Met de trein, deel 2.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: Met de trein, deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:07

Je staat er versteld van hoeveel onbeveiligde netwerken je onderweg tegenkomt. Vooral in de bewoonde wereld op de stations. Niks mee gedaan trouwens, ik ben niet zo van het meeliften. Moet nog mobiel internet regelen maar daar heb ik niet zo'n haast mee.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:08

Oh nee, dit is geen meeliften, dit wordt aangeboden door de NS!
Maar weet niet of dit nog steeds zo is. Was een tijd geleden in het nieuws.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:10

Ja die ken ik, dat is die proef tussen Groningen en Leeuwarden toch?

Ook daar kunnen mensen (onbedoeld) met elkaar meeliften, ik begreep dat reizigers zo op elkaars laptop konden snuffelen en MSN-gesprekken volgen zonder dat ze dat wilden. Ook nog niet helemaal goed beveiligd...

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:11

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:12

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:27

Dat die van Leeuwarden - Groningen slecht beveiligd was heb ik ook gelezen iid. Daar ga ik dus niet meer op met me laptop.
Heb zelf ook wel mobiel internet, is heel handig :j

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 00:29

Ik zit niet zo vaak in de trein Leeuwarden - Groningen.
En als ik daarin zit heb ik me laptop niet bij me :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:07

Ik heb ook mobiel internet het is niet ideaal voor alles maar voor mij als twitterazzi wel :) overal fotootjes maken en posten zelfs vanuit de trein :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:25

mobiel internet is geweldig... :D ik kom idd ook veel onbeveiligde netwerken tegen, maar mijn eigen netwerk (met een Hi-abbo) is toch wel het prettigst... :D

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:30

Ik heb een geweldige doel (101/1001 voor de kenners)... :D en het heeft te maken met de treinen. Ik ga namelijk een schrift kopen en deze voorkant/achterkant zo versieren dat het duidelijk is waarvoor het dient (en dat het niet weggegooid mag worden!). Ook komt op de voorkant (of achterkant) een e-mailadres te staan waarin men gevraagd worden om reactie te mailen naar deze emailadres (een nieuwe verzonnen emailadres natuurlijk :) ) waar ze wat in schrift hebben geschreven met evt een fotootje & wat ze hebben geschreven. Ben benieuwd hoever dat gaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:26

Pien, dat is wel een heel tof idee :j zou wel erg leuk zijn als ik hem tegenkom in de trein :D

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:38

Heel leuk idee!! zou idd grappig zijn dat je dat dan weer tegenkomt in de trein!
Ik ben alleen wel bang dat de schoonmaaksters hem net als alle andere kranten en dingen gewoon zo pakken en weggooien. }:0

Was blij dat ik niet naar school ben gegaan vandaag, door de wisselstoring bij Zwolle reed me trein niet en had ik dus heel lang moeten wachten, klasgenootje heeft 2eneenhalf uur gewacht :(

Pinootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:57

vivalavida_ schreef:
Heel leuk idee!! zou idd grappig zijn dat je dat dan weer tegenkomt in de trein!
Ik ben alleen wel bang dat de schoonmaaksters hem net als alle andere kranten en dingen gewoon zo pakken en weggooien. }:0

Daarom was ik ook een plan om dikke 'verkeersbord' met verbod (ronde rode met streep dwars door en daarachter recyclen icoon) te tekenen op beide kanten :D

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:09

oke... nou ik hoop voor je dat het is stand blijft! *D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 00:00

Zou wel leuk zijn!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:18

Ik moet van de week wel heel erg lang reizen. Er is een trein ontspoord tussen Woerden en Utrecht en het repareren gaat nog wel een paar dagen duren en ik heb precies woensdag, donderdag en vrijdag verplicht les. Ik moet normaal al meer dan 1,5 reizen (enkel) en dat kan nu weleens 2,5 uur gaan worden. Pfffooee.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:22

Flosje446 schreef:
Ik moet van de week wel heel erg lang reizen. Er is een trein ontspoord tussen Woerden en Utrecht en het repareren gaat nog wel een paar dagen duren en ik heb precies woensdag, donderdag en vrijdag verplicht les. Ik moet normaal al meer dan 1,5 reizen (enkel) en dat kan nu weleens 2,5 uur gaan worden. Pfffooee.

Me 2! Pffff ik loop stage in Harderwijk, is al niet echt een fijne verbinding maarja... Mocht ik vandaag via Amersfoort - Duivendrecht - Woerden reizen, wat een takke end om zeg! En ik heb er de komende week nog last van ook...

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:31

Balen is dat he! Dan is het gewoon niet handig dat je zo afhankelijk bent van het OV.
Woensdag kan ik hopelijk onder het college uitkomen, maar donderdag en vrijdag niet. Donderdag kan ik eventueel met de auto, en dan moet vrijdag het spoor maar gewoon weer in orde zijn.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 01:03

Pff, ze verwachten dat het pas 31 maart verholpen is tussen Woerden en Utrecht. Iemand van de treinexperts een idee of er een snelle(re) route is van Utrecht naar Waddinxveen (of Gouda danwel Alphen)?

Edit: volgens mij is via Breukelen het snelst.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:45

Ik zou het niet weten, ik reis via Schiphol, was gisteren wel erg druk in de trein.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 10:08

Je kan Woerden - Breukelen - Utrecht reizen. Maar daar is nu ook weer een treinstoring.
Er gaan 4 treinen in het uur tussen Breukelen - Utrecht en 2 tussen Woerden - Breukelen. Ik mag gelukkig de auto van mijn moeder lenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 12:53

Zo ik ben echt blij dat ik niet naar mn werk in Amsterdam hoef.. dan had ik om gemoeten via Rotterdam en Schiphol := aangezien ik niet via breukelen kon ivm de storing bij breukelen, en de ontspoorde trein zodat ik niet via mn gebruikelijke Utrecht route kon :+

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:14

Het is niet voor vandaag, maar voor verderop in de week gelukkig ;).

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:54

Ik ben meteen rechtsomkeert naar huis gegaan nadat ik las in het krant dat er een trein was ontspoord en 5 km spoor kapot is en ik op spoor kwam en ik hoorde dat ik moest omreizen via amsterdam/schiphol.
En aangezien ik moet werken tot 4 uur en om 6 uur in rotterdam een hele belangrijke vergadering heb dacht ik, laaat maar, ik werk morgen wel ipv vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:56

Nienke, ja ik kan het me inderdaad indenken, ik hoop ook dat er donderdag en vrijdag wat beter gaat en dat er vooral geen storingen meer bij breukelen komen, want ik zie vanaf mijn station eerst naar Rotterdam CS, en dan naar Amsterdam CS (een uur extra reistijd) gewoon ook niet zitten als ik normaal met 40 min (via utrecht) op amstel ben..