Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-22 23:23

Ik heb een shirt voor mijn zoon op het oog, staat er al sinds half december op. Paar keer bericht gestuurd of ze het nog had, hoe het valt, maar geen reactie. Laatst een keer een bod gedaan op een ander item, in de hoop een reactie te krijgen. Er staan inmiddels ook nieuwe dingen te koop, dus ze blijft actief. Zelfs manlief al eens laten reageren, gewoon nog steeds geen reactie 8)7 Nou hoeft het heus niet zo nodig, maar ik snap er niks van dat je gewoon niet reageert maar wel nieuw spul erop zet. Hoe kom je er dan ooit vanaf?!

Ik geef ook niet zomaar mijn adres. Wil eerst een concrete afspraak hebben. Heb nu kinderfietsje erop staan, eerst voor een paar euro, nu gratis. Vanmiddag ook zo iemand, heb je hem nog? Ja heb hem nog. Adres? Wanneer wil je hem halen? Nu. Half uur later gereageerd, ik was net aan het eten. Was ze alweer thuis. Joh dan niet.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 21:59

Euh, kreeg zojuist een emotioneel bericht van een potentiële koper. En of ik het kon opsturen, terwijl ze op 3 km afstand woont..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:19

Ik heb iemand die ook iets verzonden wilde hebben, maar een brievenbus pakketje was te duur, het moet met postzegels. Een brievenbus pakketje is €4,10. Met postzegels kost het €3,86

Schiet mij maar lek

Daphara

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:48

Ik vraag me soms af hoe het komt dat veel mensen de maat van hun eigen tuig niet kennen. Mijn Thiedeman teugels waren kapot, moest naar de leer maker toe, dus op MP gesnuffeld voor (tijdelijk) vervangende teugels, want een buitenrit is op mijn Shire ruin niet altijd goed te doen zonder thiedemann als extra back-up wanneer hij zich sterkt maakt (meneer waant zichzelf af en toe een volbloed racepaard in ren en dat met die lomp grote voeten van hem, hij heeft onlangs al de 39 km/h gehaald).

Maar goed, ik reageer dus op een maat full teugel, blijkt bij aankomst maat cob te zijn, verkoper weet van niets, was groot genoeg voor haar Tinker, dus ze had aangenomen dat het een full was en tja, volgens haar het risico van marktplaats, dus pech voor mij.

Ik heb dat ook al met bitten gehad, die maat vertrouw ik tegenwoordig alleen met een centimeter er naast op de foto.

Het is dat ik een jonkie in de groei heb, dat ik nu ook niet alles nieuw wil kopen, veel past al snel niet meer of moet aangepast worden met de ontwikkeling onder het zadel.

Nu opzoek naar een leren a-symmetrische singel in 85 cm. Je wil niet weten hoeveel singels ik nu al heb gevonden die bij na meten toch echt geen 85 cm zijn, maar 70 of 75 cm. Blijkbaar weet half paardrijdend Nederland niet dat je de singelmaat meet tussen de gespen en NIET van uiteinde tot uiteinde van de singel zelf. Nu al 4x een verkeerde singelmaat tegen gekomen.

Als je het niet laat nameten zit je dus als koper met een verkeerde maat singel waar je niets aan hebt.

Ik weet van al mijn tuig precies wat de maat is, is dat vreemd? Ik bedoel is het niet normaal dat je als eigenaar weet welke maat singel je in gebruik hebt of welke maat bit en teugels?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:54

Daar erger ik mij ook echt aan daphara.
Is het bit echt maat 14,5
Nope 13,5. Niet 1 keer maar meerdere keren.

Kieffer zadels maat 17,5 staan ook regelmatig te koop.
Kan nie..

Zadel te koop. Medium wide. Lag op een brede fjord.
Boommaat 31.
Das bijzonder

Sowieso de centimeter op de meest vreemde plaatsen bij een zadel of een bit.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:55

Daphana, ik heb hier in de loop der jaren een verzameling aan paardenspul opgebouwd (bij een paarden/ponybestand van 1.40 tot 1.80), dan weet ik echt niet meer welke maat oa de singels ieder hebben uit mijn hoofd.
Dus ja, ik vind het niet logisch dat ik nog moet weten welke maten er in mijn zolder liggen.

Neemt niet weg dat je bij verkoop je best moet doen het correct aan te geven voor de potentiële koper.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:04

Als je ze verkoopt zorg je toch wel dat je de maat checkt..? := Meetlintje ernaast, klaar!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:25

upendo schreef:
Als je ze verkoopt zorg je toch wel dat je de maat checkt..? := Meetlintje ernaast, klaar!

Helemaal mee eens

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:25

En als er in de advertentie geen maatlat te zien is dan vraag ik een foto met een cm er naast duidelijk zichtbaar af te lezen.

@Daphara: ik denk dat voor een Shire een snelheid van 39 km/h best goed is. Lijkt me ook een flinke herrie geven dat gewicht op die snelheid :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 23:43

DubbelFun schreef:
En als er in de advertentie geen maatlat te zien is dan vraag ik een foto met een cm er naast duidelijk zichtbaar af te lezen.

@Daphara: ik denk dat voor een Shire een snelheid van 39 km/h best goed is. Lijkt me ook een flinke herrie geven dat gewicht op die snelheid :)

Haha, ik zat er zelf niet op, was mijn bijrijder die een wedstrijdje deed met een stalgenootje met een volbloed ex race paardje. Ik rij ook wel eens met die stalgenoot op buitenrit, maar in galop zet ik toch echt de mijne voorop, want die van haar gaat idioot hard en alleen maar harder van het geluid van een galopperend paard achter zich. Die van mij moet en zal echt bij blijven (hij vergeet dan dat hij een ruime 840 kg weegt en er echt niet voor gebouwd is om hard te gaan) ik sta dan zelf doodsangsten uit, dus ben blij met een thiedeman er aan als noodrem. Mijn bijrijder is niet bang aangelegd, dus als die daar wel plezier in heeft om zo hard mogelijk te gaan, geen probleem, zolang ze de thiedeman er maar aan heeft om tijdig te kunnen remmen als het nodig is. Een sterk paard van 840 kg met 39 km/h snelheid staat namelijk niet heel snel stil.

On topic
cobiie schreef:
upendo schreef:

Helemaal mee eens

Nou dat ja, wat is nou de moeite om iets even goed op te meten en als je niet weet hoe je de maat van een singel of bit moet opmeten, dan Google je het toch even?

Van veel merken weet ik al dat ze geen 85 cm verkopen, dus die fouten haal ik er al snel uit, maar toch een paar keer (bijna) een miskoop gedaan doordat mensen de verkeerde maat bij hun tuig hebben staan.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:02

Het risico van MP vind ik dat het product niet helemaal kan zijn zoals je had verwacht, maar dan heb ik het niet over een onbruikbaar product omdat het defect is of een totaal verkeerde maat heeft. Daar doen verkopers echt te makkelijk over. Ik zag laatst een zadel waar ik interesse in had en daar stond bij 'wijde boom', maar aan de hand van de cijfers in het zweetblad kon ik zien dat het een krappe medium was. De meeste mensen weten dat niet. Kans is groot dat ze wel eerst gaan passen, maar je rijdt er dan wel voor niets heen als je een wijde boommaat nodig hebt.

Ik probeer zelf ook aan te geven hoe iets valt. Cobmaat hoofdstelletjes kunnen bijna naar Pony neigen of zo groot zijn dat ook paarden met een groot hoofd er nog in passen.

Ben er zelf ook nog steeds zuur van dat ik beenbeschermers kocht waar aan de binnenzijde grote gaten zaten. Gewoon helemaal door, niet alleen het bovenlaagje stuk. Ze stonden alleen met de buitenkant op de foto en ik ben er toen (volgens de verkoper volledig onterecht) vanuit gegaan dat ze gewoon oké waren. Ik rekende op wat strijksporen, maar niet op gaten. Ze konden meteen door naar de vuilnisbak. Ik ben geen lastige koper en wil dat ook niet worden. Toch zou je na zulke ervaringen irritant veel informatie moeten vragen en alle info in de advertentie in twijfel moeten trekken. Precies waar ik zelf een hekel aan heb als ik iets verkoop... 'Welke maat is het? - Full, dat staat als het goed is ook in de advertentie. 'Is het in goede staat?' - Het is nog helemaal nieuw in de verpakking, nooit gebruikt, niet gepast en in perfecte staat. Zie de foto's en de omschrijving in de advertentie. :P

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:12

Maar als er aan de binnenkant grote gaten zitten dan zet je dat in de advertentie er toch bij incl. een foto. Anders vind ik het al haast onder oplichting vallen omdat het dus schijnbaar bewust verzwegen is. Merk wel dat er best een aantal mensen zijn die schade / beschadigingen niet erbij vermelden, en dan is het juist een onwijze domper als je een 'zo goed als nieuw' product binnenkrijgt die dat wel heeft.

Vage advertenties neem ik al vaak de moeite niet meer voor en tegenwoordig haal ik spullen nog het liefst op. Al ben ik dan ook niet zo iemand die uitgebreid een product gaat bestuderen als de verkoper er naast staat haha.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:22

Vjestagirl schreef:
Ik heb iemand die ook iets verzonden wilde hebben, maar een brievenbus pakketje was te duur, het moet met postzegels. Een brievenbus pakketje is €4,10. Met postzegels kost het €3,86

Schiet mij maar lek

Elk centje scheelt weer :')

Wat betreft die maten, zelf nog nooit meegemaakt maar lijkt me wel heel vervelend. En spullen met verborgen gebreken vind ik inderdaad ook neigen naar oplichting.

Ik heb het een keer gehad dat ik een regendeken verkocht, voor het inpakken nog even goed checken en kwam ik toch een klein gaatje tegen. Dit meteen naar de koper gestuurd met foto's erbij en ervan uitgaande dat ze van de koop af wilde zien. Maar ze vond het geen enkel probleem. :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:41

Kunnen we de titel aanpassen van 'rare mensen óp Marktplaats' naar 'rare mensen VAN Marktplaats' :D

Mijn lamp die te koop staat sinds 21 oktober !! (al 3x verlengd door MP zelf) met 1200+ views is verwijderd door MP 'omdat hij niet aan de richtlijnen voldeed'. En natuurlijk is er niemand bereikbaar om mij te woord te staan....

Ik denk dat hij verwijderd is omdat iemand die interesse had gepikeerd was dat het geen echte was, maar dat ik hem heb nagemaakt. Terwijl er duidelijk REPLICA in de titel stond.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:45

DubbelFun schreef:
Kunnen we de titel aanpassen van 'rare mensen óp Marktplaats' naar 'rare mensen VAN Marktplaats :D

Nee :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:47

Hé jammer :D

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:49

Hier eens meegemaakt dat we een buffetkast gingen halen, de foto's op mp bestond uit foto's van boven of onderkant. Verkoper gaf aan dat dat was vanwege ruimtetekort. Had wel wat gebruikerssporen zeiden ze. Zag op de foto's wat stootsporen, dus dacht, ach met een laagje verf komen we een heel eind.

Kar geregeld, halfuur erheen gereden. Bleek de kast in twee delen GEZAAGD. Ook niet netjes ofzo. "Ja want anders kwam hij niet omhoog en dus ook niet naar beneden".
Totaal overbodig om dit soort dingen te vermelden natuurlijk. :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:51

Hopelijk heb je er geen uren voor in de auto gezeten...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:52

Ja, er zijn rare koekenbakkers op marktplaats.

Joh, zaag gewoon de kast in 2en. :))

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:59

miramii schreef:
Hier eens meegemaakt dat we een buffetkast gingen halen, de foto's op mp bestond uit foto's van boven of onderkant. Verkoper gaf aan dat dat was vanwege ruimtetekort. Had wel wat gebruikerssporen zeiden ze. Zag op de foto's wat stootsporen, dus dacht, ach met een laagje verf komen we een heel eind.

Kar geregeld, halfuur erheen gereden. Bleek de kast in twee delen GEZAAGD. Ook niet netjes ofzo. "Ja want anders kwam hij niet omhoog en dus ook niet naar beneden".
Totaal overbodig om dit soort dingen te vermelden natuurlijk. :')

Whuuuuutttt :oo

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:03

Ik heb weleens een vliegendeken verkocht aan iemand die niet wist wat voor maat haar pony had. Ik had de deken opgemeten en alles erbij vermeld maar mevrouw vroeg op wat voor pony het paste en of of het dan op haar pony zou kunnen. Ik heb maar een foto verstuurd dat de pony de deken omhad en ze heeft hem gekocht, geen idee of het uiteindelijk nog paste.

Zo iemand gaat dus nooit een correcte maat ergens erbij vermelden want die weet ze gewoon weg niet. Dan wordt alles maat pony bijvoorbeeld

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:08

Ik chat nu life met Abia op MP, alleen die is al 10 minuten stil..... schiet lekker op zo...

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:10

Daphara schreef:
Nu opzoek naar een leren a-symmetrische singel in 85 cm. Je wil niet weten hoeveel singels ik nu al heb gevonden die bij na meten toch echt geen 85 cm zijn, maar 70 of 75 cm. Blijkbaar weet half paardrijdend Nederland niet dat je de singelmaat meet tussen de gespen en NIET van uiteinde tot uiteinde van de singel zelf. Nu al 4x een verkeerde singelmaat tegen gekomen.

Ik vermeld de singelmaat die ik gekocht heb, niet die ik meet. Van het ene merk heb ik een andere maat nodig dan van een andere, daar zit dus schijnbaar verschil in....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:45

Na de 3e x het riedeltje met de chat doorlopen te hebben eindelijk iemand die antwoord gaf op mijn vraag; het is een replica en dat mag niet. Op mijn reactie dat er dik 7000 replica's op MP staan was het antwoord dat ze alleen verwijderd worden als ze gemeld worden.
Dus mijn ingeving dat iemand de pest in had dat ie voor €50 geen échte Vertigo kon kopen bleek de juiste :D

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:16

DuoPenotti schreef:
Daar erger ik mij ook echt aan daphara.
Is het bit echt maat 14,5
Nope 13,5. Niet 1 keer maar meerdere keren.

Kieffer zadels maat 17,5 staan ook regelmatig te koop.
Kan nie..

Zadel te koop. Medium wide. Lag op een brede fjord.
Boommaat 31.
Das bijzonder

Sowieso de centimeter op de meest vreemde plaatsen bij een zadel of een bit.

Vooral die zadels idd.

Ik heb nog nooit klachten gehad over verkeerde maten.

Wat ik wel vervelend vind is mensen die vragen "past dit op een.. vul maar in". Tja dat weet ik toch niet?!