Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
                                                         pantarhei schreef:Moet er riet terug of kunnen er ook pannen op? Beschrijvingen geven wel serieuze problemen aan, verdieping vloeren onbetrouwbaar en vochtdoorslag. Vraag me af of renoveren haalbaar is gezien de kosten daarvan. Anders wel dure bouwkavel
Bielsje schreef:Het huis dat wij hebben gekocht had een rieten dak maar hebben ze later pannen op gegooid. Ik heb nu geleerd dat riet lichter is en dat een constructie niet altijd berekend is op een pannendak

MizzMontana schreef:Als je riet goed onderhoudt scheelt dat enorm in de levensduur. Bij mijn schoonouders om de hoek staan 10 huizen met een rieten kap. Allemaal zelfde bouwjaar. Je kan precies zien bij welke huizen ze het op tijd laten kammen en bijsteken.
Suzanne F. schreef:MizzMontana schreef:Als je riet goed onderhoudt scheelt dat enorm in de levensduur. Bij mijn schoonouders om de hoek staan 10 huizen met een rieten kap. Allemaal zelfde bouwjaar. Je kan precies zien bij welke huizen ze het op tijd laten kammen en bijsteken.
Ja oké maar ook dat onderhoud kost geld. En na 20-25 jaar ben je een kapitaal kwijt om het te vervangen.
Suzanne F. schreef:MizzMontana schreef:Als je riet goed onderhoudt scheelt dat enorm in de levensduur. Bij mijn schoonouders om de hoek staan 10 huizen met een rieten kap. Allemaal zelfde bouwjaar. Je kan precies zien bij welke huizen ze het op tijd laten kammen en bijsteken.
Ja oké maar ook dat onderhoud kost geld. En na 20-25 jaar ben je een kapitaal kwijt om het te vervangen.