Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:41

Zover weg? Hallo, ik ben de wereld nog niet uit hoor! Hahaha...
Ben bijna in heel Nederland te vinden overigens, dus zal vast wel een keertje bij 'KRABBEGAT' :? in de buurt zijn. Lief aanbod, haha, maar waar heb ik dat aan te danken?? Mag ook via PB hoor :')

Vanwaar trouwens je mobiele nummer in je pro?? Ben niet nieuwsgierig hoor!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 01:46

Klaasje: Niet nieuwsgierig, gewoon interesse tonen toch ;)

Trouwens weer een paar lessen gehad en de laatste ging echt super goed, zat alleen meteen 3,5 uur achter het stuur, stond in de file en dan vond hij zonde van mn geld dus mocht k nog een tijdje door rijden. Dinsdag om 9 (!! :( ) uur weer les, fijn.. k ben totaaaal geen ochtend mens haha..
Dan 2 weken geen les omdat hij op vakantie gaat..

Waarschijnlijk gaat dinsdag me les super slecht,ben niet helemaal in orde , Vooral door omstandig heden op me werk waar k gewoon echt ziek van ben...

Maarja, trouwens zijn die cdroms van je theorie echt moeilijk dan je cbr theorie examen?
En vooral je gevaarherkening?
En nog een vraag , met die inzichtsvragen hoeveel mag je van die 10 vragen fout hebben, helemaal niets toch? kan het niet terug vinden in mn boek...

ziatje

Re: Rijlessen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:51

Helphelphelp ik heb morgen tussentijdse toets en vandaag ging de rijles echt he-le-maal niet goed gewoon :(
Dus iemand tips?!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:53

Klaasje schreef:
Zover weg? Hallo, ik ben de wereld nog niet uit hoor! Hahaha...
Ben bijna in heel Nederland te vinden overigens, dus zal vast wel een keertje bij 'KRABBEGAT' :? in de buurt zijn. Lief aanbod, haha, maar waar heb ik dat aan te danken?? Mag ook via PB hoor :')

Vanwaar trouwens je mobiele nummer in je pro?? Ben niet nieuwsgierig hoor!

he wat is er met Krabbegat.? :')

Het plaatsje waar ik woon heet anders hoor. O:)

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:13

Hahahhaa, oh god. Ik bedoelde dus Krabbendijke van Stefan, hahaha. Waarschijnlijk heb ik 'jouw Krabbegat' dan gewoon in m'n hoofd, wat stom zeg! Hahaha.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 10:22

ziatje schreef:
Helphelphelp ik heb morgen tussentijdse toets en vandaag ging de rijles echt he-le-maal niet goed gewoon :(
Dus iemand tips?!

Wat ging er niet goed ?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:31

Nou voor 4 weken niet gereden te hebben ging mij les wel goed. Oké, 2 fikse ingrepen en 1 vrouwtje op een fiets die heel boos was, maar dat was echt in situaties waar ik naderhand zoiets bij had; 'Ohja, zo moet dat'. Dus ik denk dat de volgende les weer alles op een rijtje heb. :j

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:33

Mooi dat het alsnog goed ging :)

Ik mag vanavond weer! Daarna is het 2 weekjes op vakantie helaas.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:36

Vrouwtje op fietsje schreeuwde eerst naar instructeur; 'Grijp dan in zak!' en toen tegen mij 'Je hebt nog heel wat lessen nodig als je dat maar weet'. Sorry!

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:38

Wat gebeurde er dan? :=
Verkeerde been uit bed gestapt zeker? :+

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:41

Ze kwam de rotonde opfietsen en ik ging er nog even voor. Ze vond alleen dat dat niet meer kon denk ik of iets dergelijks. :+

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:44

Nou overdrijven is ook een vak :=
Er zijn genoeg automobilisten die dat doen, dat jij nou toevallig in een lesauto zit.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:45

Het viel me ook pas op dat ze er een probleem van maakte toen ik op een auto wachtte en ze naast het raampje kwam tetteren. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:49

Fietsers denken dat ze alleen op de wereld zijn :') gewoon negeren :D

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:53

Unwritten schreef:

Tja uuuh het blijven toch bestuurders met de daarbij behorende te krijgen voorrang.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:55

Dirkje25 schreef:
Heb je dan moeilijkheden met het oprijden en bepalen van de voorrang en kijken waar je je evt. op kunt stellen als je moet stoppen of juist bij het verlaten ervan en wederom het bepalen van de voorrang als je de rotonde verlaat ? Die bij het city hebben toch duidelijke haaientanden voor zowel de fietspaden als rijbanen zelf. Je moet alleen ff oppassen met die stomme bussen. En goed kijken of je je evt. tussen het fietspad en de rotonde op kunt stellen zonder het fietspad te blokeren dat kan daar dacht ik wel ( weet niet zeker)

Dat lukt allemaal prima, het is meer het sturen wat niet goed gaat. Dan kom ik óf teveel naar binnen óf teveel naar buiten waardoor ik alles heel snel moet regelen etc. waardoor er minder rust inzit.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:01

Ik stuur op een rotonde altijd met 1 hand en zorg dat ik de andere vrij heb voor het knipperlicht en schakelen. Dan kom ik altijd netjes rond. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:01

Dirkje25 schreef:
Unwritten schreef:

Tja uuuh het blijven toch bestuurders met de daarbij behorende te krijgen voorrang.

Weet ik :D En ik mag ook eigenlijk niet zo reageren, aangezien ik over een tijdje ga beginnen met de opleiding tot rijinstructrice, als het allemaal doorgaat :)

Maar daarvoor eerst nog mijn motorrijbewijs halen :) Wil in december gaan kijken of ik daarmee kan gaan beginnen..

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:02

Jij hebt de smaak op de weg te pakken. :D Morgen rijbewijs ophalen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:06

Ik heb gehoord dat die rijinstructeuropleiding best zwaar is. Mijn vader heeft er ook naar geïnformeerd omdat hij het ook wel wil beginnen doen als hij op pensioen gaat, aangezien hij tot nu toe mijn moeder, broer en mij heeft leren rijden en dat allemaal uitstekend ging.

Moet je daarvoor trouwens niet min. een bepaalde periode je rijbewijs hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:07

Jep morgenavond :)

Mijn rijleraar had het er zelf over, dat het wel wat voor mij is om ook daadwerkelijk verder te gaan met de auto, in de vorm van lesgeven. En op zich wil ik dat ook graag, maar dan niet als fulltime baan. Want ik ben tenslotte over een goed jaar afgestudeerd fulltime vormgever. Maar ik heb met hem overlegd en het is gewoon prima te combineren, dan zou ik eventueel in de avonduren les kunnen geven, of als ik een 32 uur contract krijg als fulltimer dat ik mijn overige dag les zou gaan geven.

Motorrijbewijs is ook al een tijdje passie van me :)

Vrijdag ga ik met de auto een rit van 2 uur maken :+

Volgens mij moet je wel de nodige praktijkervaring hebben inderdaad, maar daarom zeg ik ook, nu hoeft het van mij nog niet. Ik wil eerst rijden, ervaring op doen en de motor erbij halen :)

Lucifer123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:12

ziatje schreef:
Dus iemand tips?!

Ze kijken alleen naar je bijzondere verrichtingen he ;) dus gewoon rustig blijven, foutje maken in het rijden zelf is helemaal niet erg. En bij de bijzondere verrichtingen zelf vooral heel goed kijken!!

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:21

Unwritten schreef:
Jep morgenavond :)

Mijn rijleraar had het er zelf over, dat het wel wat voor mij is om ook daadwerkelijk verder te gaan met de auto, in de vorm van lesgeven. En op zich wil ik dat ook graag, maar dan niet als fulltime baan. Want ik ben tenslotte over een goed jaar afgestudeerd fulltime vormgever. Maar ik heb met hem overlegd en het is gewoon prima te combineren, dan zou ik eventueel in de avonduren les kunnen geven, of als ik een 32 uur contract krijg als fulltimer dat ik mijn overige dag les zou gaan geven.

Motorrijbewijs is ook al een tijdje passie van me :)

Vrijdag ga ik met de auto een rit van 2 uur maken :+

Volgens mij moet je wel de nodige praktijkervaring hebben inderdaad, maar daarom zeg ik ook, nu hoeft het van mij nog niet. Ik wil eerst rijden, ervaring op doen en de motor erbij halen :)

Alleen je rijbewijs is voldoende denk ik. Alleen voor verkeersinzicht is het wel fijn als je langer je rijbewijs hebt en zelf al wat meters gemaakt hebt lijkt mij zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:23

Ik wil het ook pas gaan doen als ik de nodige praktijkervaraing heb inderdaad, lijkt me ook zo cru voor een leerling als er een onervaren weggebruiker naast je komt zitten als instructeur :n

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:32

Wat leuk dat je zelf les gaat geven! Ik moet er morgen voor, iemand tips?