Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:34

Het personeel zou ook gewoon even kunnen vragen of ze een glas water nodig heeft?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:38

lenaa_tje schreef:
Zebrastreep schreef:
Ik zit nu wat te drinken in een restaurant en een mevrouw blijft maar hoesten nu heeft het noorden vakantie dus verwacht dat ze zich gewoon verslikt heeft in het eten... Althans ik observeerde een beetje en het begon met het eten.

Niet elke hoester heeft corona maar ik zie het personeel soms even zelfs komen observeren en raar kijken.

Is het voor jezelf niet fijner om gewoon in het huisje jezelf te vermaken? En in de natuur.
Vakantie moet leuk en ontspannend zijn en als je, je zo druk maakt kan ik mij voorstellen dat het alleen stress oplevert.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je, je aanstelt. Helemaal niet. Maar dit lijkt mij niet fijn.

Mijn ouders maken zich niet druk om corona en dan is het van ach er is niks aan de hand dus we gaan niet ergens heen omdat je bang bent. Ik wou in eerste instantie ook niet mee maar mijn werkgever heeft mij een beetje gedwongen dat ik rust nodig ben na zo'n hectisch drukke 6 maanden. We zitten ook in een huisje wat van mijn werkgever is dus dat is heel safe aangezien ik wekelijks met hun in contact kom. Maar mevrouw hoeste net ook naast onze tafel hou je dan even in alsjeblieft

Ik vraag mij inderdaad wel af waarom het personeel niet even zegt van goh gaat het goed of inderdaad wat aanbieden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:39

Zebrastreep schreef:
Ik zit nu wat te drinken in een restaurant en een mevrouw blijft maar hoesten nu heeft het noorden vakantie dus verwacht dat ze zich gewoon verslikt heeft in het eten... Althans ik observeerde een beetje en het begon met het eten.

Niet elke hoester heeft corona maar ik zie het personeel soms even zelfs komen observeren en raar kijken.

Wat heeft verslikken en het feit dat het noorden vakantie heeft met elkaar te maken :?

Waarom gaat het personeel observeren? :') Die kunnen toch ook niet zien of het Corona is of niet? Of gewoon even vragen?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:41

Denken jullie dat in Nederland nu ook plaatselijke lockdowns gaan komen? Ik denk ik persoonlijk wel.

Trouwens ook wat bizars, ik zit bij een cafeetje in het dorp en het terras zit vol en ik ben momenteel de jongste. En ze gingen rond met een schaal vol worst en kaas langs alle tafels en iedereen pakte er van :')

Ik heb geweigerd. Houd van kaas maar iedereen zat daar in te graaien met z’n handen!

Trouwens ook tafels met 12 man ofzo zonder afstand en de politie kwam net ook langs en stopte niet eens.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:44

Hoesten inhouden is niet erg realistisch als er daadwerkelijk iets in je luchtpijp zit wat er niet hoort.
Ik kreeg een tijd terug ook een hoest-fit omdat er iets scheps (sambal) in het eten zat dat ik blijkbaar inademde. Dat was inclusief acute loopneus en tranen.

Destination

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:47

Maar Zebrastreep, het klinkt niet alsof je het heel erg naar je zin hebt op Ameland :o Eerst vond je het al te druk, nu zat er een vrouw te hoesten in een restaurant. Op zich had je ergens wel kunnen verwachten dat het druk is op een eiland nu de vakanties zijn begonnen in grote delen van Europa.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:48

verootjoo schreef:
Zebrastreep schreef:

Wat heeft verslikken en het feit dat het noorden vakantie heeft met elkaar te maken :?

Waarom gaat het personeel observeren? :') Die kunnen toch ook niet zien of het Corona is of niet? Of gewoon even vragen?

Gok dat ze daar mee bedoelt dat daar minder Corona patiënten zijn?
Maar het noorden is een vrij brede strook voor schoolvakanties :+ tel daarbij de andere Europeanen op.

Maar je kan dan toch wel aangeven dat je in het huisje wil blijven?
Jou gevoel kan niemand wat aan doen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:49

verootjoo schreef:
Zebrastreep schreef:

Omdat er in het noorden gewoon weinig besmettingen zijn. Ik ken bijvoorbeeld helemaal niemand die het heeft of heeft gehad of eraan is overleden dus de meeste mensen die hier nu zijn komen uit het noorden en Noord Duitsland

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:51

Destination schreef:
Maar Zebrastreep, het klinkt niet alsof je het heel erg naar je zin hebt op Ameland :o Eerst vond je het al te druk, nu zat er een vrouw te hoesten in een restaurant. Op zich had je ergens wel kunnen verwachten dat het druk is op een eiland nu de vakanties zijn begonnen in grote delen van Europa.

Ja ik snap wel dat het vakantie is en dat het gewoon gebeurd maar angst zal ik altijd helaas hebben ook zonder corona

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:51

Zebrastreep schreef:
Omdat er in het noorden gewoon weinig besmettingen zijn. Ik ken bijvoorbeeld helemaal niemand die het heeft of heeft gehad of eraan is overleden dus de meeste mensen die hier nu zijn komen uit het noorden en Noord Duitsland

Waarom Noord Duitsland? Rheinland-Pfalz en Saarland liggen echt niet in het noorden en hebben nu ook vakantie.

Zebrastreep schreef:
Destination schreef:

Ja ik snap wel dat het vakantie is en dat het gewoon gebeurd maar angst zal ik altijd helaas hebben ook zonder corona

Maar waarom heb je het dan opgezocht door naar een eiland te gaan tijdens het hoogseizoen? :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:55

Zebrastreep schreef:

Dat is akelig, ik hoop dat he daar hulp voor hebt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 21:59

Is de serie „home-made“ ook in NL op Netflix?
Zijn korte filpjes gemaakt tijdens de lockdown. Sommige geven een beeld van de moeilijke situatie andere zijn gewoon hilarisch.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:00

Zebrastreep schreef:
Destination schreef:

Dan inderdaad gaan en je niet op de kop laten zitten door de draak angst.
Goed van je want zodra je aan je angst gaat toegeven wordt deze alleen maar erger.
Als "beeld"", hou de draak in bedwang en dat doe je dus.

En als mevrouw blijft hoesten ga dan ergens anders zitten of buiten . Dat zou ikdan weer wel doen. :(:)
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 04-07-20 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:01

Zebrastreep schreef:

Waarom Noord Duitsland? Rheinland-Pfalz en Saarland liggen echt niet in het noorden en hebben nu ook vakantie.

Zebrastreep schreef:
Destination schreef:

Maar waarom heb je het dan opgezocht door naar een eiland te gaan tijdens het hoogseizoen? :o[/quote]

We hebben deze vakantie gratis aangeboden gekregen via mijn stageplek we hebben een best moeilijk jaar achter de rug en die wouden ons daarom een weekje plezier en rust geven. En omdat ik mij heel erg als stagair heb ingezet de afgelopen maanden (werk in de zorg met verstandelijke gehandicapten) ik wou eerst niet maar ik hoorde alleen maar mensen die zeiden van nou ga gewoon je hebt zo hard gewerkt de laatste tijd en veel ellende gehad afgelopen jaar dat even opladen goed is. Maar thuis zou ik dit ook hebben hoor! Ook al weet ik ik ben nog jong express al heel veel gezonder gaan leven (voor corona al) en ik sport veel. Ik wou eerst niet ivm stage en werk maar had dus toestemming van mijn begeleider en werkgever (werk en loop stage op dezelde plek). En heel lief natuurlijk van iedereen die mij dit gunt maar ik had laatst al een weekend weg geskipt in Duitsland en mijn ouders / familie was flink teleurgesteld dacht oké nu dan maar mee.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:03

Sizzle schreef:
Zebrastreep schreef:

Dat is akelig, ik hoop dat he daar hulp voor hebt.

Al behandeld wel heel stuk mee opgeschoten hoor kan er veel beter mee dealen dan eerst. Maar helaas tot een bepaald punt kunnen ze je helpen en dan moet je er mee leren leven wat ik ook al heel erg geaccepteerd heb maar zal altijd wat blijven

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:29

Nog wel even een klein spoortje frustratie. Ik zie namelijk nu een brief die de FPG (Federatie Paardrijden Gehandicapten) heeft gestuurd aan het RIVM om te vragen of er alsjeblieft een manier kan komen om in binnenmaneges te rijden (of in elk geval binnen op te stappen, want daar zijn de opstapperrons.) RIVM/MinVWS: "nee, is binnen sporten, kan niet, we weten niet wat het virus binnen doet."

Maar ongeveer om dezelfde tijd ging er een andere mail uit: 'we mogen weer open maar maken ons zorgen: het gaat om vrij kleine ruimtes met laag plafond en de ventilatie is al jaren een probleem, waar moeten we rekening mee houden?" en het RIVM schrijft 'niks aan de hand, als je anderhalve meter afstand houdt (en max 30 mensen was het toen) is er geen probleem.'

Ik word daar nogal kriegel van. Vooral omdat ik het idee heb dat het paardrijden voor ruiters met een beperking meteen weer aan de kant gezet wordt via algemene beperkende regels. (Niet alleen het paardrijden natuurlijk, het geldt ongetwijfeld voor andere situaties ook, maar hiervan kan ik tenminste wel inschatten wat de omstandigheden zijn.)

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:36

Ik wens je ondanks alles toch een fijne vakantie Zebrastreep! Hoop dat het je lukt om je te focussen op de dingen die je blij maken.

Ik was al zo blij met de radio omdat die me door de stilste maanden heen hielp, maar nu had ik ook nog kaartjes gewonnen voor een concert vanavond. Was wel beetje gedoe voor het eerst in het ov, maar zo lekker om een avond helemaal op te gaan in muziek. Heb echt genoten. Denk wel dat ze de schroefjes van mijn stoel daar aan moeten draaien, zo erg was ik zittend aan het 'meedansen'. Ook allemaal goed geregeld met welke stoelen wel en niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:40

Shadow, Terechte frustratie. Dat zijn precies de inconsequente gevolgen van het micromanagement wat aan de gang is overal.
Hoe groot acht je de kans dat iemand je „aangeeft“ als je gewoon even binnen opstapt?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:41

pien_2010 schreef:
Ik heb het over een levend mens al in een lijkzak ritsen. Daar ging het artikel over!

Gruwelijk! Hopelijk was diegene in coma, maar je zou dit toch als nabestaande te horen krijgen. Wat 'n mensonterend einde. |(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:43

Binnen sporten mag weer per 1 juli... als een locatie zelf een ruimte niet geschikt acht, moeten ze maatregelen treffeb

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:51

Ik dacht dat er ook weer binnen gereden mocht worden?

Bij onze discipline worden de wedstrijden ook weer opgepakt. 1ste wedstrijd is op een locatie die ik totaal niet vertrouw in het naleven van de regels. Nu hoorde ik ook dat er al 2 keer controle is geweest op het wel of niet naleven van de regels. Normaal is het daar een big party op het terras voor de ring. Kreeg al de vraag of ik ook ging, maar ik blijf er mooi weg, hoe zeer ik mijn sport ook mis.
Blijf zelf nog altijd aan de overdreven veilige kant. Aan versoepelingen doe ik nog niet echt mee. Maar echt sociaal met anderen zijn wij niet, we missen eigenlijk niets.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:53

Om nog terug te komen op mijn vraag eerder om wel of niet een afspraak af te zeggen in het dorp dat van 1 naar 21 besmettingen was gegaan in een week tijd:
De besmettingen waren inderdaad in het verzorgingshuis in dat dorp, online zag ik ook berichten dat deze mensen allemaal ofwel thuis of elders in quarantaine zitten. Ik heb besloten om de afspraak niet af te zeggen, maar om gewoon langs te gaan en ter plekke de situatie te bekijken. Het was daarbinnen gelukkig erg rustig, de tafels waren erg groot en er was steeds een lege tafel tussen elke bezette tafel (lees: we zaten pakweg 3 of 4 meter bij andere mensen vandaan). Dat durfden wij aan.
Bedankt voor jullie input! Ik heb er afgelopen nacht gewoon slecht door geslapen, ik ben blij dat het mee viel :o

Veel liefs en sterkte voor de mensen hier die heftige dingen meemaken en meegemaakt hebben, ik kom zo maar binnen vallen en ik lees al meteen zo veel heftige dingen. Ik heb er gewoon even geen woorden voor geloof ik, heel veel sterkte voor wie familie en vrienden heeft verloren, en wiens geliefden nog steeds strijden!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 23:01

elnienjo schreef:
pien_2010 schreef:
Ik heb het over een levend mens al in een lijkzak ritsen. Daar ging het artikel over!

Gruwelijk! Hopelijk was diegene in coma, maar je zou dit toch als nabestaande te horen krijgen. Wat 'n mensonterend einde. |(

https://www.ad.nl/buitenland/schrijnend ... ~ad45565f/

Hier kun je het artikel wel lezen...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 23:31

Wat een verschrikkelijk artikel je hoopt eigenlijk dat het niet waar is! Wat een barre omstandigheden en vooral erg triest! Ook voor de verzorgers moet het verschrikkelijk zijn dat je op deze manier moet werken en taken uit moet voeren waar je eigenlijk niet achter staat ( hoop ik bij de meesten ). En wat een schuld gevoel moet daarbij gevoeld worden omdat je zo graag de ander wilt helpen maar dit niet kan of mag doen.

Ik zou echt niet op die manier kunnen zorgen! Ik zou zijn gestopt maar dat ook weer niet kunnen omdat je zo graag de zieke mensen wilt helpen of zo goed mogelijk het proces door wilt laten komen.

Hopelijk wordt de directie weggestuurd want dit kan echt niet....

En het mensen te kort merk je nu pas hoe groot dat probleem eigenlijk is en dat het alleen maar erger gaat worden in de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 07:34

Mellow schreef:
elnienjo schreef:
[

https://www.ad.nl/buitenland/schrijnend ... ~ad45565f/

Hier kun je het artikel wel lezen...

Afschuwelijk ;( .
Ik ben wel bang dat in Nederland ook zulke verhalen boven gaan komen.