hoofd hebt om dan andere mensen ermee te ''irriteren'' heel de tijd opzetten enzo :+

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:02

WHAHAHAHAH XD

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:07

Nessavende schreef:
over die corsages... ik lees met weer iets anders dan de theorie van het stijldansen.
Het schijnt dat de corsages vroeger anders eaen dan nu. Nu hebben zowel man als vrouw dezelfde corsage. Vroeger had de man vaak maar één bloem als corsage en de vrouw meerdere bloemen bij elkaar (wel dezelfde kleur en soort bloem). Omdat die van de vrouw met meerdere bloemen veel zwaarder was, was het handiger om het naar beneden te dragen, anders zouden ze omvallen ;)

Vroeger hadden de mannen inderdaad maar 1 bloem en de vrouwen meerdere bloemetjes. Dat van dat dansen heb ik ooooooooooiiiiiiit in een grijs en ver verleden geleerd tijdens mijn opleiding. Dus als de lerares destijds gelogen heeft.... doe ik dat nu ook. ;)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:11

Over Nyan Cat:

Je heb daar nog meer versies van dat soort onzin dat blijft herhalen.
Zoals: Narwals, badger en look at my horse :')

Heel vlauw, maar soms heel grappig.