Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 17:53

Winged schreef:
purny schreef:
Hij heeft in feite wel gelijk... Ibiza is geel en wij zijn donker donker donker rood :+

Daar kan ik heel weinig tegen in brengen _O-

Ik vind het wel wat asociaal. Het houdt namelijk in dat de beste man wel al een test heeft gedaan om te vliegen, dan nu met alle risico's gaat feesten, vervolgens in het vliegtuig te stappen.... Wie zegt dat hij geen besmetting heeft opgelopen. Maargoed, dan zit hij uiteindelijk daar in een quarantaine-hotel gok ik :+

Moet je voor Spanje getest zijn dan? Wie weet is hij wel gevaccineerd.
Als het allemaal nog doorgaat (en ik ga niet eerder juichen voordat ik mijn papieren in handen heb) vertrek ik over 3 weken naar NY. De man aan de telefoon van de reisverzekering vertelde mij dat NY veiliger is qua besmettingen dan NL.
Hij zei dat ie zich meer zorgen maakte wanneer ik ging carnavallen...

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:02

Pandora2 schreef:
veerledec schreef:
[ [url=m/iyyBIn.png]Afbeelding[/url] ]
De zuidelijke landen doen het allemaal nog goed, de noordelijke stijgen allemaal. De invloed van het weer?

België is dus al een hele tijd behekst }> :x
Zo noordelijk liggen we nu toch ook niet.... O:)

Wij hadden er gister ook 14.000. Met toch iets minder bevolking dan NL... :=

Wou je België nou Zuid-Europa noemen :') ?

purny

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:05

Overigens zal een lockdown van 2 weken niet genoeg zijn. Er zijn minimaal 4 weken voor nodig wil je echt resultaat boeken in de ziekenhuizen toch?
Of lockdown van 2 weken en gelijk beginnen met prikken

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:07

purny schreef:
Overigens zal een lockdown van 2 weken niet genoeg zijn. Er zijn minimaal 4 weken voor nodig wil je echt resultaat boeken in de ziekenhuizen toch?
Of lockdown van 2 weken en gelijk beginnen met prikken

En dan met maatregelen weer versoepelen ipv hoppa, we kunnen weer.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:11

Echt we zaten nog mwa misschien 13000 maar nee ruim 16000. En dan in Brabant lekker feesten jongens, doe dat maak van de 16000 maar 32000 of zo. Hebben zo weinig mensen dan enig gezond verstand? ;(

Maar dat gezegd hebbende de besmette arts heeft niemand besmet. Ook de niet gevaccineerde persoon is er wonderwel doorheen gekomen. Echt zo fijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:11

veerledec schreef:
Wou je België nou Zuid-Europa noemen :') ?

Uiteraard {:}

:D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:28

veerledec schreef:
De zuidelijke landen doen het allemaal nog goed, de noordelijke stijgen allemaal. De invloed van het weer?

Reken maar, vorig jaar was exact hetzelfde.
Mijn 3 weken CH na NL voorspelling is ook al uitgekomen. Sinds gisteren zit hier nu ook fors de steiging erin (van 1200 naar 3000). Frankrijk komt daarna en dan Spanje.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:42

Het weer zal absoluut invloed hebben, maar Spanje is al wel alle 70-plussers boosters aan het geven. Voorlopig gaat het hier nog heel goed. En reken maar dat er harder op de rem getrapt wordt dan in Nederland als de cijfers gaan stijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:43

MoniqueT schreef:
Het weer zal absoluut invloed hebben, maar Spanje is al wel alle 70-plussers boosters aan het geven. Voorlopig gaat het hier nog heel goed. En reken maar dat er harder op de rem getrapt wordt dan in Nederland als de cijfers gaan stijgen.

Welke maatregelen zijn er nog bij jullie?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 18:52

purny schreef:
Wacht even... het is 2021 toch.... *krijgt flashbacks naar 2020 toen er nog geen vaccin was...

Nou inderdaad.
We hebben nu dus gewoon een record te pakken. En we hebben in 2 jaar tijd al 2 lockdowns achter de rug en maanden aan maatregelen. En nu zitten we weer en zelfs nog erger in de oliebol? Ik begrijp het gewoon niet. We gaan volgende week naar de 20.000 denk ik. Voordat eventuele maatregelen gaan helpen ben je weken verder. Eerst loopt het nog even door.
Maar welke maatregelen zou je moeten nemen? Weer alles dicht? Dan blijf je toch aan de gang?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:06

Relaxed schreef:
veerledec schreef:

Dat denk ik wel, maar de landen onderaan zijn volgens mij ook wel streng met qr en mondkapjes..

Frankrijk is nog steeds zeer streng (qr code, mondkapjes, afstand, gelletjes etc) en zijn versneld boosters aan het prikken. Mijn vriendin die hier ook woont, was begin vorige week in Nederland op bezoek en had het gevoel of ze op mars terecht was gekomen (geen afstand, vaak geen mondkapjes, qr code werd vaak niet gevraagd, ze werd vaak aangekeken vanwege medischmondkapjes dragen dat iedereen hier doet etc). Dus het komt niet uit de lucht.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:16

Ik word er ook wel echt enorm moedeloos van. Zoveel mensen gevaccineerd, en dan zoveel besmettingen? Zijn dat dat allemaal mensen die niet gevaccineerd zijn én geen Corona hebben gehad? Niet gevaccineerd zegt me niet zoveel. Dat is mijn date ook niet, maar die heeft wel Corona gehad.

Het is in ieder geval een mooie toestand. En het voelt ook wel als uitzichtloos, want hoe komen we hier dan nu uit? Eindeloze maatregelen?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:18

Ik denk vooral dat het aan het gedrag van de mensen zelf ligt. Zijn nog maar weinig die echt moeite willen doen nadat we weer wat vrijer waren. Het is ook wel lastig , maar denk ik wel noodzakelijk...

Ik grapte er laatst wel over bij een vriendin zo dus dit is hoe ons hele leven zal gaan :') Maar misschien zat ik daar toch niet naast.

Alhoewel ik heb nog steeds hoop dat het virus ooit wat minder sterk wordt en simpelweg zorgt voor een lichte verkoudheid of dat je het al niet eens meer in de gaten hebt dat je het draagt.

We zullen zien , het is niet anders voor nu.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:21

Enten, enten, enten, enten. Portugal doet het super goed. Erg veel mensen zijn geënt idem de boosters.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:24

Maar Portugal ligt ongeveer op dezelfde lijn zuidelijk als Spanje.
Dus als de voorspelling van Sizzle uitkomt ( en daar ziet het toch naar uit ), dan komen die wel gelijk met Spanje en iets later dan Frankrijk aan de beurt met stijgende cijfers.
Daar is ook nog meer en langer buitenshuis leven mogelijk natuurlijk.

In Vlaanderen is 93% gevaccineerd en kijk hoe de cijfers de pan uitswingen de laatste dagen. We waren koploper in de EU met de vaccinatiegraad zelfs :+

Dus of dat enten enten enten hét grote verschil gaat maken ? Ik durf te twijfelen...
Laatst bijgewerkt door Pandora2 op 11-11-21 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:26

Zolang mensen denken dat je na een vaccinatie alles los kunt laten , tja dan gaan de besmettingen weer enorm omhoog. Tevens las ik laatst dat grote groepen mensen bij elkaar zoals een concert of festival voor nu gewoon nog een slecht idee was.

Maar aan andere kant aantal besmettingen is niet zo zorgwekkend , maar wel het aantal ziekenhuisopnames vooral dat moet niet de spuigaten uitlopen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:31

Eens met je Zebrastreep.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:43

Zebrastreep schreef:
Zolang mensen denken dat je na een vaccinatie alles los kunt laten , tja dan gaan de besmettingen weer enorm omhoog. Tevens las ik laatst dat grote groepen mensen bij elkaar zoals een concert of festival voor nu gewoon nog een slecht idee was.

Maar aan andere kant aantal besmettingen is niet zo zorgwekkend , maar wel het aantal ziekenhuisopnames vooral dat moet niet de spuigaten uitlopen.

Daar was natuurlijk de hele vaccinatiecampagne vanuit de overheden op gebouwd. In elk geval toch hier bij ons en ik denk bij jullie in NL ook.
Vaccinatie was de weg naar de vrijheid. Terug naar normaal. Als we boven de 70% vaccinatiegraad uitkwamen, mochten de maatregelen eraf en kon alles weer gewoon doorgaan.
Dat was dus verkeerd gegokt. En dat mensen het dan meer dan beu worden, begrijp ik best.

Meestal volgen ziekenhuisopnames een tijdje na de stijging van de besmettingen. Laat ons hopen dat het dan dit keer niet zo zal zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:43

Pandora2 schreef:
Maar Portugal ligt ongeveer op dezelfde lijn zuidelijk als Spanje.
Dus als de voorspelling van Sizzle uitkomt ( en daar ziet het toch naar uit ), dan komen die wel gelijk met Spanje en iets later dan Frankrijk aan de beurt met stijgende cijfers.
Daar is ook nog meer en langer buitenshuis leven mogelijk natuurlijk.

In Vlaanderen is 93% gevaccineerd en kijk hoe de cijfers de pan uitswingen de laatste dagen. We waren koploper in de EU met de vaccinatiegraad zelfs :+

Dus of dat enten enten enten hét grote verschil gaat maken ? Ik durf te twijfelen...

https://www.ad.nl/buitenland/98-procent ... ~a030ac1e/

98% is ingeënt in Portugal!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:46

Nou ja ik heb ook 6 maanden alsnog mij extreem aan de regels moeten houden omdat ik in januari gevaccineerd was. Dus ik heb nog helemaal niet echt er van genoten hoor :') Tegen de tijd dat iedereen zo'n beetje was gevaccineerd was mijn vaccinatie qua bescherming al heel wat uitgewerkt.

Maar goed ik heb ook niet geklaagd in die eerste 6 maanden toen er nog bijna niemand gevaccineerd was. Ik wist het dus het was niet anders. Maar ervan geprofiteerd? Nee , dat heb ik zeker niet.

Maar in ieder geval overtuigd dit mij wel om toch nog een booster weer op te gaan halen in december/januari.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:50

pien_2010 schreef:

93% ( ! ) in Vlaanderen zou ik toch ook niet meteen slecht durven noemen....

Maar ik denk dat in Spanje en Portugal nog veel mondmaskers gedragen worden.
Portugezen zijn in elk geval een heel stuk meegaander als nederlanders en belgen.

En hopelijk blijft het zo natuurlijk en komt de voorspelling van Sizzle niet uit.
We gaan het zien.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:54

Net als in Frankrijk is het én vaccineren én mondkapjes binnen.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 19:58

Heel veel besmettingen maar zijn de mensen er ook goed ziek van? Als er veel gevaccineerde besmette mensen zijn is het toch niet zo erg want die komen waarschijnlijk niet in het ziekenhuis? Ik lees er eigenlijk niet zo veel over.
Hoop echt niet dat er weer een lockdown komt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:06

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 20:10

pien_2010 schreef:
Net als in Frankrijk is het én vaccineren én mondkapjes binnen.

Het argument dat Frankrijk strenger is heeft vorig jaar ook niet geholpen.
Gewoon stoppen met dat wijzen.
NL is een woonkamer land, nederlanders gaan niet buiten racletten in de sneeuw. En dat is ook logisch met die eeuwige takkewind die zelfs een zinnige dag verderft.