Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Iolanthe schreef:JasmijnJoy schreef:Ik vraag me af of andere mensen me horen zoals ik me hoor.
Mijn stem klinkt altijd totaal anders als ik hem op film hoorfilm vervormt natuurlijk wel, maar de stemmen van andere mensen herken ik veel sneller dan de mijne, dus waarschijnlijk horen anderen je stmen wel anders.
Kim_14 schreef:Jolandaa_ schreef:waarom ik nu 2x zo veel verdien als 3 maanden geleden en nóg steeds niet rond kom
Nee, waarom mensen ineens op de rem gaan staan en er vervolgens een file ontstaat..
ja of hoe dat sowieso de files ontstaan, en dan wel even ongelukken buitengesloten want daar kwam ik zelf ook wel op
_Nelleke_ schreef:[***] schreef:Waarom geeft gemeente Amsterdam 7 miljoen euro uit voor de kroning van Willem Alexander terwijl er nog heel veel bezuinigd moet worden?
Omdat het de horeca en de plaatselijke bedrijven meer oplevert dan dat het kost.Goed voor de economie.

Kim_14 schreef:InekeH87 schreef:Ja niet slapen is dodelijk en zelfs al vrij snel. Ik zal even opzoeken hoe lang het precies was.
Edit: Het bewezen record ligt op 264 uur, 11 dagen dus. Die meneer is er niet aan dood gegaan, maar kon toen niet langer meer wakker blijven. Slaaponthouding wordt veel gebruikt als martel en ondervragingsmethode.
Door slaaptekort krijg je al snel last van allerlei aandoeningen en uiteindelijk ga je er aan dood. Er is hier veel onderzoek naar gedaan bij proefdieren, vooral ratten en muizen. Ratten gaan binnen 32 dagen slaaptekort eraan dood, daarvoor hebben ze last van cognitieve achteruitgang, veranderd sociaal gedrag, gewichtsverlies, nervositeit, onstilbare honger, vatbaarder voor ziekten.
hoe willen ze dit dan uittesten ? hoe hou je zo'n beestje nou wakker ?
JasmijnJoy schreef:Ik vraag me af of andere mensen me horen zoals ik me hoor. En zien zoals ik me zie. (Zien ze bijvoorbeeld wat ik zie: zo'n dikke pens, reet.)
, en hij komt ook nog eens binnen via je oren. dat gaat wel tegelijk maar het vervormt voor je eigen idee je stem. andere mensen horen je stem alleen via hun oren
JasmijnJoy schreef:Die ken k niet

vuurneon schreef:Ahhhhhhhhhh nee geen surfing bird
Hoe komt het dat dat soort liedjes blijven hangen in je hoofd?

Nessavende schreef:over die corsages... ik lees met weer iets anders dan de theorie van het stijldansen.
Het schijnt dat de corsages vroeger anders eaen dan nu. Nu hebben zowel man als vrouw dezelfde corsage. Vroeger had de man vaak maar één bloem als corsage en de vrouw meerdere bloemen bij elkaar (wel dezelfde kleur en soort bloem). Omdat die van de vrouw met meerdere bloemen veel zwaarder was, was het handiger om het naar beneden te dragen, anders zouden ze omvallen