Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:14

JessAndHope schreef:
Oh btw... zijn jullie dan niet ook zo dat je er wat van zegt? :o Ik spreek dan echt wel de ouders aan. Of als mensen zitten te rochelen of in hun neus te peuteren... reken maar dat ik commentaar lever :j En banketstaaf dat ze zich dan voelen (zeg het altijd op vrij luide toon ;) ) :')

Spreek je de mensen dan persoonlijk aan, of zeg je het op luide toon tegen je partner?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 20:20

Tanya schreef:
JessAndHope schreef:
Oh btw... zijn jullie dan niet ook zo dat je er wat van zegt? :o Ik spreek dan echt wel de ouders aan. Of als mensen zitten te rochelen of in hun neus te peuteren... reken maar dat ik commentaar lever :j En banketstaaf dat ze zich dan voelen (zeg het altijd op vrij luide toon ;) ) :')

Spreek je de mensen dan persoonlijk aan, of zeg je het op luide toon tegen je partner?

Persoonlijk :j Ga niet sneaky zitten doen

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:02

Ik kan een heleboel trekken van kinderen. Wat ik wel direct aan de ouders meld is als de kinderen voor de keukendeuren staan(klapdeuren en in de keuken kun je kind niet zien staan) en dat gaat gewoon fout en als er kinderen op blote voeten/sokken lopen, waarschuw ik ouders ook altijd even. Bedoel er valt wel eens glas en dat word zo goed mogelijk opgeruimd, maar ik ga in een volle eetzaal niet staan stofzuigen. Dus het kan gewoon zijn dat er ergens nog splinters liggen en dat doet zeer in blote voeten.

Maar laatst was voor mij de maat vol. Super drukke zaterdagavond met meerdere groepen waaronder 1 met een stel kinderen. Kinderen waren opzich niet vervelend en zaten rustig op een stoel, maar ze waren continu over de rand van het wijnglas aan het draaien waardoor er zo'n vreselijk geluid uit komt. En het bezorgde me letterlijk kippenvel tot aan de andere kant van de zaal. Even afgewacht of de volwassen aan tafel ook iets zouden zeggen tegen kinderen en dat gebeurde niet. Het geluid bezorgde mij dusdanige rillingen, dat ik in veel staten was. Dus kindjes even heel vriendelijk verzocht of ze daar mee wilden stoppen en uitgelegd waarom en dat was prima.
Maar jeetje, wat is dat een vreselijk geluid..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:30

Als stille meelezer zag ik vandaag op weg naar mijn werk toch ook iets op een terrasje wat ik echt te goor voor woorden vond.

Ik moet door een kleine winkelstraat met aan het uiteinde wat kleine terrasjes waar je ook een snack kunt krijgen. Op een gegeven moment sta ik naast zo'n terras en ik kan in het zaaltje naar binnen kijken als een collega me roept die achter me aan liep, dus ik wacht even. Net als ik haar begroet zie ik binnen de serveerster met 2 borden (1 in elke hand) aanlopen. Plots staat ze stil en gaat gewoon voluit niezen, tussen de borden in! Ik was gewoon compleet van de kaart toen ik zag dat ze gewoon vrolijk door liep naar het stel buiten net naast de deur en de borden op tafel zette. Het koppel had niet kunnen zien wat zich binnen had voorgedaan.

Een andere klant heeft het wel gezien en dit ook aan het stel doorgegeven, die dan ook opstonden zonder betalen en gelijk weggingen zonder het bord aan te raken. Collega en ik stonden nog steeds perplex, en zijn dan maar vol walging naar ons werk vertrokken. Wij weten alvast waar we tijdens onze middagpauze geen terrasje meer meepikken...

xJolien

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:32

Bah bah bah!!!!!!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:35

Ohblegh! Er liep een rilling over mijn rug heen := Hadden zij even geluk dat er iemand was die het zag zeg.
Heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt, niezen boven borden. Zou niet weten wat ik moest doen := Ws heel hard door mijn neus snuiven zodat je de nies even onderdrukt en dan later niezen. Of mijn hoofd 180 graden draaien naar achter _O- (okee bijna )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:44

Ik ben niet snel vies van iets maar dat, jakkes :n
Zou persoonlijk als het even kan snel de borden ergens neerzetten als die optie er is en me dan omdraaien, of algemeen hoofd wegdraaien.
Kan je het toch niet vermijden, gewoon borden terug naar de keuken en de klant wat uitleg gaan geven dat er wat misgelopen is en dat het wat langer duurt met eventueel gratis drankje. maar uitserveren, dat nooit.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:45

Magrathea schreef:
Ohblegh! Er liep een rilling over mijn rug heen := Hadden zij even geluk dat er iemand was die het zag zeg.
Heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt, niezen boven borden. Zou niet weten wat ik moest doen := Ws heel hard door mijn neus snuiven zodat je de nies even onderdrukt en dan later niezen. Of mijn hoofd 180 graden draaien naar achter _O- (okee bijna )

En proberen snel 1 arm leeg te maken zodat je bij die arm ergens in je elleboog kunt niezen...

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:47

Dat van niezen dat is echt chronisch bij mij, op de een of andere manier moet ik altijd niezen als ik 2 of 3 borden vast heb. Probeer dan altijd zo snel mogelijk ze neer te zetten en anders maar inhouden, zeker als ik bijna bij tafel ben :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:05

Er is toch wel een verschil tussen niezen boven (in) de borden of tússen de borden. Het is beiden niet smakelijk, maar imo zit er toch wel een verschil tussen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:38

Nou in beide gevallen, spetter je jouw vuiligheid in het eten van anderen, en of het nou veel of weinig is, elk spettertje is gewoon teveel toch :r
Als je dat thuis doet en je geeft er niks om, dan kun je zelf beslissen of je het nog op eet of niet, maar in een horecagelegenheid vind ik niet dat je het dan nog in je hoofd moet halen om uit te serveren :n

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 09:59

JessAndHope schreef:
Persoonlijk :j Ga niet sneaky zitten doen

Oké gelukkig, ik begreep uit je bericht dat jij het dan op luide toon tegen iemand anders zou zeggen, maar niet tegen de bron..
Ik heb ook zoiets van: zeg het dan direct tegen iemand, dat maakt veel meer indruk. :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:08

Corelli schreef:
Nou in beide gevallen, spetter je jouw vuiligheid in het eten van anderen, en of het nou veel of weinig is, elk spettertje is gewoon teveel toch :r
Als je dat thuis doet en je geeft er niks om, dan kun je zelf beslissen of je het nog op eet of niet, maar in een horecagelegenheid vind ik niet dat je het dan nog in je hoofd moet halen om uit te serveren :n

Als je de borden hoog houdt je je hoofd naar beneden doet, dan is er niks aan de hand als het goed is :D
Helaas werken wij met een soort buffetjes aan tafel, dus ik heb meestal meerdere kommetjes in mijn armen :')
Gelukkig is het me nog niet gebeurd *klopklop*

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 11:20

Ik denk dat koks ook weleens niesen boven je eten :D (brrr)
Maar het is wel de kunst dat niemand het ziet ja.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:45

Ik snap dat niet hoor, boven eten niesen. Als ik moet niesen draai ik m'n gezicht weg in m'n arm / schouder o.i.d, maar vol boven het bord? Nee.
Ook als ik jeuk heb op m'n wang o.i.d, doe ik gewoon met m'n schouder, zo weinig mogelijk aan m'n gezicht / haar zitten.
Echter betrapte ik mezelf er gister wel op dat ik jeuk had net boven m'n pony, toen heb ik wel even aan m'n haar gezeten maar wel m'n handen gewassen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 12:50

Sommigen niesbuien komen wel erg onverwacht hoor := Het uitserveren zou ik echter niet meer doen :')

Maar tussen de borden niesen zou dus idd geen 'kwaad' kunnen. Al blijft het wat apart :=

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:28

Even een up, omdat er meer leuke verhalen moeten komen!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:52

Nou, zal ik dan maar? Afgelopen zondag ging ik met mijn huisgenootje hapje eten in de stad. Niet al te spannend, gewoon drankje, hapje en gezelligheid. Dus wij naar de Drie Gezusters. Over het algemeen bekend als kroeg en van het grote terras, maar je kunt er ook best leuk eten. En het is allesbehalve duur.

Wij gaan zitten, kaarten lagen al op tafel. Dus die wat doorgekeken, totdat de bediening kwam. Of we wat wilden drinken? Jawel. En weg was hij. Vervolgens kwam er nog iemand, of we wat wilden drinken. Jawel, maar dat wordt al gehaald. Maar mogen we ook wel wat te eten bestellen?
>;) >;) <- blik van die gozer.
Voorgerecht werd op tafel gekwakt, drankjes werden gebracht en weg waren ze weer. Maar we wilden eigenlijk ook ons hoofdgerecht nog doorgeven -O-
Nou ja, drankje gedronken, voorgerechtje op maar geen bediening. Dus Maron heeft toen er iemand langs liep maar op luide toon gevraagd of we alsjeblieft nog wat mochten bestellen? Vooruit dan maar. Hoofdgerecht was prima van smaak, ook snel gebracht.
Ondertussen zat aan de andere kant van de zaak een wat ouder stel al minutenlang wanhopig om zich heen te kijken naar iemand van de bediening, die wilden ook bestellen. Werden genegeerd door de bediening, best sneu. Dus die man "Ober?" Geen reactie. "Ober?!" Geen reactie. "Hallo, dove ober?!" Geen reactie.
Op een gegeven moment is hij zelf maar naar iemand toegelopen.
Toetje en koffie besteld, die we graag tegelijk wilden krijgen. Helaas was het toetje al op voordat de koffie kwam.

Afrekenen was ook moeilijk en lastig. Maar ondertussen kletsten ze wel gezellig door, kwam er personeel eten wat alle aandacht kreeg en verder hingen ze maar wat rond. Was het dan zo druk, dat ze ons vergeten waren? Nope, er was voetbal dus er zaten maar een paar stellen.
Nu is het er goedkoop en wordt de hele toko gerund door studenten. Maar die kléine dingen, zoals mensen die binnen komen vragen of ze alleen wat komen drinken of dat ze ook wat willen eten, mensen niet keihard negeren en gewoon een beetje aandacht voor je gasten. Beetje jammer.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:09

Dan heb ik er ook nog wel eentje.

Gisteren in Diegem uit eten geweest voor het afscheid van een collega. Super mooie zaak, Guga. T was heel rustig, stuk of 7 tafeltjes.

Het begon al met de drankjes, die hij opnam zonder papiertje, maar vervolgens wel vergat, en daarna zonder dienblad kwam brengen.

De kaart was de volgende teleurstelling, ik had op internet al gezien dat ze pizza hadden, en daarin ook wat vega-opties hadden. Maar de pizzas konden niet besteld worden. Jammer. Dus ik verder gekeken, was de enige andere vega optie een Griekse salade van €13,-, met feta, olijven en verse tomaat. Nou goed, beetje jammer, maar ok kan lekker zijn. Salade besteld. Mijn tafelgenoten hebben ook allemaal iets besteld, en 1 collegatje besteld frietjes bij haar garnalenkroketjes. Man kwam nog eventjes terug om te vragen wat ik ookal wilde eten.

Het eten komt, en ik zie direct al dat die salade niet bepaald €13,- waard is. Een fantasieloos op een bord gekwakt hoopje sla, waar ik met wat moeite wat stukjes zongedroogde tomaat in ontdek. Al het andere eten komt ook, behalve de frietjes. Toch maar vast begonnen met eten, want de ober verzekerde ons dat de friet eraan kwam. Ik heb in mijn hele bord 1 olijf kunnen vinden, geen verse tomaat maar zongedroogd (wat ik dus niet lust) en een paar frummeltjes feta. De rest was slappe sla en wortelschaafsel. Na een paar happen had ik er genoeg van en heb ik het niet verder op gegeten. Na 10 minuten is mijn baas de friet maar gaan halen, die al 10 minuten stond af te koelen op de counter.

Toen ik bij het afhalen aangaf dat ik de sla nogal teleurstellend vond kreeg ik eerst geen reactie, maar wel netjes een schaaltje tiramisu van het huis.

De bediening was verder aardig teleurstellend, overal lege glazen, mensen die geen contact kunnen krijgen met de bediening. En het ergste was dat mijn collega's het zoooooo knap vonden dat die man dat in zijn eentje deed, en ze hem een flinke fooi hebben gelaten...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:26

't Is jammer dat je hier geen hele columns mag plaatsen... Want het is geen onbekend fenomeen :)

Sylvia Witteman, Terrasje (uit: Tot dusver niets aan de hand) schreef:
De Nederlandse horeca, je went eraan. Zo ga ik bijvoorbeeld nooit met een lege maag naar een restaurant. Regelmatig hoor ik mezelf tegen mijn kinderen zeggen: "Jongens! We gaan zo uit eten! Neem even snel een boterham!"
[...]
Ga zitten, en wring vervolgens langdurig het bovenlichaam in ingewikkelde bochten bij het speuren naar een ober. Dan volgt het zwaaien met één arm. Zwaaien met béíde armen. Opstaan en achter de ober aan rennen, die in de spelonken van het betreffende etablissement een goed heenkomen zoekt. Druk ten slotte de spartelende ober tegen de grond [...]

Jan Kuijtenbrouwer, Lijfstijl schreef:
De Nederlandse kelner(in), kortom, ziet zijn klant als een vijand. De vraag blijft waarom.
Zelf houd ik het op een ongelukkige chemische reactie tussen het calvinisme en de sociaal-democratie. [...] Waarschijnlijk zonder het te weten, is de Nederlandse ober op een missie van God. 'Nietsnut!' klinkt het in elke klap waarmee hij het glas te hard voor ons op tafel zet. 'Zondaar!'

Beide stukjes zijn aan te raden om in z'n geheel te lezen :)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:40

Hier ook een kleine frustratie
Ik ging laatst uit eten met mijn familie in een buffet restaurant. Niet met één zo'n rondje, maar met allemaal verschillende restaurantjes in één gebouw. Tuurlijk hoef je niet te verwachten dat dit super netjes is, omdat hier veel mensen door elkaar lopen, ook kinderen.
Maar ik zag schuin tegenover onze tafel een halve kipnugget liggen (de tafels daarnaast waren leeg, weet ook niet hoe die daar is gekomen ).
Personeel loopt erlangs, een stapt er zelfs op (!!) en niemand die het opruimt. Als je naar het gezicht keek van het langslopende personeel kon je zien dat ze er naar keken, maar ze lieten het allemaal liggen.
Oke, het is geen sterrenrestaurant, maar zoiets ruim je als personeel toch ook op?

(Trouwens, als het mijn eigen kipnugget was geweest had ik hem zelf wel opgeruimd hoor := )

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:44

Ik zat eens in een restaurant, en in onze sla zat gewoon nog zand, en ik vond de
varkenshaas echt ontiegelijk droog. Als mijn oma hem maakt is ie zo lekker.

Dus die vrouw vroeg of alles gesmaakt had, dus m'n vriendin verteld over de
sla, en ik voeg toe met de varkenshaas. De sla was ze het mee eens, maar over
de varkenshaas werd ik gewoon uitgelachen.

Ik dacht echt, wtf o_O

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:35

Net terug van drie weken Italie. Elke dag uit eten geweest, waarvan maar 1 keer teleurstellend. En dat was op een camping met voornamelijk Nederlanders waar we bleven eten omdat we het EK wilden zien. En die Nederlands geven op Zoover ook nog goede recensies voor dat eten.....

Verder alles top daar. Wat een verschil met Nederland. En met tweeen alles er op en er aan (voorgerecht, hoofdgerecht, dessert, fles wijn, fles water, koffie met borreltje) ben je daar 60 a 70 Euro kwijt. Hier is dat bijna het dubbele..... En dan is het lang niet zo lekker en wordt je ook nog onbeschoft behandeld.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:39

Ik heb er ook eentje bij hoor ;)
Cubanita in Haarlem op een maandag. Enorm druk en zwaar onderbezet, dus dat we ietsje langer moesten wachten vond ik geen punt. We kregen een tafeltje naast de bar en keuken. Maar blijkbaar serveren ze uit vanaf deze bar. Gevolg: 1 keer een dienblad in m'n zij wat gelukkig leeg was. Maar ik ben hoogzwanger dus leuk vind ik dat echt niet leuk nu. Alleen even oh sorry.

De bazin stond af te wassen achter de bar en tot 3x toe kreeg ik afwaswater op m'n gezicht, in m'n glas en op m'n telefoon... Werd niet gezien en heb ook maar niks gezegd, het is niet expres.

Maar toen de serveerster een schaaltje knoflookgarnalen naast me liet vallen en ik helemaal onder de olie zat vond ik het niet zo leuk meer. Hele broek vol met vetvlekken. "Sorry hoor mevrouw" en dat was het :oo

We hebben geen fooi gegeven. Een gratis drankje was toch wel op z'n plek geweest. Eigenaresse zag het gebeuren en zei geen letter.

Het eten was trouwens wel heel erg lekker dus ik zou er nog weleens heen gaan. Alleen ga ik dan ergens anders zitten ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:42

:oo dat is wel heel erg. Het zal allemaal niet expres zijn maar dan nog, dan is iets meer dan een 'oh sorry hoor' wel op z'n plaats.