Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:05

Heino schreef:
Tallie: In het partijprogramma staan anders genoeg voorwaardelijke vrijheden. Kijk eens naar het stukje over geloof en school. Ja, Christelijk/Katholiek onderwijs mag, maar koranlessen?? Nee, dat mag niet volgens de PVV. Dat is dan toch voorwaardelijke vrijheid? Het gaat nu toch om de partijprogramma's, niet om wat ze er van waar kunnen maken? Want dat weten we immers nog niet. Dus oordelen we nu op basis van de programma's.
En nogmaals:
En is het geen feit dat bepaalde partijen nog nooit de kans gehad te hebben te regeren en toch weggezet worden als "prutsers"? En is er dan wél sprake van democratie bij de PVV zelf? En is het dan niet waar dat de PVV sterk overeenkomt met bijvoorbeeld de SP?

Ik zie nog steeds niks over voorwaardelijke vrijheid hierin.. Sorry.. Koranlessen verbieden is voorwaardelijke vrijheid? Wat dachten de mensen die de koranlessen willen volgen er dan van om dit gewoon in hun land van herkomst te doen? Of in hun moskee? Of gewoon lekker thuis? Geen samenscholing/broednest van slechte radicale moslims door ze gewoon uit elkaar te houden.. Ik zie het probleem niet zo :+

Kijk, ik ben totaal niet gelovig. Daarnaast heb ik ook geen kinderen en geen plannen om kinderen te krijgen. Het stukje school is voor mij dus letterlijk een "ver van mijn bed show"

En je blijft nu hameren op iets over prutsende partijen.. Is dat iets wat ik heb gezegd of heeft Wilders zoiets gezegd? :)

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:08

8nnemiek schreef:
Wilders vergelijken met Hitler is natuurlijk onzin. Hitler wilde een superras creeëren en heerser over de wereld worden :+ Wilders wil een goed lopend en vreedzaam Nederland zonder criminaliteit en geweld. Hij zegt ook altijd dat hij zich alleen richt op criminele allochtonen, niet op onschuldige allochtonen.

Geen nieuwe moskeeën, geen hoofddoeken meer en geen islamitische scholen meer. Is dat alleen gericht op criminele allochtonen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:11

Jaduuh schreef:
8nnemiek schreef:
Wilders vergelijken met Hitler is natuurlijk onzin. Hitler wilde een superras creeëren en heerser over de wereld worden :+ Wilders wil een goed lopend en vreedzaam Nederland zonder criminaliteit en geweld. Hij zegt ook altijd dat hij zich alleen richt op criminele allochtonen, niet op onschuldige allochtonen.

Geen nieuwe moskeeën, geen hoofddoeken meer en geen islamitische scholen meer. Is dat alleen gericht op criminele allochtonen?

Zie jij in die landen een katholieke kerk staan dan?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:12

Tallie1979 schreef:
En je blijft nu hameren op iets over prutsende partijen.. Is dat iets wat ik heb gezegd of heeft Wilders zoiets gezegd? :)

Dat is niet iets wat jij gezegd hebt (geloof ik), maar wel iets wat vrij regelmatig in dit soort topics naar boven komt. Dat de linkse partijen niks waargemaakt hebben en dat men geen vertrouwen heeft in links. Terwijl links (als in SP en GroenLinks) nog nooit in de regering gezeten heeft.

En ik vind het niet getuigen van vrijheid van godsdienst nee, wanneer er wel Christelijke scholen gebouwd mogen worden maar geen Islamitische.

Zap: mijn punt is dat er best wel wat mensen zijn die zeggen "ik stem op PVV, maar die immigratiepunten vind ik ook maar niks". Dan kan je toch net zo goed stemmen op de SP, die vrijwel vergelijkbare punten heeft??

En waarom veroordeel je mij meteen tot iemand die iets tegen PVV-stemmers heeft als je dénkt dat ik tegen de PVV bent? Waarom zou ik politieke voorkeur en persoon niet kunnen scheiden? Want dat zeg je wel, dat ik dat niet doe. Maar als je nu zegt dat je het anders bedoelt, prima. Jammer dat je niet meteen duidelijker was want dan hadden we er niet een paar posts aan hoeven te besteden maar had het inhoudelijk over de verkiezingen kunnen gaan ;)

Somebitch; dat is een nonargument. Het gaat nu toch over Nederland, en niet over andere landen?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:12

Jaduuh schreef:

Geen moskee: minder moslims
Geen hoofddoeken: minder moslims
Geen islamitische scholen: geen scholing voor moslims en dus minder moslims..

Minder moslims: minder radicalen meer hardwerkende eerlijke moslims :)

Minder radicalen: Minder gevaar..

Minder gevaar: blijere Nederlanders..

:D Misschien zie ik het wel te eenvoudig hoor :P
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 07-06-10 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:13

Nou ik vind dat die moskeen wel weg mogen. :o Wij zouden het eens moeten proberen om daar een kerk te bouwen. :n

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:14

Somebitch schreef:
Nou ik vind dat die moskeen wel weg mogen. :o Wij zouden het eens moeten proberen om daar een kerk te bouwen. :n

_/-\o_

Als we daar nog maar iets fout doen worden we neergeknalt joh, hier krijg je er geld bij. :D

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:15

Tallie: En het uiten van "iets tegen (veel) moslims hebben" (want dat zeg je hier in feite) levert geen gevaar op?

Somebitch: Is dat niet juist het mooie aan Nederland, dat dat allemaal mogelijk is?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:15

Nee vind niet dat op ieder hoekje van Nederland een moskee hoort te staan. :n Het is Nederland geen ander land wil je hier wonen moet je je maar aanpassen, dat moeten wij ook als we willen emigreren.
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 07-06-10 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:16

Nou, er staan wel degelijk Christelijke en Katholieke kerken in landen als Marokko en Turkije :P Daar vergissen jullie je in dames :+

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:17

Jaduuh schreef:
Somebitch: Is dat niet juist het mooie aan Nederland, dat dat allemaal mogelijk is?

Sorry maar hier moest ik toch om lachen. :)) :))
Het is gewoon waardeloos wat hier in Nederland allemaal mogelijk is......

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:17

Ik dacht tot vandaag op de VVD te gaan stemmen.

Maar heb net de stemwijzer gedaan. Kom op de SP uit, daarna PvdA en daarna PVV.

PVV stem ik niet. Vind Wilders een griezel. En ik vind dat je op de belangrijkste punten de partijprogramma's moet vergelijken.
Hij heeft soms wel goede ideeën maar mij veel te extreem. Ben bang dat het er niet fijner op wordt in NL als hij in de regering komt, laat hem maar mooi in de oppositie gaan zitten schreeuwen.

PvdA stem ik niet omdat zij voor de kilometerheffing zijn en willen tornen aan de hypotheekrenteaftrek. Dus ook een dikke NO.

Dus wordt het waarschijnlijk toch de SP. Voor het eerst in jaren, heb daar nog nooit op gestemd. Maar qua programma en standpunten komen zij toch behoorlijk overeen met wat ik vind en denk. Vooral op cruciale punten.

Ik kan niet naar bv alleen maar 1 ding kijken binnen een partij, het daar mee eens zijn en er dan op stemmen.
Daarom gaat mijn stem niet naar de wat mij betreft eenzijdige partijen als de PVV en de PvdD.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:19

Jaduuh schreef:
Tallie: En het uiten van "iets tegen (veel) moslims hebben" (want dat zeg je hier in feite) levert geen gevaar op?

Nee? Waarom? Als het ze niet bevalt moeten ze naar een land gaan waar ze zich wel thuis voelen.. Waar ze wel hun radiacale ideeen ten uitvoer kunnen brengen :)

Maar de hele wereld spuugt op moslims. Omdat moslims over het algemeen met een natte vinger nijdig te krijgen zijn.. Het zegt al genoeg dat jij deze vraag stelt.. Er is een probleem met moslims.. Als je iets tegen ze hebt worden ze boos.. :+

Inleving van de "andere zijde" zie ik zelden, waarom zou de Nederlander die er niks mee te maken wil hebben wel moeten schikken en de zogezegde gasten/immigranten in dit land de dienst uitmaken? :)
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 07-06-10 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:19

Marokko kent geen godsdienstvrijheid. Zo is het moslims verboden zich te bekeren tot een andere godsdienst, controleert de politie in Casablanca dat er geen Marokkanen binnen in een kerk gaan en kunnen marokkaanse moslims die zich bekeren tot het christendom niet gedoopt worden[10]. Voor moslims is het toegelaten hun geloof te verkondigen, maar voor christenen is dit verboden en regelmatig worden christenen het land uitgezet. Zo leuk vinden ze het.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:20

En sinds wanneer zijn er alleen radicale moslims en niet van andere geloven?
Sinds wanneer zijn het enkel moslims die de boel verzieken?
Vaak zijn het mensen die niet eens moslim zijn, maar enkel omdat ze aan de uiterlijke kenmerken voldoen de stempel moslim krijgen :\
Nederland is van origine een Christelijk land, waarom het jodendom, hindoeïsme, boeddhisme wel allemaal toestaan behalve de islam?

Ik zie het zo ontiegelijk achteruit gaan met Nederland als dergelijke kortzichtige meningen/standpunten uitgevoerd worden.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:20

Somebitch schreef:

Doet me sterk denken aan: 'Nee, je mag m'n barbie niet lenen, want ik mag die van jou ook niet lenen'.
Sorry hoor, maar ik vind dat zo kinderachtig.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:21

Eefske schreef:
Somebitch schreef:

Doet me sterk denken aan: 'Nee, je mag m'n barbie niet lenen, want ik mag die van jou ook niet lenen'.

Nou goed ik word er gek van hier in dit kleine stadje staan misschien wel 6 moskeen. Dat jij het kinderachtig vind prima, maar dit is mijn mening. :)

Overigens snap ik ook niet dat sommige buitenlanders het vertikken om de nederlandse taal te leren, dat vind ik ook niet kunnen.
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 07-06-10 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:22

Zap stelt helemaal niets! Zap VROEG naar de reden van jouw felheid tov (potentiele) pvv stemmers. Zei nogal wat afkeuring uit jouw reacties te proeven en wilde graag van jou horen of dat klopt.

Jij hebt je mond wel vol over andere mensen die over jou oordelen, maar zelf doe je constant niet anders!

"ik zie" is een constatering, geen mening!

Ga jij me nu vertellen hoe goed of slecht ik mij verdiept heb in de partij programma's?? Lekker objectief en respectvol!
Elke partij heeft overeenkomsten, maar het is een pakket van programmapunten waar je als kiezer voor wilt gaan.
Wat ik uit deze stelling opmaak is dat jij impliceert dat men alleen op pvv stemt vanwege zijn immigratie standpunten want anders, zo zeg jij, kun je op een even aantal andere partijen stemmen.

Wat wil je nu horen dan: dat ik of andere pvv stemmers zich schamen omdat ze vinden dat Wilders gewoon gelijk heeft op een heel aantal punten? Ik ben niet bang om voor racist uitgemaakt te worden, ik weet dat ik er absoluut geen ben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:22

Eefske schreef:
Somebitch schreef:

Nee, je kan beter over je heen laten lopen... "ik mag niks van jou maar kom jij hier maar alles nemen wat je wil hoor. :D"
Dáár gaan we allemaal beter van worden :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:23

Jaduuh schreef:
8nnemiek schreef:

Dat is dus gericht op het vreedzame NEDERLAND. Dus Nederlands spreken, kleden en gedragen :) Wil je hier als gast komen wonen, dan hoor je je ook als gast te gedragen en deze cultuur te volgen. Doen wij toch ook als we daarheen zouden verhuizen? Daar gaat ook niemand een kerk bouwen en nederlandse scholen en in minirokjes en buiktruitjes door de straten lopen :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:23

Ik heb zelf geen last van hindoes, ik heb geen last van joden, boeddha hangt bij mij aan de muur als decoratie en ik heb op zowel een Christelijke als Katholieke school gezeten vroeger.

Ik heb van geen enkel geloof last, behalve van bepaalde groepen moslims ( in dit geval de Marokkanen, Turken heb ik eigenlijk geen last van :) )

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:25

We moeten een voorbeeld nemen aan bepaalde arabische landen, laten we mensen rechten gaan schenden, niet christenen het moeilijk maken, en corrupt worden en de pers vrijheid flink inperken! :+ :+

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:27

Heb je last van het geloof, of heb je last van de mensen? :)

Als ik naar mijn eigen situatie kijk heb ik de afgelopen jaren meer last gehad van jongeren die extreem rechts aan hangen dan jongeren die de islam aan hangen :)

Daarnaast ben ik van mening dat wanneer je islamitische scholen wilt verbieden elke school met een godsdienstige grondslag verboden moet worden. Gelijke behandeling staat bij mij iig wel hoog in het vaandel :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:27

Daphna schreef:
We moeten een voorbeeld nemen aan bepaalde arabische landen, laten we mensen rechten gaan schenden, niet christenen het moeilijk maken, en corrupt worden en de pers vrijheid flink inperken! :+ :+

Ik proef een tikje sarcasme :+ Verklaar je nader? :P

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 15:28

Ayasha schreef:
Nee, je kan beter over je heen laten lopen... "ik mag niks van jou maar kom jij hier maar alles nemen wat je wil hoor. :D"
Dáár gaan we allemaal beter van worden :j

Daar is ook helemaal geen sprake van. Natuurlijk zijn er allochtonen (van welke godsdienst of afkomst dan ook) die zich niet gedragen maar de honderden ingeburgerde islamieten worden ook de dupe van dergelijke standpunten.