Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:19

ik heb haar teruggemaild dat ze maar moet komen met die stappen...als ze moeilijk doet over iets van 30 euro (wat ze niet heeft betaald en als ze dat wel had gedaan had ik natuurlijk wel doorgezet) dan is dat haar probleem en dat ik haar niet meer terug mail en dat ik hoop dat ze ergens anders vind wat ze zoekt.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 09:33

Ik had om wat gegevens van de geinteresserde gevraagd gister en die heb ik gelukkig gekregen. Zo even controleren maar dat stelt me toch weer een beetje gerust.
Toch jammer dat je zo achterdochtig moet zijn.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 10:26

Is inderdaad wel een raar verhaal Jury...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:48

Ik heb via mp een heel leuk bankje gezien, niet te duur, mail contact gehad met die vrouw, allemaal super.
Net even aan de telefoon gehad voor een afspraak, mijn moeder gaat het bankje ophalen omdat het vlakbij hun is en ik aan de andere kant van nl woon, hele spontane vrouw en mijn moeder gaat m vanavond ophalen, dus ik ben benieuwd maar heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 12:50

Ze zijn er echt wel hoor! De 'goeie' :D

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:36

alleen jammer dat je er zo naar moet zoeken :+

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 16:36

Ik heb ook het idee dat het kopen en verkopen via internet steeds moelijker gaat.
Steeds meer obstakels van mensen uit.

In begin kreeg ik ook altijd nog netjes een bericht dat het ontvangen was en hoe blij ze ermee waren.
Dat is nu al helemaal van de baan haha als ik nu een mail krijg staat er een hoop ellende in die ik over me heen krijg.
Gelukkig trek ik me er niet te veel van aan. Omdat ik sta voor wat ik doe. Ik ligt geen mensen op, ik stuur op wat ze kopen. En handel altijd heel snel. Geld is volgende dag ook product.

Maar er zijn nog altijd mensen die er anders over denken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:32

Gelukkig krijg ik wel regelmatig een berichtje dat het goed is aangekomen en een bedankje.
Soms moeten mensen ook wat te zeuren hebben hoor. Van de week ook nog. Ik had iets anders opgestuurd dan dat de advertentie zei...
In de advertentie stond A en ik had B opgestuurd. Degene maar netjes terug gemaild dat A het matriaal was en B het merk.
Maar eerst op hoge poten een mail sturen en als je het dan uitlegt dat het wel klopt.....Niet eens het fatsoen hebben om terug te reageren.....

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:32

Gerda20 schreef:
Ik heb ook het idee dat het kopen en verkopen via internet steeds moelijker gaat.
Steeds meer obstakels van mensen uit.

In begin kreeg ik ook altijd nog netjes een bericht dat het ontvangen was en hoe blij ze ermee waren.
Dat is nu al helemaal van de baan haha als ik nu een mail krijg staat er een hoop ellende in die ik over me heen krijg.
Gelukkig trek ik me er niet te veel van aan. Omdat ik sta voor wat ik doe. Ik ligt geen mensen op, ik stuur op wat ze kopen. En handel altijd heel snel. Geld is volgende dag ook product.

Maar er zijn nog altijd mensen die er anders over denken.

Gelukkig had ik laatst nog een roze ankypad aan iemand verkocht. Had haar via whatsapp om haar op de hoogte te houden hoe ver ik was met het pakketje en ze kreeg via whatsapp dan ook de T&T code. Volgende dag had ze het en ze whatsappte nog even dat ze er heel blij mee is dat hij mooi staat. Vond ik leuk om te horen!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:45

Ik kreeg een bod van 10 euro op mijn Bicolor... Mijn vraagprijs is 50 euro.. :') . Wat bezielt die mensen toch.. Pff.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:51

Sommige verkopers kunnen ook niet lezen:

Advertentie voor een serie op DVD, stond geen prijs bij. Ik hou niet van bieden, dus ik heb een e-mail gestuurd met de vraag of het originele DVDs zijn en zo ja, wat hij er voor wil hebben inclusief verzendkosten. En dat als het geen originele DVDs zijn, dat ik dan geen interesse heb.

Krijg ik een mail terug dat het copieen zijn van zijn eigen originele DVDs, dat er geen hoesjes bij zitten en een veels te hoge prijs. En of ik het geld z.s.m. over wilde maken op nr. bla bla bla.

Ehm, copieen, dus geen interesse...? Volgens mij is het nog illegaal ook, zoiets aanbieden.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 18:49

Zo had ik een tijdje terug ook nog iets doms.

Donald Duck in Drenthe..... Vergeten te kopen week later zag ik het op het nieuws dat er een enorme run op was.
Ships overal uitverkocht natuurlijk.

En ja hoor op MP iemand had er nog 4. Ik denk nou hup alle vier maar. Er zijn altijd nog wel mensen in mijn omgeving die er ook wel 1 wil.

Ze waren duurder als in de winkel maar goed ik wilde ze graag. Maar nu vroeg ze wel even €2,- per boekje verzendkosten.
Ik moest dus €8,00 betalen extra. Voor het verzenden. Nou ik ben geen dief van mijn eigen portomene.
Hele discussies over gehad via de mail, maar uiteindelijk deed ze dit omdat ze er ook wat aan moest verdienen. (Dit deed ze immers al met dr vraagprijs) Ik kreeg flink wat irritatie's want ik wilde ze zo graag hebben, en was al bereid er meer voor te betalen dan in de winkel. Maar de €8,- voor verzending ging me te ver.
Dan had ze dr vraagprijs hoger moeten zetten.

We zijn niet meer overeen gekomen. De irritatie's waren te hoog op gelopen.

Dus ik die zelfde dag nog via mijn (MP mail adres) die ik alleen gebruik voor het verkopen van mijn spullen.
Haar gemaild dat ik interesse had in de duckjes. En uit eindelijk is het me gewoon netjes gelukt. Ze heeft ze allemaal verstuurd en moest €1,50 aan verzend kosten betalen.
Oke dit was niet zo netjes van mij maar wel slim al zeg ik het zelf haha.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 19:24

Slim gedaan Gerda20!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:01

Potverdikkie,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een Ideal tuig, kreeg vanmiddag een PB met een nette prijs. Dus ik zeg, wil hem wel hebben onder voorbehoud van nog wat close-up foto's. Krijg is net een PB dat hij verkocht is gdvrrr* :(
Echt zuur, dit is al de 2e die onder mn neus door glipt

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 21:28

@Gerda20 hmm ik snap m niet? Hoezo wilde ze de Donald Ducks daarna ineens wel verkopen voor minder? :o?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:44

Wat was er zo speciaal aan de donald ducks :') ?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 22:56

lifaya schreef:
Wat was er zo speciaal aan de donald ducks :') ?

ging over drente.

maar idd waarom kon je ze later wel voor minder krijgen?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:02

Ze heeft ze later op een andere naam en emailadres besteld

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:20

ik heb perongeluk geboden op iets wat alleen opgehaald kon worden haha fail. nee ik ga niet 150 km rijden voor een ipod shuffle :') nu hoop ik dat ze hem toch wil verzenden, want deze met de pakketkosten is nog goedkoper als de meeste die erop staan.

als je ergens op bied, en die persoon mailt je, en je mailt gewoon op dat adres terug komt het dan wel aan? want het was echt een vaag adres, echt iets in de trend van: 8930udiwjdauwerp@marktplaats.nl

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:25

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 23:38

Hm.. die persoon die eerst onder rembours zou sturen maar daarna niet meer.... niet netjes :n Ik zou ook uit mn plaat zijn gegaan. Dan had je maar geen ja moeten zeggen, ongeacht hoe lang je je al netjes gedraagd. Ik handel zo ontzettend veel op marktplaats, in echt vanalles, dat ik niet eens iets stoms WIL doen. Uiteindelijk leverd dat altijd gezeik op en dat is slecht voor de zaken. Afspraak is afspraak... en ja, ik heb ook écht wel gehad dat ik 2 dagen later het product voor 2x de prijs had kunnen verkopen, maarja.... afspraak is afspraak.

Onderlaatst een advertentie op marktplaats. Nagelsetje incl. UV-lamp (nieuw) voor 20 euro. Nu ben ik een beetje aan het hannessen met nagellakken enzo, dus leek me een leuk prijsje om het voor uit te proberen. Dus ik gezegd dat ik interesse had, maar alleen als alles compleet was en werkend was. Nouja... dit was het geval en mevrouw gaf nog even aan dat alles bij elkaar toch al snel 130 euro had gekost, nieuw.
5 minuten daarna een nieuwe mail. Dat ze toch maar vond dat ik meer moest betalen, want het was eigenlijk wel erg goedkoop. Want ja, ze had 20 in de advertentie staan, maar ze moest en zou er minimaal 25 euro voor krijgen om uiteindelijk af te sluiten met 'voor onder de 30 gaat het niet weg'.

Ik netjes een mailtje teruggestuurd dat je simpelweg niet ineens kan beslissen dat de prijs maar even omhoog gaat. Dat had je van te voren moeten bedenken. Gezegd dat ik nog steeds interesse had, maar alleen voor die 20 euro. Nou... naar veel wikken en wegen is ze dan toch maar akkoord gegaan...

Echt, sommige mensen :n

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 00:42

nynke55 schreef:
Ze heeft ze later op een andere naam en emailadres besteld

Dan nog snap ik niet waarom de verkoper daarna ineens niet zoveel verzendkosten vroeg :')

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 00:45

Zo werd ik vorige week gebeld dat mensen mijn tinker wel wilde hebben... Ze zouden er meteen aan komen en haar gelijk mee nemen... hmz vreemd, maar goed het kan.. Sta je dan zonder er iemand op komt dagen of afbeld... Niks meer gehoord -O-

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 00:48

JessAndHope schreef:
Hm.. die persoon die eerst onder rembours zou sturen maar daarna niet meer.... niet netjes :n Ik zou ook uit mn plaat zijn gegaan. Dan had je maar geen ja moeten zeggen, ongeacht hoe lang je je al netjes gedraagd. Ik handel zo ontzettend veel op marktplaats, in echt vanalles, dat ik niet eens iets stoms WIL doen. Uiteindelijk leverd dat altijd gezeik op en dat is slecht voor de zaken. Afspraak is afspraak... en ja, ik heb ook écht wel gehad dat ik 2 dagen later het product voor 2x de prijs had kunnen verkopen, maarja.... afspraak is afspraak.

Onderlaatst een advertentie op marktplaats. Nagelsetje incl. UV-lamp (nieuw) voor 20 euro. Nu ben ik een beetje aan het hannessen met nagellakken enzo, dus leek me een leuk prijsje om het voor uit te proberen. Dus ik gezegd dat ik interesse had, maar alleen als alles compleet was en werkend was. Nouja... dit was het geval en mevrouw gaf nog even aan dat alles bij elkaar toch al snel 130 euro had gekost, nieuw.
5 minuten daarna een nieuwe mail. Dat ze toch maar vond dat ik meer moest betalen, want het was eigenlijk wel erg goedkoop. Want ja, ze had 20 in de advertentie staan, maar ze moest en zou er minimaal 25 euro voor krijgen om uiteindelijk af te sluiten met 'voor onder de 30 gaat het niet weg'.

Ik netjes een mailtje teruggestuurd dat je simpelweg niet ineens kan beslissen dat de prijs maar even omhoog gaat. Dat had je van te voren moeten bedenken. Gezegd dat ik nog steeds interesse had, maar alleen voor die 20 euro. Nou... naar veel wikken en wegen is ze dan toch maar akkoord gegaan...

Echt, sommige mensen :n

Agjoh ik ken die persoon toch niet en verkocht is pas als ik mijn geld heb... En die zie ik toch niet meer :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 09:01

WhySoWhite schreef:
Zo werd ik vorige week gebeld dat mensen mijn tinker wel wilde hebben... Ze zouden er meteen aan komen en haar gelijk mee nemen... hmz vreemd, maar goed het kan.. Sta je dan zonder er iemand op komt dagen of afbeld... Niks meer gehoord -O-

Dat gebeurt niet alleen via MP hoor maar ook via Bokt.
1e keer belde (nou ja een sms) ze dan wel netjes af, een half uurtje van te voren. Ze durfde het niet aan om anderhalf uur met een trailer te rijden met mist. Oke kan ik me voorstellen. Ze had geen agenda bij de hand dus zou bellen voor een nieuwe afspraak.
Ze hebben ook een nieuwe afspraak gemaakt.
Dag van te voren nog een sms of we haar nog hadden. Natuurlijk dat was afgesproken dus ga haar dan niet achter hun rug om verkopen.
'Smorgens weer een sms dat ze wegreden. Nu ze moeten nu nog komen. Geen afbericht helemaal niets. En dan hou je een paardje 3 weken al met al gereserveerd voor iemand :(