Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rytm

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:39

Ik snap het wel hoor, cassieres worden ook zo opgeleid dat ze chips en brood e.d op het metalen gedeelte naast de band moeten leggen zodat het nooit geplet kan worden. Meestal gaat dat wel goed maar bij heel veel boodschappen raakt er soms idd wat geplet.

Meeste mensen reageren dan door gewoon behulpzaam die dingen eerst weg te halen maar sommige mensen niet en helaas zijn dat vaak ook net het soort mensen die je niet moet gaan vragen om wat spullen weg te halen.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:48

Ookal leg je het op de metalen kant (wat ik altidj doe ook met glazen flessen;) ) heb je nog dat als er veel spullen zijn dat het geplet wordt.
Als je nieuw bent moet je op zoveel dingen letten dat er altijd wel iets ff bij in schiet en een normale reactie vind ik best mogen dan :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:49

danielle_x schreef:
Ookal leg je het op de metalen kant (wat ik altidj doe ook met glazen flessen;) ) heb je nog dat als er veel spullen zijn dat het geplet wordt.
Als je nieuw bent moet je op zoveel dingen letten dat er altijd wel iets ff bij in schiet en een normale reactie vind ik best mogen dan :)

Wie weet was je al de 4de cassiere die dat deed deze week. Wie weet hadden ze haast, wie weet hadden ze een pesthumeur. Ik geef toe dat t niet netjes is, maar t kan best wel n reden hebben.

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:49

vandaag in de winkel, zon hele luidruchtige vieze man met een dochter. dochter wou schoenen heel graag hebben omdat ze ze leuk vond om mee uit te gaan, Meneer zijn antwoord;
'Ik vind dit meisje ook leuk*wijst naar mij* en ik zou ook heel graag met haar uitgaan en ik wil haar ook hebben, toch gebeurt het niet.'
-Ik ben 16 en die man was 40 ofzo.-

Ik dacht echt ewwww.. en heb maar gezegd 'Sorry meneer, ik ben al bezet ;)'

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:52

denicee_x was het geen voorbeeld om te laten zien dat je niet altijd alles krijgt wat je wil?
En anders uhm ik zou denk snel naar achter gelopen zijn :')

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 17:52

Al zou het een voorbeeld zijn - dan kan je zoiets nog niet maken :n :r

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:47

Hahaha rare opmerkingen.. damn.. ik werk achter een bar dus die opmerkingen krijg ik genoeg naar m'n hoofd! Zal er eens op gaan letten ;) Meestal is het 't ene oor in, andere weer uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:08

Denicee_x schreef:
vandaag in de winkel, zon hele luidruchtige vieze man met een dochter. dochter wou schoenen heel graag hebben omdat ze ze leuk vond om mee uit te gaan, Meneer zijn antwoord;
'Ik vind dit meisje ook leuk*wijst naar mij* en ik zou ook heel graag met haar uitgaan en ik wil haar ook hebben, toch gebeurt het niet.'
-Ik ben 16 en die man was 40 ofzo.-

Ik dacht echt ewwww.. en heb maar gezegd 'Sorry meneer, ik ben al bezet ;)'

ik vind het wel een hilarische vergelijking!

Denicee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:35

Nou voor mij niet! Hij was er echt serieus over, want hij zat al heel de tijd zo knipoogjes te geven enzo. echt bah! Ik heb hem ook niet verder geholpen hoor, ben toen beleefd met een 'oh, ik heb nu pauze ;)' naar achter gelopen :=

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:07

Groot gelijk Denicee.. Wat een enge vent!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:57

Vjestagirl schreef:
Ergens vind ik dat ook wel logisch, dat mensen daar boos om worden. Je ziet zelf dat je eerst de lichte spullen krijgt en dan de zware, dan kun je dus op je vingers natellen dat als je de band aanzet er dingen geplet gaan worden. Dan kun je toch beter mensen vragen of ze wat spullen weg willen halen omdat je het niet meer kwijt kunt...

Bij mij is het zo dat de band automatisch loopt. En natuurlijk leg ik de chips etc. wel aan de kant neer, maargoed ik kan niet garanderen dat elk zakje netjes aan de kant blijft liggen (want die kant is op een gegeven moment ook vol) en dat er niets ''geplet'' wordt.
Hoewel ik er wel ernstig op let, gebeurt het me toch weleens en dan vind ik het eigenlijk ook wel de verantwoording van de klant zelf.

Het is toch logisch dat als je chips etc. vooraan legt en de pakken erachter aan dat zoiets geplet kan worden?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:07

Kan je echt die band niet uitzetten bij jullie?

Bij ons lopen ze ook automatisch, maar ik kan ze toch echt wel uitzetten hoor :j

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:11

Ik had een knop bij mijn voeten om de band aan en uit te zetten.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:37

Mensen mogen soms ook wel wat sneller inpakken hoor :+
Zit je alle artikelen te scannen, en de klant staat erbij en kijkt ernaar, wacht tot het afrekenen en gaat na het afrekenen pas inpakken. Dan denk ik ook 'tja, dat had je ook kunnen doen terwijl ik aan het scannen was... :')'

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:40

Ja precies Muisbal dat bedoelde ik en dan ben je klaar klant heeft afgerekend en waar moet je je spullen van de volgende klant laten?
Juis geen plek voor :')

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:32

milatje schreef:
danielle_x schreef:
Wat ik zo irritant vind is als mensen een volle kar hebben en alles rustig op de band leggen waardoor de achterband zo vol als het maar kan is.
En dan gaan ze staan wachten tot ik klaar ben met scannen(!!) wat natuurlijk niet snel gaat ik moet elk gaatje vinden om nog wat kwijt te kunnen op die achterband..
Dan heb ik soms echt iets van... een beetje nadenken mag best ;)

En dan vooral als ze de chips etc. vooraan leggen en de pakken melk en sixpacks achteraan. :')

chaatje16 schreef:
Word je niet gek van dat gepiep.. lijkt mij dat je dat in de slaap nog hoort

Als ik te lang werk heb ik daar serieus last van. >.<

ik had dat in het begin wel heeeel erg _O-
nu gelukkig niet meer, maar vragen als heb je het niet koud/warm enz. krijg ik inderdaad ook heel vaak :))
en natuurlijk gemopper over het assortiment/producten etc. En of ik het niet vervelend vind om op zo'n mooie dag te werken haha

AhvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:40

okee, er was een vrouw die had een stuk of 8 pakjes sigaretten gekocht. De man die achter haar stond en aan de beurt was,
zei heel hard en uit het niets: MIJN SCHOONZUS IS DOOD !
nou wat moet je daar nou op zeggen xd
hij vertelde dat zijn schoonzus rookte, en reageerde op de vrouw met de 8 pakjes. maarja, ik wist even niet wat ik moest zeggen xd

Trouwens,
valt het jullie ook altijd op, dat als je vraagt of ze de bon willen dat echt heeeel erg veel mensen zeggen: ik krijg het toch niet terug
xd

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:41

Vjestagirl schreef:
Ergens vind ik dat ook wel logisch, dat mensen daar boos om worden. Je ziet zelf dat je eerst de lichte spullen krijgt en dan de zware, dan kun je dus op je vingers natellen dat als je de band aanzet er dingen geplet gaan worden. Dan kun je toch beter mensen vragen of ze wat spullen weg willen halen omdat je het niet meer kwijt kunt...

geloof me, dat is af en toe echt heel moeilijk ;)
ik heb heel vaak dat het als volgt gaat:

Klant legt in totaal onlogische volgorde de enorme lading boodschappen op de band, ik doe mijn best ze zo praktisch mogelijk neer te leggen en op te stapelen: zachte dingen achteraan en aan de zijkant.
Vervolgens maakt de klant totaal geen haast met inpakken maar gaat zich ipv dat nog even uitgebreid met zijn of haar kinderen/mobieltje enz. bezighouden.
Ik scan door, want er staan nog meer klanten te wachten, bovendien wordt de scansnelheid van elke cassière bijgehouden (ja echt waar :'))
Op een gegeven moment raakt de band dus vol en gaan er dingen geplet worden.
Toch maar gaan inpakken dan, en dan halverwege het inpakken op een boze manier vragen of ik misschien de band even kan stilzetten want de boodschappen worden geplet.
Dit terwijl ik met een stilstaande band geen volgende klanten kan helpen, erg irritant dus. Ik vind het altijd erg prettig als mensen gelijk even beginnen met inpakken, of in elk geval niet klagen over geplette boodschappen.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:49

AhvG schreef:
okee, er was een vrouw die had een stuk of 8 pakjes sigaretten gekocht. De man die achter haar stond en aan de beurt was,
zei heel hard en uit het niets: MIJN SCHOONZUS IS DOOD !
nou wat moet je daar nou op zeggen xd
hij vertelde dat zijn schoonzus rookte, en reageerde op de vrouw met de 8 pakjes. maarja, ik wist even niet wat ik moest zeggen xd

Trouwens,
valt het jullie ook altijd op, dat als je vraagt of ze de bon willen dat echt heeeel erg veel mensen zeggen: ik krijg het t
och niet terug
xd

Klopt! :D die reactie krijg ik ook heel vaak xD
Of als je vraagt of ze nog koopzegels sparen: 'Nee, ik spaar alleen geld...' of : 'nee, ik spaar alleen briefjes van 100, kan dat ook?'

Maar loopt bij jullie de band automatisch door?
Bij ons als je iets (bijv. het scheidings-stokje) aan het eind van de band (dus richting jouxD) neerlegt, stopt ie :P Als je t weg haalt, blijft ie lopen. Dan heb je helemaal geen last van doorlopende banden! Alleen is het wel een rot geluid als je t constant hoort, dus ik zet em wel altijd stil xD
Laatst bijgewerkt door 1234 op 24-08-10 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:51

Chrissy_ schreef:
Vjestagirl schreef:

geloof me, dat is af en toe echt heel moeilijk ;)
ik heb heel vaak dat het als volgt gaat:

Klant legt in totaal onlogische volgorde de enorme lading boodschappen op de band, ik doe mijn best ze zo praktisch mogelijk neer te leggen en op te stapelen: zachte dingen achteraan en aan de zijkant.
Vervolgens maakt de klant totaal geen haast met inpakken maar gaat zich ipv dat nog even uitgebreid met zijn of haar kinderen/mobieltje enz. bezighouden.
Ik scan door, want er staan nog meer klanten te wachten, bovendien wordt de scansnelheid van elke cassière bijgehouden (ja echt waar :'))
Op een gegeven moment raakt de band dus vol en gaan er dingen geplet worden.
Toch maar gaan inpakken dan, en dan halverwege het inpakken op een boze manier vragen of ik misschien de band even kan stilzetten want de boodschappen worden geplet.
Dit terwijl ik met een stilstaande band geen volgende klanten kan helpen, erg irritant dus. Ik vind het altijd erg prettig als mensen gelijk even beginnen met inpakken, of in elk geval niet klagen over geplette boodschappen.

Begrijpelijk, mensen moeten wel hun kar vol gooien. Maar je moet mensen ook de tijd geven om hun kar vol te gooien. Ik bedoel, (denk ik) scannen gaat sneller dan de boodschappen inladen. (Als je het in 1 x goed wilt doen:P)

Als ik bij ons bij de supermarkt boodschappen haal (meestal wat kleine dingetjes, gebeurt ook niet bij mij maar ik zie het ALTIJD) zit daar zo'n dikke vervelende nare chagarijnige cassiere (no offense) die zich constant met andere dingen bezig houd, te beroerd is om hoi te zeggen. En enorm snel scant. mensen krijgen niet eens de kans om de boel normaal in hun kar te flikkeren. Zodra ze dan gepind hebben, en de helft van de boodschappen nog in de kar moeten, begint zij vervolgens de spullen van de nieuwe klant te scannen, en er gewoon lekker druk op te zetten, door je heel irritant aan te gaan kijken, of het ook sneller kan. Soms geeft dat mens ook nog wel eens de reactie "Er staan mensen op u te wachten hoor" of "Ik heb nog wel meer te doen hoor".

Ik kan dat wijf wel schieten, elke keer weer. Staat er zo'n zielig oud vrouwtje haar best te doen zo snel mogelijk te gaan, en dat wiif maar sneller scannen en maar drijven. bah.

- Rare reactie die ik wel eens heb gehad waarvan ik dacht "wtf moet ik daar nou weer mee"

ik werk als secretaresse, en was eens mee naar de rechtbank

client: "Ohh, ben jij dat schattige meisje met dat accent? Ik vind jou zo leuk, nou zie ik eindelijk het gezicht erbij" (die man is al boven de 40 .. en dan dat gezicht er bij )
"Ehm.. ja dat ben ik ..............."

Ik heb daar zelf niet zo veel mee, niet dat ik direct denk dat oudere mannen me helemaal te gek vinden op een manier waar ik niet aan wil denken, maar ik vind dat gewoon niet echt kunnen. Geeft me niet echt een prettig gevoel :Y)

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:42

AhvG schreef:
Trouwens,
valt het jullie ook altijd op, dat als je vraagt of ze de bon willen dat echt heeeel erg veel mensen zeggen: ik krijg het toch niet terug
xd

Jep :Y) of: Ik krijg het niet terug van de belasting, hang maar boven je bed, is voor je verzameling en nog wel meer!

AhvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:33

ShannonJuul schreef:
AhvG schreef:
Trouwens,
xd

Jep :Y) of: Ik krijg het niet terug van de belasting, hang maar boven je bed, is voor je verzameling en nog wel meer!

Haha indd, `nee hoor mag jij wel hebben. hang maar boven je bed.` xd

AhvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:36

Bij ons kan je de band aan en uit zetten. en dan heb je een voetpendaaltje, als je die indrukt gaat hij aan. en die andere band (voordat je het scant) is altijd aan tenzij je alles uit hebt. maar hij gaat ook uit als je er en bordje voor zet.

Wat trouwens ook erg vervelend is, is dat als mensen flessen cola of iets neerzetten, dan let ik even niet op eens knallen er 4 flessen op je hand O:

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:42

Hmm, ik snap idd niet waarom mensen de boodschappen in zo'n rare volgorde op de band leggen...
Ik prijs de zelfscans van de hoogvliet! Daar kan ik op mn gemak zelf scannen en vervolgens gelijk alles in de goede volgorde in mn tassen doen. En ja, ik gooi altijd eerst de zware spullen (cans met melk, cola flessen, grote zak kattenbrokken, aardappelen enz enz) eerst erdoor, zodat mn chips oid niet geplet word!

Nadeel van die kassa's is dat ze de minste of geringste gewcihtsafwijking oppikken, en dan gewoon niet willen scannen. Dus gemiddeld ram ik zo'n 5x op die knop om weer iemand te laten komen met het accepteer-pasje. Krijg ik het commentaar: 'goh, u bent niet zo'n natuurtalent met scannen heah?'
:( Tsss, ik scan met een noodgang, alleen dat apparaat werkt niet mee!!! Geef mij daar es lekker niet de schuld van...

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:42

Ik weet niet of het al genoemd is, en het is ook niet raar, eerder irritant:
* Juist op de drukste momenten willen klanten hun kleingeld uitgeven, waardoor ze uuuren moeten tellen en de hele rij ophouden :(
* Op mijn vakantiejob moesten we alles van de ene kar in de andere kar leggen bij het scannen. De meeste mensen hadden dan een tas of bak waarin alles gestopt moest worden, dus het was de regel dat wij dit deden. Dan had je van die klanten die alles nog eens 'goed' zetten wanneer je zelf nog bezig was met vanalles erin te steken, dan zit je daar, met 2 paar handen in 1 tas, grrr >;)