Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 13:59

Citaat:
Laatst vertelde iemand me dat er bij hun in de supermarkt een blaadje in de kantine hangt met heel groot 'De klant is koning, zolang deze zich koninklijk gedraagt' :j

Citaat:
Dat is wel een goede!
De klant is koning en ik ben de keizer vind ik ook maar een rare instelling.

Bij ons hangt in de kantine ook een blaadje waarop staat "Vergeet niet dat de klant je salaris betaald"

Dat zeggen ze bij ons ook, probeer geduldig te blijven wat de klant ook vraagt,
die zorgt voor je salaris. En als je denkt dat het echt niet lukt moet je bij ons naar
1 van je teamlijders gaan. :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:10

Misser schreef:
'De klant is koning, maar ik ben keizer'.
Wat een instelling zeg :n .

Wat ik ermee probeer te zeggen; ik heb alles voor een klant over, maar ga me niet als een voetveeg laten behandelen terwijl sommige klanten die neiging wel hebben. De klant betaald en ik werk er hard voor om deze klant tevreden te houden. Maar verwacht dan wel dat klanten zich redelijk opstellen naar mij toe. De klant is koning en ik ben de keizer - ofwel we zijn gelijk aan elkaar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:13

Bij ons zijn de klanten ook koning, maar graag met koningklijke manieren. :)

Als ze gaan dreigen, schelden en gooien met kazen ( #) ) antwoord ik alleen maar dat ik op deze manier niet verder kan helpen en loop weg. Ik kan heel wat hebben en wil ik mijn best doen om de klant tevreden naar huis te laten gaan. Maar ook ik hem mijn grenzen en die geef ik aan als ze echt te ver gaan. Maar ach, dat gebeurt 3 x per jaar en de rest is gelukkig wel leuk :)

Klant is koning maar ik ben keizer heb ik eerlijk gezegd nooit begrepen. :=

Schoot me net iets te binnen waar ik destijds echt de kriebels van kreeg... Werkte alleen op de drie versafdelingen aangezien het een dinsdagavond was, vrij rustig. Zijn dan nog wat mensen voor het vullen en de kassa maar dat was het. De enige klanten in de winkel waren dit keer twee mensen, een buitenlands echtpaar. Steeds bleven ze smoezen in het buitenlands en alles op de foto zetten. Ook mij. Wist eerlijk gezegd niet goed hoe ik hier op moest reageren. :=

Anoniem

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:29

klant is koning maar ik ben de keizer begrijp ik wel :j als je een kleine winkel hebt bijv. voelen sommige klanten zich beter dan de eigenaar.. maar de klant staat nog altijd in zijn/haar winkel.. dus beter zijn ze niet.. minder ook niet, maar gelijk.. behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wil worden..

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:27

citroen schreef:
Citaat:
Laatst vertelde iemand me dat er bij hun in de supermarkt een blaadje in de kantine hangt met heel groot 'De klant is koning, zolang deze zich koninklijk gedraagt' :j

Citaat:
Dat is wel een goede!

Bij ons hangt in de kantine ook een blaadje waarop staat "Vergeet niet dat de klant je salaris betaald"

die zorgt voor je salaris. En als je denkt dat het echt niet lukt moet je bij ons naar

Ja ik zeg dan ook iets van "heeft u een moment dan haal ik de bedrijfsleider er even bij" die is er voor opgeleid moeilijke situaties aan te pakken! Maar tot nu toe nog geen hele extreme gevallen gehad. Soms worden klanten wel heel boos maar dan hebben ze bijv zelf niet de verpakking of de bon mee ja sorry maar dan kan ik er gewoon niks mee. Ik ben echt de moeilijkste niet maar dan moet je zelf ook een beetje mee werken! Zonder bon (of verpakking) kan ik het niet scannen dan kan het overal wel vandaan komen en kom ik zelf ook in de problemen dat heb ik er niet voor over!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 21:22

Ik had vandaag weer een leuke,
Was kip aan het vullen ( kip filet ) maar die rot dingen glijden iedere keer weer
naar beneden op de grond..
Roept zo'n student: Kijk de kippetjes vliegen in t rond! xD

K vond m wel leuk eigenlijkk. xD

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 23:59

Ik vroeg kleingeld bij. Meneer zoekt ff en zegt vervolgens :"sorry, ik heb geen oud ijzer meer". Vond 'm wel leuk.

Of klanten die vragen of ze misschien eventueel als het kan wel heel even mogen pinnen. Moet me inhouden om dan geen nee te zeggen.

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 07:51

ik had gister een klant... pff....

wij hebben z'n giro-ding, zodat klanten geld kunnen pinnen... maar die doet het niet, monteur geweest ect. die kan er al niks aan doen, laat staan wij... dus wij er een mooi briefje op gehangen..

"wegens omstandigheden is de geld automaat tijdelijk uitgebruik. voor de veiligheid van onze cassieres, kan u helaas niks bij pinnen aan de kassa"

komt er een man bier halen "ja, mag ik 20 euro pinne dat jij mij het overgebleven bedrag terug geeft?!" "sorry meneer, dat mag ik helaas niet doen, ik heb ook niet zoveel geld in mijn kassa" "jaa maar dat ding doet het niet!" "meneer er staat ook op dat "ding" dat voor de veiligheid van de cassiere's niks bij gepint kan worden, sorry!" "oh nou dan moet ik maar pinnen voor 4euro!" "meneer, als ik heel eerlijk mag zijn, vind ik dat niet zo heel erg, scheeld mij kasgeld. u kunt uw pas doorhalen :) " "jaa dat heb ik al gedaan *typt ondertussen zijn pincode ect. in" "euhm, meneer, hij doet het nog niet, u mag uw pas nog een keer door halen als u wilt?" "aaaaaaaag jeeeeesus, gaan we dit weer krijgen, nou laat maar weer hoor! ik doe het wel zo" meneer SMIJT 4,50 in mijn hand... "is goed hoor meneer, dankuwel! " dus ik doe pin afbreken, maar dat gaat niet zosnel waarop meneer letterlijk roept "SNAP JE HET NOG WEL?!?!?!!? " "jahoor meneer, ik mag dan wel blond zijn, maar ben absoluut niet dom.. ik ben perfect goed bij ;) " dus een klant moest er om lachen.. ik geef netjes de 15 cent terug.. "met 15cent, en de bon.. en een hele fijne dag nog meneer! tot ziens!" zegt de klant die moest lachen, "dat heb je erg goed opgelost! ik zou hem al over die balie getrokken hebben! :D haha

nu kan ik er wel om lachen, maar op dat moment.. vooral het door de winkel schreeuwen.. "SNAP JE HET NOG" pffff... :+

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:10

Hahaha ik snap alleen niet dat hij voor 4 euro moest pinnen, 4,50 gaf en 15 cent terugkrijgt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:41

wss ronde die man dat bedrag af toen hij dat zei, naar beneden dus..

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:56

hij ronde het idd gewoon af.. zoals je bijv. zegt.. "oooh leuk jasje.. kost 38 euro ipv 37,95.." zei hij 4 euro ipv 4,35 :)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:58

haha owkeej ;) :P

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:59

Ik had pas weer een geniale :')

Ik werk bij een tankstation, en er komen twee mannen binnen van middelbare leeftijd. Echt van die papa's zeg maar, gewoon nette kerels die samen onderweg waren naar weet ik veel waar, maar vanwege de honger kwamen ze even naast het tanken kijken of er nog wat te eten te koop was. Helaas voor hun waren de broodjes die dag op, dus dan wordt het koek, snoep of weet ik veel wat.

"Poe.. wat een keuze... ehm.. tja... wat is er lekker?" vraagt de een, dus ik zeg:
"Zoveel, maar ik weet niet wat u lekker vindt."
"Nou, dan kijk ik toch jou maar even aan... nee, wacht! Zo bedoel ik het niet!! Niet dat jij niet lekker bent, dat ben je wel.. ik wil gewoon wat lekkers. He verdorie, nou kom ik er niet meer uit ;( "

:') Die man raakte helemaal in paniek, want hij wilde me helemaal niet gaan staan versieren, maar zo kwam het wel even over met dat "Dan kijk ik jou maar even aan" haha, hij schrok van zichzelf :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:01

wahaha, dan had je eigenlijk voor de grap een beetje beledigd moeten doen :') arme man haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:01

Hahaha Snadrem da's leuk :')

Ik heb ook wel eens van dat soort opmerkingen, dat ik meteen denk 'dat kwam er verkeerd uit' waarna alles wat je zegt het alleen maar erger maakt. Arme man :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:59

Vanochtend had de winkeleigenaresse van een winkel hier in het dorp wel echt een belachelijke opmerking >;)
De winkel is normaal om half 10 open (staat op het dingie) dus wij waren daar om half 10 (we kwamen bij de supermarkt weg - die is eerder open) nou, niemand te zien.
Kwart voor tien komt ze eindelijk aansjokken..
En normaal is ze altijd wel gezellig enzo dus mijn moeder zegt voor de grap "Te laat :') " met een bigsmile.

Dat mens heeft me toch staan flippen :') Uiteindelijk maar naar een andere winkel gegaan want ze was echt ronduit onbeschoft.
Gelukkig zijn er twee van dat soort winkels bij ons, en ik ga écht niet meer naar degene waar we normaal heen gaan :n

Kijk, een ochtendhumeur okéé, maar als je om kwart voor 10 aan komt lopen terwijl de winkel om half 10 open is normaal en dan in plaats van een 'excuses voor het wachten' een onbeschoft gesprek gaat houden en daarna nog de deur dicht doet 'omdat er eerst nog dingen moeten gebeuren' kan je het voor mij bekijken :n Pff. ze was echt heel onbeschoft :=
moet zeggen dat ze laatst ook al zo'n bui had, waarvan je zoiets hebt van 'als je klanten wil, moet je ze niet zo behandelen'
Ik kon namelijk niet kiezen tussen een paar verschillende halsbandjes voor de kat :roll: omdat ik de maat niet precies wist (kitten nog maar een kittenbandje werd al redelijk klein) flippen dat ze deed omdat ik er zo lang over deed >;) Sorry dat ik ook moet kiezen :roll:

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:53

Mijn verhaal gaat niet echt over een klant maar over een gebeurtenis in de winkel waar ik werk.

De broer van een collega zag me wel zitten.
Een week voor valentijn had ik het met deze collega over valentijn en dat ik het altijd maar een beetje commercieel gedoe vind maar opzich wel weer leuk (tegenstrijdig he).
Afijn, een week later was het dus valentijsdag, en zat smiddag's niets vermoedend een bakje thee te drinken op de trap. Toen moest ik even de kassa overnemen van een andere collega. Even later kwam deze collega weer terug en zei dat hij de kassa wel weer van mij zou overnemen.
Loop ik terug naar de trap.. stond daar de broer van mijn collega met een rode roos in zijn handen.
Midden in de overvolle winkel met de meeste van mijn collega's er bij (met een leuk vertelletje), gaf hij mij de roos, ik wist echt niet wat ik er aan had :o
Laatst bijgewerkt door uniekhorse op 03-07-09 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:55

ohhh lief toch

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:57

Ja was hartstikke lief, maar ik wist niet zo goed wat ik er aan had.. volgens mij had ik een hoofd als een boei haha :D
Maar het was idd een lief gebaar, heb snachts maar even een valentijnskaartje bij hem in de brievenbus gedaan.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:58

haha ja dat kan ik me wel voorstellen dat je dacht uhh en nu....

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:13

citroen schreef:
Citaat:

Citaat:
Dat is wel een goede!

Bij ons hangt boven de spiegel van de damestoiletten: "U bent de gastvrouw, zorg dat u er onberispelijk uitziet." En dan onder de spiegel "Zo ziet de klant u". En er hangt ook nog een poster met een beeldje van zo'n vrouw met allemaal boodschappen en daar staat bij "Opdat wij niet vergeten voor wie wij werken." Belachelijk vind ik, serieus. :\

Was vandaag trouwens ook een vrouw en die zat te klagen over dat ze vorige keer een netje mandarijnen had en de helft was verrot. Nouja ik zei wel dat dat natuurlijk niet zo hoorde etc. Zegt ze van: "Ja deze heb ik wel even gevoeld of ze wel goed waren hoor!". Doet ze nog even dat voelen, knijpt ze vettt hard in die mandarijnen. Dus ik zei van "Als je er zo hard in knijpt dan verrotten ze ook wel snel ja." Nou die vrouw helemaal gepikeerd enzo, dat ze ze nu toch zelf meenam enzo. :roll: Nouja maar dan eet ze straks dus alsnog verrotten omdat ze er zelf zo nodig zo hard in moest knijpen. Heb ik zo'n hekel aan, klanten die overal in knijpen, daar verrot alles ook wel van ja. :\ En dan ook nog eens niet meenemen.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:16

Ik heb 2 jaar bij een bakker gewerkt waar veel ouderen komen, dan hoor je ook wel veel leuke opmerkingen (helaas allemaal een beetje vergeten).
Wat daar wel vaak voorkwam was dat mensen dan met een portemonnee vol geld kwamen, maar vervolgens met een 50euro briefje betaalden en zeiden dat ze het niet kleiner hadden.. Dit gebeurde dan vaak op zaterdagochtend, als ik helemaal geen briefjes had om terug te geven. Als ik dan zei van 'oké prima, maar dan moet ik u wel allemaal euro's en kleiner teruggeven', hadden ze het opeens wel kleiner :P

Ik werk nu bij de Albert Heijn (zoals meerderen hier), meestal counter maar af en toe kassa.. Dan krijg je ook vooral die standaard opmerkingen over de bon houden enzo :P
Wat ik wel vervelend vind, is als klanten boos op mij worden om iets waar ik niks aan kan doen.
Als bij ons de eerste band gaat lopen en daarna stopt, gaat de achterband automatisch lopen. Mensen zeggen dan weleens dat ik expres die achterste band laat lopen zodat hun boodschappen geplet worden :? Ik kan dan wel de hele band uitzetten, maar dan kan ik ook niet bij de boodschappen..

Ook een andere keer zat ik op de kassa, en er kwam een vrouw in een rolstoel. Zij had toen afgerekend maar liet daarna iets vallen (gewoon iets droogs zegmaar :P ). Ik zag al dat de vrouw die na haar in de rij stond haar ging helpen, dus ik bleef zitten.. Kon ook moeilijk zo van mn kassa afgaan met een hele rij klanten, en bovendien werd ze al geholpen. Die vrouw zei toen ook van 'ja en in plaats van dat ze me gaat helpen zit ze me maar een beetje dom aan te staren enzo'.. Dan moet ik me ook wel inhouden om niets terug te zeggen, zeker omdat ze toch niet zou luisteren als ik uitleg waarom ik blijf zitten..

Heb bij de counter ook wel eens mensen die dan komen met een product dat een verkeerde prijs zou hebben.. Ik moet dan altijd iemand omroepen die dat voor me kan checken, want kan niet zomaar daar weglopen (sta in de avond in mijn eentje).. Soms worden ze dan ook helemaal pissig enzo maar ik kan daar toch ook niks aan doen :+

Hoor ook regelmatig dat ik te snel ben :D Ja dat is toch de bedoeling?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:47

Misser schreef:
'De klant is koning, maar ik ben keizer'.
Wat een instelling zeg :n .

Of je moet je achternaam meehebben :D

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:50

Ook hoor ik wel eens als ik aan het scannen ben .. Ja je doet maar wat rustiger aan hoor zo snel kan ik niet inpakken ik doe het op men gemak .. en dan staat er echt een hele rij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:54

toen ik nog achter de kassa zat hield ik wel rekening met het scannen, waren het bijv. oudere mensen die niet zo snel konden inpakken dan deed ik het wat rustiger aan, dan hadden de andere klanten op dat moment even pech, riep er desnoods wel een kassa bij, maar ik vind het ook wel sneu als ze niet zo snel kunnen en ik alles maar door blijf schuiven :=