Ik heb in het vorige MP-topic zelf ook wat stof laten opwaaien door een naam van een oplichtster te plaatsen. Hier is toen een volledige discussie uit voortgekomen over het wel of niet plaatsen van namen. En hoe vervelend het ook is, het mag echt niet. Hoe zeker je ook van de zaak bent dat de betreffende persoon ook daadwerkelijk een oplichter is, Bokt is niet de site waar dit soort informatie thuishoort. Als ik me niet vergis staat er in de OP een link naar een website waarop er wel namen en verder informatie over (mogelijke) oplichters gepubliceerd mogen worden.
Pfffff ben met iemand aan het praten over zijn telefoon, die ik graag over wil nemen. Dus ik vraag wat voor prijs hij in gedachten heeft, en vraag of €40 toerijkend is. Krijg ik terug 'ik had toch wel op iets meer gehoopt, u krijgt een boel bij deze telefoon'. Vertel dan gewoon wat je ervoor hebben wil!
ik heb voor dat soort dingen een mail account die doorgelinkt staat naar mijn gewone mail, waardoor ik daarop nooit hoef in te loggen
050206051012
Geplaatst: 16-10-12 16:23
Ik was gisteren zo nijdig als een spin
Zondagavond had ik op MP een speelgoedset van Thomas gezien voor mijn kleine man. Er stond 'prijs: € 80,-' en het bieden stond open. Ik had geen zin in bieden, wilde gewoon weten wat ze ervoor wilden hebben, dus heb gewoon gemaild voor hoeveel het weg mocht. Krijg ik gisterochtend een mailtje terug dat ze een bod van 80 euro via mail heeft gekregen en dat het voor 90 euro weg mocht. Kijk ik op de advertentie, is de prijs ineens veranderd in 'bieden'. Ik zei dat ik het nogal flauw vond om dat aan te passen, maar vooruit, voor 90 euro wil ik het ophalen. Ik zeg er nog bij dat het dan wel een afgesproken prijs is, omdat ik niet voor verrassingen wil komen te staan als ik daar eenmaal ben en hoe laat ik het kan komen halen. Krijg ik een mailtje terug: 'het is net verkocht voor 100 euro'. Ik vond het zó flauw! Er zitten écht gold diggers bij die élke cent eruit willen trekken!
Maar goed, vanmorgen alsnog geslaagd bij een andere verkoper voor 65 euro.
Happinez
Geplaatst: 16-10-12 16:32
MelanieB schreef:
Nee we mogen elkaar beslist niet beschermen tegen oplichters, zodat ze lekker door kunnen gaan
idd, is niet voor niets dat MP de gebruiker nu heeft verwijderd .... dat doen ze niet na 1 melding
ik heb net mijn rijlaarzen, en nog wat andere schoenen op marktplaats gezet. rijlaarzen heb ik er maar opgezet als regiotopper, wil graag dat ze (snel) verkocht worden.
ze staan ook op bokt, misschien moet ik het in mijn onderschrift zetten. ga ik nu doen
Shaggy09
Geplaatst: 16-10-12 18:28
Ik had dus ook zo'n lekker persoon die even leuk dacht te zijn Het is een oplichter, vandaar noem ik hem in dit verhaal even X... Ik was dus bijna jarig (afgelopen maand nog) en mocht en Blackberry uitzoeken, die ik al heel lang wou, ik dus helemaal blij. Ik had een erg duur abbo dus moest de Blackberry wel zelf betalen, dan maar een van markrtplaats vondt ik.. Het duurdde erg lang voordat ik een nette , minder dure vondt, totdat ik zelf een 'GEZOCHT' advertentie plaatstte waar ik niet veel later reactie op kreeg van ene X. Hij had 3 foto's gestuurd van een nette bb , precies zoals ik hem graag zou willen, hij had erbij gezet dat hij deze te koop had staan voor 60 euro, eerst vondt mijn vader het verdacht, dat zo'n meenemertje zo goedkoop was, dus hij belde maar even met X , na een telefoontje wat nogal betrouwbaar klonk was mijn vader wel overtuigd dat hier niks mee aan het handje was, dus weekje later zou mijn vader de 60 euro overmaken en hij het verzenden. Aangezien X hem al had 'verzonden' , loog hij dat mijn vader te laat was met het geld erop zetten ( mijn vader had dat ook nog niet gedaan ). Nou een heel gedoe, X haaldde heel vaag de bb weer 'terug' totdat mijn vader het geld had verzonden. Mijn vader vondt het allemaal heel erg wantrouwend maar verzond het geld maar. Dagen later kwam er geen bb binnen, X was op geen enkel nummer bereikbaar, en reageerdde niet via mail. Wel hadden we zijn 'adres' en dus belde we iemand uit zijn 'straat' op. Blijkbaar woondde daar helemaal geen X , niemand had ooit van hem gehoord, dus om een lang verhaal kort te maken: Hij heeft ons heel simpel opgelicht door alles te blokkeren en een vals adres op te geven, we konden op geen manier het geld meer terug halen. Dus ik moest zeggen 'Dag mijn 60 gespaardde eurootjes '