Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:55

karuna schreef:
Een nies of hoest is zo gedaan. Ik ben kleiner dus alles sproeit gezellig naar beneden mijn kant op. Helaas maar al te vaak spetters van mensen die me daarna ziek gemaakt hebben in de loop van de jaren. :r de extra afstand en mondkapjes hebben dat verhindert de laatste maanden.

Jij hebt toch ook altijd iets om over te zagen als je niet op vakantie bent hé :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:55

Ik denk oprecht dat veel mensen zich nog steeds niet realiseren dat opa ook omkiept als je met een ander virus binnenloopt dan covid.
De vader van onze buurman is recent overleden aan noro, ondanks de strenge covid regels sleep je gewoon met hetzelfde gemak een andere moordenaar mee.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:56

Wij dragen in de horeca geen mondkapje, nog nooit op aangesproken. Is echt niet te doen boven de frituur. Wel hebben wij het binnen afgezet dus wij komen niet in contact met gasten binnen. Alleen buiten en daar is een mondkapje niet verplicht en de besmettingskans ook heel klein.

Daarbij raken wij het eten ook niet aan en niezen betekent handen wassen. Nou is het niezen vooral een probleem omdat er bomen tegenover ons staan. Zelfs de gasten niezen. De pluisjes die er af komen zijn echt vreselijk. Je kan de tafels blijven afnemen. :=

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:58

Huertecilla schreef:
Pandora2 schreef:
Ik loop best al wat jaren rond op deze aardkloot, maar heb werkelijk nog nooit gehad dat mensen in mijn gezicht hoesten en proesten. :=
Ofwel ben ik een unicum, ofwel zijn de belgen gewoon beter gemanierd O:)

Of je hebt er nooit op gelet; het nooit wáárgenomen.

Idem niezen/proesten over groente/fruit zelfs buffet.
Hele verbetering dat dit al soms achter schermen ligt nu.

Of ik weet het niet meer. Geheugen als een zeef. Komt vast door de leeftijd :')

Hier ook nooit groenten en fruit achter schermen gezien. Enkel de kassamedewerker :Y)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:58

Ik denk ook niet dat er een virus is dat intakt uit de frituur komt :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 11:59

Sizzle schreef:

Ik denk het ook niet.

Kan wel op de lijst me dingen die we in een opwelling van verveling in de frituur hebben gegooid om te kijken wat er gebeurt. :')

BigOne

purny schreef:
Huertecilla schreef:
Ondertussen gaat het niets goed in de UK.
40% toename besmettingen en 25% toename ziekenhuis-opnames.

Komt doordat veel mensen nog niet volledig zijn ingeënt.

Lang niet enigste oorzaak , Delta variant is zes keer besmettelijker dan de huidige. En ja, nog niet iedereen is gevaccineerd maar helaas helpt bij deze variant 1 vaccinatie niet , pas bij volledige vaccinatie ben je even goed beschermd.
En wat heeft UK gedaan, zoveel mogelijk 1 prik zetten, daarmee hebben ze veel bereikt maar nu zitten ze in de rat race in die tweede zo snel mogelijk te geven. En de Britse jongeren zitten volop aan de Costa hun mede Europeanen te besmetten. Ook andere landen krijgen hier zeker mee te maken.

IMANDRA

Maar dat het bij jou zo is wil niet zeggen dat het op andere plekken misschien wel 'fatsoenlijk' zou zijn toch? Waarbij je het eten wel aanraakt, je wel contact hebt met klanten, je geen schermen hebt, etc etc. Zo veel smaakjes in de horeca :))

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:01

Sizzle schreef:

_O-

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:02

Ik kan me nog herinneren dat Kuipers er ook voor was om in ieder geval 1 prik te zetten en de volgende even 'aan te zien' ... wat zou hij daar nu van vinden? Die uitspraak?

Vwb niesen en hoesten... ik mag hopen dat we hier nu wat van geleerd hebben... het is inderdaad fatsoen en dat we iets 'altijd al zo deden' wil niet zeggen dat het altijd nog zo moet... (dan zou het er nu ook anders uitgezien hebben denk.. :+ )

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:02

MarlindeRooz schreef:
Kan wel op de lijst me dingen die we in een opwelling van verveling in de frituur hebben gegooid om te kijken wat er gebeurt. :')

Werden er daarna nog frieten in dat vet gebakken ? :') :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:03

Moderatoropmerking:
Dit bericht is tegen de regels en om die reden verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Ymor op 19-06-21 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tegen de regels

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:03

Pandora2 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Werden er daarna nog frieten in dat vet gebakken ? :') :P

Haha we hebben er geen gekke of vieze dingen in gedaan hoor. _O-
Meer dingen als een stukje macaroni ofzo. _O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:04

Het is toch gewoon zo ... :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:06

MarlindeRooz schreef:
Haha we hebben er geen gekke of vieze dingen in gedaan hoor. _O-
Meer dingen als een stukje macaroni ofzo. _O-

Ik kreeg er al een ander beeld bij :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:08

bigone schreef:
Lang niet enigste oorzaak , Delta variant is zes keer besmettelijker dan de huidige. En ja, nog niet iedereen is gevaccineerd maar helaas helpt bij deze variant 1 vaccinatie niet , pas bij volledige vaccinatie ben je even goed beschermd.
En wat heeft UK gedaan, zoveel mogelijk 1 prik zetten, daarmee hebben ze veel bereikt maar nu zitten ze in de rat race in die tweede zo snel mogelijk te geven. En de Britse jongeren zitten volop aan de Costa hun mede Europeanen te besmetten. Ook andere landen krijgen hier zeker mee te maken.

-O-

Economische landsbelang groter dan de gezondheid van de locals.

Dit, opflakkeren van het virus, blijft voorlopig nog wel even de realiteit.
En dan wordt het herfst ;)

Zo gewoon mogelijk doorleven met in acht nemen van afstand, handen wassen en masker indien verplicht of je het zelf nodig/fatsoelijk vindt.

Normale weerstand bijhouden is een kwestie van je knuffelcontacten onderhouden :knuffel:

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:15

Sizzle schreef:
Ik denk oprecht dat veel mensen zich nog steeds niet realiseren dat opa ook omkiept als je met een ander virus binnenloopt dan covid.
De vader van onze buurman is recent overleden aan noro, ondanks de strenge covid regels sleep je gewoon met hetzelfde gemak een andere moordenaar mee.

Natuurlijk sleep je mee. Maar dat deden we voor corona ook.
Ik heb deze discussie vorige zomer ook gevoerd onder het mom van "wT als straks corona weg is"
Feit, mensen overlijden aan virussen en bacteriën. Maar laten we alsjeblieft niet bij ieder virusje de kwetsbaren en ouderen (verplicht) ophokken of vereenzamen.
Voor corona ging ik óók met een snotneus naar oma. Ik hoop echt dat dat niet verandert. Laten we niet ineens streven naar een steriele wereld.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:20

purny schreef:
karuna schreef:
Een nies of hoest is zo gedaan. Ik ben kleiner dus alles sproeit gezellig naar beneden mijn kant op. Helaas maar al te vaak spetters van mensen die me daarna ziek gemaakt hebben in de loop van de jaren. :r de extra afstand en mondkapjes hebben dat verhindert de laatste maanden.

Goh ik ben ook maar 1,62 maar ik heb daar nou nog nooit last van gehad....

Ik wel helaas. Ook 1.62 trouwens. Niet dat dat er echt toe doet.

Maar hoewel ik er -na covid- niet om thuis zou blijven, is het wel iets dat ik wel degelijk herken, en wat ik buitengewoon naar vind.

Ooit iemand die het bleef doen, zelfs nadat ik gevraagd had om een andere kant op te kijken bij hoesten. Buitengewoon onprettig.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:21

Mee eens Secricible, behalve dan met verkoudheid naar opa dat was al niet echt sociaal wenselijk in mijn ogen.
Ik vind het zelf met mijn intacte immuunsysteem niet erg om af en toe verkouden te worden van een ander, dat moet ook „geupdate“ worden in je systeem om op de laatste stand van mutaties te blijven.
Een bewustzijn creeren dat er ook mensen zijn die in een fragiele situatie zitten lijkt me verder wel wenselijk.
Een goed midden vinden is niet vanzelfsprekend. Er is altijd een groep die je ergens mee benadeeld.

Mondkapjes voor breed publiek geloof ik sowieso niet in dus daar zou ik nooit voor stemmen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:24

Ik hoop dat Engeland een beetje mee gaat vallen. Maar blij word ik niet van de cijfers die HC zojuist deelt.

Meer besmettingen an sich zou ik nog geen drama vinden, als dat virus inmiddels echt voor iedereen maximaal op niveau verkoudheid zou uitpakken. (sterker nog, dan zou ik het positief vinden) Maar helaas dus ook 25% meer opnames. En dus geen lief zacht mild variantje dat ons immuniteit zou kunnen geven tegen zwaardere varianten, maar een versie die zelf ook nog erg pathogeen kan zijn.
Sh\t.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:25

Normaal lig ik in Januari altijd omver door verkoudheid, door longproblemen hakt dat er heftig in. En ik liep het altijd op bij de nieuwjaarsvisite met clubje vaste vrienden. Vorig jaar niet heen geweest en dit jaar door corona ook niet, verkoudheid is mijn deur voorbij gegaan, gelukkig.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:26

Sizzle schreef:
Mondkapjes voor breed publiek geloof ik sowieso niet in dus daar zou ik nooit voor stemmen.

Béétje meer sociaal bewustzijn echter; zoals wel naar opa/oma maar met kapje als je verkouden bent, zou normaal moeten zijn/worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:28

Femke_Tweety schreef:
Ik hoop dat Engeland een beetje mee gaat vallen. Maar blij word ik niet van de cijfers die HC zojuist deelt.

Meer besmettingen an sich zou ik nog geen drama vinden, als dat virus inmiddels echt voor iedereen maximaal op niveau verkoudheid zou uitpakken. (sterker nog, dan zou ik het positief vinden) Maar helaas dus ook 25% meer opnames. En dus geen lief zacht mild variantje dat ons immuniteit zou kunnen geven tegen zwaardere varianten, maar een versie die zelf ook nog erg pathogeen kan zijn.
Sh\t.

En met miljoenen nog niet of slechts gedeeltelijk gevaccineerden kan het daar zomaar weer uit de hand lopen. De verschijnselen van Delta zijn anders, lijkt veel meer op gewone verkoudheid. Vaak alleen zere keel en wat hoesten. Terwijl reuk en smaakverlies nauwelijks word gevonden, slim virus dus want zo weet het veel vaker aan de aandacht te ontsnappen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:28

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:

Béétje meer sociaal bewustzijn echter; zoals wel naar opa/oma maar met kapje als je verkouden bent, zou normaal moeten zijn/worden.

Eens, maar 'in het belang van een ander denken' is iets dat eigenlijk steeds minder lijkt voor te komen in onze steeds verder individualiserende samenleving. Helaas.

Echwel

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 12:30

Of als je gevoelige longen hebt veel vermijden
Ik ga bv niet met openbaar vervoer of vliegtuig
Ga niet naar grote evenementen of bv bioscoop..

Dus idd grote drukte vermijden en opletten wat je doet werkt vaak.ook goed